Zobacz wątek - Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY
NAS Analytics TAG

Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY

i inne małe pojemności
_________

Postprzez Koval135 » 26/1/2011, 19:59

A tam pierdolisz,jest roznica :twisted:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa


Postprzez henio12323 » 26/1/2011, 20:16

oczywiscie że jest :D w wysokosci moto ;P
sprezyna da róznice jak ją skręcisz na maxa wtedy po prostu nie ma spręzystosci ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez magik2208 » 26/1/2011, 21:32

Heniu - "pitolisz" - jak skręcisz i zostanie mniej skoku sprężyny to automatycznie będzie twardziej chodziła. Prawie pewny jestem:D Bym się zapytał psiora z fizy ale ferie zaraz:D Może zaraz jeszcze powiesz że amortyzator działa w każdym zakresie skoku tak samo?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 26/1/2011, 21:54

oczywiscie :d scisniecie sprezyny nie ma nic do jej twardosci. wykresem siły dla sprezyny z amorka jest linia prosta - moze pod sam koniec inaczej sie zachowuje. sprezyną gdzie rozciagniecie ma znaczenie jest tzw spręzyna progresywna ale raczej wasze maszynki nie są w takie cuda techniki jeszcze wyposażone :) twardosc amora ustala jak pisałem olej gaz wysokosc dupy motocykla spręzyna :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Koval135 » 27/1/2011, 16:43

Swoja drogą to w **** sie da dzwignac moto w naszym przypadku,jak bym skręcil amor na maxa to mialbym z 850mm,na maxa odpuszczony ma 800 :D
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez QQQ50gQQQ » 28/1/2011, 22:00

Linia prosta może i jest ale długość do siły nacisku nie jest funkcją stałą . Więc jak ściśniemy sprężynę będzie trzeba większej siły użyć by ją ścisnąć jeszcze o ten np 1 cm , niż jak jest w spoczynku . Czyli powinno być twardsze . Ale ciebie pewnie nie przekona . Choć sam na 100% nie wiem czy mam rację .

A do do Varadero , jest gdzieś podane i napisane jakie luzy na zaworach mają być ?
I jak to tam jest na płytki , czy na te dźwigienki ?
To jeszcze tego nie rozbierałem to są tam jakieś dekielki pod to ?
I na gaźnikach jest wyjście do podciśnienia czy to jakoś na króćcu jest ?
A co do gaźników to w serwisówce nie ma czasem podanego jak dużo powinna być wykręcona śrubka od regulacji ?
Ma ktoś serwisówkę jakąś ? Może jakieś książki są ?
Avatar użytkownika
QQQ50gQQQ
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
Lokalizacja: Jasło

Postprzez Koval135 » 28/1/2011, 22:28

Co do gaźnika nie mam info,w serwisówce jest tylko napisane ze bieg jalowy to 1500rpm +- 150rpm.
Co do zaworów-znaki standardowo ustawiasz,zeby sie do nich dostac musisz odkręcic dekle glowicy najlepiej(sa takie korki jeszcze ale nie zagladalem pod nie,chyba do spr luzów ale juz lepiej dekiel siciagnac niz cyrklowac),zawory są regulowane śrubkami podobnie jak w np. maluchu,luzy na zimnym piecu:
ssÄ…cy; 0,15
wydechowy; 0,24.
Co do króćców to nie wiem bo synchro w serwisie mialem robione,tak samo regulacje.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez henio12323 » 28/1/2011, 22:33

masz racje ale tak czy siak ty masz na starcie spręzyne scisnieta. a nie ma róznicy czy jak jest scisnieta o 5 cm od rozciagnietej, a chcemu podkręcic do 6 cm - to jest ta sama siła :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Koval135 » 28/1/2011, 23:18

W pierwszym poscie dodałem info o varadero,kiedy co wymieniac,regulować,jakie filtry,świece,informacje eksploatacyjne itd.jak cos pominalem to dopisujcie w postach to doedytuje do mojego zeby wszystko bylo w jednym miejscu.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez komarcc » 28/1/2011, 23:28

A więc dla przykładu weźmy sprężynę amortyzatora z jakiegoś samochodu, ściśniemy ją np. 5cm, dla takiej sprężyny 5cm to nic, da się ścisnąć o wiele więcej, ale nawet jeśli chcielibyśmy ją ścisnąć o następne 5cm, to nie da rady, nawet jeśli zwiększymy siłę nacisku to człowiek nie ściśnie jej aż tak mocno!

Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta: im bardziej sprężyna jest ściśnięta tym więcej siły potrzeba, żeby ścisnąć ją jeszcze bardziej, tak było jest i będzie.

Dobrym przykładem i bardzo prostym zarazem jest rower górski z amortyzatorem z tyłu, w którym da się ściskać sprężynę, jeśli ją ściśniemy rower będzie twardszy, jeśli sprężynę poluźnimy, amortyzator będzie miał większy zakres działania przez co rower będzie miększy. Jeśli ktoś nie wierzy niech idzie pod jakąś szkołę i sprawdzi tam jest pełno rowerów.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Koval135 » 28/1/2011, 23:30

Dobra dobra,koniec tematu bo idzie mocny offtop.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez henio12323 » 29/1/2011, 09:42

haha ok komarcc to ty ustawiaj zawieszenie pokrętłem od ustawiania SAGu xD powodzenia :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez sopel_95 » 30/1/2011, 19:47

Witam, od wczoraj jestem właścicielem Varaderki z 2007 roku.
Link do zdjęć: http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Hon ... ero/119613 . Moja Honda ma przejechane 16.700 km i chciałbym sie dowiedzieć czy regulować zawory i synchronizować gaźniki ?? czy może przejeździć jeszcze ten sezon i na nastepny to zrobic

pozdro ;)
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez henio12323 » 30/1/2011, 20:20

oczywiscie. po kupnie motocykla pierwszą rzeczą jest wymiana oleju filtrów regulacja zaworów i przy okazji sprawdzenie czy wszystko na pewno w silniku jest ok. jako że akurat viaderko to dosyc lajtowy sprzęt i w dodatku młody nie ma co patrzec na łancuszek jeszcze itp. ale do zaworów warto zerknąc. gaźniki jak wszystko ładnie pracuje nie koniecznie. ale chyba lepiej zrobic to teraz niz jak sie zacznie sezon ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez gruby19 » 30/1/2011, 20:54

sopel_95 napisał(a):Witam, od wczoraj jestem właścicielem Varaderki z 2007 roku.
Link do zdjęć: http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Hon ... ero/119613 . Moja Honda ma przejechane 16.700 km i chciałbym sie dowiedzieć czy regulować zawory i synchronizować gaźniki ?? czy może przejeździć jeszcze ten sezon i na nastepny to zrobic

pozdro ;)

Nie bede ukrywał że mam obawy co do rocznika Twojego Wiaderka... w 2007 roku wychodziły już Poliftingowe Varadero... Niby mogłaby być to końcówka serii 2006, jednak znowu te z 2006r. różniły sie naklejką na bocznych owiewkach...
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez sopel_95 » 30/1/2011, 21:08

Olej, świece i filtr będę wymieniał na pewno,do filtra powietrza też zajrzę, tylko nie wiem co robić z tą regulacją zaworów i synchronizacją. Doradźcie coś.
gruby19, jakie masz obawy ? nie wiem jakie były serie w 2006 roku itp ale co do oryginalności mojego sprzętu jestem w 100 % pewny, że nie był kombinowany. Sprawdzany przez mojego mechanika, nie kupiony od handlarza tylko u prywatnego właściciela, który bardzo dbał o ten motor. Varadero jest w stanie bardzo dobrym. Być może była jakaś ostatnia seria w 2007 roku. Wypowiedz się co do zaworów i gaźników ;)
Avatar użytkownika
sopel_95
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez gruby19 » 30/1/2011, 21:16

mozliwe ze masz racje... powiedzialem to co wywnioskowałem po 3 latach siedzenia w swiecie Varadero :P

co do gaźników niestety się nie wypowiem, ponieważ takowych nie posiadam.. ;)
jesli chodzi o zawory to niestety też nie pomoge ponieważ do tej pory nie zaglądałem dalej niż do filtra powietrza... wszystko pracuje idealnie wiec sie nie dotykam...
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez QQQ50gQQQ » 30/1/2011, 21:23

A ja jeszcze jedno , ma ktoś momenty dokręceń śrub ?
Bo już chce się przygotować do generalnego przeglądu a trochę jest do rozkręcenia . Wakuometry będę za niedługo pewnie zamawiał . To trzeba się wziąć do roboty bo wiosna idzie ;)
Avatar użytkownika
QQQ50gQQQ
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
Lokalizacja: Jasło

Postprzez marynarz1 » 30/1/2011, 21:25

Serwisówkę ściągnij tam są momenty dokręcania wszystkich śrub i nakrętek.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez Koval135 » 30/1/2011, 21:26

Zawory i gaźniki reguluje sie wg serwisówki co 12 kkm (no i synchro gaźników).U mnie sprowadzilo sie to jedynie do drobnych korekt bo generalnie nie wymagaly reg,bylo to przy przebiegu ok 27 tys km,nie wiem kiedy była poprzednia,w kazdym razie napewno min 10 tys km wczesniej.A co do synchro gaźników-jeżeli moto normalnie schodzi z obrotów i rozgrzana na jalowych chodzi w miare równo i trzyma ok 1500 rpm to nawet nie ma sensu sie babrac z gaźnikami.Spr nr vin,twoje varadero jest 100% 2006r,moze pierwsza rej byla 2007 :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê