Yamaha DT - wszystko o motocyklu
Raczej o wypadków nie zamierzam mięć
D mieszkam 2km od Białegostoku, głownie bym po wiosce jezdził no i czasami wylot na miasto do galerii itp. A od kiedy ma być coroczna kontrola? Jak za przynajmniej 3 latka to lux bo wtedy zdam prawo jady na 125ccm3 (chyba A1). Jeszcze dziś pogadam z ojcem i zobaczymy 


- mivchal333
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 8/3/2010, 15:07
to miało byc juz w tym roku
wiesz ja tez nigdy nie zamierzam miec wypadków
a to moze byc nawet nie z twojej winy. mozesz jeździc 100% przepisowo jakis wariat gdzies ci zahamuje przed tobą wjedziesz mu w du** i juz ostro oberwiesz 

wiesz ja tez nigdy nie zamierzam miec wypadków


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tu masz link o kontroli:
http://www.forum.mieloch.pl/printview.p ... 92704beca8
Poczytałem i wychodzi że co 2 lata sie sprawdza (od wrzesnia 2010) strawdzają kierunki,światła, klakson itd. ale nie sprawdzają pojemnosci i v-max.
http://www.forum.mieloch.pl/printview.p ... 92704beca8
Poczytałem i wychodzi że co 2 lata sie sprawdza (od wrzesnia 2010) strawdzają kierunki,światła, klakson itd. ale nie sprawdzają pojemnosci i v-max.
- mivchal333
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 8/3/2010, 15:07
wiesz jeszcze nie wiadomo co i jak to będzie ;P dopiero we wrześniu sie okaże co dokładnie bedą sprawdzali ale wątpie żebyś podjechał 125 ccm a nikt nawet słowem by nic nie powiedział 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
masakra... jak ja się boję kupić dt 80/50 a mam 16 lat i wyglądam na dużo więcej piwko normalnie mi sprzedają itp. a ty masz 13 lat i chcesz 125/50 i po większym mieście jeździć? Pozdro... ale w końcu u mnie wyższa szkoła policji jest i dużo tego mamy : )
http://moto.allegro.pl/item948309346_ya ... warto.html
Co o tym sądzicie? Bo zastanawiam się czy nie przejechać się i nie obejrzeć ?
edit: Nie wiecie jak zrobić inny licznik do Dt80? Chodzi mi żeby był tylko do 120km/h.
http://moto.allegro.pl/item948309346_ya ... warto.html
Co o tym sądzicie? Bo zastanawiam się czy nie przejechać się i nie obejrzeć ?
edit: Nie wiecie jak zrobić inny licznik do Dt80? Chodzi mi żeby był tylko do 120km/h.
- VooDoo171
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 4/3/2010, 19:13
- Lokalizacja: Szczytno
ładny sprzęcik
fajknie wyglÄ…da
ale z fotek nie bardzo cokolwiek widac
trzeba by sie przejechac posprawdzac ;P moze by pasował z DT 125
ale nie wiem czy nie bedzie oszukiwał 





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Bo tak myślałem że te 140 jak tam jest chyba to nie pasuje na pierwszy rzut oka na 50cc ; ) ehh muszę sprzedać złom i butelki żeby uzbierać 1000 zł : D ojciec mi powiedział ze jak uzbieram sobie 1000 zł to dołoży ile będzie potrzeba na motor.
http://www.youtube.com/watch?v=kFeyKnV2H8Q
Rozumiecie taki tunning DT ? nie wiem po co ludzie zakładają tłumiki które w lesie odpadną na pierwszym wirażu
to mija siÄ™ z przeznaczeniem dt 
http://www.youtube.com/watch?v=kFeyKnV2H8Q
Rozumiecie taki tunning DT ? nie wiem po co ludzie zakładają tłumiki które w lesie odpadną na pierwszym wirażu


- VooDoo171
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 4/3/2010, 19:13
- Lokalizacja: Szczytno
tyle że to zabytkowa DT
i raczej nikt niÄ… nawet na szuter nie wjedzie
no moze nie zabytkowa bo widze rama znajoma ale przerabiana typowo pod ulice ;P oponki sztywny tył chociaż lepiej było by zrobic twarde zawieszenie


no moze nie zabytkowa bo widze rama znajoma ale przerabiana typowo pod ulice ;P oponki sztywny tył chociaż lepiej było by zrobic twarde zawieszenie

Ostatnio edytowano 8/3/2010, 20:16 przez henio12323, łącznie edytowano 1 raz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tam to jest sprzęt miejski
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN

- mivchal333
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 8/3/2010, 15:07
oj to różnie piszą
to jest nowe prawo każdy gdzies usłyszy troche przekręci troche źle zinterpretuje.
tak samo jak te zmiany podczas zdawania prawka że np teraz na autko nie mówi sie każdej rzeczy po kolei tylko miało byc że sobie losujesz to co masz mówic ja zachodze mysle gdzie to losowanie ;P a przychodzi egzaminator i sam mówi co wylosowałem. a instruktor mi mówił że sie karteczki losuje. tu błachostka sprawa ale juz 2 interpretacje niby tej samej zmiany i juz mogą wyjsc komplikacje
wiec póki to nie wejdzie ostro w życie na prawde nie będzie wiadomo co i jak.

tak samo jak te zmiany podczas zdawania prawka że np teraz na autko nie mówi sie każdej rzeczy po kolei tylko miało byc że sobie losujesz to co masz mówic ja zachodze mysle gdzie to losowanie ;P a przychodzi egzaminator i sam mówi co wylosowałem. a instruktor mi mówił że sie karteczki losuje. tu błachostka sprawa ale juz 2 interpretacje niby tej samej zmiany i juz mogą wyjsc komplikacje

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak będe zdawał na kartę moto-rowerową to zapytam się o to wszystko. Może tam powinni udzielić takich informacji.
- mivchal333
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 8/3/2010, 15:07
Henio co do tych karteczek to sÄ… na serio
. Koleżanka zdawała i musiała losować. Może akurat twojemu się po prostu nie chciało ich wyciągać. A co miałeś do pokazania?

Forum Kawasaki Er 5 (otwórz link)
-
shadow493 - Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 10/1/2009, 23:17
hamulec przedni chyba
i miarke oleju ? nie pamiętam juz ;P ja karteczki na oczy nie widziałem ;P tylko on powiedział co wylosowałem xD ale gosc taki hu* bo kazał mi zaczynac a nie powiedział w ogóle od czego mam zaczynac i ogólnie tak wnerwiał
ale to chyba taka jego gra żeby zestresowac tylko
bo na koniec mi pogratulowal i milszy sie wydawał xD



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Co myślicie o tej DT?
http://moto.allegro.pl/item941372550_yamaha_dt_125_r_pilne_nie_rm_cr_yz_sx_250.html (otwórz link)
Bo kurcze szukam takiej do max 4k i najlepiej żeby był rocznik 99/00. Ciężko bd
http://moto.allegro.pl/item941372550_yamaha_dt_125_r_pilne_nie_rm_cr_yz_sx_250.html (otwórz link)
Bo kurcze szukam takiej do max 4k i najlepiej żeby był rocznik 99/00. Ciężko bd

-
shadow493 - Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 10/1/2009, 23:17
taka o ciekawe jak silnik bo wiesz z fotek nie dojdziesz w jakim jest stanie. mozna jedynie spekulowac widac że błotnik nie raz gryzł piach wiec moze ktos używał DT ostrzej - ale w sumie po to te sprzęty są ;D i o ile remonty były robione tłoczek w niezłym stanie nie zajeżdżony to motorek niezły
zresztą sam widzisz. - nie podoba mi sie jedynie pordzewiała tylna tarcza musiał długo stac żeby tak podrdzewiala ;P generalnie jak chcesz tanio z nowszych nie patrz na wygląd czyli jak tu błotnik itp tylko na stan mechaniki/elektryki. czyli jak silnik wszelakie układy od hamulcowego po chłodniczy
jak zawieszenie itp 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hej,
troche pogmeralem w moim, zmienilem gumy na mitasy e-07 90/90 21" i 120/80 18"
lancuch 428nowy, zebatki...
i mam oczywiscie pytania
zastanawiam sie jak wyczuc kiedy lancuch ma odpowiedni luz
odrazu powiem, ze nie mam instrukcji aby sobie poczytac.
w kazdym razie wiem ze musi miec delikatny luz bo jak zawieszenie sie ugnie to lancuch sie napreza.
i mniej wiecej mierzac palcami mam tak:
siedzac na moto calym ciezarem moge go palcem podniesc okolo 2-3cm
jak moto stoji bez obciazenia to jest okolo 4-5cm...
oczywiscie mierzac w polowie dlugosci-miedzy przednia zebatka a srodkiem tylniej osi
znacie jakas metode moze jak dokladnie to zmierzyc? nie chce kurcze aby mi sie zerwal albo cos sie wydarzylo...
(jak siedzac odpycham sie nogami, to nie slychac wogole zeby ocieral o slizgacze w okolicach przedniej zebatki.
pchajac bez obciazenia - lancuch lekko terkocze o przednie slizgacze.)
aha i czy jest jakas norma na odleglosc tylnej osi wzgledem zrodka tylnich widelek?
mialem stary lancuch i os byla niemal przy koncu,
teraz mam nowy lancuch (o fabrycznej dlugosci 132) i musialem maksymalnie wsunac kolo do przodu.
mam nadzieje, ze nie zmienilem jakos drastycznie geometrii
czy wam tez moto pod wlasnym ciezarem ugina sie pare centymetrow?
czy moze mam juz troche zuzyty amor tylni?
wiecie gdzie dorwac jakies techniczne ryzunki silnika minarelli AM6?
problem troche trywialny: nie moge znalezc nakretki do spuszczania oleju ze skrzyni
mimo oczyszczenia dolu i wpatrzywania sie 30minut - nie znalazlem
hehe
dzieki
pozdrawiam
troche pogmeralem w moim, zmienilem gumy na mitasy e-07 90/90 21" i 120/80 18"
lancuch 428nowy, zebatki...
i mam oczywiscie pytania

zastanawiam sie jak wyczuc kiedy lancuch ma odpowiedni luz
odrazu powiem, ze nie mam instrukcji aby sobie poczytac.
w kazdym razie wiem ze musi miec delikatny luz bo jak zawieszenie sie ugnie to lancuch sie napreza.
i mniej wiecej mierzac palcami mam tak:
siedzac na moto calym ciezarem moge go palcem podniesc okolo 2-3cm
jak moto stoji bez obciazenia to jest okolo 4-5cm...
oczywiscie mierzac w polowie dlugosci-miedzy przednia zebatka a srodkiem tylniej osi
znacie jakas metode moze jak dokladnie to zmierzyc? nie chce kurcze aby mi sie zerwal albo cos sie wydarzylo...
(jak siedzac odpycham sie nogami, to nie slychac wogole zeby ocieral o slizgacze w okolicach przedniej zebatki.
pchajac bez obciazenia - lancuch lekko terkocze o przednie slizgacze.)
aha i czy jest jakas norma na odleglosc tylnej osi wzgledem zrodka tylnich widelek?
mialem stary lancuch i os byla niemal przy koncu,
teraz mam nowy lancuch (o fabrycznej dlugosci 132) i musialem maksymalnie wsunac kolo do przodu.
mam nadzieje, ze nie zmienilem jakos drastycznie geometrii

czy wam tez moto pod wlasnym ciezarem ugina sie pare centymetrow?
czy moze mam juz troche zuzyty amor tylni?
wiecie gdzie dorwac jakies techniczne ryzunki silnika minarelli AM6?
problem troche trywialny: nie moge znalezc nakretki do spuszczania oleju ze skrzyni

mimo oczyszczenia dolu i wpatrzywania sie 30minut - nie znalazlem

dzieki
pozdrawiam
- mo
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 19/1/2010, 21:09
tak jak mówisz to jest dobrze ja tam zawsze na oko wiec nie było problemu
po prostu siadałem i żeby miał troche luzu jeszcze.
co do tej regulacji bo chyba o niąci chodzi to nie róznicy czy jest na koncu czy na początku po prostu jak masz nowu łancuch to wciskasz koło na maxa a z kolei z czasem jak łancuch sie wyciągnie to wykręcasz koło w tył i sie łancuch napina jak np konczy ci sie napinac skracasz o 1 ogniwo i koło automatycznie jest znowu na samym początku. tak jest fabrycznie i raczej geometria sie nie zmienia aż tak żeby cokolwioek wyczuc
moto pod swoim własnym cięzarem ugina sie 1-2 cm dosłownie tyle co nic
moze masz po prostu źle ustawiony
na samym srodku bardziej w strone wahacza jest na 100% śrubka

co do tej regulacji bo chyba o niąci chodzi to nie róznicy czy jest na koncu czy na początku po prostu jak masz nowu łancuch to wciskasz koło na maxa a z kolei z czasem jak łancuch sie wyciągnie to wykręcasz koło w tył i sie łancuch napina jak np konczy ci sie napinac skracasz o 1 ogniwo i koło automatycznie jest znowu na samym początku. tak jest fabrycznie i raczej geometria sie nie zmienia aż tak żeby cokolwioek wyczuc

moto pod swoim własnym cięzarem ugina sie 1-2 cm dosłownie tyle co nic

na samym srodku bardziej w strone wahacza jest na 100% śrubka

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości