Zobacz wątek - Świadome używanie przeciwskrętu?
NAS Analytics TAG

Świadome używanie przeciwskrętu?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Czy używasz świadomie przeciwskrętu?

TAK zawsze (wyrobiłem sobie taki odruch)
163
56%
NIE (balansuję ciałem, naciskam kolanami na korpus maszyny etc.)
64
22%
Pierwszy raz słyszę o przeciwskręcie...
65
22%
 
Liczba głosów : 292

Postprzez neptyk » 5/4/2007, 19:14

to może inaczej-bo aż mnie temat zainteresował. prosze kogoś kumatego o wypowiedź-jak pokonać jadąc szybko ciasny zakręt bezpiecznie tzn. z największą przyczepnością opon?? (najmniejszą szansą na uślizg koła)
jawa50>>>jawa175>>>3xjawa350ts>>>cbr1000>>>zzr1100...wreszcie upragniona hayabusa :))
neptyk
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 10/3/2007, 21:47
Lokalizacja: szczecinek


Postprzez &rew » 5/4/2007, 19:21

Dzisiaj sprawdziłem i działa!! fajna zabawa i pomaga i to dużo na jednym z zakrętów zawsze mnie wynosiło a teraz ładnie go zacieśniłem :D przyokazji poprzycerałem podnużkami ( znowu :D ) najpierw sprawdziłem to na prostej hehe jednym palcem jak t tym filmiku a potem w zakręcie :D teraz zawsze( przy odpowiednich warunkach ) będe go stosował.

Ps; to ten film http://youtube.com/watch?v=lxM_GU7W-dE
www.STUNTPOLAND.com | Dzida jest bogiem, freestyle nalogiem, predkosc zabawÄ… a Stunt podstawÄ…
&rew
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 253
Dołączył(a): 10/3/2007, 17:57
Lokalizacja: Kutno


Postprzez lukas00 » 5/4/2007, 19:32

neptyk napisał(a):to może inaczej-bo aż mnie temat zainteresował. prosze kogoś kumatego o wypowiedź-jak pokonać jadąc szybko ciasny zakręt bezpiecznie tzn. z największą przyczepnością opon?? (najmniejszą szansą na uślizg koła)


napisze tylko to co dotyczy samego przeciwskretu : zeby szybko wejsc w ciasny zakret musisz odpowiednio mocno pochylic motocykl do czego wlasnie sluzy przeciwskret i wtedy opona niestety ma o wiele mniejsza powierzchnie styku gumy z asfaltem ale inaczej sie nie da bo zeby ostro skrecac trzeba sie ostro pochylic ... wyjsciem moze byc zastosowanie opon sportowych ktore oprocz lepszej bardziej trzymajacej mieszanki gumy maja inny profil dzieki czemu na zakretach wieksza powierzchnia opony ma styk z asfaltem (ale takie gumy sie szybciej zuzywaja cos za cos )

druga sprawa o szybkim wchodzeniu w zakrety ze trzeba odpowiedni tor jazdy zastosowac ale to juz w innym temacie szukaj
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
Avatar użytkownika
lukas00
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez mr_neox » 12/4/2007, 16:29

Hoffman napisał(a):Ja stosuje przeciwskrent zawsze jak wprowadzam motur do komurki tyłem i prowadze go czymajonc sprzodu za kjerownice. Wtedy jak skrencam kjerownicom w moje prawo to motur se skrenca w lewo i odwrotnie. No.


No Hoffman, szczyt ignorancji wobec techninki jazdy...
Oby tak dalej :!: :lol:

ps.a tak swoja droga patrzac na wyniki z ankiety to przykro ze az tyle osob o tym nie slyszalo...
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez hanys » 12/4/2007, 20:32

Kiedy stosuje przeciwskręt to strasznie zarzuca mi tyłem, a opony jeszcze calej nie zamknąłem... co jest powodem tego?? opona jeszcze jest w dobra (chyba)... ciśnienie tez okej...
Avatar użytkownika
hanys
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 10/3/2007, 15:04
Lokalizacja: Oberschlesien

Postprzez R1 » 12/4/2007, 21:19

jaką masz oponkę z tyłu ? bo może być nie taka jak producent zalecił ( czyt. większa od proponowanej)
Ewentualnie, jest krzywa felga albo opona uszkodzona.

Pozdr ;)
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez mr_neox » 13/4/2007, 20:08

Hanys napisał(a):Kiedy stosuje przeciwskręt to strasznie zarzuca mi tyłem, a opony jeszcze calej nie zamknąłem... co jest powodem tego?? opona jeszcze jest w dobra (chyba)... ciśnienie tez okej...


a moze to sama technika pokonywania zakretu?
zastanow sie czy aby czasem nie hamujesz jak juz jestes pochylony lub cos z podobnych rzeczy?

practice make master :wink:
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez paq » 15/4/2007, 14:49

Ja robilem przeciwskret ale taki maly (instynktownie) gdzy jescze o nim nie wiedzialem ale teraz jak juz poczytalem i poogladalem robie mocniejszy i bardzo ladnie to wychodzi w praktyce.
Romet Ogar 49 -> WSK 125 -> MZ TS 150 -> MZ 250 -> HONDA HORNET 600 :D
Avatar użytkownika
paq
Świeżak
 
Posty: 214
Dołączył(a): 22/6/2006, 22:26
Lokalizacja: Rzeszow

Postprzez mr_neox » 28/6/2007, 19:19

przybyło nam userów na forum, może i zatem też się podzielą swoimi spostrzeżeniami na powyższy temat
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
Avatar użytkownika
mr_neox
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
Lokalizacja: LJA

Postprzez Cezarjusz » 28/6/2007, 21:52

Ja moge powiedziec tyle,o przeciwskrecie,kiedy mialem kurs na A to mi powiedzial o tym instruktor.Ale wsumie to chyba kazdy stosuje to nie swiadomie w celu pochylenia bardziej swojego motocykla.Ja robilemto i otym nie wiedzialem;)
<zx12r> / <Suzuki dr 650>

"Moja ulica murem podzielona
Åšwieci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
Avatar użytkownika
Cezarjusz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 550
Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzybu » 1/7/2007, 10:23

A gdzie się montuje ten przeciwskręt? ( :wink: mały żarcik)

W cięższych sprzętach bez przeciwskrętu nie da rady. Chyba, że na parkingu.
Najbardziej lubię miejsca gdzie są np. dwa szybkie zakręty w przeciwnych kierunkach. Wtedy trzeba przeciwskrętem położyć maszyne do pierwszego a na wyjściu mocno przyciąć, żeby przerzucić sprzęta do drugiego złożenia. Lubię tą dynamikę kiedy maszyna przechodzi z jednego pochyłu na drugą stronę.

Z resztą, który motocyklista tego nie lubi. A najbardziej pewnie Ci co to "R6 na pierwsze moto" :lol:
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez bobek358 » 2/7/2007, 19:15

Nie jeżdżę zbyt długo na maszynie powyżej 500 cmm i jakiś czas temu dopiero jadąc sobie po prostej drodze próbowałem tego przeciwskrętu (delikatnego bo droga była prosta) i dopiero wtedy sobie uświadomiłem co to jest tak na prawdę. Od tamtego czasu używam już świadomie cały czas przeciwskrętu na większości zakrętach (wymagających tego). Przedtem czytałem o tym ale głupie wydawało mi sie wykonywanie ruchu kierownicą w kierunku przeciwnym do tego w który chce skręcić ....
Suzuki GSX 550 (600f ;)) mod. to street :D
bobek358
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 13/12/2006, 09:50
Lokalizacja: Åšmigiel

Postprzez cezare » 3/7/2007, 08:11

nie długo znamy sie z moim YZF1000R ale :

tak - nie wyleciałem z zakrętu - pochylony - przeciwskręt i ta modlitwa - będą trzymać oponki - czy nie ... wszystko ok.

mam dojazdówkę od i do domu równy 1km z różnymi dziurami - w dodze do i z .. cały czas przeciwskręty omijam dziury i wymyślone przeszkody - rano tak rozgrzewam oponki .. - kiedy po 1km zaczyna sie dobry asfalt - mam oponki rozgrzane - a przeciwskręt - po prostu tak ćwiczę. ( to zostaje )

jak masz moto 235kg, to sobie możesz ciałem heheheh poudawać - żeby zjechać z ronda i nie wylecieć na przeciwległy pas - bez przeciwskrętu nie da się !!!!

cez,

ps. rozmowa po kupnie :
Zibi : jak sprzęt ?
ja : zajebisty
Zibi :uważaj na siebie
ja : ty - ale on k...a nie skręca - po prostu NIC
Zibi : słyszałeś o przeciwskręcie ?
ja : nie
Zibi : idź kurVVa i czytaj...

:))))) real talk
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez falconiforme » 10/7/2007, 22:23

Przeciwskręt w małym zakresie stosowałem już (prosze się nie śmiać) w rowerze. Gdy kupilem Bandita 600, i po 300 km jazdy stwierdziłem że nie da się inaczej skręcać. Niestety powyrzej 130 km/h ciężko już skręcić gdziekolwiek, bo wraz z prędkością moment pędu kręcących się kół trzyma moto w danym pochyleniu jak w szponach.
By zacieśnić skręt potrzeba znów skręcić kierownicą w stronę przeciwną do zakrętu i pomóc sobie ciałem by moto jeszcze bardziej się przechyliło.

Hamowanie na zakręcie (puszczenie manetki gazu lub zahamowanie przodem) jest w Bandicie pomocne bo pozwala na wieksze pochylenie. Nic wtedy złego się nie dzieje.

Osobiście nie wiem jak można nie używać przeciwskrętu w jakimkolwiek moto.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Labiss » 12/7/2007, 21:34

ruch kierownicy jest w strone przeciwna do kierunku skrecania

To ciekawe gdzie pojedziesz.Chyba do rowu.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez Meciek » 12/7/2007, 21:46

Labiss napisał(a):ruch kierownicy jest w strone przeciwna do kierunku skrecania

To ciekawe gdzie pojedziesz.Chyba do rowu.


dlatego właśnie to się nazywa przeciwskręt - oj zdziwiłbyś się jak wtedy moto ładnie się kładzie i to nie w stronę rowu. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Norbi » 12/7/2007, 22:15

dopiero zaczÄ…Å‚em Å›migać na moto, wybraÅ‚em CBF600, taka ciężkawa maszyna na 1. 2oo - nawinÄ…Å‚em 300km, ale już raz przeciwskrÄ™t uratowaÅ‚ mi 4litery - pozdrawiaÅ‚em motocyklistÄ™ na winklu i oderwaÅ‚em rÄ™kÄ™ od kiery :oops: - gdybym nie wiedziaÅ‚ o przewskrÄ™ciÄ™ zaliczyÅ‚bym puszkÄ™ jadÄ…cÄ… z naprzeciwka – na szczęście wczeÅ›niej testowaÅ‚em na prostej drodze jak to dziaÅ‚a i po szybkiej korekcie mocno siÄ™ zÅ‚ozyÅ‚em i przejechaÅ‚em - przy okazji deczko odblokowaÅ‚em sie na gÅ‚Ä™bokie skÅ‚adanie, ale staram sie z tym skÅ‚adaniem jszcze nie przeginać - czekam na gmole :wink: . Jedynie mam jeszcze problemy z przyÅ‚ożeniem do kierownicy odpowiedniej siÅ‚y i albo za mocno siÄ™ skÅ‚adam i Å›cinam zakrÄ™t albo jade na krawÄ™dzi asfaltu po zewnÄ™trznej, ale trenujÄ™ i wypatrujÄ™ winki na drodze hehe.
Zastanawiam się jak jeżdżą ci którzy twierdzą, że balans ciałem im wystarczy do pokonywania zakrętów...
Avatar użytkownika
Norbi
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 17/3/2007, 21:17

Postprzez gudi » 12/7/2007, 22:39

Jakoś nie mogę tego pojąć, jutro jak wsiądę na skuter to może spróbuję :P
gudi
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12/7/2007, 15:14

Postprzez Grzybu » 13/7/2007, 09:06

No to spróbuj na tym skuterze przed zakrętem pochylić się lekko do środka zakrętu i w tym samym czasie lekko skręcić kierownice w drugą stronę. Tylko nie zdziw się jak fura skręci szybciej niż przewidywałeś. Przy prędkościach i ciężarze skutera to trzeba z tym uważać :twisted:

W każdym razie chodzi o to, żeby pomóc tym manewrem "wypchnąć" środek ciężkości do wewnętrznej strony zakrętu. Przyjmując, że środek ciężkości jest gdzieś na wysokości 60 - 100 cm, to żeby szybko przesunąć go do środka zakrętu należy pochylić się do wewnątrz przy jednoczesnym lekkim ruchu kierownicy na zewnątrz skrętu. Efekt - Koła wyjeżdżają na zewnątrz podczas gdy korpus składa się do wewnątrz zakrętu, a to daje piękne złożenie. Później tym samym manewrem można zakręt pogłębiać. Gdy chcemy podnieść moto ze złożenia trzeba zrobić ruch przeciwny, a więc pociągnąć lekko kierownicą do wewnątrz zakrętu. Jeśli przy okazji możemy jeszcze dodać gazu manewr ten będzie bardzo nieznaczny, a motocykl szybko się podniesie.
Bez przeciwskrętu można jeździć tylko małymi prędkościami, żeby zdążyć samym pochyleniem wprowadzić motocykl w złożenie. Im większa prędkość tym bezwładność wirujących części większa.

Rzeczywiście, przeciwskręt można z powodzeniem stosować już w rowerze. Ale do jazdy ciężkimi jednośladami ta umiejętność jest niezbędna. Na szczęście często wyczuwalna intuicyjnie. Trochę trudniej jest się przełamać z pogłębianiem złożenia w zakręcie.

Co do hamowania silnikiem w złożeniu. Jeśli już muszę, zawsze staram się nie zamykać przepustnic do końca. Wtedy lepiej się kontroluje tylne koło.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Labiss » 13/7/2007, 18:15

Chciałbym to popróbować,ale trochę pękam. :)
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê