Zobacz wątek - Problem z ósemką na Yamaha YBR 250 - jakie macie metody?
NAS Analytics TAG

Problem z ósemką na Yamaha YBR 250 - jakie macie metody?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez kasia_chojnice » 15/9/2009, 08:30

Dzięki za "pocieszenie":) Mam troche czasu, cos wymysle. Bede szukac w innych miastach, moze znajdzie sie szkola jazdy, w ktorej bede mogla wykupic kilka godz. i pocwiczyc.
kasia_chojnice
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14/9/2009, 13:31
Lokalizacja: Chojnice


Postprzez warix » 15/9/2009, 14:16

najlepszy sposób na 8:
1.jazda na 1 biegu lekko gaz (mm dosłownie)
2.jadÄ…c po Å‚uku lekko dodaje gazu
3.wyprostowana sylwetka ,balans ciałem
4.patrzysz przed siebie nie przed oponÄ™

wytestowane
Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Avatar użytkownika
warix
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 8/9/2009, 21:58
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk


Postprzez Landryss25 » 15/9/2009, 18:48

Co do punktu pierwszego to się nie zgodzę bo najlepiej jest całkowicie puścić manetkę i jechać na wolnych obrotach.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez TroyaN1984 » 16/9/2009, 08:20

warix napisał(a):najlepszy sposób na 8:
1.jazda na 1 biegu lekko gaz (mm dosłownie)
2.jadÄ…c po Å‚uku lekko dodaje gazu
3.wyprostowana sylwetka ,balans ciałem
4.patrzysz przed siebie nie przed oponÄ™

wytestowane



? :)

1. jazda na 1 biegu bez żadnego gazu bo jak będzie inaczej wyregulowany gaz na egzaminie to się zdziwisz
2. jadąc po łuku nie dodajesz żadnego gazu, bo w pewnym momencie możesz zauważyć, że jest za szybko i będziesz hamował albo dobijał sprzęgło a na egzaminie wygląda to jakbyś se nie umiał poradzić z motorem
3. ja tam się pochylałem,
4. patrzysz żeby się w liniach mieścić


to co piszesz w pkt. 1 jest główną przyczyną nie zdawania na egzaminie.

na 1000000% piszesz tak bo ci się nudzą 8. tego jestem pewien bo sam jak robiłem 8 na placu na kursie to zastanawialem sie czy nie czytać książek bo nudno i wolno i zaczynały się próby z gazem, sprzęgłem, hamowaniem tylko po co? niech się nudzi ale naucz się robić to perfekcyjnie a jak ty będizesz na łuku dodawał gazu po to żeby potem hamować i znó to samo to uwierz mi że na egzaminie ci to nie wyjdzie z samego stresu.
Kawasaki Ninja ZX-10R 2006 rok
Avatar użytkownika
TroyaN1984
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 16/5/2006, 09:23
Lokalizacja: Elk/ Białystok

Postprzez maciek.046 » 10/10/2009, 18:52

ja dzisiaj jeździłem pierwszy raz na 8 (ybr 250)...
na początku robiłem ją z gazem ale instruktor powiedział że robi się bez na jedynce i wychodziło mi ok...

polecam robić bez gazu... jest płynnie i mi moto nie szarpie - ale jak obierze się zły tor wtedy szarpie... trzeba sobie to wyćwiczyć...
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez rechaa » 11/10/2009, 22:18

ja ósemkę robie na 2 biegu - jade szybciej, ale płynniej.
Na prostej dodaje gaz, na łukach jade lekko z gazem, patrze przed siebie nie na opone, oczywiście trzymam się linii zewnetrznej, chociarz po wewnetrznych tez umiem wykonać zadanie. Oczywiście balansuje ciałem, przesuwam cztery litery...
poświczysz troche czasu i zacznie wychodzić
mi po okolo 0,5h treningu zaczęło wychodzić bezbłędnie
Avatar użytkownika
rechaa
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 14/9/2009, 22:14
Lokalizacja: S-sk

Postprzez OPI » 12/10/2009, 16:59

Ja caly kurs na moto przeszedlem na suzuki marauderze a na egzamin dostalem wlasnie yamahe - jehchalem na niej wtedy pierwszy raz i przyzwyczajony z maraudera troche za mocno dawalem gazu i dosc mnie chwialo ale zdalem. Jezdzilem tylko na 1kÄ… bo na egzaminie nie chcialem eksperymentowac z 2kÄ… xD mozna przejechac za 1 kontaktem z tym moto tylko radze uwazac z gazem i lepiej trafic na moto ktory jest juz rozgrzany albo potrzybac go chwile na wiekszych obrotach przed 8 zeby nie mulil :) pozdroo
OPI
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6/10/2009, 15:17

Postprzez michas_s » 13/10/2009, 06:52

nie wiem po co tak mieszacie ... zaraz ktoś napisze ze on to na 3 ósemkę ogarnia ...

wystarczy jedynka i pyrkasz sobie lajtowo tą ósemkę + balans nic więcej nie potrzeba ...
Avatar użytkownika
michas_s
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rechaa » 13/10/2009, 09:58

michas_s napisał(a):nie wiem po co tak mieszacie ... zaraz ktoś napisze ze on to na 3 ósemkę ogarnia ...

pytanie brzmiało 'jakie macie metody' więc ja to tak rozumiem, że w odpowiedzi opisuje jak ja to wykonuje... nikt nikomu nie miesza tylko opisuje w jaki sposób robi to indywidualnie... wiadomo jednemu podoba się teściowa, drugiemu synowa, więc w tym przypadku jeden woli robić ósemkę na 1-wszym biegu, ktoś inny wykonuje to lepiej na 2-gim biegu...
Avatar użytkownika
rechaa
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 14/9/2009, 22:14
Lokalizacja: S-sk

Postprzez warmplace » 14/10/2009, 07:48

Tak naprawdę to zależy od motoru. U nas we Wrocku na motorze egzaminacyjnym (TW 125 jeszcze ta z przełącznikiem świateł) nie dało się zrobić 8 na jedynce bez operowania sprzęgłem - motor poprostu rzucał na lewo i prawo. Na kursach robiłem na 1 z zamkniętymi oczami :P Na egzaminie za 2 razem miałem okazje spróbować po raz pierwszy na dwójce i.... udało się. Uważam, że gł problem to właśnie nie balans ciałem ale pytanie na którym biegu jak sprzęgło itd. Wiec michas_s niestety nie zawsze jedynką wystarczy sobie pyrkac
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez boczar » 14/10/2009, 21:05

witam.. mam zapytanie...właśnie jestem w trakcie kursu, mam już parę godzin za sobą... jedyny mankament to to że uczę się na HYUSUNG COMET 250... nie mam problemów z 8, robię je na 2 biegu gdyż na 1 szarpie,,,moje pytanie jest czy nie będę miał większych problemów na egzaminie..(gdzie jak wiadomo jest YBR 250)????jest to troszkę inna maszynka... silnik v i ciut mocniejsza (30 kucyków...;p ) z tego co widzę to wiekszość śmiga na 1 bez gazu... więc troche mnie to zaskoczyło...
boczar
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14/10/2009, 20:53

Postprzez Leg1oN » 14/10/2009, 21:08

8 najlepiej wychodzi przynajmniej jezeli chodzi o mnie.. na 2 biegu.. bez gazu(na obrotach)..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez boczar » 14/10/2009, 21:09

czy ktoś może się uczył na hyusung comet 250 i zdawał egzamin na ybr 250???
boczar
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14/10/2009, 20:53

Postprzez gelo007 » 14/10/2009, 21:12

Na gienku 250 idealnie wychodziło jadąc na dwójce bez gazu.
Avatar użytkownika
gelo007
Administrator
 
Posty: 2731
Dołączył(a): 3/7/2006, 13:28
Lokalizacja: Radom

Postprzez michas_s » 15/10/2009, 20:34

warmplace napisał(a): Uważam, że gł problem to właśnie nie balans ciałem ale pytanie na którym biegu jak sprzęgło itd. Wiec michas_s niestety nie zawsze jedynką wystarczy sobie pyrkac


na jedynce masz ok tyś obrotów co wystarcza żeby motocykl sobie pyrkał ... no i trzeba załapać równowagę aby opanować motór ;) wiec odklejając tyłek od kanapy powinno się udać :) to taka moja rada a Ty i tak zrobisz jak Ci wygodniej ;)
Avatar użytkownika
michas_s
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez warmplace » 16/10/2009, 18:35

No tak tylko ze u mnie sie nie dało to zależy jaki Ci sie motor trafi - u mnie na jedynce zwyczajnie sie nie dało ...
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez rechaa » 17/10/2009, 22:04

boczar ja sie ucze na YBR 250 i ósemkę robie na dwójce, ale jak wiadomo co motocykl i osoba, to inna technika...
Avatar użytkownika
rechaa
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 14/9/2009, 22:14
Lokalizacja: S-sk

Postprzez Przemo_rene » 21/10/2009, 15:03

ja mam metodę na 95% problemów z techniką jazdy - więcej czasu jeździć i nie tylko ON-OFF na prostych.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez zdzichu123 » 21/10/2009, 22:16

Jest jedna metoda którą ja zdawałem i mogę robic 8 przez 1h i nie wyjade nigdy za linie. Po prostu jesli robisz 8, to na odcinkach prostych przyspieszasz, przed wejsciem w łuk 8 wciskasz sprzeglo i plynnie go jedziesz. Dalej, wychodząc z zakretu znow dodajesz łyche na tej malej prostej i znow sprzego i plynny łuk. Wchodzisz wtedy w taką monotonię i mozesz jechac te ósemki w nieskonczonosc. Pozdrawiam.

NAJLEPSZA METODA JAK DLA MNIE
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez Lio » 24/10/2009, 20:42

w Bialymstoku osemka w Faworycie na Armii Wojska Polskiego 30a jest pod gorke nie jest w poziomie (wiecie oco chodzi no nie ? ) i zwrocilem uwage na rzecz ze Yamaszka miala na wolnych 1500obr/min i nawet na tej osemce pod gorke nie gasla na pierwszym biegu zero dodawania gazu zero problemow a cwiczylem jeszcze na osemce o mniejszej srednicy i wychodzilo po 20 osemek bez podparcia czasami nawet bawilem sie i robilem to na stojaka ale wiadomo na egzaminie to nie przeszlo by chyba ^^'
Avatar użytkownika
Lio
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6/10/2009, 13:09
Lokalizacja: Białystok

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê