Zobacz wątek - Problem z ósemką na Yamaha YBR 250 - jakie macie metody?
NAS Analytics TAG

Problem z ósemką na Yamaha YBR 250 - jakie macie metody?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Problem z ósemką na Yamaha YBR 250 - jakie macie metody?

Postprzez Nice Gay » 30/9/2008, 06:28

Problem jest w tym ze jesli robie ósemke na tym motocyklu na 1 biegu to albo nie mieszcze sie w liniach albo przechylam sie tak mocno ze musze podpierac sie nogą.

Probowalem juz na 2 biegu ale gaśnie silnik, wiec robie na 1 biegu, probowalem juz inaczej siadac ze jajca mam przy samym baku albo siadalem tak ze prawie na tylnej kanapie ale nic z tego.
Czy mam skęcac kierownice do oporu czy moze mniej?

Jak pozycje przyjac na motocyklu zeby latwiej wykonac osemke?
Macie jakieś sposoby? Zdradzcie swoje sekrety :lol:
Dodam ze mam 184cm wzrostu i waze 85 kg wiec mam wrazenie ze ten motocykl jest troche dla mnie za mały, czy mam racje?
Nice Gay
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25/8/2008, 21:33


Postprzez golw » 30/9/2008, 06:42

Sam niedawno jeździłem na tej maszynce i szczerze powiem, że lepiej mi się na niej jeździło jak na CBF a jestem ciut wyższy i cięższy od Ciebie. Przesuniecie się bliżej baku tylko trochę ułatwiało robienie ósemek. Natomiast przenoszenie ciężaru na boki o wiele mi sprawę ułatwiało. Już tłumacze o co mi chodzi. Gdy skręcasz w lewo przesuwasz ciężar na prawą str (siedzisz na motocyklu na lewym poślado-udzie) i adekwatnie do skrętu w drugą str. Mi tam to bardzo ułatwiło utrzymanie równowagi i ósemki robiłem już mniejsze (bliższe środka).
Wieczny Student...
Avatar użytkownika
golw
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 3/1/2008, 02:58
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Głodny Wiedzy » 30/9/2008, 08:13

Którą godzinę już jeździsz?? Jak pisze przedmówca balans przede wszystkim im więcej będziesz ćwiczył tym szybciej załapiesz o co chodzi nie ma 100% sposobu. Płynne ruchy kierownicą i dobry balans to najlepszy sposób.
Do tego oczywiście dobrze rozgrzana maszyna!
F4 00'
Avatar użytkownika
Głodny Wiedzy
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
Lokalizacja: okolice wawy

Postprzez motoman » 30/9/2008, 10:15

Ja miałem problem z tym, że nie umiałem utrzymać motocykla na równych obrotach przy skręcaniu na 8, poprostu manetka tak chodziła, że się nie dało, albo motocykl hamował silnikiem i zjeżdzałem do środka 8, albo dodawałem gazu i wyjeżdzałem poza 8, tak chaotycznie, nie ważne czy na 1 czy na 2 biegu nie dało się przy małych obrotach utrzymać równej pracy silnika.

Sposób jaki sobie wymyśliłem do przejeżdzania 8 był następujący: wbita 2jeczka, żeby motocykl nie był taki nerwowy, jadąc na prostej odkrecałem gaz, a składając się w zakręt przejeżdzałem na sprzęgle, poprostu przetaczając się po łuku (oczywiście prędkość normalnie, nie zółwia), wyjeżdzając na prostą gaz, puszczałem sprzęgło, napędzałem się i to samo.

Jeszcze nie wiem z czym masz problem, czy jak koledzy już powiedzieli, z równowagą ze względu na swoje gabaryty czy co, ale kombinuj może znajdziesz swój sposób! pozdro
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Konig » 30/9/2008, 13:24

Spróbuj ścisnąć bak kolanami
Konig
Świeżak
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
Lokalizacja: Triocity

Postprzez Urbud » 30/9/2008, 13:35

Ja na YBR 250 robilem na 1 bez gazu i caly czas szla ladnie.Nie szarpala ani nie mulila.Mi wychodzila osemka od razu, ale tak jak pisza sprobuj nogami scisnac bak i siedziec w pozycji ''prostej'', tzn.nie zgarbiony czy cos...
Motorynka>Skuter>Simson>Suzuki rg80>obecnie GPZ 500s
Avatar użytkownika
Urbud
Świeżak
 
Posty: 253
Dołączył(a): 13/2/2008, 22:31
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Fikol » 30/9/2008, 16:38

Ja na ybr jeździłem góra 3h i ósemkę dało się zrobić bez problemu na dwójce bez gazu, ale już na egzaminie nie zdało to u mnie egzaminu bo zdechła na piątej ósemce ;]. Przy drugiej próbie jechałem jedynką z gazem. No i przy skręcaniu nie balansuj kolanami bo to przeszkadza.
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Nice Gay » 30/9/2008, 17:54

Głodny Wiedzy napisał(a):Którą godzinę już jeździsz?? Jak pisze przedmówca balans przede wszystkim im więcej będziesz ćwiczył tym szybciej załapiesz o co chodzi nie ma 100% sposobu. Płynne ruchy kierownicą i dobry balans to najlepszy sposób.
Do tego oczywiście dobrze rozgrzana maszyna!


dzisaj byly 4 godz i jest lepiej :D

juz mialem stracha ze nie opanuje tego...
Nice Gay
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25/8/2008, 21:33

Postprzez los_sandalos » 30/9/2008, 17:55

Najlepiej jeździ się na jedynce, lekko gazu (tyci tyci). Kolana lekko ściskają zbiornik. Najważneijsze jest aby odpowiednio daleko patrzeć w zakręt - jedziesz automatycznie tam, gdzie patrzysz. To jest klucz do sukcesu!
Avatar użytkownika
los_sandalos
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 18/9/2008, 20:46

Postprzez CeBeRek » 30/9/2008, 17:55

Coś mi się zdaje, że jak ktoś nie potrafi robic ósemki to ma jakiś niedowład kończyn.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez leff » 30/9/2008, 21:21

nie, YBR ma taka geometrie, ze sie zwyczajnie kladzie tam gdzie Honda daje sie spokojnie utrzymac, tez nie lubilem krecic osemek na YBR
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez ZWA_Z434 » 1/10/2008, 11:34

silnik YBRki (przynajmniej w tej na której uczyłem się jeździć) jest o tyle nieprzyjazny ze nie będzie ładnie szedł ani na 1 z gazem anie na 2 bez gazu. Ja znalazłem kompromis w postaci 2 na 0.5sprzęgle. Na 1 motor jest bardzo nerwowy a na 2 gaśnie. Jak trafisz na egzaminie zimny motor to uważaj bo może się prowadzić całkiem inaczej niż na nauce jazdy.
Ja zdawałem w WORD Szczecin a tam była YBRka z podkręconymi obrotami i motor jak był ciepły to nie gasł na 2 ale nie jest powiedziane że tam gdzie Ty zdajesz też tak będzie.
Pozdrawiam i życzę Ci zdania egzaminu ;-)
Avatar użytkownika
ZWA_Z434
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 27/5/2008, 15:57
Lokalizacja: Wałcz / Szczecin

Postprzez Konig » 1/10/2008, 16:51

Nie kłam, ja miałem YBRkę która i na 1 i na 2 biegu bez żadnego gazu szła równiutko i przyjemnie... Problem z nią jest taki, że przez te ogromne gmole kierownica ma mniejszy promień skrętu
Konig
Świeżak
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
Lokalizacja: Triocity

Postprzez zetmen » 2/10/2008, 10:00

mam kawasaki ninja zx-6r swiezo kupiony noweczka z salonu chcialem sie zapytac czy mozliwe jest przejechanie na takim motorze 8 ? bo szczerze zastanawialem sie nad tym skret tego motoru jest bardzo maly jedynie co pozostaje to wychylanie sie a za tym dotykanie noga co radzicie???
zetmen
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14/9/2008, 14:57
Lokalizacja: Cypr

Postprzez Animaes » 6/10/2008, 15:30

Witam!

1. Na pierwszym biegu- obroty wynoszą równy tysiączek, co wystarcza do płynnej jazdy
2. Bez dodawania gazu (!)
3. Uważaj, żeby nie skręcić kierownicą do ogranicznika- wtedy gleba
4. Jedź zawsze szerokim łukiem (po zewnętrznej linii)

Tak przedstawia się moja technika jazdy. Egzamin miałem 5 dni temu. Zdałem za pierwszym razem.

Powodzenia na egzaminie, Nice Gay.


Pozdrawiam,
Animaes
Animaes
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23/9/2008, 19:28

Postprzez Invi » 11/10/2008, 22:58

1 bez gazu (albo bardzo mało), Jak się kładła to wyciągałem gazem.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez emils » 12/10/2008, 08:31

poprostu musisz znalezc cos w podobie osemki (albo narysowac) i cwiczyc ;)
inaczej sie nie nauczysz ;)
herbatkowy napisał(a):To wazne, motocykl to nie jest 100koni i plastiki, to cos wiecej. 100koni + plastiki staje sie motocyklem dopiero wtedy, gdy wsiadzie na niego zapalony i zakochany MŁODY CHŁOPAK, ktory z czasem staje sie motocyklista.
Avatar użytkownika
emils
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
Lokalizacja: masz taki motor?

Postprzez 13b » 22/5/2009, 06:46

ZWA_Z434 napisał(a):silnik YBRki (przynajmniej w tej na której uczyłem się jeździć) jest o tyle nieprzyjazny ze nie będzie ładnie szedł ani na 1 z gazem anie na 2 bez gazu. Ja znalazłem kompromis w postaci 2 na 0.5sprzęgle. Na 1 motor jest bardzo nerwowy a na 2 gaśnie. Jak trafisz na egzaminie zimny motor to uważaj bo może się prowadzić całkiem inaczej niż na nauce jazdy.
Ja zdawałem w WORD Szczecin a tam była YBRka z podkręconymi obrotami i motor jak był ciepły to nie gasł na 2 ale nie jest powiedziane że tam gdzie Ty zdajesz też tak będzie.
Pozdrawiam i życzę Ci zdania egzaminu ;-)


Nie róbcie ósemek na 0,5 sprzęgle, ja za to na egzaminie miałem 2 podejście.
Jedynka i bez gazu, szerokim łukiem.
Avatar użytkownika
13b
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 30/1/2009, 21:20
Lokalizacja: wolin

Postprzez duddits » 22/5/2009, 10:33

13b napisał(a):Nie róbcie ósemek na 0,5 sprzęgle, ja za to na egzaminie miałem 2 podejście.
Jedynka i bez gazu, szerokim łukiem.

Dokładnie, było zresztą już o tym na forum przynajmniej kilka razy.
Jak ktoś ma problem z ósemką to najczęściej ma problem sam ze sobą :)
Czy to stres, czy jakieś paniczne ruchy - dość, że nie wychodzi.
Po prostu jechać spokojnie i płynnie po zewnętrznej brać łuki, bez dokrętek w skrętach. I patrzeć się przed siebie, w stronę kierunku jazdy, a nie pod przednie koło. Spokojnie, motocykl się nie przewróci.
Trzeba po prostu sobie to poćwiczyć.
Jednemu wystarczy parę minut, inny będzie potrzebował 2h.
Tak czy inaczej musi się udać :)
http://gomoto.tv/ | naszym motorem jest pasja
Avatar użytkownika
duddits
Świeżak
 
Posty: 167
Dołączył(a): 10/4/2009, 20:10
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kondraxk » 22/5/2009, 12:14

Do balansowania nie wykorzystuj kolan, obejmij nogami bak i tak mają zostać. Jadąc w ten sposób, na zakręcie odchylaj tułów w stronę od zakrętu. Tyle.
RSV
Avatar użytkownika
kondraxk
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr