Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez barek253 » 30/10/2010, 15:32

a czy jak bede wolno jechal po asfalcie to opona sie mniej sciera?




jesli z tylu mam opone 100/100 19 62M
co oznacz pierwsze 100 a co drugie 100
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez henio12323 » 30/10/2010, 18:07

nie jezeli opona ma sie zetrzec to sie zetrze zawsze. i wiadomo ze najbardziej sie sciera od szybkich gwałtownych przyspieszen ;d wtedy musi wiecej przenosic - zwieksza sie tarcie i oponka leci. ale to tez nie jest tak ze jak pojedziesz 500 metrow to od razu pol kostki ci zostanie. to trzeba troche polatac :D ja mam z 500 metrow zeby dojechac do pierwszej lepszej sciezki. i nie zauwazam znaczacego starcia oponki bym dojazdem :P

co do rozmiaru. 100 to szerokosc opony drugie 100 to wysokosc (spora setka wysokosci :P dobry balon musi byc :D ) no i 19 wiadomo srednica kola w calach.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez barek253 » 30/10/2010, 19:20

no wlasnie jesli mam teraz 100 tej wysokosci to za duzo?
jak bede kupowal to lepiej wziasc 100 czy np 90 albo 80
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 30/10/2010, 19:50

to zalezy. wysoka opona ma to dobrego ze mozna ja fajnie regulowac tzn. pompujesz wiecej powietrza to masz wysoki balon wąska guma - dobra np na twardy teren, z kolei jedziesz w duzym piachu spuszczasz powietrze i kapec sie robi i masz szerokosc o np 2 cm szerzej :P wiec zalety a wady no że wiekszy balon to cięzsza oponka. ja stosuje 80/90 ale to tez zalezy co mi sie trafi bo jakbym tanio mógł wyrwac 100 wysokosci to tez bym brał :D a kiedys np miałem tez niskoprofilówke 60tke i tez mi sie dobrze latało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kopermaciek » 30/10/2010, 22:05

Witam.
Orientuje się może ktoś czy w Niemczech w okolicach Bremen-Oldenburg jest jakiś tor motocrossowy?

Pozdrawiam
kopermaciek
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6/9/2010, 16:57
Lokalizacja: B.P

Postprzez kielbasa96 » 31/10/2010, 00:16

mam pytanie dzis jak mialem krotka przejazdzke. i gdy stanolem na skrzyzowaniu noga mi sie poslizgnela na piachu i moto mi lekko upadlo na bok.. na lewy bok.. i potem jak ruszalem to na 1 co jakis czas dzienie hmmm jakby przeskakuje cos z tylu... nie wiem jak to opisac.......................................................................
hmm jakby przezutka przeskakiwala w rowerze ,, mowie o tylniej przezutce

co sadzicie co to moze byc?? i jak trzeba ustawiac lancuch by nie byl za luzny ani nie napiety za bardzo
kielbasa96
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 25/8/2010, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez barek253 » 31/10/2010, 08:18

powinny byc 2 lub 3 palce luzu na srodku wahacza u gory
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 31/10/2010, 09:45

pewnie łancuch za luźny albo napęd do wymiany. najlepiej sprawdzic tak że przy wahaczy najbardziej wysuniętym w tył masz delikatny luz. ja zawsze naciagam siadam i uginam amor i widze że jest moment największego rozciągniecia lancucha i robie tak żeby był wtedy troche luźny. nie wiem czemu ale u mnie serwisowo sie nie da ustawic - tam jest taka naklejka i kreska że od tej kreski łancuch ma byc ugiety tam na kilka cm. gdy tak zrobie jest za bardzo napięty ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 31/10/2010, 13:45

co do tego toru w Niemczech to jest jakiś w odległości chyba 5km od miasta Bremen, tylko nie wiem jaki kierunek i jak się nazywa. Poszukaj na google :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez szalony iwan » 31/10/2010, 18:51

Witam.
Dziś chciałem sobie pośmigać na motorze i profilaktycznie sprawdziłem ile jest oleju w skrzyni. Ze zdziwieniem odkryłem że w skrzynie nie ma w ogóle oleju. Dodam, że jakiś tydzień lub półtora temu sprawdzałem i było do połowy okienka, czyli tyle ile powinno być. Od tamtego czasu jeździłem jakieś trzy może cztery razy. W związku z tym moje pytania.
1)
Co się mogło stać z olejem?
2)
Czy od tego że jeździłem te kilka razy bez oleju coś mogło paść? Dodam że nie zauważyłem żeby motor źle chodził tzn. nie wydawał żadnych podejrzanych dźwięków.
3)
Jaki olej kupić do skrzyni, ponieważ wiem, że są różne oznaczenia określające chyba gęstość i lepkość. Czym mam się kierować w wyborze tych olei?
szalony iwan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11

Postprzez henio12323 » 31/10/2010, 22:20

1) ktos mógł ci ukraść, albo masz gdzies wyciek i podczas jazdy na rozgrzanym silniku ci leci. pewnie masz 4T wątpie żeby silnik po kilku jazdach zdołał przepalic cały olej ;D zobacz czy go na pewno tam nie ma. odkrec na dole srubke i zobacz ile scieknie. skoro nie dymił ci silnik to masz gdzies wyciek innej opcji nie ma ;P moze po zalaniu patrzyłes i sie jeszcze nie porozchodził nigdzie ;D

2) mogło i nie mogło. jak nie było w ogóle oleju to sie silnik zaciera tłok dostawał w dupęę łozyska itp. mogło sie wszystko przegrzac. łozyska czy tłok np. a mogło sie nie stac nic ;D alezy jak był smigany itp. ale to juz ty sam musisz ocenic. skoro pracuje poprawnie to nie ma powodów do zmartwienia

3) kieruj sie ksiązką serwisową tam masz podane jaki olej musisz zalac (gęstosc ) co do firmy polecam motula.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez szalony iwan » 31/10/2010, 22:49

Jedyne co zauważyłem to to, że przy tej złączce z wydechem wydostaje się chyba więcej "smoły".
Nie mam 4t tylko kx 80 w 2t.
szalony iwan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11

Postprzez mentorsct » 1/11/2010, 09:06

szalony iwan - przestrzegaj zasad przez siebie ustalonych. Ja mam takie. Wystawiam moto sprawdzam wodę w chłodnicy, olej w silniku, ciśnienie w oponach, zawieche. Przed odpaleniem moto 10 razy wciskam sprzęgło dla przetarcia itp. Następnie jak wszystko o olejem i wodą ok to odpalam moto, a w tym czasie co motocykl sie rozgrzewa smaruje łańcuch i ubieram sie. Trwa to jakieś 2-3min. Potem wsiadam i jadę sobie delikatnie na moto do lasu mam jakieś 500m asfaltem do lasu. Po tym czasie motocykl jest juz przesmarowany i można z lekka go przypałować. Po powrocie sprawdzam kartery i stawiam motocykl na kostce w domu żeby sprawdzić czy nić nie cieknie. Następnie wyciągam miarkę od oleju wycieram w ścierkę i wkładam ponownie żeby sprawdzić ile oleju jest na ciepłym moto. (czysta profilaktyka). Takie czynności trwają chwilkę a warto je robić.
Moim zdaniem to musi ci gdzieś cieknąć olej, ja u siebie zdiagnozowałem swoimi zasadami ze z kartera cieknie olej w tej częsci gdzie jest cewka zapłonowa.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 1/11/2010, 09:40

skoro 2T wiec raczej silnik tego w ogóle nie mógł przepalic. no chyba że wyraźnie widac że moto kopci :P a skoro to nie to to szukaj wycieku gdzie indziej. moze isc zębatką np albo między karterami uszczelka pusciła. moze byc kopką albo dzwignia zmiany biegów ;D albo np spustem oleju
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 1/11/2010, 20:26

henio12323 napisał(a):ta michelin wyglada niezle :D nie liczy sie tez tylko sama kostka tylko wlasciwosci laczka :P
jak bostorn napisal ze jest miekka to znaczy ze sie mega wgryza w podloze - to zaleta a wada ze na asfalcie sie wgryzie i juz zostanie ;D czyli kilka przejazdów i moze jej nie byc :P


hmmm napisałem że jest elastyczna a nie miękka ale jak poczytalem w necie to na 1 i to samo wychodzi ;d

oponka na miekki i bd miekki teren, piachy, blota itp ale jak mi mowili znajomi wytrzymała jest więc nie jest z nią źle ;d

jak nie bd jarał laka na asfalcie to starczy Ci na dosc dlugo

a co do kostki to bardzo duza jest ;d az strach http://allegro.pl/opona-michelin-cross- ... ml#gallery

moze na zdjeciu nie widac ale naprawde porzÄ…dne kostki
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez mentorsct » 3/11/2010, 09:19

Witam, chciałem zapytać czy do motocykla KTM SX 520 z roku 2000 można wsadzić kosz sprzęgłowy na rolkach?
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez Misieq135 » 3/11/2010, 22:10

http://allegro.pl/opona-michelin-enduro ... 27380.html a ta oponka tez jest dobra bo mam zamiar ja zamówić ??
Misieq135
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 6/8/2010, 08:47

Postprzez henio12323 » 3/11/2010, 22:28

Dobra :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 3/11/2010, 22:28

jest good :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez barek253 » 4/11/2010, 20:45

jesli wymienialem teraz ten tlok i odkrecalem cylinder to musze dac nowe uszczelki?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê