Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez uQasz » 22/3/2013, 16:39

czyli mowisz ze cos takie by bylo lepsze
http://moto.allegro.pl/ktm-model-exc-40 ... 04975.html
http://otomoto.pl/ktm-exc-ktm-exc-400-4 ... 61484.html
a jak jest z czesciami do nich sa jakies problemy moze cos sie orjetujecie ?? bo tak z grubsza to ja kolega poprzeni mowil chyba i mi sie zdaje na oko ze lzejszy jest od drz no a oto mi tez troche chodzi :)
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32


Postprzez henio12323 » 22/3/2013, 19:37

kazdy jest lepszy ale zalezy do czego. exc 400 to praktycznie wyczynówka. silnik na bazie wyczynowych silników i w zasadzie jest wyczynowy ale minimalnie odpręzony. wystarczy że wstawisz korbowód inny i cylinder i mozesz przerobic to na 525 czyli 510 pojemnosci. są to super sprzerty mocne, niezła zawieha jak na te lata itp itd... ale są też koszta. pewnie lekko 2X tyle kosztuje w utrzymaniu co uliczna DRZta
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Marcin1324 » 22/3/2013, 19:55

No a co do exc to ten z pierwszego linku na pewno z 2002 tylko 01 albo 00, i nie wiem jak tam o nią dbał bo jak wymieniał olej co 15-18 mth i co drugą wymianę oleju filtr nie za rzadko?? No ale dodaje jak strój, więc nie wiem niech mądrzejsi ode mnie :D coś napiszą.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 22/3/2013, 20:32

ja wymieniam olej co 15-20 mth, i filtry co 2 wypad :P jak silnik zdrowy to taka wymiana jest ok... co do rocznika najlepiej po vin dochodzic. bo nawet rocznik 00 mozna przerobic na 2010 np w godzine.... i kompletny amator moze sie nie zaczaić co do rocznika. bo ktm to taka maszynka że praktycznie wszystko pasuje wymiennie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Trojanek » 23/3/2013, 16:22

Witam,
Jak kiedyś pisałem poszukuje w dalszym ciągu motocykla enduro/soft enduro oczywiście ze względu, że zależy mi na prawie rejestracji. Poszukuje modelów młodszych niż 2006 rok. Jak wspominałem zależy mi na niemałej mocy, pojemności minimum 250, dużej wytrzymałości i małej awaryjności. Głównym kandydatem jest Suzuki DRZ na którą jakiś czas już poluję :D Lecz może macie propozycje innym motocykli spełniających te wymogi? Ważny dla mnie jest fakt żeby mało wydawać na serwis i eksploatacje oraz żeby wymiany typu tłok itp. nie były za częste.

Myślałem też nad Husqą TE 250 ,np:
http://otomoto.pl/husqvarna-te-250-M3538187.html (otwórz link)
Co o niej myślicie? ;p
Trojanek
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/2/2013, 17:03

Postprzez uQasz » 23/3/2013, 17:44

Jeszcze chciałem się zapytać o crf 450 2006 jakie jest w eksploatacja w porównaniu do drz400:-)
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32

Postprzez Marcin1324 » 23/3/2013, 18:24

No ta husqa to już będzie droższa w eksploatacji, ale to już fajna husqa lepsza od tych z przed 2001 roku. uQasz Crf 450 będzie dużo droższa w eksploatacji od drz, ale o ile to nich się inni wypowiedzą.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez Kwinto22 » 23/3/2013, 19:31

Witam chciałem zapytać o opinię na temat Suzuki RM 125 2T Hondy CR 125 2T . Chciał bym nabyć motocykl na którym zaczął bym jazdę na torze . Miałem już styczność z tego rodzaju motocyklami i jeździło mi się doskonale . Chcę przeznaczyć na to około 5 , 6 tyś . Myślę że na 250 w 2T jest za wcześnie . To nie będzie mój pierwszy motocykl . Może jakieś rady , propozycję . Chętnie czegoś się dowiem . Może wie ktoś też o jakiejś szkółce Motocrossowej w Toruniu lub okolicach . lub okolice Lipna . W Lipnie jest tor na którym już jeździłem mam też pod nosem tor w Toruniu za motoareną ;) A i jeszcze jedno pytanie .. Czy lepiej jest zakupić motocykl za około 6tyś zł z 2001 - 2004 roku na allegro ? Czy lepiej coś w tym przedziale cenowym ale 98 99 ? Pozdrawiam

Oczywiście inne marki nie są wykluczone ;D



na przyszłość edytuj posty - henio12323
Kwinto22
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 23:05
Lokalizacja: Toruń

Postprzez dawidsx » 23/3/2013, 20:11

No im młodszy tym lepiej , i tak będziesz części wymieniać.
No utrzymanie troche kosztuje i nie mówie tu o paliwie tylko oleje,opony itp. :)
tak ze 200zl co miesiąx trzeba mieć przynajmniej odlozone
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 23/3/2013, 20:23

trojanek - DRZ to soft enduro, huska juiz hard. wiec jest drozsza i bedziej sportowa. nie ma za duzo moto pokroju drz, masz np xr, kawasaki klx...

uqasz - no róznica jest znacząca, drz 400 jak pisałem wyzej to dual sport czyli mtoo na asfalt z mozliwoscią wjazdu w teren, silnik nie jest sportowy. ma długo słuzyc a nie byc lekki i wyśrubowany. to samo reszta, hamulce zawieszenie są... ale duuzo brakuje do zawieszenia z bardziej wyczynowych sprzetów. wiec CRF bedzie duzo bardziej sportowo nastawiona. no i sam teren DRZ mozna polatac po drogach publicznych, po lesie, mozna wjechac i popyrkać na torze. CRF nadaje sie w zaasadzie tylko na tor crossowy. no i CRF jest kilka razy drozsza w utrzymaniu niz DreZyna


kwinto
jak dla mnie kazda crossówka prezentuje podobne własciwosci, czy to honda czy yamaha dla amatora jak ty bedzie ci sie jeździło tak samo. i tak na pewno nie bedziesz umiał wprowadzic połowy modyfikacji które pozwolą ci wykorzystać wiekszość możliwosci maszyny. wiec jednym słowem - bierz co ci sie lepiej trafi, taniej, w lepszym stanie, blizej ciebie, z lepszej ręki itp itd...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kwinto22 » 23/3/2013, 20:42

Mój znajomy ma KTMa 125 z 90 któregoś roku i jeździło mi się na nim dobrze . za to znajomy który jeździ na motocrossie już dłuższy czas posiada Yamahe Yz 125 z 2010 choć mogę się mylić . I różnica była spora . Zwłaszcza w prowadzeniu Więc raczej nie będzie mi się jeździć tak samo . Na początku modyfikacje nie będą wchodziły w grę . Jeśli chodzi o zmiany oleju opon napędu to wiem o tym doskonale ;) O większych przeglądach i wymianach także ;D Również myślę że kupienie za te pieniądze świeższego motocykla będzie chyba lepszym wyborem ;D
A jeśli chodzi o paliwo to z doświadczenia wiem że chleją tyle ile się wleje ;)
Kwinto22
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 23:05
Lokalizacja: Toruń

Postprzez henio12323 » 23/3/2013, 20:48

oczywiscie.... ale nie porównuj moto w odstępie 20 lat... jak masz 6 tysi to kupisz mniej wiecej z podobnych roczników. a czy rocznik 00 czy 03 mimo nawet zmian to dla amatora i tak beda podobnie latały :P ja tez bym brał w miare młode moto, ale też zeby nie był dobite i zmęczone
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kwinto22 » 23/3/2013, 21:00

No porównanie tych roczników jest bez sensu ;) no to jest prawda nie zauważę różnicy między 00 a 03 ;) Wymieniłem Hondę i Suzuki ponieważ mam blisko serwisy motocykli .Potrafię sam robić remonty oraz wymiany ale jeśli chodzi o wymiany tłoka czy wymiany tulei w cylindrze to wolę jednak dać to do zrobienia specjalistom . ;) Czyli uważasz że na tych markach nie zawiodę się lub nie będę żałował że nie kupiłem np Kawasaki ? . Mam też możliwość wzięcia KTMa 125 2T . Jest to motocykl od zawodowego crossowca który z góry powiedział że ten motocykl widział wyłącznie tor i było w nim zmieniane dużo rzeczy z czasem . Zaproponował mi cenę 2000zł ale trzeba w nim ustawić zapłon . Zrobić coś z przednimi amortyzatorami ponieważ troszkę cieknie olej . No i przydały by mu się nowe plastiki bo troszkę przeszły ale to najmniej istotne . Jeździłem na nim i zachowywał się świetnie . Ale jednak martwi mnie cena 2tyś złotych za KTMa . Wydaje mi się że to raczej droższe sprzęty jeśli ma być w miarę jeżdżącym stanie ? Co o tym sądzicie ?
Kwinto22
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 23:05
Lokalizacja: Toruń

Postprzez henio12323 » 23/3/2013, 21:07

wszystkie marki są podobne, tak samo sie psują, tyle samo kosztują w utrzymaniu. kwestia tylko egzemplarza jak kupisz dobitego to potem koszta utrzymania mogą byc duzo wyzsze niz sie normalnie przyspuszcza. co do ktma za 2000 zł to pewnie jakis zabytek, samo to że zapłon do regulacji ja nie pamietam czasów kiedy ktm miał regulowane zapłony ;P normalna cena jak za GSa bo to na pewno nie SX

ja bym osobiscie celował albo w ktma, albo honde yamahe i suzuki - dlatego że tego jeździ najwiecej, kawasaki miało słabe czasy 06-00 potem troche ise wybijał pomału. i po prostu do tych sprzetów najlepszy jest dostep do czesci uzywanych itp itd. tylko mowa o sprzętach jak pisałes z roczników powiedzmy powyzej 2000r
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kwinto22 » 23/3/2013, 21:18

Tak to właśnie jest GS . No i rzeczywiście nie wygląda za świeżo ;P A jeśli chodzi o KTMa to czy jest możliwość serwisowania go gdzieś w obrębie Kujawsko Pomorskiego ? . Jest jeden sklep w który specjalizuje się w sprzętach motocrossowych . Są tam części motocykle nowe i używane ;) Ale nie wiem czy jest u nich także serwis . z Suzuki czy Hondą nie było by problemu . no i jeśli by się udało celował bym w jak najmłodszy rocznik . Jest parę sprzętów na allegro czy na Tablicy . Ale mam wątpliwość co do ceny 5900zł za Honde CR 125 z 2004 r ... Czy nie jest to za mało ? oczywiście zdaję sobie sprawę że czekają go jakieś wymiany takie oczywiste . Ale niestety nie mogę wydać więcej niż 6000 . 6300 . ponieważ zostaje jeszcze kupno Ochraniaczy bo niestety swój sprzedałem młodszemu kuzynowi . a to też trochę kosztuje xD
Viva la passion del Enduro
Kwinto22
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 23:05
Lokalizacja: Toruń

Postprzez dawidsx » 23/3/2013, 21:34

Cena jak cena.
znam przypadki gdzie za ten rok nawet mniej dawali.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 23/3/2013, 22:05

ja bym sie nie pchał w takiego starego KTMa

co do innych - ceny kontroluj z allegro ciagle sie zmieniaja i trzeba non stop siedziec zeby ogarniać cenniki. dzisiaj jest tak a za miesiac ceny moga byc całkiem inne. kup tak żebys miał w zapasie kilka stówek na wymiane tłoka od razu - i warto zajrzeć i tłoczek zmienic. chyba ze masz pewnosc ze jest na prawde świeżo po wymianie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kwinto22 » 24/3/2013, 01:49

Po prostu przed kupnem sprawdzić czy rzeczywiście sprzedający który napisał że jest świeżo po wymianie tłoka .. nie myli się ;)
Viva la passion del Enduro
Kwinto22
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 23:05
Lokalizacja: Toruń

Postprzez uQasz » 24/3/2013, 11:00

Panowie jak jeszcze możecie mi powiedziec jakie są właśnie koszta takiej hondy crf 450 2006 ile tak trzeba wydać w jednym sezonie... Planuje tak jeździec raz w tyg las podjazdy poligon itp.
uQasz
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/3/2013, 16:32

Postprzez henio12323 » 24/3/2013, 11:24

crf srednio nadaje sie na poligon

duzo, zalezy od stanu technicznego, zakładając ze masz igiełke to musisz co 80-100 mth wymiec tłok itp, co 2 tłoki max generalka silnika. policz sobie koszta takiego remontu, i czestotliwość. z 2000 zł rocznie to lekko. im bardziej bedziesz mniej dbał o sprzęt tym koszta idą w góre
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê