Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT - wszystko o motocyklu
NAS Analytics TAG

Yamaha DT - wszystko o motocyklu

Enduro, Cross
_________

Postprzez mivchal333 » 8/3/2010, 18:53

Raczej o wypadków nie zamierzam mięć :DD mieszkam 2km od Białegostoku, głownie bym po wiosce jezdził no i czasami wylot na miasto do galerii itp. A od kiedy ma być coroczna kontrola? Jak za przynajmniej 3 latka to lux bo wtedy zdam prawo jady na 125ccm3 (chyba A1). Jeszcze dziś pogadam z ojcem i zobaczymy :)
mivchal333
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8/3/2010, 15:07


Postprzez henio12323 » 8/3/2010, 18:57

to miało byc juz w tym roku :P

wiesz ja tez nigdy nie zamierzam miec wypadków :) a to moze byc nawet nie z twojej winy. mozesz jeździc 100% przepisowo jakis wariat gdzies ci zahamuje przed tobą wjedziesz mu w du** i juz ostro oberwiesz :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez mivchal333 » 8/3/2010, 18:59

Tu masz link o kontroli:
http://www.forum.mieloch.pl/printview.p ... 92704beca8


Poczytałem i wychodzi że co 2 lata sie sprawdza (od wrzesnia 2010) strawdzają kierunki,światła, klakson itd. ale nie sprawdzają pojemnosci i v-max.
mivchal333
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8/3/2010, 15:07

Postprzez henio12323 » 8/3/2010, 19:31

wiesz jeszcze nie wiadomo co i jak to będzie ;P dopiero we wrześniu sie okaże co dokładnie bedą sprawdzali ale wątpie żebyś podjechał 125 ccm a nikt nawet słowem by nic nie powiedział :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez VooDoo171 » 8/3/2010, 19:35

masakra... jak ja się boję kupić dt 80/50 a mam 16 lat i wyglądam na dużo więcej piwko normalnie mi sprzedają itp. a ty masz 13 lat i chcesz 125/50 i po większym mieście jeździć? Pozdro... ale w końcu u mnie wyższa szkoła policji jest i dużo tego mamy : )

http://moto.allegro.pl/item948309346_ya ... warto.html

Co o tym sądzicie? Bo zastanawiam się czy nie przejechać się i nie obejrzeć ?

edit: Nie wiecie jak zrobić inny licznik do Dt80? Chodzi mi żeby był tylko do 120km/h.
VooDoo171
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 4/3/2010, 19:13
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez henio12323 » 8/3/2010, 19:40

ładny sprzęcik :D fajknie wygląda :P ale z fotek nie bardzo cokolwiek widac :D trzeba by sie przejechac posprawdzac ;P moze by pasował z DT 125 :P ale nie wiem czy nie bedzie oszukiwał :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez VooDoo171 » 8/3/2010, 19:55

Bo tak myślałem że te 140 jak tam jest chyba to nie pasuje na pierwszy rzut oka na 50cc ; ) ehh muszę sprzedać złom i butelki żeby uzbierać 1000 zł : D ojciec mi powiedział ze jak uzbieram sobie 1000 zł to dołoży ile będzie potrzeba na motor.

http://www.youtube.com/watch?v=kFeyKnV2H8Q
Rozumiecie taki tunning DT ? nie wiem po co ludzie zakładają tłumiki które w lesie odpadną na pierwszym wirażu :D to mija się z przeznaczeniem dt :D
VooDoo171
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 4/3/2010, 19:13
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez henio12323 » 8/3/2010, 20:15

tyle że to zabytkowa DT :P i raczej nikt nią nawet na szuter nie wjedzie :P

no moze nie zabytkowa bo widze rama znajoma ale przerabiana typowo pod ulice ;P oponki sztywny tył chociaż lepiej było by zrobic twarde zawieszenie :P
Ostatnio edytowano 8/3/2010, 20:16 przez henio12323, łącznie edytowano 1 raz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez VooDoo171 » 8/3/2010, 20:16

i tak nie widzę celu w tym . ;D jest dużo własnie z hiszpani albo portugalii dt z tłumikiem przy ziemi.
VooDoo171
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 4/3/2010, 19:13
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez henio12323 » 8/3/2010, 20:17

tam to jest sprzęt miejski
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mivchal333 » 8/3/2010, 20:47

:D sorka ;/ jeszcze poczytałem inne artykuły (nie na forach) i wyszło że jest to od wrzesnia 2009 roku. Nawet pobrałem taki artykuł w nim jest napisane co i jak i co ile przegląd robić ;]
mivchal333
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8/3/2010, 15:07

Postprzez henio12323 » 8/3/2010, 20:54

oj to różnie piszą :P to jest nowe prawo każdy gdzies usłyszy troche przekręci troche źle zinterpretuje.
tak samo jak te zmiany podczas zdawania prawka że np teraz na autko nie mówi sie każdej rzeczy po kolei tylko miało byc że sobie losujesz to co masz mówic ja zachodze mysle gdzie to losowanie ;P a przychodzi egzaminator i sam mówi co wylosowałem. a instruktor mi mówił że sie karteczki losuje. tu błachostka sprawa ale juz 2 interpretacje niby tej samej zmiany i juz mogą wyjsc komplikacje :P wiec póki to nie wejdzie ostro w życie na prawde nie będzie wiadomo co i jak.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mivchal333 » 8/3/2010, 21:08

Jak będe zdawał na kartę moto-rowerową to zapytam się o to wszystko. Może tam powinni udzielić takich informacji.
mivchal333
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8/3/2010, 15:07

Postprzez shadow493 » 9/3/2010, 18:58

Henio co do tych karteczek to są na serio :). Koleżanka zdawała i musiała losować. Może akurat twojemu się po prostu nie chciało ich wyciągać. A co miałeś do pokazania?
Forum Kawasaki Er 5 (otwórz link)
Avatar użytkownika
shadow493
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10/1/2009, 23:17

Postprzez henio12323 » 9/3/2010, 19:16

hamulec przedni chyba :D i miarke oleju ? nie pamiętam juz ;P ja karteczki na oczy nie widziałem ;P tylko on powiedział co wylosowałem xD ale gosc taki hu* bo kazał mi zaczynac a nie powiedział w ogóle od czego mam zaczynac i ogólnie tak wnerwiał :P ale to chyba taka jego gra żeby zestresowac tylko :P bo na koniec mi pogratulowal i milszy sie wydawał xD
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez shadow493 » 9/3/2010, 19:24

Co myślicie o tej DT?
http://moto.allegro.pl/item941372550_yamaha_dt_125_r_pilne_nie_rm_cr_yz_sx_250.html (otwórz link)

Bo kurcze szukam takiej do max 4k i najlepiej żeby był rocznik 99/00. Ciężko bd ;)
Avatar użytkownika
shadow493
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10/1/2009, 23:17

Postprzez henio12323 » 9/3/2010, 19:30

taka o ciekawe jak silnik bo wiesz z fotek nie dojdziesz w jakim jest stanie. mozna jedynie spekulowac widac że błotnik nie raz gryzł piach wiec moze ktos używał DT ostrzej - ale w sumie po to te sprzęty są ;D i o ile remonty były robione tłoczek w niezłym stanie nie zajeżdżony to motorek niezły :P zresztą sam widzisz. - nie podoba mi sie jedynie pordzewiała tylna tarcza musiał długo stac żeby tak podrdzewiala ;P generalnie jak chcesz tanio z nowszych nie patrz na wygląd czyli jak tu błotnik itp tylko na stan mechaniki/elektryki. czyli jak silnik wszelakie układy od hamulcowego po chłodniczy :D jak zawieszenie itp :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez n.michal » 10/3/2010, 17:58

z tego co pamietam to jakis czas temu wystawial ja za 5tys. ja tam sie malo znam ale jakos niska sie wydaje no i czarne siedzenie do niebieskich boczkow(?) u mnie jest inaczej ale moze to kwestia wersji
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez mo » 13/3/2010, 19:24

hej,
troche pogmeralem w moim, zmienilem gumy na mitasy e-07 90/90 21" i 120/80 18"
lancuch 428nowy, zebatki...
i mam oczywiscie pytania :P

zastanawiam sie jak wyczuc kiedy lancuch ma odpowiedni luz
odrazu powiem, ze nie mam instrukcji aby sobie poczytac.
w kazdym razie wiem ze musi miec delikatny luz bo jak zawieszenie sie ugnie to lancuch sie napreza.
i mniej wiecej mierzac palcami mam tak:

siedzac na moto calym ciezarem moge go palcem podniesc okolo 2-3cm
jak moto stoji bez obciazenia to jest okolo 4-5cm...
oczywiscie mierzac w polowie dlugosci-miedzy przednia zebatka a srodkiem tylniej osi
znacie jakas metode moze jak dokladnie to zmierzyc? nie chce kurcze aby mi sie zerwal albo cos sie wydarzylo...

(jak siedzac odpycham sie nogami, to nie slychac wogole zeby ocieral o slizgacze w okolicach przedniej zebatki.
pchajac bez obciazenia - lancuch lekko terkocze o przednie slizgacze.)

aha i czy jest jakas norma na odleglosc tylnej osi wzgledem zrodka tylnich widelek?
mialem stary lancuch i os byla niemal przy koncu,
teraz mam nowy lancuch (o fabrycznej dlugosci 132) i musialem maksymalnie wsunac kolo do przodu.
mam nadzieje, ze nie zmienilem jakos drastycznie geometrii :P

czy wam tez moto pod wlasnym ciezarem ugina sie pare centymetrow?
czy moze mam juz troche zuzyty amor tylni?

wiecie gdzie dorwac jakies techniczne ryzunki silnika minarelli AM6?
problem troche trywialny: nie moge znalezc nakretki do spuszczania oleju ze skrzyni :P
mimo oczyszczenia dolu i wpatrzywania sie 30minut - nie znalazlem :P hehe


dzieki
pozdrawiam
mo
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/1/2010, 21:09

Postprzez henio12323 » 13/3/2010, 20:31

tak jak mówisz to jest dobrze ja tam zawsze na oko wiec nie było problemu :P po prostu siadałem i żeby miał troche luzu jeszcze.

co do tej regulacji bo chyba o niąci chodzi to nie róznicy czy jest na koncu czy na początku po prostu jak masz nowu łancuch to wciskasz koło na maxa a z kolei z czasem jak łancuch sie wyciągnie to wykręcasz koło w tył i sie łancuch napina jak np konczy ci sie napinac skracasz o 1 ogniwo i koło automatycznie jest znowu na samym początku. tak jest fabrycznie i raczej geometria sie nie zmienia aż tak żeby cokolwioek wyczuc :P

moto pod swoim własnym cięzarem ugina sie 1-2 cm dosłownie tyle co nic :P moze masz po prostu źle ustawiony

na samym srodku bardziej w strone wahacza jest na 100% śrubka :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê