Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT - wszystko o motocyklu
NAS Analytics TAG

Yamaha DT - wszystko o motocyklu

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 26/1/2010, 21:23

haha co ty nie szanowałem :D dobijałem :P kupiłem okazyjnie baardzo tanio :) miała troche słabe przyspieszenie ale jak sie wkręciłą to nie było na nią mocnych :) wiec tez mozesz zmienic wydech i np cylinder koszta nie są wielkie a napewno sporo mocy dostanie. i mysle że ci taka 50 by wystarczyła bo nie ma duzej róznicy 80 a 50 napewno 80 lepszy v max i nie trzeba tak piłowac. ale na początek to i 50 ccm starczy ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez mo » 1/2/2010, 13:47

hm,
mowiliscie cos o grzaniu sie sprzetow...
sprzety z silnikiem AM6 to rozumiem, ze maja taka sama chlodnice?
czy to bedzie np. peugeot XPS 50 czy yamaha dt 50 czy sherco 50,
bo zastanawiam, sie czy jak bede sobie "wycieczkowal" w lato np. 70km w jedna strone po drogach polnych i szutrowych i po szosach to czy sie nie zagotuje??

chyba ze mozna jakos ztuningowac chlodzenie w tych silnikach...
mo
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/1/2010, 21:09


Postprzez Landryss25 » 1/2/2010, 14:37

Dobry plyn chlodniczy (wymieniany raz w sezonie), sprawny termostat i pompa. Nie ma sily zeby sie zagrzal. Mialem niegdys RX z cylkiem 80, katowalem ja w terenie w roznych warunkach i nigdy sie nie zgrzala. A czasami naprawde ostro dostawala.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 1/2/2010, 15:22

ja to samo miałem te MBK tam akurat termostatu chyba nie ma ;P płyn mialem aby jakis stary i żadne bagna scieżki w pełnym słoncu przy letnich temp i ani razu nie miałem tak żeby mi sie moto zagotowało. :D sprzęty na to są odporne :d jeżeli zdarzy ci sie że ci sie zagotuje :P mozna nieco większą chłodnice ;p jak juz ale mysle że nie bedziesz miał z tym problemów :D ja nie miałem landryss nie mial wiec i ty nie bedziesz :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mo » 13/2/2010, 14:50

i nadszedl czas na kolejne pytania :P
jest pewien problem ale moze wynikajacy z moej nieumiejetnosci i nieznajomosci jeszcze moto:
ide go garazu odpalam na ssaniu ale nie jezdze tylko go odpalam - wkrecam go moze z minute na obroty gasze kluczykiem, zakrecam kranik, wylaczam ssanie.
5 dni potem schodze do garazu robie to samo i nic!
nie odpala kopie i kopie i kicha...
nie wiem dlaczego sie zalal jak nic z nim nie robilem.
wyczyscilem swiece (daje iskre ladnie - sprawdzalem na "sucho") pokopalem bez swiecy ze 7 razy na wylaczonym kranie i wylaczonym ssaniu.
Potem wkladam swiece i przy zakreconym kranie i wyl. ssaniu daje kopa - i odpala...
Jak nie jest to dla Was zabardzo zawile to poradzcie co robie nie tak ze nie odpala i sie zalewa...moze to jakas wada dozownika paliwa czy cos takiego...
mo
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/1/2010, 21:09

Postprzez Dzesiu10 » 13/2/2010, 16:19

rób tak ze jak konczysz jazde to zamknij kranik i niech moto chodzi a zgasnie. wtedy odpalisz go bez problemu
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 14/2/2010, 13:29

jak konczysz jazde zakręc kranik chwile wczesniej aby troche sie benzyna wypalila. zobacz stan zaworkow dolotowych
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez baziu96 » 16/2/2010, 23:18

witam,
mam pytanie jaki rozmiar opon jest w dt 80 100/80/17?
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez henio12323 » 17/2/2010, 11:17

zależy jakie sobie wsadzisz :P chodzi o szerokosc i wysokosc a ile koło ma cali to niestety nie pamiętam :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez n.michal » 17/2/2010, 20:14

m.in. dzieki waszym radom kupilem DT125 i tu zaczynaja sie moje pytania:

1. jak poznac ze moto jest zablokowane/ odblokowane i gdzie? na luzie obroty wchodza do 12tys. na biegach jeszcze nie sprawdzalem max:))
2. czy kontrolka oleju powinna sie swiecic na jalowym biegu?
3. jak poznac czy moto powinno miec zrobiona wymiane tloka, cylindra, innych waznych elementow?
4. czy przy pracy zimnego silnika twardy odglos uderzania jest normalny dla 2T?
5. gdzie i jakie sa te magiczne wszystkie plyny, ktore nalezy wymienic po zakupie?

Z gory dziex za pomoc.
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 17/2/2010, 21:34

1) generalnie to jedyna opcja że na biegach sie niżej wkręca a tym bardziej na 6 biegu łapie duzo mniej obrotów i czuc że silniczek mógłby jeszcze kręcic. jak idzie 110 km h to raczej juz odblokowany ;D i kwestia przełożeń gorzej jak idzie np 80 km h to wtedy 99% zablokowany

2) tak

3) samemu nie sprawdzisz jeżeli długo jeździsz jednym sprzętem albo sie znasz to czujesz że moto traci moc źle chodzi cięzko odpala to moze byc tłok korba czy łożyska jak cos stuka i tłucze. mozna rozebrac cylinder zobaczyc stan tłoka korbowodu czy ma luzy.

4) twój opis nic mi nie mówi ;D na ssaniu inaczej chodzi ale czy twardy odgłos ? nie wiem

5) no to po kolei... olej w skrzyni biegów od dołu masz śrubke spustową na dekielku pisze ile powinno byc. najlepiej od razu wymienic polecam motul transoil. układ hamulcowy to chyba nie musze mówic ;D olej do benzyny z tego co pamiętam w DT125 jest zamiast jednej chłodnicy tego nie trzeba wymieniac tylko po prostu dolewac :D no i płyn chłodniczy mozna zobaczyc jak ma juz niepewny kolor albo jakies syfy pływają zawsze mozna zmienic duzy wydatek to nie jest :P generalnie tyle ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez n.michal » 17/2/2010, 21:47

a oleje w skrzyni, lagach itp.?? bo nie wiem czy powinny byc wymienione czy robi sie to tylko przy naprawach elementów.

co do dzwieku zimnego silnika to pacuje on glosno i ma rowne metaliczne uderzenia (hmm... jak opisac dzwiek:))) )
DT 125
n.michal
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9/2/2010, 13:54
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 17/2/2010, 21:59

no to napisałem olej w skrzyni. w lagach z gruntu rzeczy sie nie wymienia ;D chyba że pociekną :P ale jak sie trzymają nie ma co zaczepiac.

jak pamieam w DT mozliwe że chodziła tak smiesznie na wolnych jak chodzi i ladnie sie wkręca nie ma co sie zamartwiac. jak na ciepłym chodzi jak zegarek to nie ma co sie w nim grzebac ;D póki jeździ trzeba sie tym cieszyc. chyba że szwankuje to lepiej teraz zrobic remont niz czekac do sezonu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 17/2/2010, 22:06

henio12323 napisał(a):no to napisałem olej w skrzyni. w lagach z gruntu rzeczy sie nie wymienia ;D chyba że pociekną :P ale jak sie trzymają nie ma co zaczepiac.


I tu się mylisz. Olej w lagach też się przepracowuje i trzeba go raz na jakiś czas wymieniać. Traci on swoje właściwości i nie tłumi tak jak powinien. Jak ktoś dużo lata to powinien z raz w roku wymienić, jak mniej to co dwa.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 17/2/2010, 22:11

tak jak najbardziej z tym sie zgodze :D tylko generalnie olej pada razem z uszczelniaczami :P no i tez zależy ulica a teren w terenie gdzie zawieszenie doboja od konca do konca szybciej sie zużywa :D nom moze i racja mozna wymienic :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 17/2/2010, 22:52

siemanko;d

ja z pytaniem ;d co ile sie wymienia olej w lagach??

bo kiedyś obiło mi się o uszy że raz w sezonie/?

jak to z nim jest??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 17/2/2010, 22:59

bostorn przeczytaj jeszcze raz co napisał landryss :P

:D szczerze nie spotkałem sie z tym że co jakis czas trzeba wymieniac nawet nigdy sie tym nie interesowałem ;D na pewno im cżesciej tym lepiej ;D ale skoro tak landryss mówi to moze tak ma byc xd :d ja sie kłucic nie bede ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 17/2/2010, 23:45

to co on napisał to ja wiem;d i sam ;d ale nie jestem pewien co jaki czas sie to robi

full kros to nie szosa

jedni wymieniają olej co pol roku, inni raz w roku a inni zaleją i tak jeżdza

a już troche na swoim przejeździłem
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 18/2/2010, 16:57

hehe ja u siebie nie wymienialem :P tyle co mi uszczelniacze poszły a potem nic nie robiłem o ilej mioałem w miare przejrzysty ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 18/2/2010, 22:12

Bostorn przy Twojej lamerskiej jeździe to i 10 lat wytrzyma :P

A tak na poważnie jeśli latasz tylko po torze 1-2 razy w tygodniu to z raz w sezonie by się przydało. Jeśli enduro to co 2lata. Wiadomo że jak ktoś lata więcej to częściej. Uszczelniacze nie zawsze muszą puścić. Jedne wytrzymają rok a inne trzy.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê