Zobacz wątek - Świadome używanie przeciwskrętu?
NAS Analytics TAG

Świadome używanie przeciwskrętu?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Czy używasz świadomie przeciwskrętu?

TAK zawsze (wyrobiłem sobie taki odruch)
163
56%
NIE (balansuję ciałem, naciskam kolanami na korpus maszyny etc.)
64
22%
Pierwszy raz słyszę o przeciwskręcie...
65
22%
 
Liczba głosów : 292

Świadome używanie przeciwskrętu?

Postprzez mr_neox » 22/3/2007, 16:49

Wprawdzie temat o przeciwskręcie był już poruszany na tym forum, ale jestem ciekawy ilu z tu obecnych jest świadomych tego co robią podczas jazdy na moto :?:
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA


Postprzez Grubas » 22/3/2007, 17:13

Chyba nie. Ja słyszałem, ale robię nieświadomie. Tak jak stonoga nie zastanawia się która noga teraz, ja po prostu jadę i samo jakoś wychodzi.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Brdakus » 22/3/2007, 18:28

Witam, mam pytanie używa ktoś przeciwskrętu na skuterku?? ja nie potrafie;/ nie wiem moze to jest za lekki motor;/ wchodząc w zakręt na przeciwskręcie mam wrażenie ze przednie koło złapie uślizg bo jednak cięgne go w przeciwna strone;/ ja wchodze poprostu przesuwajac cieżar ciała na bok:P wiem ze to smiesznie wygląda na skuterku ale zawsze wystawiam sobie kolano:P chociaż do ziemi brakuje mi paredziesiat cm:P PoZdRo
Brdakus
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24/12/2006, 19:13

Postprzez lukas00 » 22/3/2007, 19:04

ja nigdy nie jezdzilem na skuterze ale mam kolege ktory uzywam swiadomie przeciwskret na skuterze i przez to potrafi naprawde szybko pokonywac w zakrety w takim zlozeniu ze przyciera bokiem o asfalt z tym ze on ma dosc duzy skuterek jakas 150 bo cos opowiadal zze mniejszym nie ma sensu robic przeciwskretu gdyz jego masa jest tak mala ze sam balans ciala wystarczy
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
Avatar użytkownika
lukas00
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez eristof » 22/3/2007, 22:14

Odkad dowiedziałem sie o nim i poznałem na czym polega to staram sie stosować a moze kiedyś nieświadomie tez stosowalem
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!

Yamaha Fazer FZS 600
Avatar użytkownika
eristof
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 482
Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13

Postprzez torowiec » 23/3/2007, 01:58

robilem to zawsze odruchowo choc calkiem niedawno sie dowiedzialem ze tak sie powinno robic ale mysle ze wiekszosc z nas tak robi tylko nie zastanawialismy sie nad tym bo to jest bardzo intuicyjne
przynajmniej tak mi sie wydaje
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez łysy_głupek » 27/3/2007, 10:11

torowiec napisał(a):robilem to zawsze odruchowo choc calkiem niedawno sie dowiedzialem ze tak sie powinno robic ale mysle ze wiekszosc z nas tak robi tylko nie zastanawialismy sie nad tym bo to jest bardzo intuicyjne
przynajmniej tak mi sie wydaje


hehe, mam to samo. Jak sobie poczytałem na forum o przeciwskręcie i ostatnio podczas jazdy zastanowiłem się nad tym, wyszło mi, że rzeczywiście "przeciwskręcam" automatycznie :-)
będzie co ma być... nie ma się co spinać...
łysy_głupek
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 28/9/2006, 15:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Manhatan » 27/3/2007, 12:17

Ja w sumie niemiałem się wcześniej na czym uczyć przeciwskrętu, więc nawet o tym niewiedziałem. Jak zacząłem czytać o tym to wydawało mi się to niemożliwe, a przy pierwszej okazji na NSR bezproblemu mi wychodziło (przynajmniej tak mi się wydaje)

Jeśli chodzi o to czy robię to świadomie czy nie to jest to tak 50/50, jak sobie przypomne podczas winklowania, że coś takiego istnieje to robię świadomie, a czasami poprostu zapominam i jadę poprostu :wink:
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez lukas00 » 27/3/2007, 14:15

manhatan dobrze ze jedziesz poprostu a nie poprostej .. :) a tak wogole przeciwskret najbardziej sie przydaje do zawezania zakretu bo samo wejscie w zakret kazdy jakoss robi jednak problem jest gdy przy wiekszej predkosci zakret okazuje sie za ciasny i wtedy warto pamietac ze zeby bardziej pochylic motocykl wystarczy lekki ruch do przodu wewnetrzna od zakretu manetka i po strachu :)
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
Avatar użytkownika
lukas00
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez silver » 27/3/2007, 21:15

A ja myślę, że świadomie korzystam, choć robi się to automatycznie :roll:

Pozdrawiam.
Suzuki GSX1100F 1995
Avatar użytkownika
silver
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 524
Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Saimek » 28/3/2007, 14:19

Przeciwskret sluzy tylko do pochylania motoru na boki... a nie samego skrecania.. ruch kierownicy jest w strone przeciwna do kierunku skrecania... najpierw przeciwskret ktory pochyla nam motor do srodka zakretu pozniej trzeba utrzymac moto tak cialem i kierownice w druga strone zeby zaczac skrecac w dobrym kierunku... przeciwskret nie skreca tylko sluzy do przygotowania moto do skrecania (ostrzejszego). to glownie do Ciebie Brdakus. Ten "uslizg" jak Ty to napisales spowodowany jest pewnie tym ze nie odkrecasz kierownicy po uzyciu przeciwskretu w odpowiednia strone ;)
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez x_miki_x » 28/3/2007, 14:52

dizisiaj sie w to bawiłem nawet niezła sprawa ;D
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
x_miki_x
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
Lokalizacja: z nienacka

Postprzez cinx » 29/3/2007, 08:03

Saimek, głupoty piszesz..
cinx
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 4/5/2006, 12:26
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Użytkownik usunięty » 29/3/2007, 09:37

poniekad ma racje ale tez słuzy temu zeby tylne koło ciebie nie wyprzedziło na zakręcie 8)
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez cinx » 29/3/2007, 13:24

Akon napisał(a):... słuzy temu zeby tylne koło ciebie nie wyprzedziło na zakręcie 8)


ale tu nie jest mowa o przeciwskręcie charakterystycznym dla sportów żużlowych..
cinx
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 4/5/2006, 12:26
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Użytkownik usunięty » 29/3/2007, 15:33

a kto mówił o żużlu bo nie bardzo sqmałem :o :?: bo ja pisze o ulicznych winklach, gdybys jechał dość szybko i wszedl z kierownicą skręconą w strone w którą skręcasz najprawdopodobniej bys sie wyjebal;)
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez Saimek » 30/3/2007, 13:53

cinx uzasadnij moze co? :D
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cinx » 3/4/2007, 11:43

Saimek napisał(a):Przeciwskret sluzy tylko do pochylania motoru na boki... a nie samego skrecania.. ruch kierownicy jest w strone przeciwna do kierunku skrecania... najpierw przeciwskret ktory pochyla nam motor do srodka zakretu pozniej trzeba utrzymac moto tak cialem i kierownice w druga strone zeby zaczac skrecac w dobrym kierunku... przeciwskret nie skreca tylko sluzy do przygotowania moto do skrecania (ostrzejszego). to glownie do Ciebie Brdakus. Ten "uslizg" jak Ty to napisales spowodowany jest pewnie tym ze nie odkrecasz kierownicy po uzyciu przeciwskretu w odpowiednia strone ;)


proponuję Ci przeprowadzić mały test- uważaj tylko, bo nie chciałbym mieć Cię na sumieniu;) Rozpędź się, a następnie wejdź w zakręt przy użyciu przeciwskrętu; podczas pokonywania zakrętu spróbuj, jak to napisałeś, odkręcić kierownicę w stronę zakrętu..:) Pozdrawiam!
cinx
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 4/5/2006, 12:26
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mar111cin » 5/4/2007, 14:26

zgadzam się z Cinxem, Saimek napisałeś głupoty.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez lukas00 » 5/4/2007, 19:09

hmmm... jesli podczas zakretu jak jestesmy pochyleni skierujesz kierownice do zakretu to motocykl sie wyprostuje a co za tym idzie przestanie skrecac i zacznie jechac prosto .... wiec zycze powodzenia temu kto tak zrobi bo zasada jest taka ze motor pochylony zakreca
kazdemu kto chce zglebic temat polecam ksiazke motocyklista doskonaly gdzie jest to wszyystko bardzo dokladnie opisane
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
Avatar użytkownika
lukas00
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
Lokalizacja: Gdynia

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr