Zobacz wątek - Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???
NAS Analytics TAG

Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Umiejetność szybkiego hamowania a stopie???

Postprzez eristof » 8/12/2006, 11:52

Ja mam pytanie czy umijętność robienia stopie jest pomocne przy NAGŁYM hamowaniu czy to tylko efektowny pokaz?
moim zdaniem najszybciej zatrzymamy moto uzywając w odpowiednich proporcjach obu hamólców, ale ze stopie jeszcze robić nie umiem wiec chiałbym wiedziec co lepsze.
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!

Yamaha Fazer FZS 600
Avatar użytkownika
eristof
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 482
Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13


Postprzez evil » 8/12/2006, 12:13

stoppie nie pomaga przy awaryjnym hamowaniu. zaburza stabilność motocykla. samo stoppie z hamowaniem w nagłych wypadkach nie ma nic wspólnego.
evil
 

Postprzez Użytkownik usunięty » 8/12/2006, 12:22

a nawet może zaszkodzić bo nabierasz pewnych nawyków :wink:
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez hikor » 9/12/2006, 12:12

Dodam od siebie, że jeśli zacisk tylnego hamulca jest mocowany do wahacza (99,999% motocykli), to użycie tegoż hamulca powoduje nagłe ściśnięcie tylnego amortyzatora (mówiąc inaczej - podbicie tylnego koła do góry) co powoduje dodatkową utratę jego przyczepności do podłoża. Z tego powodu nie powinno się tylnego hamulca używać do hamowania motocykla a jedynie do stabilizacji motocykla z jednoczesnym użyciem gazu w pewnych sytuacjach podczas pokonywania zakrętu :)
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mar111cin » 9/12/2006, 13:16

hikor napisał(a):Dodam od siebie, że jeśli zacisk tylnego hamulca jest mocowany do wahacza (99,999% motocykli), to użycie tegoż hamulca powoduje nagłe ściśnięcie tylnego amortyzatora


yyyy mógłbyś bardziej to opisać, bo chyba nie załapałem
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez hikor » 9/12/2006, 13:30

Ktoś to już zrobił i to w dodatku bardzo dobrze :)
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... t&p=770864
Pozdrawiam.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Kraker » 9/12/2006, 15:00

stoppie nic nie pomaga... Jedynie jak nigdy nie probowales stopki to przy naglym hamowaniu + kontakt z piaskiem na nawierchni mozesz zaliczyc glebe..

i hamowanie tylnim hamulcem sluzy tylko do korygowania pozycji moto tak jaj to inni napisali.
tylnego hebla uzywam raz na 10-12 razy ;]
Kraker
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/12/2006, 14:51
Lokalizacja: Warszawa.

Postprzez evil » 11/12/2006, 08:59

ludzie, co wy gadacie o tym tylnym hamulcu?!
że o co kaman???
evil
 

Postprzez leo » 11/12/2006, 19:43

Kraker napisał(a): tylnego hebla uzywam raz na 10-12 razy ;]


:roll: poco?? przeciez tylni hamulec jest nie potrzebny.
tylko ze jak puzniej musimy hamowac awaryjnie to kolo sie blokuje i gleba...:lol:
sa nawet tacy co sadza ta: "nie uzywam tylniego bo puzniej bede musial wymieniac tez tylnie klocki"

ja uzywam tylniego za kazdym razem chociazby dla tego zeby wyczuc go do perfekcjii.i nie zdziwic sie przypadkiem ze tylnie kolo mnie wyprzedza. :twisted:
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Postprzez hikor » 12/12/2006, 01:38

leo napisał(a): [...]tylko ze jak puzniej musimy hamowac awaryjnie to kolo sie blokuje i gleba...[...]ja uzywam tylniego za kazdym razem chociazby dla tego zeby wyczuc go do perfekcjii.i nie zdziwic sie przypadkiem ze tylnie kolo mnie wyprzedza[...]

Podczas hamowania awaryjnego TYM BARDZIEJ nie należy go używać. Nie dość, że tylne koło jest bardzo odciążone, to jeszcze podczas ściskania tylnej tarczy dodatkowo wahacz wędruje do góry odrywając koło od podłoża. Jak nabierzesz nawyku używania go, to podczas ostrej jazdy, w sytuacji awaryjnej na nawet lekkim łuku zostaniesz wystrzelony w kosmos (highside) a motocykl pocałuje się z Twoim dupskiem, bo Cię dogoni.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Thrillco » 12/12/2006, 08:52

:) :o :shock: :lol: :roll: ...szkoda ze nie ma więcej ikon...bo brakuje żeby wyrazić odczucia po tym jak sie to wszystko czyta...
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez evil » 12/12/2006, 09:06

hikor napisał(a):Podczas hamowania awaryjnego TYM BARDZIEJ nie należy go używać. Nie dość, że tylne koło jest bardzo odciążone, to jeszcze podczas ściskania tylnej tarczy dodatkowo wahacz wędruje do góry odrywając koło od podłoża. Jak nabierzesz nawyku używania go, to podczas ostrej jazdy, w sytuacji awaryjnej na nawet lekkim łuku zostaniesz wystrzelony w kosmos (highside) a motocykl pocałuje się z Twoim dupskiem, bo Cię dogoni.
hikor


człowieku!!! co Ty wypisujesz?! :shock:

highside - czy Ty wiesz, co to jest i kiedy następuje?! obawiam się, że nie...
jak najbardziej używać tylnego hamulca, w motocyklach sportowych pełni z reguły rolę "wspomagacza". dohamowanie tyłem przed wejściem w zakręt, czy podczas skladania się ułatwia puszczenie motocykla tzw. slide w sposób jak najbardziej kontrolowany.

BTW, kiedy motocykl Cię dogania?! regułą jest, że waląc glebę to motocykl jest szybszy od Ciebie... należy tylko pamiętać o jednej ważnej rzeczy, mianowicie o tym, aby ZAWSZE puścić szpeja - to rzecz nabyta, niech sobie leci i gruzuje się. ważne jest to, co się z nami dzieje!!! ale gleby, to chyba w innym temacie...

:?
evil
 

Postprzez hikor » 12/12/2006, 10:11

evil napisał(a):człowieku!!! co Ty wypisujesz?! :shock:

highside - czy Ty wiesz, co to jest i kiedy następuje?! obawiam się, że nie...

Będę Ci wdzięczny, jeśli mnie oświecisz :D
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez leo » 12/12/2006, 18:45

hikor napisał(a): Jak nabierzesz nawyku używania go, to podczas ostrej jazdy, w sytuacji awaryjnej na nawet lekkim łuku zostaniesz wystrzelony w kosmos (highside) a motocykl pocałuje się z Twoim dupskiem, bo Cię dogoni.
hikor


wiesz,jakos jeszcze nigdy nie bylem w kosmosie... i zanim cos napiszasz to sie dobze zastanow czy czasem nie wypisujesz bzdur :twisted:
nie wiem z kad masz takie wiadomosci,ale chcyba jakis twoj "idol" :lol: tak gdzies napisal i ty wiezysz w jego slowa jak w ....
po twoich wypowiedziach mozna sadzic ze nie masz pojecia o jezdzie i o wspomnianym juz hamowaniu...

:twisted: :twisted: :twisted:
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Postprzez hikor » 12/12/2006, 18:47

Nadal nie napisałeś nic konkretnego :D
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez leo » 12/12/2006, 19:02

za to Ty nadrabiasz :lol: :lol: :lol:
nie kazdy ma tak "dobre" wiadomosci..... :lol:
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Postprzez hikor » 12/12/2006, 19:20

Jeśli chcesz dyskutować treściwie, to napisz jak Ty widzisz problem. Na razie Twoje posty ośmieszają Cię po prostu. Nie napisałeś nic na temat a zaprzeczasz temu, co ja piszę. Pytam się więc Ciebie: jaka wg Ciebie jest geneza highside?
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez leo » 12/12/2006, 19:29

nie wiem jaka jest geneza highside i szczeze mowiac to ma to w dupie.
wiesz,poco mialbym pisac to co napisal np. evil jeszcze raz :?:
fizyka jest fizyka a praktyka praktyka.
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Postprzez hikor » 12/12/2006, 19:55

Piszę tutaj o highside, bo to NIEROZŁĄCZNIE wiąże się z użyciem tylnego hamulca (w zakręcie). Przykro mi się robi ilekroć czytam na forach opisy wypadków ludzi, którzy nie wyrobili zakrętu bądź zaliczyli efektowny lot zakończony kołem (oby) lub jakąś ostrzejszą częścią motocykla w dupie. Tylny hampel (w połączeniu z gazem) służy jedynie do obniżenia środka ciężkości motocykla w zakręcie. I tyle na ten temat.
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez leo » 12/12/2006, 21:16

tematem bylo "umiejetnosc szybkiego hamowania a syoppi",a ty piszesz o hamowaniu w zakrecie. :roll:
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr