Zobacz wątek - Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???
NAS Analytics TAG

Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez t_racer_ » 19/1/2007, 23:09

Thrillco, negujesz sens istnienia forum? :lol:
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia


Postprzez narwwwany » 22/2/2007, 14:27

W piśmie MOTOCYLK (STYCZEŃ 2007) jest ładnie i czytelnie rozrysowane jakie jest różnica między hamowaniem tylnim, przednim i obydwoma na raz..... Pare danych przy drodze hamowania ze 100km/h dla
1 Honda CBF 1000
2 Suzuki M 1800R

TYLKO PRZÓD 1 >> 46,6m
2 >>58,5m
TYLKO TYŁ 1 >> 93,6m
2 >>86,7m
RAZEM 1 >> 40,0m
2 >>41,9m
6m i 17m<<<<<< TO STRASZNIE DUŻO W PRZYPADKU AWARYJNEGO HAMOWANIA !!!!!!!!!!!!!!!!
GPZ 500s
Avatar użytkownika
narwwwany
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:32
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez mr_neox » 23/2/2007, 22:12

dobra, juz starczy tego plagiatu :-)

wszyscy to juz czytali w w.w. numerze "motocykla"... a jak nie to do kiosku marsz!
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez Traperoso » 9/3/2007, 03:29

apropo tematu: Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???

RACZEJ, a moze w wiekszosci, wypadkowa sil w motocyklu przy normalnym ustawieniu kierowcy, motocyklisty whatever, jest taka, ze kolo (przednie) bedzie szurac po jezdni (gleba), dziwne ze praktyka okazuje sie inna? Hmm warto sie nad tym zastanowic. Inna kwestia nad ktora warto sie zastanowic, to czy: stoppie mozna nazwac hamowanie gdy kolo podbija sie tylko troszke np trzy centymetry w gore (tylnie!) teoretycznie tak.. ale..
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Inku » 9/3/2007, 22:00

Może i ja dołączę się do dyskusji

hikor napisał(a):nie powinno się tylnego hamulca używać do hamowania motocykla a jedynie do stabilizacji motocykla z jednoczesnym użyciem gazu w pewnych sytuacjach podczas pokonywania zakrętu
[...]Podczas hamowania awaryjnego TYM BARDZIEJ nie należy go używać[...]


Nie zgadzam się. Do awaryjnego hamowania powinniśmy używać obu hamulców. Uzyskuje się przez to krótszą drogę hamowania co pokazuje artykuł w "Motocyklu" o czym było pisane wcześniej. Do zwykłego hamowania nie potrzeba bo przedni jest skuteczny i wystarczający. Inaczej sprawa wygląda w cruiserach ale to nie jest tematem wątku. W zakręcie nie powinieneś hamować a DODAĆ GAZU. I to nie jest moja teoria tylko autora "Motocyklisty doskonałego" Było już o tym pisane na forum. Temat chyba się nazywał "zmiana biegu na niższy w zakręcie"

hikor napisał(a):Jak nabierzesz nawyku używania go, to podczas ostrej jazdy, w sytuacji awaryjnej na nawet lekkim łuku zostaniesz wystrzelony w kosmos (highside) a motocykl pocałuje się z Twoim dupskiem,


Hikor nie masz racji. Highside nie następuje zawsze po użyciu tylnego hamulca. Tylko wtedy gdy tylne koło zostanie zablokowane i gwałtownie odzyska przyczepność.


evil napisał(a): highside najczęściej występuje w chwili, kiedy tylne koło pozbawione jest przyczepności przez gwałtowne dodanie gazu i nagle przyczepność odzyskuje.
[...]generalnie zjawisko to nic nie ma wspólnego z użycielm tylnego hamulca.

"Highside - upadek, wywrotka, w której motocyklista "przelatuje" ponad motocyklem. Do tego typu upadku dochodzi zwykle, gdy podczas poślizgu tylnego koła motocyklista nagle odpuści tylny hamulec i koło odzyskuje przyczepność"
Evil, jednak zjawisko ma coś wspólnego z użyciem tylnego hamulca.

hikor napisał(a):dociskanie do podłoża (w konsekwencji podnoszenie tyłu motocykla) - w przypadku dodawania gazu.


Jeżeli twoim zdaniem dodanie gazu powoduje podnoszenie tyłu to wytłumacz mi dlaczego motocykl podnosi PRZEDNIE koło jak ma odpowiednią moc. Jak możliwa jest jazda na gumie skoro jest tak jak piszesz??
Odnośnie linku do filmu który dałeś. Moto zachowuje się tak bo jest przywiązane. Jak palisz laka to też tył unosi się do góry. Podczas jazdy przy dodaniu gazu to przód się unosi(odciąża się przednie koło). Jeżeli chcesz z tym polemizować to nakręcę Ci film gdzie zobaczysz jak przy dodaniu gazu odciąża się przednie koło a dociąża tylne.
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez michalcz2 » 29/7/2007, 21:58

oczywiście highside występuje gdy tylne koło szybko straci i nabierze przyczepności.

hikor napisał(a):dociskanie do podłoża (w konsekwencji podnoszenie tyłu motocykla) - w przypadku dodawania gazu.


hmm... wydaje mi się że chodzi ci o gwałtowne odkręcenie manetki gazu(opuszczenie tyłu) a następnie gwałtowne odpuszczenie gazu(podnoszenie tyłu) :)

osobiście jeźdzę na motocyklu do
piero od 3 miesięcy [motocykl enduro (honda xr 125) ] więc nie mam zbyt dużego doświadczenia w jeździe ale miałem już dwa hamowania awaryjne i hamowałem hamulcem przednim oraz tylnim przez co wyhamowałem(samochód zajechał mi drogę).

pozdrawiam
michalcz2
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 18/6/2007, 18:38

Postprzez michalcz2 » 29/7/2007, 21:59

oczywiście highside występuje gdy tylne koło szybko straci i nabierze przyczepności.

hikor napisał(a):dociskanie do podłoża (w konsekwencji podnoszenie tyłu motocykla) - w przypadku dodawania gazu.


hmm... wydaje mi się że chodzi ci o gwałtowne odkręcenie manetki gazu(opuszczenie tyłu) a następnie gwałtowne odpuszczenie gazu(podnoszenie tyłu) :)

osobiście jeźdzę na motocyklu do
piero od 3 miesięcy [motocykl enduro (honda xr 125) ] więc nie mam zbyt dużego doświadczenia w jeździe ale miałem już dwa hamowania awaryjne i hamowałem hamulcem przednim oraz tylnim przez co wyhamowałem(samochód zajechał mi drogę).

pozdrawiam
michalcz2
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 18/6/2007, 18:38

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na gr