Zobacz wątek - Problem z ósemką na Yamaha YBR 250 - jakie macie metody?
NAS Analytics TAG

Problem z ósemką na Yamaha YBR 250 - jakie macie metody?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez hab » 9/6/2009, 23:49

Mowicie zeby robic na jedynce bez gazu :)

A ja tak nie umiem , zawsze sie wywracalem , za to nauczylem sie na drugim biegu ze sprzeglem i zdalem za pierwszym :P

196cm wzrostu
hab
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 27/11/2008, 20:59


Postprzez kondraxk » 10/6/2009, 01:02

Rocks napisał(a):Powtarzam raz jeszcze, spokojnie i wszystko będzie ok ;)


W rzeczy samej, zachować spokój. Tyle że w moim przypadku wiedza o korzystnym wpływie spokoju na stresujące sytuacje jest tak oczywista, jak funta kłaków warta. Zawsze się w środku gotuję. Jak już zdam, oczywiście mówię sobie - i po cholerę było się stresować??? No i przy następnej podobnej okazji od nowa to samo... Egzamin mam pod koniec czerwca i wiem że też będzie powtórka z rozrywki :)
RSV
Avatar użytkownika
kondraxk
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19


Postprzez siemandero » 14/6/2009, 11:33

Ja podczas egzaminu robiłem ósemkę na ssaniu :D. W sumie to nawet o tym nie widziałem, gdyż pierwszy raz miałem styczność z Yamahą Ybr, ale 125.

Na kursie jeździłem Kawasaki er5 i Yamaha Sr 125.

Ogólnie to te ósemki mi przyszły jakoś same. Wsiadłem i za pierwszym razem mi się udało. Może za bardzo się stresujesz? Szeroko bierz skręt, gdyż tylne koło ma tendencję do zcinania. Pozdro.
Je dwie na raz.
Avatar użytkownika
siemandero
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:17
Lokalizacja: Kraina gumowych drzew

Postprzez s87 » 14/6/2009, 14:56

Stary. U mnie wygladalo tak ,ze na jedynce to mi sie gorzej jechalo,duzo wolniej i monotonnie. Dlatego ja na placu caly czas ladnie na 2gim biegu bez krecenia manetka sobie jechalem. Raz ,ciach! I koniec osemki. A na 1ce to wolno i mozna przy nieodpowiednim manewrowaniu sie podeprzec. A to nie jest porzadany ruch na egazminie ;)
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59

Postprzez Kuba-szprota » 15/6/2009, 09:39

Mi na YBR robi się łatwiej 8 niż na mniejszych bzyczkach :)
Manewr wykonuje na 1-ce bez gazu i wychodzi super.
Avatar użytkownika
Kuba-szprota
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
Lokalizacja: Łódź

Postprzez patryk83 » 15/6/2009, 12:08

Na 1-ce w Yamaha TW 125 robienie ósemki to rzeźnia, ciężko jechać ta samą prędkością i ładnie się "składać" ;p przy ósemce :)
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Juve » 15/6/2009, 15:31

hab napisał(a):Mowicie zeby robic na jedynce bez gazu :)

A ja tak nie umiem , zawsze sie wywracalem , za to nauczylem sie na drugim biegu ze sprzeglem i zdalem za pierwszym :P

196cm wzrostu


ja tez mam tyle wzrosu lub jestem ciut wyzszy.

Ja smigalem spokojnie na 1, szeroko, powoli jak mnie ciagnelo do srodka do lekko szarpnalem zeby go postawic i dalej,( jak lecisz na bok nie zwalniaj :D)
Pozdrawiam, Tomek
Juve
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 24/5/2008, 14:10

Postprzez P.E.T.R.O.V. » 15/6/2009, 20:01

Po przeczytaniu tych postow cos mnie sie wydaje ze bede mial problem ze zdaniem tego egzaminu... Na kursie mam niestety Suzuki 250 a egzamin na YBR... No to chyba zaczne zbierac kase na kolejne poprawki powoli...
P.E.T.R.O.V.
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/6/2009, 19:39

Postprzez 13b » 15/6/2009, 22:00

dokup sobie 2 godz jazdy w innej szkole na YBR - tyle wystarczy zeby opanowac ja na 1 bez gazu i smigać 8.
Avatar użytkownika
13b
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 30/1/2009, 21:20
Lokalizacja: wolin

Postprzez P.E.T.R.O.V. » 17/6/2009, 22:02

Tak chyba bede musial zrobic...
P.E.T.R.O.V.
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/6/2009, 19:39

Postprzez kruk-1991 » 9/7/2009, 19:39

Chłopie. na pierwszym biegu, bez gazu, balansuj ciałem, gdy się przewraca i rób jak najwieksze łuki - gwarantuje ci ze pojdzie jak z platka. ;) Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
kruk-1991
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 25/9/2006, 16:54
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez mates234 » 11/7/2009, 14:53

Ja wczoraj miałem pierwszą jazdę i było super :D nie sądziłem że suzuki gn 250 to tak fajny motocykl ;) Pierwsze co to wyjechalem w trasę około 20km po powrocie robiłem te wspaniałe 8. Na 1 bez gazu spokojnie można je robić. Fakt że motocykl troche się wlecze ale lepiej zrobić wolno i dobrze.
HONDA F4i fu*k jea !
Avatar użytkownika
mates234
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9/4/2009, 23:02
Lokalizacja: Leszno

Postprzez Radziol » 27/7/2009, 13:14

A ja mam takie pytanie troszkę z innej beczki.
Też niedawno zacząłem kurs i przy jeździe po 8 odchylam jedno kolano od baku, żeby sobie wytworzyć przeciwwagę. Mój instruktor powiedział, że tak się nie powinno i że obie nogi powinny ściskać bak cały czas, a balans tylko ciałem.
Według was też tak powinno być ? Bo mi wygodniej jednak z odchylonym kolanem, a nie chcę sobie wyrabiać złych nawyków na moto. Prosiłbym też o uzasadnienie dlaczego.
Avatar użytkownika
Radziol
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2/7/2009, 17:16
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Konio » 27/7/2009, 13:25

W moto jest prosta zasada ze jak skrecasz np w prawo to cale cialo przesuwasz w prawo (siedzisz na skraju prawej czesci kanapy) i wychylasz prawe kolano ot co. Cwiczenie 8mki to bezsens :P
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Radziol » 27/7/2009, 13:49

No czyli dobrze robiłem, bo mi też tak najwygodniej się siedziało i najstabilniej.
Jaja jak najbliżej baku, jak skręcam w prawo, to wychylam się w prawo, nawet troszkę do przodu i wychylam kolano w stronę asfaltu. A lewa noga opiera się o bak. Najwygodniej mi tak było jeździć, ale instruktor mnie poprawiał i aż się zastanowiłem.
Avatar użytkownika
Radziol
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2/7/2009, 17:16
Lokalizacja: Toruń

Postprzez puff » 28/7/2009, 07:33

Nie masz jakiś ogromnych prędkości, żebyś musiał latać po siedzeniu. Dobrze Ci mówi instrukr, nogi blisko baku. Przy takich prędkościach i jeszcze jak się dopiero uczysz, wywalisz się na wystawione kolano i będzie bolało.
Nie wyobrażam sobie, jak można się na 8 przewrócić, ale słyszałem o takich przypadkach.
Avatar użytkownika
puff
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 10/2/2009, 11:48
Lokalizacja: Bytom/Wrocław

Postprzez patryk83 » 28/7/2009, 08:55

Heh chłopak dopiero uczy się jeździć a Ci go uczą schodzenie na kolano ;p
Puff dobrze mówi, nogi blisko baku jak nie masz zamiaru szybko jeździć i mocno pochylać moto.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Radziol » 28/7/2009, 09:15

Tzn na kanapie jakoś szczególnie nie latam :P
Ale właśnie z kolanem jest zdecydowanie stabilniej jak dla mnie.
Jak mam oba kolana przy baku, to muszę o wiele więcej kombinować, a tak wystawiam i przejeżdżam cały łuk stabilnie i bez żadnego wiercenia, łapania równowagi, czy zmieniania pozycji.

Edit: A jeśli chodzi o przewracanie, to nie wyobrażam sobie, jak można się na 8 przewrócić. Nawet jak się straci równowagę, to można się podeprzeć nogą przy takiej prędkości.
Avatar użytkownika
Radziol
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2/7/2009, 17:16
Lokalizacja: Toruń

Postprzez puff » 28/7/2009, 17:41

kombinuj, kombinuj aż wykombinujesz jak robić bez problemu trzymając oba kolana przy baku ;) Przechyl się bardziej z motocyklem.
Avatar użytkownika
puff
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 10/2/2009, 11:48
Lokalizacja: Bytom/Wrocław

Postprzez kruk-1991 » 2/8/2009, 16:27

Nie powiem, że to głupie. Mi po kilkudziesięciu ósemkach to już się nie chciało trzymać nogami tego baku i pojechałem w stylu naszego kolegi - mates234 ;d I masz trochę racji - jest minimalnie łatwiej, ale panu egzaminatorowi chyba się nie spodoba twój sportowy zapęd pozdro ;)
Avatar użytkownika
kruk-1991
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 25/9/2006, 16:54
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr