Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
 
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Landryss25 » 23/5/2009, 23:36

Dasz radÄ™.

W tej kasie nie ma reguły co jest lepsze. Zarówno Honda jak i Yamaha może być studnią bez dna. Najważniejsze jest dokładne sprawdzenie danego egzemplarza od strony technicznej.

Inwestycje (nie licząc paliwa i oleju) rocznie to 1-2tyś zł. Ale nie ma zasady i może być więcej, mniej raczej nie.

Pamiętaj że dobre ubranie to podstawa.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez Marecki588 » 24/5/2009, 10:35

Co myslicie o Rmz 250?? Mam 190cm wzrostu, waże 90kg i mam 18 lat. Jeździłem troche na Dr350 brata i zastanawiam sie czy dam rade na tym śmigac. Po drugie to jak jest z awaryjnością?? Nastepnie co ile wymienia sie tłok , olej, łancuszek rozrzadu, w cwiartce 4t (mowa o głebokiej amatorce)?? I ostatnie czy taki motor nie bedzie płakał jesli czasem bede chciał nim przejechac 6km do panny(ulicą)??

Mowa o czyms z około 05-06r np:
http://moto.allegro.pl/item638666259_su ... 2006r.html
Ubaw po pachy, błoto po jaja aż bedziesz miał tego wszystkiego po dziurki w nosie czyli ENDURO:D
Marecki588
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2009, 12:36
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Landryss25 » 24/5/2009, 10:47

Do jazdy amatorskiej zdecydowanie lepsze byłoby coś pokroju DR 350. RMZ to jest sprzęt typowo wyczynowy i częste regulacje zaworów, wymiany oleju czy łańcuszka rozrządu to normalna sprawa. DR jest praktycznie bezobsługowe, raz na jakiś czas olej i raz na długi czas łańcuszek.

Moto nie ucierpi jak będziesz chciał przejechać te 6km. Ale może ucierpieć Twój portfel bo mandat za jazdę takim moto po asfalcie to minimum 3500zł, może być nawet ponad 5.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Marecki588 » 24/5/2009, 10:55

Głęboka amatorka to nie znaczy ze boje się manetki uzyc. Chodzi o to ze nie planuje kariery w zawodach motocrossu. Co do dr 350 to jest za cieżka a lubie osty teren. Chodzi o to ze miałem okazje sie przejechac wr450 z 2005r i nie dałem rady nawet 50% mocy wykorzystac. Dlatego mysle o jakiejs 250 w 4t bo nie lubie 2t. I co lepsze, CRF, YZF,RMZ czy KXf?? nie zależy mi na rożnicy o 2 konie mocy tylko bezawaryjnosc.
Ubaw po pachy, błoto po jaja aż bedziesz miał tego wszystkiego po dziurki w nosie czyli ENDURO:D
Marecki588
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2009, 12:36
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 24/5/2009, 11:36

co do awaryjnosci to kazdy z tych moto ma podobną wytrzymałosc bardziej zalezy na co trafisz niz jaki model kupisz. napisz jaki masz fundusz bo jezeli kupujesz nowy z salonu mozesz wtedy sie martwic co lepsze a jezeli kupujesz juz kilku letnie moto ważne abys dobrze trafił. ja słyszałem że kawasaki robi słabsze 2t ale dobrze dopracowuje 4t i że włąsnie kxf jest najlepsze ale od razu podkreslam tylko tak słyszałem od kolegi który troche w tym siedzi. czy taka prawda to nie wiem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Marecki588 » 24/5/2009, 11:58

No mysle wydac około 9000zł. No i z 1000zł na wymiany i regulacje jak to po zakupie motorka...
Ubaw po pachy, błoto po jaja aż bedziesz miał tego wszystkiego po dziurki w nosie czyli ENDURO:D
Marecki588
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2009, 12:36
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Landryss25 » 24/5/2009, 12:12

Ja bym szukał YZ w tej kasie. Hondy z tamtych lat podobno miały problemy z zaworami czy głowicą a Kawasaki i Suzuki nie były najlepsze.

A ze 2,5-3 tyś na ubranie uwzględniłeś?
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Marecki588 » 24/5/2009, 12:47

Uwzględniłem. Częsc ciuchów mam a reszte mam do kupienia od kumpla. No właśnie troche poczytałem i dowiedziałem sie ze zielone i żółte sie sypały, że podobno zawory sie w czerwonej psuły a ze niebieska to idealna jest itp:D No wiec skłaniaim sie w strone yamahy. A jak to sie dzieje ze niektore YZ maja lampy?? Da sie ja załozyc normalnie czy motor musi miec jakąs dodatkową cewke??
Ubaw po pachy, błoto po jaja aż bedziesz miał tego wszystkiego po dziurki w nosie czyli ENDURO:D
Marecki588
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2009, 12:36
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Landryss25 » 24/5/2009, 14:49

Da się do YZ założyć lampę ale nie jest to tania zabawa. Jeśli chcesz model z lampą to lepiej poszukać WR 250.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Marecki588 » 24/5/2009, 15:07

Może powiecie ze truje ale mam jeszcze jedno pytanie. Co jest droższe w utrzymaniu, 2Tczy4T?? Wypiszcie co sie wymienia w 2T i 4T. No i jak często a koszty tych wymian sam sobie oblicze.
Ubaw po pachy, błoto po jaja aż bedziesz miał tego wszystkiego po dziurki w nosie czyli ENDURO:D
Marecki588
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2009, 12:36
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Landryss25 » 24/5/2009, 15:15

Jeśli zakładać że nic poważnego się nie sypnie to koszty są podobne (nie licząc paliwa). Ale jak się coś poważniejszego rozwali to 4t jest droższe.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez sebo56222 » 24/5/2009, 21:19

Jeżeli 250 2t to jaki?? do 8000zł proszę o propozycje allegro.
sebo56222
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31/1/2009, 22:12

Postprzez Kuba123 » 24/5/2009, 21:47

A co sÄ…dzicie o tej YZ: .........................................................


Ja sądzę że od takich pytań jest oddzielny temat. Landryss
Kuba123
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/5/2009, 23:18

Postprzez jaroo123 » 25/5/2009, 14:04

Mam 16 lat, 175 cm i waze 70kg. Mam chinczyka 110 pojemnosci troche doswiadczenia w terenie mi przybylo, chcialbym kupic sobie cos lepszego mam okolo 4tysiecy.
Co mysliscie o kx 85 ?
A moze jakis 4 suw ostatnio ludzie sobie je chwala.

Dzieki, pozdro ;)
jaroo123
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 24/5/2009, 13:35

Postprzez henio12323 » 25/5/2009, 15:43

250 do 8 tysięcy to juz kupisz cos w miare do jazdy cr yz rm roczniki około 2000 :) (czasem lepiej jest kupic moto rok dwa starszy niz nowszy dowalony :P )

co do yamahy moto jak moto jak kazdy :P z obrazka cięzko okreslic stan silnika


co do jaroo123 stary juz dosyc jestes :P niski tez nie jestes. od 16 lat to juz zawodowo praktycznie 125 tylko :P pomysl czy nie lepiej kuipic jakąś 125. nie znam twoich predyspozycji ale w twoim wieku juz prubowałbym latac na jakiejs 125. duzo kasy nie masz żeby kupic dobrą 125. ale kumpel kupił cr 125 z 96 roku zawieszenie w super stanie silnik po tygodniu mu odmuwił mianowicie poszło łozysko na wale (lał za mało oleju 1:50) i piłował bo sie duzo nie zna na jeździe 2t. ale wymienił łozysko na wale wymienił tłok wiec wyniosło go troche ponad te 4 tysiące ale smiga i smiga i nic mu sie pozatym nie sypie. motorek naprawde fajny ładnie sie zbiera wiec cos prubuj moze w tym kierunku :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 25/5/2009, 16:41

Jaroo, nie kupuj KX 85 bo będzie za mały. Za tą kasę nie kupuj też wyczynówki 125. Poszukaj jakiegoś enduro 125 typu Yamaha DT 125. Będzie to dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez jaroo123 » 25/5/2009, 17:33

własnie myślałem zeby dt sobie sprawic bo fajna maszynka i nie duzo pali :) a orientujecie sie moze ceny napraw w dt 125 np tłoku ? Co ile wymienia sie tłok przewaznie w dt?
Znacie moze jakies francuskie strony gdzie mozna znalez moto?

Dzieki pozdro:)
jaroo123
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 24/5/2009, 13:35

Postprzez henio12323 » 25/5/2009, 17:33

czego ma nie kupowac wyczynówki ? nie widze przeszkody za 4 tysiące kupi juz motor do jazdy. albo kupi taniej i zrobi remont i tez bedzie latał :P nie kazdy ma kilkanascie tysięcy żeby brac motory po 2000 roku. kumpel za 4 tysiące (4300 prawdopodobnie) kupił rm 125 z 97 roku. zły motor ? zapierd**a jak marzenie co z tego że plastiki nie pierwszej świeżości jak i tak kilka razy tak wyskoczył że błotnik by juz 4 raz musiał kupowac. jedyne co to przez własną głupote spalił sobie sprzęgło ( podkręcił za mocno srubke) ale wyda te 100 zł na tarcze sprzęgłowe i 2 sezony polata na nich nie martwiąc sie. tłok miał świeżo po wymianie. :P wiec jak dla mnie kupno takiego motorka wcale nie mija sie celem. wiadomo DT bardziej trwała i tak dalej ale jezeli chcesz bardziej wyczynowy sprzęt kupuj fulla
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 25/5/2009, 17:55

Fakt jest taki że trzeba naprawdę dobrze trafić aby kupić wyczynówkę za tą kasę. Po wielu latach katowania zużywają się wszystkie elementy i moto jest już zmęczone. Moim zdaniem przy skromnym budżecie enduro to lepsze i tańsze rozwiązanie.

W DT tłok wymienia się po ok 25tyś przy normalnej jeździe a przy katowaniu 10-15tyś. Km.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 25/5/2009, 18:19

tu sie z tobą zgodze ale kumpel ma tą rm i smiga inny kumpel kupił cr 125 96 rok wymienił tłok łozysko na wale dał 3500 plus ta naprawa i smiga juz 2 sezon. kumpel miał yz zaklinował mu sie pierscien (mógł wymienic sam pierscien ale sie nie znał rozpiłował cały kanalik i musiał wymieniac tłok za yz dał 1800 zł z tym że miała walnięty zapłon no to zapłon 500 zł da sie kupic. i tez latał cały sezon. wszystkie te moto nie miały większej usterki i nie kosztowały duzo. bo podobnie sąsiad ma nowy nabytek miesiąc temu kup[ił cr 125 z 2005 roku fakt wygląda ładnie ale co z tego jak po tygodniu poszedł mu tłok. taka sama naprawa jak jak przy motorach starszych. a cena za tą CR dał 8.5 tysiąca. (tak słyszałem) wracając do starych moto rozkładałem silnik dla kumpla co mu poszło łozysko na wale za holerke nie moglismy wyjąc wału z karterów. szczeże mówiąc w mojej CR 250 łatwiej sie rozeszło chociaż tez potem musiałem na praske oddawac żeby mi wyjeli wał całkiem. a inna sprawa to taka że taka CR czy z 96 czy 2000 roku silnikiem sie nie różniła. uszczelki od 91 do 00 roku pasują wiec silnik sie nie zmieniał tak mocno. a że spracowany - dobrze zrobiony remont i silniczek jak nowy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê