Zobacz wątek - Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???
NAS Analytics TAG

Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez hikor » 15/12/2006, 00:48

cichy, ja nie piszę o nikim, że jest kretynem, debilem itp. Choćby pisał według mnie największe bzdury we wszechświecie. Kultura, znasz to słowo?
KONIEC.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez cichy » 15/12/2006, 00:52

Nie napisałem że jesteś kretynem.
To jest właśnie taka inteligenta metoda żeby komuś coś delikatnie powiedzieć.
Kultura nie pozwala powiedzieć że jesteś głupi, ale nie widze przeciwskazań żeby powiedzieć że np. zrobiłeś coś głupiego, lub zachowałeś sie jak... itp.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez mar111cin » 15/12/2006, 08:42

hikor napisał(a):Nawet nie pofatygowałeś się przeczytać DOKŁADNIE tego, co piszę. Jak przyspieszasz, tylne koło jest dociskane do ziemi, co w konsekwencji podnosi tył motocykla. Jak hamujesz (tylnym hamulcem), tylne koło jest podbijane do góry, co w konsekwencji obniża tył motocykla. To samo zjawisko występuje podczas hamowania silnikiem.



zna ktoś dobrego mechanika? bo mój motorek jest chyba zepsuty, bo robi dokładnie odwrotnie :| podczas przyśpieszania wahacz się ugina, a podczas hamowania rozpręża.... (dokładniej to chodzi o tylni amor razem z wahaczem, żebyś zaraz nie czepiał się słówek) ale może to tylko mój motocykl tak ma.

Acha i mimo szczerych chęci i usilnych prób, mimo energicznego naciskania tylnego hamulca ani razu nie wykonałem stoppie na przednim kole....
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Thrillco » 15/12/2006, 09:11

hikor...czyli wg ciebie fizyka i jej prawa zmieniają się w zalezności od przeniesienia naopędu....hmmmm...no ok, ja się juz z Twoją "wiedzą" spierał nie będę bo...podobno znalkeźli wodę na Marsie-jesteś pierwszym kolonistą czy marsjaninem??
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mr_neox » 15/12/2006, 23:25

evil napisał(a):OPLUŁEM KAWĄ MONITOR, BUIRKO, PODŁOGĘ I KOLEGÓW, ORAZ JEDNEGO KLIENTA...


Hej Evil to gdzie Ty pracujesz, ze za jednym "zamachem" tylu ludzi potraktowales? :lol:
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez hikor » 16/12/2006, 05:48

Evil, jako wybitny znawca tematu z pewnością bez problemu wyjaśnisz wszystkim czytającym ten temat oraz mi, teoretykowi, co to jest sprzęgło antyhoppingowe i DLACZEGO TAK SIĘ NAZYWA? Dla owocnego rozwoju dalszej dyskusji szczególnie ważna jest część pytania wyróżniona DUŻYMI I POGRUBIONYMI LITERAMI. Śmiało Evil. Zmiażdż mnie :D
W razie wątpliwości, co do celowości tego pytania zaręczam, że ściśle wiąże się ono z naszą jakże płomienną dyskusją :)
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mr_neox » 16/12/2006, 08:20

hikor napisał(a):... co to jest sprzęgło antyhoppingowe i DLACZEGO TAK SIĘ NAZYWA? ........W razie wątpliwości, co do celowości tego pytania zaręczam, że ściśle wiąże się ono z naszą jakże płomienną dyskusją :)
hikor



nie musi byc evil zeby to wyjasniac

sprzeglo antyhoppinggowe jest to w skrocie taki "wynalazek", ktory, jezeli przeliczymy sie z redukcja biegow, zapobiega zblokawaniu tylnego kola.

jezeli tego nie mamy to mozemy sie poratowac przed gleba lekkim wcisnieciem klamki sprzegla jak poczujemy ze tyl nam "szwankuje"
(filozofia?) 8)

szkoda ze jak na razie to jest tylko montowany w motocyklach z gornej polki...
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez hikor » 16/12/2006, 10:56

Evil, wiąże się z naszą dyskusją, wiąże :) I TO BARDZO. No, powiedz mi. Dlaczego ono jest ANTYHOPPINGOWE?
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez hikor » 16/12/2006, 11:09

Oświeć mnie, Evil. Może się czegoś nauczę. Poważnie.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mr_neox » 16/12/2006, 11:12

evil napisał(a):mr_neox, antyhopping nie jest montowany wyłącznie w motocyklach z górnej półki - chociaż nie wiem, o jakich konkretnie mówisz. zobacz, w każdym sportowym...


No Evil trafiles, te sportowe sa dla mnie chwilowo z tej wlasnie "gornej polki" 8)

trzeba sobie zaczac powoli na jakies suzuki odkladac... :twisted:
hehe
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez hikor » 16/12/2006, 11:28

No, wykaż się Evil. Nie mam za wiele czasu czekać na Twoją odpowiedź, bo za chwilkę idę sobie poteoretyzować na moim motocyklu.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez hikor » 16/12/2006, 11:33

Tak myślałem, Evil. Ty po prostu nie masz nic do powiedzenia, bo tak naprawdę nic nie wiesz. Nie zastanawiasz się, co się dzieje z motocyklem podczas jazdy i dlatego na zawsze pozostaniesz w tym względzie w epoce kamienia łupanego.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Tomek. R » 16/12/2006, 18:59

Swoją drogą to podobny temat już sie pojawił (chyba podobny - jak sie mylę to sorry). "Zmiana biegu na niższy w zakręcie"
Wtedy Wiewiór udowadniał pewną teorię (obiecał że podeprze ją wykresami sił i innymi pierdołami :wink: ) ale jakoś temat się rozmydlił no i nie wzbudził takiego zainteresowania.
Może teraz zabierzesz głos... bo coś mi sie wydaje że mogło by byc ciekawie :wink:.
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez hikor » 16/12/2006, 19:12

Tomek. R
Wszystkie potrzebne informacje masz w tym temacie. Wystarczy przeczytać go w całości i skorzystać z odnośników, które podałem. Mam przepisywać tutaj posty mądrzejszych ode mnie ludzi i sygnować jako własne? Nie dam się na to nabrać ;) Ja wyraźnie pisałem, że zauważyłem pewne zjawiska w swojej praktyce a ktoś mądrzejszy ode mnie wyjaśnił je dokładnie. To wszystko.
Pozdrawiam.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Tomek. R » 16/12/2006, 20:00

hikor popuśc trochę pary
Może nie doczytałeś, albo ja się nieprecyzyjnie wyraziłem,ale to nie było do ciebie. A temat śledzę od dawna( niepamiętam ile razy to czytałem) i to nie tylko tutaj ale też innych dyskusjach. Sam nie mam w tej sprawie na razie zdania bo się po prostu nie znam. Dlatego nie zabieram merytorycznie głosu.
Ale temat piekielnie mnie to ciekawi.
Tak się składa że śledzę twoje wypowiedzi z rużnych forum (DR,BS,itd.) i pierwszy raz widzę (czytam)cię tak wzburzonego więc samo to mnie ciekawi.
Z drugiej strony, są tu ludzie którzy jeżdżą nie od dziś więc ... czekam co z tego wyniknie :roll:
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez hikor » 16/12/2006, 20:17

Spoko Tomek. R. Ja umiem i chętnie przyznaję się do błędów, jeśli ktoś mi wykaże gdzie je popełniam i wyjaśni jak powinno być.
Na początek poczytaj sobie ten post: http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... t&p=770864
a najlepiej prześledź cały temat. Zrób tak, jak sugeruje Janusz. Weź kartkę papieru i rysuj po kolei działające siły, ich wektory i wypadkowe. Później obejrzy sobie film: http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 685&q=dyno
Taka hamownia spełnia wszystkie wymogi do występowania zjawisk, o których przeczytasz w linku powyżej. Cała reszta, to umiejętność wykorzystania takich a nie innych zachowań motocykla podczas jazdy gdy odpowiednio operujesz manetką i hamulcem.
Wreszcie rozmawiam z kimś na poziomie.
Pozdrawiam.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Tomek. R » 16/12/2006, 20:36

Tak jak napisałem wyżej JUŻ TO CZYTAŁEM łącznie z całym tematem na forum motocyklistów i powiem tak: wnioski są ciekawe, choc na razie nie moje.
Dziwi mnie tylko jedna sprawa. Jak to miożliwe że ci wszyscy którzy jeżdżą...powiedzmy profesjonalnie, nigdy nie słyszeli o tej teorii?
Chyba że to trochę tak jak z teorią docierania silnika na "maxa". Wszyscy ją znają, ale boją się zaryzykowac więc docierają po staremu.
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez hikor » 16/12/2006, 20:47

Ja mogę zaryzykować teorię i zaznaczam, że jest to moje prywatne zdanie, że ci, którzy jeżdżą na motocyklach w taki sposób, że za szczyt umiejętności uważają zgrabne zarzucanie dupskiem z lewej strony siodła na prawą i odwrotnie nie zajmują wysokich lokat w rankingach poważnych imprez motocyklowych. Ci najlepsi z pewnością korzystają z wiedzy, którą dysponuje Janusz. Powtórzę się. To, co wyczytałeś w tym temacie jest jedynym opracowaniem w języku polskim. To taki biały kruk. Uwierzyłbyś, że są ludzie jeżdżący namiętnie po naszym jedynym nieszczęsnym Torze Poznań i nie mają pojęcia w jaki sposób jednoślad utrzymuje równowagę? W dzisiejszych czasach wyżyłowanych rekordów zawodnik nie może sobie pozwolić na brak wiedzy teoretycznej więc zatrudnia ludzi, którzy te zjawiska potrafią zrozumieć oraz końcowe wnioski w prosty sposób mu przekazać do wykorzystania (np. na torze). Wiedza teoretyczna jest dodatkowym atutem, oprócz "szybkiego dupska" trzeba jeszcze mieć coś w głowie.
Pozdrawiam.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Tomek. R » 16/12/2006, 21:05

Szczerze mówiąc dla mnie ta teoria i tak zostanie raczej tylko "ciekawą teorią". Jeżdżę NX650 raczej turystycznie, nie kręcę wysoko, często po bezdrożach więc raczej jej nie wykorzystam w praktyce.
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez hikor » 16/12/2006, 21:10

Ta "teoria" jak ją nazywasz, choć teorią nie jest, nadaje się do wykorzystania dla każdego motocykla poruszającego się po asfalcie. Nasze motocykle są, można powiedzieć, identyczne a mi sprawia niesamowitą frajdę stosowanie technik poprawiających trakcję motocykla w różnych sytuacjach. Wszystko co trzeba, to tylko trochę chęci. Chyba lepiej umieć więcej niż mniej, nie sądzisz?
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na gr