RM125 - kilka pytań i porad.
polerka to nei jest chromn. jak było czarne to żeby doprowadzic do polerki to bys musiał siedziec na prawde duzo albo miec porządny sprzęt. ręcznie to z tydzien bedziesz pucował
bez sensu. no i oczywiscie rdzewiec bedzie bardzo szybko. bo to goła stal będzie.
kratki na pewno dorwiesz w serwisie suzuki ;D

kratki na pewno dorwiesz w serwisie suzuki ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Aaa ;/ To nie ma sensu najmniejszego ;/ Zostawię jak jest ew. domaluje się na czarno jak będzie trzeba. Odpuszczam w takim razie to.
A jak oni robią to, że na fabrycznych częściach tak długo ten efekt się trzyma ?
Ok, popytam, oby tylko nie dali ceny z kosmosu
Póki co wszystko już przygotowane do wakacji, tylko gość co robił przednie koło nabił mi mocno je, żeby "trochę ujeździć" tą naprawioną dętkę i potem ew. można spuścić trochę. Dużo gorzej się jeździ na dużym ciśnieniu ? W porównaniu do tylnego koła to sporo więcej, tam jak się zaprze to można jakby lekko, minimalnie "wgnieść" do środka oponę, a tutaj sztywno. Jakie powinno być ciśnienie do enduro ?
Wydech też uszczelniony, przepakowany, czy jak włożę go w połączenie z dyfuzorem to tam też dać trochę silikonu wysokotemperaturowego ? Nigdy nie było, szczelnie jest bardzo, ale tak pytam.
+ czym pomalować podnóżki, końcówkę dźwigni zmiany biegów żeby to się trzymało jakoś trwale i dobrze wyglądało
?
+ do hamulców kupić ten odtłuszczacz czy może benzyną da radę (nie jest szkodliwa ?)
+łańcuch smarować co jaki czas, bo obecnie robiłem dosyć często, jednak pojawiał się nagar i był dość brudny, a to chyba nie jest zdrowe (łapie dużo piachu wtedy?), na razie wymyłem go naftą i jest jak nowy
+skoro tak "wypluwało" olej z wydechu to mógł utworzyć się nagar w dyfuzorze/silniku ? Może mieć to jakiś szczególny wpływ na osiągi/jazdę itp. ? Jak się go ew. pozbyć ?
+ co jeszcze należy sprawdzić oprócz stanu oleju/płynu chłodniczego/szprych/łańcucha/pracy silnika/stanu wypełnienia wydechu/ itp. ?
+ostatnio po 1 jeździe na tyle przedniego błotnika zauważyłem takie czerwone kropelki, nie czy po prostu czymś z terenu się tak ubrudził czy to płyn chłodniczy, sprawdziłem stan po odkręceniu korka i było pod korek, co prawda chłodnica lewa była łatana i po lekkim wypadku, jakie by były objawy jakby np. podczas jazdy zaczął wyciekać ( nie było by widać) i przegrzewał by się ?
Warto by się bawić w takie "zabawki"
? Co to głównie daje ?
http://www.cyclebuy.com/shopping/fmf/im ... eCore2.jpg
http://www.fmfracing.com/ImageHandler.a ... d=61&1.jpg
A jak oni robią to, że na fabrycznych częściach tak długo ten efekt się trzyma ?
Ok, popytam, oby tylko nie dali ceny z kosmosu

Póki co wszystko już przygotowane do wakacji, tylko gość co robił przednie koło nabił mi mocno je, żeby "trochę ujeździć" tą naprawioną dętkę i potem ew. można spuścić trochę. Dużo gorzej się jeździ na dużym ciśnieniu ? W porównaniu do tylnego koła to sporo więcej, tam jak się zaprze to można jakby lekko, minimalnie "wgnieść" do środka oponę, a tutaj sztywno. Jakie powinno być ciśnienie do enduro ?
Wydech też uszczelniony, przepakowany, czy jak włożę go w połączenie z dyfuzorem to tam też dać trochę silikonu wysokotemperaturowego ? Nigdy nie było, szczelnie jest bardzo, ale tak pytam.
+ czym pomalować podnóżki, końcówkę dźwigni zmiany biegów żeby to się trzymało jakoś trwale i dobrze wyglądało

+ do hamulców kupić ten odtłuszczacz czy może benzyną da radę (nie jest szkodliwa ?)
+łańcuch smarować co jaki czas, bo obecnie robiłem dosyć często, jednak pojawiał się nagar i był dość brudny, a to chyba nie jest zdrowe (łapie dużo piachu wtedy?), na razie wymyłem go naftą i jest jak nowy

+skoro tak "wypluwało" olej z wydechu to mógł utworzyć się nagar w dyfuzorze/silniku ? Może mieć to jakiś szczególny wpływ na osiągi/jazdę itp. ? Jak się go ew. pozbyć ?
+ co jeszcze należy sprawdzić oprócz stanu oleju/płynu chłodniczego/szprych/łańcucha/pracy silnika/stanu wypełnienia wydechu/ itp. ?
+ostatnio po 1 jeździe na tyle przedniego błotnika zauważyłem takie czerwone kropelki, nie czy po prostu czymś z terenu się tak ubrudził czy to płyn chłodniczy, sprawdziłem stan po odkręceniu korka i było pod korek, co prawda chłodnica lewa była łatana i po lekkim wypadku, jakie by były objawy jakby np. podczas jazdy zaczął wyciekać ( nie było by widać) i przegrzewał by się ?
Warto by się bawić w takie "zabawki"

http://www.cyclebuy.com/shopping/fmf/im ... eCore2.jpg
http://www.fmfracing.com/ImageHandler.a ... d=61&1.jpg
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
1.Na ostro nabitych oponach gorzej jeździ się w piachu, żwirowniach itp. "Lepiej" czujesz dziury
Ciśnienie zależy też od terenu w jakim jeździsz, sam jak jeździmy po żwirowniach spuszczam powietrza więc trudno podać stałą wartość, poszukaj na necie na pewno znajdziesz
2. Kup sobie nowe
Nie są aż tak drogie a efekt bd najlepszy
3.Kupić
4.Co taki jak czyścisz, myłeś łańcuch-smarujesz. Nie ma sensu psikać na brudny łańcuch. Czyszczenie łańcucha to 5 min więc...
5. Wszytko....np. czy zabrałeś ze sobą mózg a nie zostawiłeś go tu na forum
6. Tego nie wie nawet moja szklana kula.
7. Jak masz kasę to kupuj... i tak przy twojej amatorskiej jeździe nie odczujesz żadnych różnic poza dźwiękiem


2. Kup sobie nowe


3.Kupić
4.Co taki jak czyścisz, myłeś łańcuch-smarujesz. Nie ma sensu psikać na brudny łańcuch. Czyszczenie łańcucha to 5 min więc...

5. Wszytko....np. czy zabrałeś ze sobą mózg a nie zostawiłeś go tu na forum

6. Tego nie wie nawet moja szklana kula.
7. Jak masz kasę to kupuj... i tak przy twojej amatorskiej jeździe nie odczujesz żadnych różnic poza dźwiękiem

- eddenktm
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51
fabryczne mogą miec powłoki ( koncówka gołe alu ) a dyfuzory są niklowane
a takie demo / show moto - sÄ… pucowane przed kazdym pokazem.
nic tam sie układac nie musi, chyba ze chciał pastą uszczelnić itp to praktycznie 24 godziny i to odparowuje. do enduro 00-1 bar. ( do 00 zwykła dętka nie da rady ;P )
niektórzy tez nabijaja lekko ponad 1 bar - zalezy jak kto jeździ, jak komu pasuje jakie opony itp itd
wyzsze cisnienie to opona jest bardziej przewidywalna, lepiej trzyma tor jazdy i nie myszkuje, a nizsze cisnienei daje lepszÄ… trakcje,
skoro szczelne połączenie to nie ma sensu doszczelniać
koncówki dzwigni podnózki - niczym, to wieśtuning nic sie nie bedzie trzymało. wszystko pozłazi i bedzie wyglądało tragicznie
- benzyna jest tłusta, i sie nie nadaje
- ja łancuch smaruje po myciu, i jak słysze ze jest suchy to w miedzy czasie też
- na pewno, rozwiazaniem jest uzytkowanie motocykla zgodnie z przeznaczeniem - ogien do oporu
- sprawdzić czy sie doczytało serwisówke gdzie są zawarte te informacje
- nie mam pojecia co to za kropki, weź na język - jak takie kwaśne i wyraźne to moze byc płyn chłodniczy ( zreszta spróbuj sobie płynu jaki ma smak
łątwo go potem wyczaic) moze gdzies cos cieknie. zeby sie przegrzał musi byc spory ubytek. ale równie dobrze mogłes go zagotowac i mogło gdzies troche uciec - norma
- co do koncówek - chcesz kupuj chociaz dla ciebie to nic nie zmieni. prócz dzwięku
a takie demo / show moto - sÄ… pucowane przed kazdym pokazem.
nic tam sie układac nie musi, chyba ze chciał pastą uszczelnić itp to praktycznie 24 godziny i to odparowuje. do enduro 00-1 bar. ( do 00 zwykła dętka nie da rady ;P )
niektórzy tez nabijaja lekko ponad 1 bar - zalezy jak kto jeździ, jak komu pasuje jakie opony itp itd
wyzsze cisnienie to opona jest bardziej przewidywalna, lepiej trzyma tor jazdy i nie myszkuje, a nizsze cisnienei daje lepszÄ… trakcje,
skoro szczelne połączenie to nie ma sensu doszczelniać
koncówki dzwigni podnózki - niczym, to wieśtuning nic sie nie bedzie trzymało. wszystko pozłazi i bedzie wyglądało tragicznie
- benzyna jest tłusta, i sie nie nadaje
- ja łancuch smaruje po myciu, i jak słysze ze jest suchy to w miedzy czasie też
- na pewno, rozwiazaniem jest uzytkowanie motocykla zgodnie z przeznaczeniem - ogien do oporu

- sprawdzić czy sie doczytało serwisówke gdzie są zawarte te informacje
- nie mam pojecia co to za kropki, weź na język - jak takie kwaśne i wyraźne to moze byc płyn chłodniczy ( zreszta spróbuj sobie płynu jaki ma smak

- co do koncówek - chcesz kupuj chociaz dla ciebie to nic nie zmieni. prócz dzwięku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okej, wszystko jasne, dzięki Heniu
Jeszcze dopytam, bo jak zamontowaliśmy już przednie koło ( wcześniej rozchylałem hamulce bo były zaciśnięte) i teraz jak się go prowadzi to klocki "szurają" po tarczy - przydałoby się odpowietrzyć czy to wina zanieczyszczeń na klockach ? Klamka z początku było bardzo luźna ale "podpompowałem" i jest ok, tylko tak szura jak się go prowadzi.
Obojętnie jaki DOT4 (nie ma lepszych i gorszych ? - jakich używasz ?) + wężyk i 15 min roboty i gotowe ?
Jeszcze tak dopytam w kwestii paliwa : Czy kupujecie na dużych stacjach, czy bez znaczenia ( małe wiejskie stacje itp.)? Bo zastanawiam się czy jest sens brać lepsze paliwo z miasta czy np. takie "lokalne" , nawet jeśliby było gorsze, może mieć wpływ na pracę silnika i jego żywotność ? A może jak już na tych mniejszych to tylko 98 ?
Takie pytanie trochÄ™ "powszednie" ale ciekaw jestem co sÄ…dzicie.

Jeszcze dopytam, bo jak zamontowaliśmy już przednie koło ( wcześniej rozchylałem hamulce bo były zaciśnięte) i teraz jak się go prowadzi to klocki "szurają" po tarczy - przydałoby się odpowietrzyć czy to wina zanieczyszczeń na klockach ? Klamka z początku było bardzo luźna ale "podpompowałem" i jest ok, tylko tak szura jak się go prowadzi.
Obojętnie jaki DOT4 (nie ma lepszych i gorszych ? - jakich używasz ?) + wężyk i 15 min roboty i gotowe ?
Jeszcze tak dopytam w kwestii paliwa : Czy kupujecie na dużych stacjach, czy bez znaczenia ( małe wiejskie stacje itp.)? Bo zastanawiam się czy jest sens brać lepsze paliwo z miasta czy np. takie "lokalne" , nawet jeśliby było gorsze, może mieć wpływ na pracę silnika i jego żywotność ? A może jak już na tych mniejszych to tylko 98 ?
Takie pytanie trochÄ™ "powszednie" ale ciekaw jestem co sÄ…dzicie.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
jak hamują mocno o tarcze to moze prowadnice stoją albo tłoczki. mozesz tez jeszcze poluzowac pokrywke od góry na pompie
obojętne jaki dot4 - aby w miare czesto zmieniać. nawet 5 minut i masz gotowe
leje sie takie jakie zaleca producent, zwykle to 95, niektóre są nawet na 89 oktanów albo i nizsze, ogólnie na małych stacjach paliwa są róznej jakosci, na duzej stacji często chwila i im paliwo schodzi i jest "swieże" na małej moze stać długo, moze sie osadzic wiecej zanieczyszczen jak sie baniak im konczy to potrafi poleciec z domieszką parafin czy wody. oczywiscie to zalezy od wielu czynników....
obojętne jaki dot4 - aby w miare czesto zmieniać. nawet 5 minut i masz gotowe
leje sie takie jakie zaleca producent, zwykle to 95, niektóre są nawet na 89 oktanów albo i nizsze, ogólnie na małych stacjach paliwa są róznej jakosci, na duzej stacji często chwila i im paliwo schodzi i jest "swieże" na małej moze stać długo, moze sie osadzic wiecej zanieczyszczen jak sie baniak im konczy to potrafi poleciec z domieszką parafin czy wody. oczywiscie to zalezy od wielu czynników....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
https://czesciaudisklep.pl/pl_PL/p/Plyn ... 4-0,5L/848
Kupiłem taki ( 269 /163 - temp. wrzenia) niby samochodowy, będzie okej ?
Kupiłem taki ( 269 /163 - temp. wrzenia) niby samochodowy, będzie okej ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
kazdy bedzie okej - przeciez już Ci to pisalismy. i tak pyrkając czy nawet ganiajac po torze nie jesteś w stanie zagotowac hamulców do 200 stopni....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A oki, bo jakoś ta temperatura mnie zakłopotała. Nie ważne
Heniu a tak na oko ile zbiorniczków trzeba przepompować / ile ml żeby w układzie był cały nowy płyn ? Wiem, że patrzy się po kolorze ale stary i nowy mają taki sam

Heniu a tak na oko ile zbiorniczków trzeba przepompować / ile ml żeby w układzie był cały nowy płyn ? Wiem, że patrzy się po kolorze ale stary i nowy mają taki sam

- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
ze 4-5 i powinien leciec juz czysty. to i tak w zacisku sie miesza i do konca nigdy sie nie usunie całego starego ale ze 3-5 pełnych i praktycznie jest płyn nowy a resztka starego nie wpływa na nic znacząco. ja jedynie jeszcze raz w sezonie ( zwykle zimą) rozbieram wszystko na częsci pierwsze, bo to że płyn wymienie to nie znaczy że usuwam cały syf, bo on sie gromadzi np na dnie zbiorniczka, albo na uszczelnaiczach - i wyciera pompy ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okej zrobione, w tylnym to odrazu było widać różnicę
(płyn czarny, brudny i mega zapowietrzony).
Mam pytanko jeszcze w kwestii techniki jazdy :
Jak postawić na koło/ jechać na kole ?
Wiem, że można z gazu, ale to wtedy za duża prędkość trochę, czytałem tam takie podstawy, kontrola sprzęgła, gazu + tylny hamulec + o co chodzi ze strzałem ze sprzęgła ? Jak się za to zabrać
?

Mam pytanko jeszcze w kwestii techniki jazdy :
Jak postawić na koło/ jechać na kole ?
Wiem, że można z gazu, ale to wtedy za duża prędkość trochę, czytałem tam takie podstawy, kontrola sprzęgła, gazu + tylny hamulec + o co chodzi ze strzałem ze sprzęgła ? Jak się za to zabrać

- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Chodzi mi o rozumienie co to znaczy " strzał ze sprzęgła" bo nie rozumiem tego pojęcia.
Chodzi o to że podczas jazdy puszczam gaz, wciskam sprzęgło, na sprzęgle dodaje lekko gazu i na dodanym gazie tak puszczam nagle sprzęgło i staje na koło ?
Chodzi o to że podczas jazdy puszczam gaz, wciskam sprzęgło, na sprzęgle dodaje lekko gazu i na dodanym gazie tak puszczam nagle sprzęgło i staje na koło ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
strzał - że klamki nie puszczasz pomałuy, tylko gwałtownie.
co do jazdy na gumie - tego nie da sie łatwo wytłumaczyc, poogladaj filmiki na youtube - i duzo cwicz. samo w koncu wyjdzie. dodam że nie jest to takie proste.
co do jazdy na gumie - tego nie da sie łatwo wytłumaczyc, poogladaj filmiki na youtube - i duzo cwicz. samo w koncu wyjdzie. dodam że nie jest to takie proste.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Oki, popróbuję powoli
Jeszcze pytanie, z tym sprzęgłem lipa, na luzie jak sie na zimnym nie nagrzeje go mocniej, na obroty nie wkręci to 1 nie wrzuci bo gaśnie, tak samo jak dojeżdżam na sprzęgle do np. drogi to przy stopie gaśnie. Klamka jest dość luźna.
Wystarczy tym przekrętłem (czarne z napisem TEN i strzałką w górę chyba) wyreguluje żeby było sztywniejsze i tyle ? Jaki naciąg ustawić ? Na "twardo" z lekkim luzem przy końcu ?
Jak kilkanaście obrotów się zrobi to zauważalnie twardsze już jest.
Wybaczcie, że pytam ale nie chcę przedobrzyć, ani za mocno też tego jakoś nie naciągnąć.

Jeszcze pytanie, z tym sprzęgłem lipa, na luzie jak sie na zimnym nie nagrzeje go mocniej, na obroty nie wkręci to 1 nie wrzuci bo gaśnie, tak samo jak dojeżdżam na sprzęgle do np. drogi to przy stopie gaśnie. Klamka jest dość luźna.
Wystarczy tym przekrętłem (czarne z napisem TEN i strzałką w górę chyba) wyreguluje żeby było sztywniejsze i tyle ? Jaki naciąg ustawić ? Na "twardo" z lekkim luzem przy końcu ?
Jak kilkanaście obrotów się zrobi to zauważalnie twardsze już jest.
Wybaczcie, że pytam ale nie chcę przedobrzyć, ani za mocno też tego jakoś nie naciągnąć.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości