Zobacz wątek - Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???
NAS Analytics TAG

Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez hikor » 12/12/2006, 23:12

Dla zainteresowanych podaję jeszcze raz link do posta, który to bardzo dobrze wyjaśnia. Polecam przeczytanie całego tematu.
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... t&p=770864
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez mar111cin » 12/12/2006, 23:12

Dalej nie wyobrażam sobie sytuacji że naciskam tyni hamulec i tylne koło podnosi mi się w powietrze. Hamulca ręcznego w aucie przeciętny człowiek też nie używa a jednak jest. dlatego przedni hebel może to wyhamować, bo w trakcie hamowania masa pojazdu przenosi się na przednie koło a tylne jest odciążane.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez hikor » 12/12/2006, 23:14

Nie można porównywać samochodu i motocykla. Nie ta geometria i zasada działania tylnego zawieszenia. INNA BAJKA ;)
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez cichy » 13/12/2006, 00:08

Jak dorze zestroisz zawiasy, to tył się nie oderiwe od ziem. Tylni hebel pomoże ustabiliować tyłek podczas hamowania i tak jak napisała Gosia nieznacznie skróci droge hamowania.
jeżeli hodzi o hogside, to koło na skutek nagłego odzyskania przyczenosci może wystrzelić twoje dupsko wyysoooko w powietrze.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez leo » 13/12/2006, 14:10

evil napisał(a):[b]jesteś imbecylem motocyklowym...


madre slowa.

gdzies sie chlopak naczytal i mysli ze wszystkie rozumy pozjadal
:evil:
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Postprzez mar111cin » 13/12/2006, 17:44

hikor napisał(a):Nie można porównywać samochodu i motocykla. Nie ta geometria i zasada działania tylnego zawieszenia. INNA BAJKA ;)
hikor


a kto porównywał samochód do auta?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez LuKi » 13/12/2006, 19:29

Na przykładzie fireblade porównanie chamowania tylko przodem i obydwoma chamulcami nie ma duzej ruznicy wynosi około 38.2 sam przód a 37.9 obydwoma i tak jest w sportach
Jezeli chodzi o ciężkie sprzety np;
Kawasaki MEAN sSTREAK tylny chamulec tylny odgrywa duzą rolę podczas chamowania gdyż
różnica bez tylnego chamulca wynosiok 21m
Przykładowo w KTM 525 EXC
różnica pomiedzy chamowaniem obydwoma a samym przednim wynosi ok 1.2m
A w Yamasze XJR 1300czyli duzym naked'zie
jest to różnica ok 5m

Pisze tak gdyż jezeli ktos kto jeździ klasykiem czy innym i przeczyta to co niektórzy napisali (i nie daj boze przestanie urzywać tylnego chamulca)zeby wiedział ze rózne motocykle w zaleznosci od przaznaczenia inaczej sie zachowója podczas chamowania w jednych tylni nie robi wielkiej różnicy a w innych robi i to dużą .
Więc nie bójcie sie używać 2 chebli na raz

wiadomości z MOTOCYKL"a Styczeń/luty 2003
takze drogi chamowania mogły sie nie znacznie skrócić ze wzglądu na lepsze osiągnięcia z dziedziny przyczepności opon
Pozdrawiam
Co z tego że jedziesz szybciej skoro złą drogę wybrałęś
LuKi
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 4/7/2006, 17:17

Postprzez hikor » 13/12/2006, 23:45

Witam.
evil napisał(a): [...] jesteś imbecylem motocyklowym [...]

Niezły popis evil. Z tego wpisu wnioskuję, że jesteś zwykłym chamem lub zakompleksionym gówniarzem, któremu nie mieści się w głowie, że ktoś inny może mieć rację i reagujesz prostacką agresją. Mam dla Ciebie złe wieści. Lata mi, dynda i powiewa Twoje zdanie na mój temat.
leo napisał(a):
evil napisał(a):jesteś imbecylem motocyklowym...

madre slowa [...]

Czy Ty leo czytasz co piszesz? Podchodzisz do tego choć trochę krytycznie?
Żenujący jest poziom Waszych wypocin. Nie potraficie rozmawiać bez wymyślania innym?
evil napisał(a):highside najczęściej występuje w chwili, kiedy tylne koło pozbawione jest przyczepności przez gwałtowne dodanie gazu i nagle przyczepność odzyskuje. wtedy kierowca zostaje katapultowany z siedzenia i leci pięknym, wysokim łukiem, a szpej najpierw daje ślizgiem, a później idzie w kozły

Ten wpis rozśmieszył mnie tak, że przez chwilę nie mogłem skupić się na pracy :D - a tę mam odpowiedzialną i o pomyłkę łatwo. Musiałem sobie zrobić chwilę przerwy, żeby się porządnie wyśmiać. Może byłbyś łaskaw wyjaśnić to bliżej? Jestem niezmiernie ciekaw Twoich wywodów.
evil napisał(a): [...]o wrażenia z highside możecie zapytac kilku polskich ścigantów, m.in. Grzesia "G-Force", najszybszego naszego Dukatystę.
generalnie zjawisko to nic nie ma wspólnego z użycielm tylnego hamulca [...]

Nie zastanawia Was to, że ŻADEN polski zawodnik nie pojawił się jak dotąd w mistrzostwach świata w jakiejkolwiek klasie motocykli? Zgodzicie się chyba ze mną, że świadczy to o poziomie ich wyszkolenia. Z drugiej strony kto miałby ich szkolić? Goście, którzy twierdzą, że użycie tylnego hamulca lub odpuszczenie gazu NIE POWODUJE podbicia tylnego koła? :D Śmiech na sali... Widzę tu analogię do piłki nożnej w wykonaniu naszych "orłów". Dopiero zagraniczny trener jest w stanie czegokolwiek nauczyć chłopaków, którzy myślą, że są doskonali ale rzeczywistość jak zwykle brutalnie daje znać, że jest zupełnie inaczej.
evil napisał(a): [...] proponuję BAN'a dla hikora[...]

Możesz sobie tego bana wetknąć głęboko. Bardzo głęboko :D
evil napisał(a): [...] i banicję na pl.rec.motocykle. tam będzie mógł snuć swoje teoretyczne wywody i opowiadać jaki to niedobry jest evil...

Nie siedzę na pl.rec.motocykle. Moje teorie podbudowuję 17-letnią praktyką i ponad 300 000 kilometrami przejechanymi na motocyklach. Możesz evil opowiedzieć o swojej praktyce?
Dla zainteresowanych.
Dopóki tylne koło opiera się ciężarem motocykla na ziemi, na tylne zawieszenie działa cały szereg sił powodujących:
- podbijanie do góry - w przypadku hamowania za pomocą tylnego hamulca lub odpuszczenia gazu
- dociskanie do podłoża (w konsekwencji podnoszenie tyłu motocykla) - w przypadku dodawania gazu.
Te zjawiska niosą za sobą określone konsekwencje, które można i należy wykorzystywać.
Przykład:
jedziemy w zakręcie i sytuacja wygląda źle. Zdajemy sobie sprawę, że się w nim nie zmieścimy mimo maksymalnego położenia motocykla. Co robić? Ano należy odkręcić nieco mocniej gaz (tył się trochę uniesie) oraz wcisnąć lekko pedał hamulca (tył opadnie). W sumie spowoduje to obniżenie tyłu, co z kolei obniży środek ciężkości motocykla(!!!). Niemożliwy do pokonania zakręt okaże się jednak przejezdny. Polecam wszystkim zainteresowanym sprawdzić to i opisać tutaj wrażenia.
evil, teraz o highside. Jedziesz w zakręcie i wciskasz pedał hamulca lub obcinasz gaz. Tylne koło wędruje do góry. Im słabiej naciska na podłoże, tym słabiej działa na tylne zawieszenie siła podbijająca koło w górę. W końcu siła odbicia sprężyny tylnego zawieszenia pokonuje siłę podbijającą tylne zawieszenie i koło wędruje w dół. To zjawisko nazywa się wheel hop effect. W czasie, kiedy tylne koło było w górze, motocykl utrzymuje przyczepność tylko kołem przednim. Jeśli jesteś w zakręcie działa na Twój motocykl duża siła odśrodkowa. Motocykl pozbawiony podparcia tylnym kołem, zaczyna zataczać koło, którego osią jest punkt podparcia kołem przednim. Motocykl ustawia się bokiem do kierunku jazdy. W tym momencie koło tylne opada na ziemię i odzyskuje przyczepność. Co się dzieje? Cały zestaw: Ty + motocykl walicie się na zewnętrzną stronę zakrętu a Ty osobiście jesteś wystrzeliwany w kosmos za pomocą dźwigni o długości równej wysokości Twojego motocykla w siodle. Rozumiesz teraz? Jeśli masz inne zdanie na ten temat, to je przedstaw w cywilizowany sposób. Chętnie je z Tobą przedyskutuję.
Pozdrawiam.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez cichy » 14/12/2006, 00:20

Tylu bzdur w jednym poście to ja dawno nie widziałem.
Widać żeś turysta teoretyk. A widział ty kiedy w życiu tor wyścigowy?
Higside-a zaliczyłeś?
Najbardziej rozbawiła mnie teoria, według której obniżenie środka ciężkości pozwoli zacieśnić zakręt bez zwiększania przechyłu.
Nie wiem czy wiesz, ale napisałeś coś, co przeczy prawom fizyki.
Jeżeli obniżysz środek ciężkości to będziesz musiał głębiej się złożyć żeby pokonać zakręt z tą samą prędkością. I nie polecaj testowania tej metody innym, bo jeszcze jakoś dzieciak się zabije przez twoje głupie pomysły.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez hikor » 14/12/2006, 00:30

Piszesz to z doświadczenia czy tylko teoretyzujesz?
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez cichy » 14/12/2006, 00:42

To chyba jednak u ciebie kiepsko z tym doświadczeniem, skoro takie rzeczy wypisujesz.

Wytłumaczę ci to najprościej jak potrafię.
Przytrzymaj sobie patyk przy ziemi pod kątem 45 stopni.
Najlepiej jak najdłuższy, wtedy łatwiej wyczujesz różnicę.
Zawieś sobie coś ciężkiego przy na dole (najlepiej przy samej dłoni) wtedy masz środek ciężkości nisko. Następnie przenieś ciężar na góre (na sam koniec patyka) wtedy masz środek ciężkości wysoko.
Teraz spróbuj wyczuć różnicę. W której sytuacji ciężar mocniej ciągnie kija ku ziem i zastanów się, w której sytuacji patyk skuteczniej oprze się sile odśrodkowe próbującej przewrócić go na drugą stronę.

To nie jest żadna nowość, tylko stara prawda. Im niżej jest środek ciężkości tym większego pochylenia potrzeba żeby się oprzeć sile odśrodkowej.
Motocykle sportowe mają znacznie wyżej środek ciężkości niż np. choppery.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez hikor » 14/12/2006, 00:45

Nie odpowiedziałeś na pytanie. Ja metodę opisaną przeze mnie stosuję od dawna. Natomiast niedawno dowiedziałem się jaka jest geneza tego zjawiska. Polecam Ci spróbować i wrócimy do dyskusji.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Thrillco » 14/12/2006, 07:49

mar111cin napisał(a):Dalej nie wyobrażam sobie sytuacji że naciskam tyni hamulec i tylne koło podnosi mi się w powietrze. Hamulca ręcznego w aucie przeciętny człowiek też nie używa a jednak jest. dlatego przedni hebel może to wyhamować, bo w trakcie hamowania masa pojazdu przenosi się na przednie koło a tylne jest odciążane.


kolego...to ty nie wiesz że naciskajac pedał hamulca w aucie hamujesz wszystkimi 4ma kołami:O Reczny to inaczej hamulec postojowy...chyba nie musze wyjaśniać co oznacza ta nazwa??
Ale....ciekawie się czyta te cuda tutaj...hmm...podnoszenie koła przy użyciu hamulca tylnego, highside przy urzyciu hamulca tylnego...to może jeszcze ktoś napisze o stoppie przy użyciu hamulca tylnego:)

hikor dajesz dajesz...wiesz...może tyu zaczniesz szkolić nasza kadre do swiatowego ścigania w motoGP...będą chłopaki mieli wreszcie jakieś pojęcie...może nie o jeździe motocyklem....ale zawsze jakieś to pojęcie...możesz tylko napisać o czym ty piszesz bo jakoś chyba nie o motocyklach...może to jakieś pojazdy kosmiczne do jazdy tam gdzie fizyka działa odwrotnie:O Odpuszczenie gazu powoduje highside hmmmm...ja mam bujną wyobraźnię ale...no za chiny tego jakoś nie widzę, prosze o schemat sił i wektorów.
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez cichy » 14/12/2006, 08:41

hikor napisał(a):Nie odpowiedziałeś na pytanie. Ja metodę opisaną przeze mnie stosuję od dawna. Natomiast niedawno dowiedziałem się jaka jest geneza tego zjawiska. Polecam Ci spróbować i wrócimy do dyskusji.
hikor


Nie mam zamiaru niczego próbować, bo po pierwsze mi się nie chcę, a po drugie to bzdura.

Jakoś po tym, co na wypisywałeś nie wyglądasz Mo na eksperta od pokonywania zakrętów.

Jakoś nie mogę też sobie wyobrazić jak stosujesz tą metodę.
Co miałeś na myśli pisząc. „mimo maksymalnego położenia motocykla”?
Ogranicza cię strach przed głębszym złożeniem, bo jakoś nie mogę sobie wobrazić żeby to były podnóżki?

Prawdopodobnie wydaje ci się że to działa ponieważ, bawiąc się tylnim heblem w zakręcie (przejeżdżanym wcale nie w takim ostrym złożeniu zapewne) zmniejszasz prędkość i udaje ci się zacieśnić zakręt.

Teoria o obniżeniu środka ciężkości jest wyssana z palca i wymyślił ją ktoś, kto nie ma zielonego pojęcia o jeździe na motocyklu, a poza tym nie poparłeś jej żadnymi sensownymi argumentami.

Ty też nie odpowiedziałeś na moje pytanie.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez hikor » 14/12/2006, 11:24

Thrillco napisał(a):hikor dajesz dajesz...wiesz...może tyu zaczniesz szkolić nasza kadre do swiatowego ścigania w motoGP...będą chłopaki mieli wreszcie jakieś pojęcie...może nie o jeździe motocyklem....ale zawsze jakieś to pojęcie...możesz tylko napisać o czym ty piszesz bo jakoś chyba nie o motocyklach...może to jakieś pojazdy kosmiczne do jazdy tam gdzie fizyka działa odwrotnie:O Odpuszczenie gazu powoduje highside hmmmm...ja mam bujną wyobraźnię ale...no za chiny tego jakoś nie widzę, prosze o schemat sił i wektorów.

O siłach oraz ich wektorach możesz sobie poczytać w temacie, do którego podawałem link DWA RAZY.
Odnośnie zachowania się tylnego zawieszenia w trakcie:
- dodawania gazu
- odpuszczania gazu/hamowania (w tym przypadku tylny zawias zachowuje się podobnie)
można łatwo się przekonać choćby korzystając z google'a. Wystarczy odrobina chęci. Wpisujesz słowo: DYNO i otrzymujesz np. taki wynik: http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 685&q=dyno
Popatrz na to jak zachowuje się tył motocykla podczas dodawania/odejmowania gazu. Dalej twierdzisz, że piszę o UFO?
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Karol_85 » 14/12/2006, 12:47

A może Hikor zrobił te 300.000 na takim właśnie stanowisku testowym :twisted:
Karol_85
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20/10/2006, 08:24
Lokalizacja: Łomianki

Postprzez mar111cin » 14/12/2006, 15:45

Thrillco napisał(a):
mar111cin napisał(a):Dalej nie wyobrażam sobie sytuacji że naciskam tyni hamulec i tylne koło podnosi mi się w powietrze. Hamulca ręcznego w aucie przeciętny człowiek też nie używa a jednak jest. dlatego przedni hebel może to wyhamować, bo w trakcie hamowania masa pojazdu przenosi się na przednie koło a tylne jest odciążane.


kolego...to ty nie wiesz że naciskajac pedał hamulca w aucie hamujesz wszystkimi 4ma kołami:O Reczny to inaczej hamulec postojowy...chyba nie musze wyjaśniać co oznacza ta nazwa??
Ale....ciekawie się czyta te cuda tutaj...hmm...podnoszenie koła przy użyciu hamulca tylnego, highside przy urzyciu hamulca tylnego...to może jeszcze ktoś napisze o stoppie przy użyciu hamulca tylnego:)


hmmm troche chyba źle napisałem to z tym hamulcem ręcznym,miało być w nawiasie i odnosić się do tego co powiedziała Gosia. Chodziło mi o takie porównanie że hamulca ręcznego też nie każdy używa a jednak jest (to co napisała Gosia o hamulcu tylnym). Tak że doskonale zdaje sobie sprawe jak hamuje auto, Thrillco za kogo Ty mnie masz?

a ja jakbyś nie zauważył też jakoś nie moge sie pogodzić z tą teorią że hamując tyłem podnosisz sobie koło tylne do góry (normalnie stoppie za użyciem tylnego hamulca :shock: )

a teraz jeszcze lepsza rzecz wyszła, że niezależnie czy hamujesz czy przyśpieszasz to i tak tylne koło podnosi się do góry :| co ono jakoś grawitacji nie łapie?

ps. czy przyśpieszając jednocześnie trzymając tylni hamulec - to nie powodujemy tylko szybszego zużycia napędu i klocków hamulcowych? bo ja jakoś do tej pory nie musiałem tak robić, żeby motocykl mi nie odleciał, a może poprostu ja nie leję mu do paliwa redbula?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Kwazi » 14/12/2006, 17:45

hikor ja prosił bym o jakiś film na wiosne.
Twoje teorie som bardzo ciekawe,chciałbym zobaczyć jak ich zastosowanie wyglada w praktyce?

Panowie moze mamy doczynienia z "Kolumbem XXI" wieku?
Piłeś?? -nie jedz
Nie piłes??- wypij

"zielona szóstka"
Avatar użytkownika
Kwazi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 590
Dołączył(a): 3/5/2006, 20:24
Lokalizacja: SCZ

Postprzez Thrillco » 14/12/2006, 20:06

Widzisz hikor...podając ten link udowodniłeś nam tylko, że twoje doświadczenie to chyba 300.000 godzin gapioenia sie w monitor na taki filmik, który...ni jak sie ma do fizyki, bo to hamownia, motocykl stoi i nie działają na niego wszystkie efekty związane z działaniem praw fizyki. Niestety..wg. takiego filmiku wszystko jest odwrotnie ale w praktyce...jest odwortnie-wiedziałbyś to gdybyś miał praktyczne doświadczenie. Powiedz mi-widziałes kiedyś żeby ruszającemu pojazdowi unosił się tył a hamującemu przód?? Bo z Twojego "doświadczenia i wiedzy" to właśnie powinno się dziać...a się qrde nie dzieje.
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mar111cin » 14/12/2006, 20:52

Thrillco powiem więcej, ten motocykl jest jeszcze dodatkowo przywiązany do podłoża :D

ps. ciekawe jak na takiej hamowni wygląda symulacja zakrętu z dodaniem gazu i przyhamowaniem tylnym ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr