RM125 - kilka pytań i porad.
Okej, czyli można co jakiś czas odkręcać dyfuzor i patrzeć tak ew. przesyłać Wam fotki na forum w wysokiej rozdzielczości ?
Okej, czyli licząc (1 bak na 1 weekend jak średnio spalam) czyli 8-9 miesięcy powinno starczyć , czyli sezon Od razu zaznaczam, że cały czas się uczę więc nie wyciskam z niego maxa . A jeszcze pytanie : Są na allegro takie liczniki motogodzin po 50zł warto się w taki wyposażyć ? Bo nie wiem na jakiej zasadzie on mierzy motogodziny, jeżeli tylko czas pracy silnika to w sumie bezsens bo odczyty nie będą miarodajne, a może on liczy na podstawie obrotów ? Warto się wyposażyć w taki miernik czy po prostu liczyć litry paliwa wlane do moto i dzielić przez pojemność baku ? Mam taką nadzieję, że ten rok by wytrzymał bez ingerencji w silnik, ew tłoczek troszkę może wcześniej
Dużo zmiennych mówisz - wiadomo racja, nie wiem mogę Ci jakoś dokładniej wszystko dopisać ze szczegółami, żebyś mi tylko tak orientacyjnie podał, ew. na podstawie obserwacji innych Twoich znajomych co mają podobne sprzęty
Ok
Okej, to na 1 jazdę trochę go "przepalę" mocniej i ew. dokupię świecę ( Czy najtańsza nie znaczy najgorsza ?) Może kupić droższą ? Do gaźnika nie będę się na razie pchał bo rozreguluje wszystko jeszcze
Okej, czyli licząc (1 bak na 1 weekend jak średnio spalam) czyli 8-9 miesięcy powinno starczyć , czyli sezon Od razu zaznaczam, że cały czas się uczę więc nie wyciskam z niego maxa . A jeszcze pytanie : Są na allegro takie liczniki motogodzin po 50zł warto się w taki wyposażyć ? Bo nie wiem na jakiej zasadzie on mierzy motogodziny, jeżeli tylko czas pracy silnika to w sumie bezsens bo odczyty nie będą miarodajne, a może on liczy na podstawie obrotów ? Warto się wyposażyć w taki miernik czy po prostu liczyć litry paliwa wlane do moto i dzielić przez pojemność baku ? Mam taką nadzieję, że ten rok by wytrzymał bez ingerencji w silnik, ew tłoczek troszkę może wcześniej
Dużo zmiennych mówisz - wiadomo racja, nie wiem mogę Ci jakoś dokładniej wszystko dopisać ze szczegółami, żebyś mi tylko tak orientacyjnie podał, ew. na podstawie obserwacji innych Twoich znajomych co mają podobne sprzęty
Ok
Okej, to na 1 jazdę trochę go "przepalę" mocniej i ew. dokupię świecę ( Czy najtańsza nie znaczy najgorsza ?) Może kupić droższą ? Do gaźnika nie będę się na razie pchał bo rozreguluje wszystko jeszcze
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
rysy i przedmuchy sam zobaczysz
http://images34.fotosik.pl/450/f25b99d2a15c1f5d.jpg
masz - tutaj juz zaawansowane przedmuchy, te brązowe naloty to przez to że pierscienie przepuszczają.
i jak juz pisałem - nawet jak tłok bedzie idealnie wyglądał to nie znaczy że bedzie sie miescił w normach... moze byc do wymiany a nie miec rys ani przedmuchów.
liczniki mierza czas pracy silnika- w przypadku crossówek na torze to ma sens bo tam sie nikt nie cacka. w enduro pomiar nie bedzie dokładny ale ja zamontowałem w trialu taki licznik - od tak dla informacji. i kupiłem za 35 zł - najtanszy, one sie niczym nie róznią od tych drozszych nieco.
nie da sie okreslic nawet jak podasz dokładnie wszystkie zmienne. pisałem - wystarczy że raz zassie troche piachu, i zamiast 40 godzin 20stu nie zrobisz. jest temat na forum swieży jak gosc miał silnik igła po remoncie 3 godziny - zassało piachu i padły łozyska i tłok zatarty....
swiece sie dobiera pod dany motocykl najlepiej dobrac taką jak zaleca ksiązka serwisowa. po prostu niektóre modele mniej popularne są drogie, a niektóre są w wielu motocyklach i są tanie, a tez czasami róznia sie drogie od tanich dosłownie detalami -czasami kluczowymi czasami mniej. jedynie co to mozna sobie zwykła swiece zamienic na swiece drozsze irydowe - ale w 2T tym bardziej takim uzytkowanym niezgodnie z przeznaczeniem taka swieca nie bedzie lepsza a pewnie nawet i gorsza
http://images34.fotosik.pl/450/f25b99d2a15c1f5d.jpg
masz - tutaj juz zaawansowane przedmuchy, te brązowe naloty to przez to że pierscienie przepuszczają.
i jak juz pisałem - nawet jak tłok bedzie idealnie wyglądał to nie znaczy że bedzie sie miescił w normach... moze byc do wymiany a nie miec rys ani przedmuchów.
liczniki mierza czas pracy silnika- w przypadku crossówek na torze to ma sens bo tam sie nikt nie cacka. w enduro pomiar nie bedzie dokładny ale ja zamontowałem w trialu taki licznik - od tak dla informacji. i kupiłem za 35 zł - najtanszy, one sie niczym nie róznią od tych drozszych nieco.
nie da sie okreslic nawet jak podasz dokładnie wszystkie zmienne. pisałem - wystarczy że raz zassie troche piachu, i zamiast 40 godzin 20stu nie zrobisz. jest temat na forum swieży jak gosc miał silnik igła po remoncie 3 godziny - zassało piachu i padły łozyska i tłok zatarty....
swiece sie dobiera pod dany motocykl najlepiej dobrac taką jak zaleca ksiązka serwisowa. po prostu niektóre modele mniej popularne są drogie, a niektóre są w wielu motocyklach i są tanie, a tez czasami róznia sie drogie od tanich dosłownie detalami -czasami kluczowymi czasami mniej. jedynie co to mozna sobie zwykła swiece zamienic na swiece drozsze irydowe - ale w 2T tym bardziej takim uzytkowanym niezgodnie z przeznaczeniem taka swieca nie bedzie lepsza a pewnie nawet i gorsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Heniu a jakie buty po najniższych kosztach proponujesz ?
Rękawice i nakolanniki już wybrałem za niedługo pewnie zakupię.
Rękawice i nakolanniki już wybrałem za niedługo pewnie zakupię.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
hmm ciezko powiedziec. mozna kupic te najtansze jakies fly, axo boxer ( jakos tak) thora tansze.. testowałem takie buty i powiem szczerze - w niczym gorszym nie jeździłem. tragedia, buty cięzkie, niewygodne, gdzies cisną, gdzies za duze. fakt - chronią pewnie dobrze, dla amatora moze i beda okej. ale dla mnie osobiscie to porażka. najtansze wg mnie sensowne to forma terrain dosyc wygodne i wytrzymałe. nieźle chronia i nie wazą po kilka kg.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Okej, co do rękwawiczek to wezmę chyba FOX Dirtpaw, będą okej ?
Jeszcze pytanie w sprawie techniki jazdy : przy wjeżdżaniu na podjazdy należy napędzić się np. na 3 i stale na tym biegu aż do końca wjeżdzać czy np. redukować (jak podczas wjazdu ) ?
Czy jeżeli kupię buty to nie będą one kolidować z ochraniaczami kolan ?
Jeszcze pytanie w sprawie techniki jazdy : przy wjeżdżaniu na podjazdy należy napędzić się np. na 3 i stale na tym biegu aż do końca wjeżdzać czy np. redukować (jak podczas wjazdu ) ?
Czy jeżeli kupię buty to nie będą one kolidować z ochraniaczami kolan ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Z tańszych butów to ja mam np. oneal ridery, są nawet spoko, co prawda nie będą się równać z butami za około tys. złotych ale najgorsze też nie są. Chociaż będziesz musiał się przyzwyczaić to bardzo słabego czucia podnóżków, biegów i hamulca. Jak czujesz, że ci moto muli to redukujesz. Ja jak zaczynałem atakować podjazdy to się zabrałem za jeden dość stromy na 3, na samym początku stromego podjazdu motocykl zgasł, a dodam, że jechałem dość szybko. Skończyło się tym, że wybiło mi lewe jądro do jamy brzusznej Także uważaj z doborem biegu
- eddenktm
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51
rękawiczki tak samo trzeba sobie dopasowac do siebie. ja mam thor void kumpel miał te same, jemu nie pasowały, sie gdzies podwijały itp. ja mam juz 2 sezon i sa dla mnie swietne. wiec trzeba samemu sobie to ogarnąc.
najwazniejsze podczas podjazdów to praca sprzęgłem - najlepsza technika w jazdu to praktycznie trzymanie gazu do oporu a dozowanie gazu odbywa sie sprzęgłem. opanujesz tą technike i wszedzie wjedziesz ;P redukować tez mozna bez problemu
a buty są produkowane pod ochraniacze. oczywiscie jedne ochraniacze mogą byc mniej lub bardziej wygodne. ale ja nigdy problemów nie miałem a miałem kilka par butów i kilka ochraniaczy. teraz mam ortezy i w buty wchodza idealnie chociaz są dosyc duze
najwazniejsze podczas podjazdów to praca sprzęgłem - najlepsza technika w jazdu to praktycznie trzymanie gazu do oporu a dozowanie gazu odbywa sie sprzęgłem. opanujesz tą technike i wszedzie wjedziesz ;P redukować tez mozna bez problemu
a buty są produkowane pod ochraniacze. oczywiscie jedne ochraniacze mogą byc mniej lub bardziej wygodne. ale ja nigdy problemów nie miałem a miałem kilka par butów i kilka ochraniaczy. teraz mam ortezy i w buty wchodza idealnie chociaz są dosyc duze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
I tu pojawia się ten sam problem co pozostałych akcesoriów Nie mam w pobliżu żadnego sensownego sklepu z takim osprzętem i nie ma narazie opcji gdzieś się wybrać. Co do rękawiczek to chyba wezmę Fox Dirtpaw 2016 Race, tylko nie wiem jak z rozmiarami, stosować się tak jak piszą ( obwód ręki albo długość do najdłuższego palca ) i brać taki rozmiar jaki wyjdzie czy lekko większy ? Bo np. zbroję kupiłem celowo większą i nie żałuje bo mniejszy rozmiar by był zbyt mały
A co do butów to co do 500zł ? Znalazłem Kenny Track i Fly Maverik, wiadomo nie będzie fajerwerków, ale chodzi mi, żeby dobrze chroniły i dało się wyczuć biegi.
A co do butów to co do 500zł ? Znalazłem Kenny Track i Fly Maverik, wiadomo nie będzie fajerwerków, ale chodzi mi, żeby dobrze chroniły i dało się wyczuć biegi.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
nie wiem jezeli chodzi o rękawiczki - musiał by ktos miec akurat ten model...... jedne ise bierze tak jak podaje producent, inne mogą byc lekko zawyzone albo zanizone. jak sie raczej dostosujesz do tego co producent napisał to powinno byc okej. no ale kazdy ma inną reke, jeden ma mała a grubą.. inny ma cienką. ja mam z kumplem podobnej wielkosci dłoń, kupiłem z kumplem ten sam model ten sam rozmiar tego samego dnia w sklepie. mi pasowały i mam je do dzisiaj, a on zaraz wywalił bo mu sie podwijało itp - a ma chudszą nieco ręke. wiec tak na oko to ci nikt nie doradzi dokładnie co wziąć.
kenny nie ocenie. fly są spoko na pierwszych wyjazdach potem szybko sie niszcza, dołóz troche kup sobie formy terrain, kosztują dosłownie stówke wiecej chyba. a najlepiej dorwij model z zawiasem chyba TX
a jakbys chciał moge ci załatwic TCX pro 2.0 za 700 zł
kenny nie ocenie. fly są spoko na pierwszych wyjazdach potem szybko sie niszcza, dołóz troche kup sobie formy terrain, kosztują dosłownie stówke wiecej chyba. a najlepiej dorwij model z zawiasem chyba TX
a jakbys chciał moge ci załatwic TCX pro 2.0 za 700 zł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Okej to jakoÅ› to ogarnÄ™
Dzięki za ofertę jakbym miał aktualnie więcej funduszy to bym skorzystał, aczkolwiek cenie sobie Twoją pomoc
Kuzyn ma Kenny i podobno są okej, Fly mógłbym brać ale no właśnie mam dylemat między tymi 2. Bo podobno Axo Drone są sporo gorsze.
A co do Forma Terrain dlaczego warto do nich dołozyc ?
Dzięki za ofertę jakbym miał aktualnie więcej funduszy to bym skorzystał, aczkolwiek cenie sobie Twoją pomoc
Kuzyn ma Kenny i podobno są okej, Fly mógłbym brać ale no właśnie mam dylemat między tymi 2. Bo podobno Axo Drone są sporo gorsze.
A co do Forma Terrain dlaczego warto do nich dołozyc ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
bo są duzo wygodniejsze i po roku czy dwóch latach uzytkowaniach wciaz wyglądaja normalnie. fly po poł roku wyglądaja jak szmaty.
kenny nie bardzo moge ocenic bo nie miałem mocnej stycznosci z nimi. ale ogólnie wiem że tanie buty to porazka wielka. paru kumpli pokupowało i szybko sie przesiedli na cos lepszego. fakt chronią jak trzeba w wiekszosci przypadków, ale jazda na moto ma sprawiac frajde a nie męczyc kierowce kiepskimi ciuchami. 1000X bardziej wolałbym kupic uzywane buty kask ale wygodniejsze, niz nówki najtansze.
kenny nie bardzo moge ocenic bo nie miałem mocnej stycznosci z nimi. ale ogólnie wiem że tanie buty to porazka wielka. paru kumpli pokupowało i szybko sie przesiedli na cos lepszego. fakt chronią jak trzeba w wiekszosci przypadków, ale jazda na moto ma sprawiac frajde a nie męczyc kierowce kiepskimi ciuchami. 1000X bardziej wolałbym kupic uzywane buty kask ale wygodniejsze, niz nówki najtansze.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Formy te na zawiasie polecam bardzo wygodne i można w nich np. bez problemu iść do sklepu dzięki zawiasowi jedyny minus to to że szybko wode puszczają ale przecież to buty crossowe a nie gumiaki znajomy ma fly od 40mth i wyglądają jak by je ktoś utopił wyrzucił do śmietnika potem ktoś znalazł i zaczął jeździć w nich ja mam formy od 30mth i wyglądają praktycznie jak nówki jedyny uszczerbek to białe elementy nie są już tak białę jak były ale to norma. a i TCX też polecam świetne buciki lepsze czucie motorka niż w formach
- piterek123456
- Świeżak
- Posty: 194
- Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
- Lokalizacja: zielona góra
Racja, że powinno się kupować sprzęt lepszej klasy, żeby potem nie narzekać na niewygodę,odciski itp itd.
Przemyślę te Formy z zawiasem (750zł) i bez (550zł) , póki co skończył mi się budżet, ale raczej nie będę oszczędzał i nie kupię Fly'ów Czy warto dołożyć do wersji z zawiasem ?
Rękawicę już wybrałem, zamówię dziś Fox Dirtpaw'y 2016,a następnie jakieś nakolanniki do 150zł
Czy oprócz kasku, gogli , zrywek, kominiarki, zbroi, butów, ochraniaczy należy coś jeszcze kupić ? Narazie odpuściłem strój (koszulka + spodnie) z racji ceny i tego, że pod zbroję mogę zwykła koszulkę obrać a spodnie nie są chyba aż tak ważne, czy może po zakupie butów odłożyć coś i też wyposażyć się w to, warto ?
Jeszcze pytanie bo robi się już coraz cieplej:
Co zrobić przed 1 jazdą ? Olej wymieniałem chyba 3 tygodnie przed zakończeniem sezonu (10W40 Motul 4T), zauważyłem 1-2 szprychy niedokręcone w przednim kole , i wiem jeszcze że musze koniecznie filtr umyć Coś jeszcze sprawdzić, zrobić ?
Przemyślę te Formy z zawiasem (750zł) i bez (550zł) , póki co skończył mi się budżet, ale raczej nie będę oszczędzał i nie kupię Fly'ów Czy warto dołożyć do wersji z zawiasem ?
Rękawicę już wybrałem, zamówię dziś Fox Dirtpaw'y 2016,a następnie jakieś nakolanniki do 150zł
Czy oprócz kasku, gogli , zrywek, kominiarki, zbroi, butów, ochraniaczy należy coś jeszcze kupić ? Narazie odpuściłem strój (koszulka + spodnie) z racji ceny i tego, że pod zbroję mogę zwykła koszulkę obrać a spodnie nie są chyba aż tak ważne, czy może po zakupie butów odłożyć coś i też wyposażyć się w to, warto ?
Jeszcze pytanie bo robi się już coraz cieplej:
Co zrobić przed 1 jazdą ? Olej wymieniałem chyba 3 tygodnie przed zakończeniem sezonu (10W40 Motul 4T), zauważyłem 1-2 szprychy niedokręcone w przednim kole , i wiem jeszcze że musze koniecznie filtr umyć Coś jeszcze sprawdzić, zrobić ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Według mnie warto dołożyć do tych z zawiasem po 1 wygodniej się chodzi po 2 większe zabespieczenie kostki
Raczej nic więcej nie musisz robić przed 1 jazdą jak chcesz to po sprawdzaj sobie tam śruby czy nie są luźne któreś, sprawdź czy nie trzeba może łańcucha napiąć czy nie ma jakiś luzów na łożyskach, zobacz ile jest płynu w chłodnicach no i to by było chyba na tyle
Co do ubrań to raczej wszystko spodnie można by kupić bo są z lepszego materiału nie porwą się tak szybko jak zwykłe i nie tak szybko da się je przebić z koszulką to tam jak chcesz ja tamten sezon oblatałem tylko w zbroi ale jak ma się buzer to by wypadało kupić
Raczej nic więcej nie musisz robić przed 1 jazdą jak chcesz to po sprawdzaj sobie tam śruby czy nie są luźne któreś, sprawdź czy nie trzeba może łańcucha napiąć czy nie ma jakiś luzów na łożyskach, zobacz ile jest płynu w chłodnicach no i to by było chyba na tyle
Co do ubrań to raczej wszystko spodnie można by kupić bo są z lepszego materiału nie porwą się tak szybko jak zwykłe i nie tak szybko da się je przebić z koszulką to tam jak chcesz ja tamten sezon oblatałem tylko w zbroi ale jak ma się buzer to by wypadało kupić
- piterek123456
- Świeżak
- Posty: 194
- Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
- Lokalizacja: zielona góra
Okej, nad butami jeszcze pomyślę
Tzn. planuję tylko wlać nowy płyn do hamulców i wymieniać go dosyć często, jak to ma wpływać na dobrą kondycje hamulców ( co kilka miesięcy), ew. nowy olej ( chociaż ten może zostać ? Przez zimę nie zgęstniał czy coś ? Zalany jest 10W40 Motul 4T , przejeżdżone na nim z 1-2mth) a płyn w chłodnicach to jak sprawdzić stan ? Zanurzyć tam coś czy jak ? Jaki ma być poziom ? Musze jeszcze dokręcić szprychy i to by było na tyle.
Co do napięcia łańcucha to jak sprawdzić czy jest napięty czy nie ? Ma być super napięty, że nie da się go ruszyć w górę/dół ?
Bo teraz można go do góry lekko podnieść itp.
Luzy w łożyskach to chodzi Ci o sprawdzenie w osiach obu ? Tam raczej nie powinno być nic bo wszystko nowe kupiłem.
Jak tak to ok
Jeszcze pytanie o trwałość zestawu napędowego , jak to się trzyma ? Wymiana co sezon jak tłok około ? Mam aktualnie DID VX520 + 2 nowe zębatki .
Tzn. planuję tylko wlać nowy płyn do hamulców i wymieniać go dosyć często, jak to ma wpływać na dobrą kondycje hamulców ( co kilka miesięcy), ew. nowy olej ( chociaż ten może zostać ? Przez zimę nie zgęstniał czy coś ? Zalany jest 10W40 Motul 4T , przejeżdżone na nim z 1-2mth) a płyn w chłodnicach to jak sprawdzić stan ? Zanurzyć tam coś czy jak ? Jaki ma być poziom ? Musze jeszcze dokręcić szprychy i to by było na tyle.
Co do napięcia łańcucha to jak sprawdzić czy jest napięty czy nie ? Ma być super napięty, że nie da się go ruszyć w górę/dół ?
Bo teraz można go do góry lekko podnieść itp.
Luzy w łożyskach to chodzi Ci o sprawdzenie w osiach obu ? Tam raczej nie powinno być nic bo wszystko nowe kupiłem.
Jak tak to ok
Jeszcze pytanie o trwałość zestawu napędowego , jak to się trzyma ? Wymiana co sezon jak tłok około ? Mam aktualnie DID VX520 + 2 nowe zębatki .
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Serwisówka twoją biblią tam znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytanie jakie tu zadajesz... Stan płynu w chłodnicach sprawdzasz na zimnym silniku, odkręcasz kurek i patrzysz (ma być z cm nad żeberkami serwisówka again.). Napięcie łańcucha sprawdzasz łapą Luz musi być, bo masz duży skok zawieszenia. Znowu najlepiej spr. prawidłowy luz w serwisówce, ale powinno być tak, że luz pomiędzy łańcuchem a wahaczem zaraz za górnym ślizgiem ma kilka cm (jak nie siedzisz). Trwałość napędu... trzyma się tak jak dużo jeździsz, wymiana jak widzisz, ze się kończy...
- eddenktm
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51
Co do wymiany płynu hamulcowego, to DOT4 ma być tak ? Jakieś specjalne zalecenia czy dowolny ? Bo nie chce kupić jakiegoś syfu Starego poprostu pozbyć się (np. strzykawką ?) i zalać nowy ?
Sprawdzałem stan płynu w chłodnicy i po odkręceniu było go sporo widać było moze kilka mm wystających górnych żeberek, zostawić tak czy wymienić cały / dolać ?
W przednim kole kilka szprych było lekko luźnych, niektóre lekko ale bardzo lekko chodziły po ściskaniu ręką, była też 1 bardzo luźna, natomiast reszta byłą w miarę ok, szczególnie w tylnym kole, tam wszystkie napięte mocno ( może z racji kilku ostatnich wymian w tamtym rejonie u mechanika ). Należy to dokręcić kluczem do szprych i tyle, czy rozbierać trzeba całe koło ?
Sprawdzałem stan płynu w chłodnicy i po odkręceniu było go sporo widać było moze kilka mm wystających górnych żeberek, zostawić tak czy wymienić cały / dolać ?
W przednim kole kilka szprych było lekko luźnych, niektóre lekko ale bardzo lekko chodziły po ściskaniu ręką, była też 1 bardzo luźna, natomiast reszta byłą w miarę ok, szczególnie w tylnym kole, tam wszystkie napięte mocno ( może z racji kilku ostatnich wymian w tamtym rejonie u mechanika ). Należy to dokręcić kluczem do szprych i tyle, czy rozbierać trzeba całe koło ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Widzę, że za pierwszym razem nie zrozumiesz... To jaki masz nalać płyn hamulcowy MASZ NAPISANE W SERWISÓWCE lub/i na dekielku. Lejesz różnie albo mineralny, albo 5.1 albo 4 zależy czy pompa brembo czy co. Jak zalejesz coś złego to sobie spieprzysz cały układ, dlatego nie pytaj jakie dokładnie masz lać, bo tu nikt nie jest jasnowidzem i nie wie co ty tam masz i co możesz nalać. Jak nie wiesz co masz teraz zalane to wymień najlepiej cały żeby nie mieszać. Czy zalać nowy? jak tam sobie chcesz... Wydaje mi się, ze zadajesz takie pytania, na które znasz odpowiedź ale chcesz tylko żeby ktoś ci je tu potwierdził Jeszcze raz zachęcam do korzystania z serwisówki.
- eddenktm
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51
Dokładnie tak jak napisał kolega wyżej serwisówka w dłoń i szukaj, koła nie należy rozbierać szprychy można czasem po prostu ruszyć tylko (w sensie odkręcić leciutko i przykręcić spowrotem) żeby nyple się nie zastały bo potem problem jest z ruszeniem tego
Ogólnie to kolego pytasz o strasznie banalne rzeczy rozumiem że warto się spytać żeby nie zrobić czegoś głupiego no ale bez przesady tym bardziej że w necie jest mnóstwo motovlogów, poradników, itd... wystarczy poszukać a w niektórych przypadkach po prostu myśleć logicznie jeśli widzisz że widać lekko żeberka w chłodnicy to dolej nadmiar i tak powinien wycieknąć Trochę odwagi i logicznego myślenia a nie będziesz musiał się o każdą błachostkę pytać
Ogólnie to kolego pytasz o strasznie banalne rzeczy rozumiem że warto się spytać żeby nie zrobić czegoś głupiego no ale bez przesady tym bardziej że w necie jest mnóstwo motovlogów, poradników, itd... wystarczy poszukać a w niektórych przypadkach po prostu myśleć logicznie jeśli widzisz że widać lekko żeberka w chłodnicy to dolej nadmiar i tak powinien wycieknąć Trochę odwagi i logicznego myślenia a nie będziesz musiał się o każdą błachostkę pytać
- piterek123456
- Świeżak
- Posty: 194
- Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
- Lokalizacja: zielona góra
kolego wiemy ze forum jest fajne kazdy powie wszystko... no ale z płynem to wystarczy na pokrywke zajrzeć od pompy i pisze wyraxnie jaki DOT lać.
co do łancucha to samo- serwisówka mówi dokładnie jak kontrolowac. do kazdego motocykla jest inna metoda, no moze nie metoda a ogólnie inaczej moze wyglądac sprawdzanie.
co do ciuchów - spodnie są tez dosyc wazne chronią przed oparzeniami, i sie nie przecierają za łatwo.
co do napedu - wytrzyma tyle ile ma wytrzymać. róznie zalezy jak jeździsz, jak dbasz, jak bedziesz codziennie strzelał ze sprzegła w błocie to inaczej wytrzyma niz pyrkanie po suchej trawce.
co do łancucha to samo- serwisówka mówi dokładnie jak kontrolowac. do kazdego motocykla jest inna metoda, no moze nie metoda a ogólnie inaczej moze wyglądac sprawdzanie.
co do ciuchów - spodnie są tez dosyc wazne chronią przed oparzeniami, i sie nie przecierają za łatwo.
co do napedu - wytrzyma tyle ile ma wytrzymać. róznie zalezy jak jeździsz, jak dbasz, jak bedziesz codziennie strzelał ze sprzegła w błocie to inaczej wytrzyma niz pyrkanie po suchej trawce.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości