Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???
Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???
Ja mam pytanie czy umijętność robienia stopie jest pomocne przy NAGŁYM hamowaniu czy to tylko efektowny pokaz?
moim zdaniem najszybciej zatrzymamy moto uzywając w odpowiednich proporcjach obu hamólców, ale ze stopie jeszcze robić nie umiem wiec chiałbym wiedziec co lepsze.
moim zdaniem najszybciej zatrzymamy moto uzywając w odpowiednich proporcjach obu hamólców, ale ze stopie jeszcze robić nie umiem wiec chiałbym wiedziec co lepsze.
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!
Yamaha Fazer FZS 600
Yamaha Fazer FZS 600
-
eristof - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 482
- Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13
Dodam od siebie, że jeśli zacisk tylnego hamulca jest mocowany do wahacza (99,999% motocykli), to użycie tegoż hamulca powoduje nagłe ściśnięcie tylnego amortyzatora (mówiąc inaczej - podbicie tylnego koła do góry) co powoduje dodatkową utratę jego przyczepności do podłoża. Z tego powodu nie powinno się tylnego hamulca używać do hamowania motocykla a jedynie do stabilizacji motocykla z jednoczesnym użyciem gazu w pewnych sytuacjach podczas pokonywania zakrętu
hikor
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
hikor napisał(a):Dodam od siebie, że jeśli zacisk tylnego hamulca jest mocowany do wahacza (99,999% motocykli), to użycie tegoż hamulca powoduje nagłe ściśnięcie tylnego amortyzatora
yyyy mógłbyś bardziej to opisać, bo chyba nie załapałem
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Ktoś to już zrobił i to w dodatku bardzo dobrze
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... t&p=770864
Pozdrawiam.
hikor
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... t&p=770864
Pozdrawiam.
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
stoppie nic nie pomaga... Jedynie jak nigdy nie probowales stopki to przy naglym hamowaniu + kontakt z piaskiem na nawierchni mozesz zaliczyc glebe..
i hamowanie tylnim hamulcem sluzy tylko do korygowania pozycji moto tak jaj to inni napisali.
tylnego hebla uzywam raz na 10-12 razy ;]
i hamowanie tylnim hamulcem sluzy tylko do korygowania pozycji moto tak jaj to inni napisali.
tylnego hebla uzywam raz na 10-12 razy ;]
- Kraker
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 9/12/2006, 14:51
- Lokalizacja: Warszawa.
Kraker napisał(a): tylnego hebla uzywam raz na 10-12 razy ;]
poco?? przeciez tylni hamulec jest nie potrzebny.
tylko ze jak puzniej musimy hamowac awaryjnie to kolo sie blokuje i gleba...
sa nawet tacy co sadza ta: "nie uzywam tylniego bo puzniej bede musial wymieniac tez tylnie klocki"
ja uzywam tylniego za kazdym razem chociazby dla tego zeby wyczuc go do perfekcjii.i nie zdziwic sie przypadkiem ze tylnie kolo mnie wyprzedza.
-
leo - Świeżak
- Posty: 135
- Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14
leo napisał(a): [...]tylko ze jak puzniej musimy hamowac awaryjnie to kolo sie blokuje i gleba...[...]ja uzywam tylniego za kazdym razem chociazby dla tego zeby wyczuc go do perfekcjii.i nie zdziwic sie przypadkiem ze tylnie kolo mnie wyprzedza[...]
Podczas hamowania awaryjnego TYM BARDZIEJ nie należy go używać. Nie dość, że tylne koło jest bardzo odciążone, to jeszcze podczas ściskania tylnej tarczy dodatkowo wahacz wędruje do góry odrywając koło od podłoża. Jak nabierzesz nawyku używania go, to podczas ostrej jazdy, w sytuacji awaryjnej na nawet lekkim łuku zostaniesz wystrzelony w kosmos (highside) a motocykl pocałuje się z Twoim dupskiem, bo Cię dogoni.
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
evil napisał(a):człowieku!!! co Ty wypisujesz?!
highside - czy Ty wiesz, co to jest i kiedy następuje?! obawiam się, że nie...
Będę Ci wdzięczny, jeśli mnie oświecisz
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
hikor napisał(a): Jak nabierzesz nawyku używania go, to podczas ostrej jazdy, w sytuacji awaryjnej na nawet lekkim łuku zostaniesz wystrzelony w kosmos (highside) a motocykl pocałuje się z Twoim dupskiem, bo Cię dogoni.
hikor
wiesz,jakos jeszcze nigdy nie bylem w kosmosie... i zanim cos napiszasz to sie dobze zastanow czy czasem nie wypisujesz bzdur
nie wiem z kad masz takie wiadomosci,ale chcyba jakis twoj "idol" tak gdzies napisal i ty wiezysz w jego slowa jak w ....
po twoich wypowiedziach mozna sadzic ze nie masz pojecia o jezdzie i o wspomnianym juz hamowaniu...
-
leo - Świeżak
- Posty: 135
- Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14
Jeśli chcesz dyskutować treściwie, to napisz jak Ty widzisz problem. Na razie Twoje posty ośmieszają Cię po prostu. Nie napisałeś nic na temat a zaprzeczasz temu, co ja piszę. Pytam się więc Ciebie: jaka wg Ciebie jest geneza highside?
hikor
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
Piszę tutaj o highside, bo to NIEROZŁĄCZNIE wiąże się z użyciem tylnego hamulca (w zakręcie). Przykro mi się robi ilekroć czytam na forach opisy wypadków ludzi, którzy nie wyrobili zakrętu bądź zaliczyli efektowny lot zakończony kołem (oby) lub jakąś ostrzejszą częścią motocykla w dupie. Tylny hampel (w połączeniu z gazem) służy jedynie do obniżenia środka ciężkości motocykla w zakręcie. I tyle na ten temat.
hikor
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???
eristof napisał(a):Ja mam pytanie czy umijętność robienia stopie jest pomocne przy NAGŁYM hamowaniu czy to tylko efektowny pokaz?
moim zdaniem najszybciej zatrzymamy moto uzywając w odpowiednich proporcjach obu hamólców, ale ze stopie jeszcze robić nie umiem wiec chiałbym wiedziec co lepsze.
Założyciel tematu pisał o obydwu hamulcach więc się do tego ustosunkowałem.
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
a ja dalej nie moge sobie wyobrazić tego podbicia tylnego koła
mimo że niedawno miałem kolokwium właśnie z takich rozkładów sił to i tak nie moge sobie tego wyobrazić... i to jest praktycznie niemożliwe:| nawet biorąc pod uwage praktyke nie wyobrażam sobie tego dalej żeby hamując tyłem podbić tylne koło w powietrze (chyba żeby wywołać tak duże tarcie że opona stała by w miejscu a ono by podskakiwało z piskiem do góry:|)
mimo że niedawno miałem kolokwium właśnie z takich rozkładów sił to i tak nie moge sobie tego wyobrazić... i to jest praktycznie niemożliwe:| nawet biorąc pod uwage praktyke nie wyobrażam sobie tego dalej żeby hamując tyłem podbić tylne koło w powietrze (chyba żeby wywołać tak duże tarcie że opona stała by w miejscu a ono by podskakiwało z piskiem do góry:|)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Podbicie Kola następuje po odzyskaniu przyczepności prze tylnie koło podczas mocnego, niekontrolowanego uślizgu tyłu w zakręcie.
Gdyby tylni hebel nie był potrzebny to by go nie było. Tylnie koło razem z zestawem napędowym troszkę waży i dość szybko wiruje. Dlaczego przedni hebel ma to wszystko zatrzymywać? Można to wyhamować tylnim i skrócić nieco drogę hamowania.
Trzeba tylko trochę wprawy i robić to z wyczuciem.
Gdyby tylni hebel nie był potrzebny to by go nie było. Tylnie koło razem z zestawem napędowym troszkę waży i dość szybko wiruje. Dlaczego przedni hebel ma to wszystko zatrzymywać? Można to wyhamować tylnim i skrócić nieco drogę hamowania.
Trzeba tylko trochę wprawy i robić to z wyczuciem.
-
gosia - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 140
- Dołączył(a): 29/6/2006, 19:33
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości