Zobacz wątek - Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY

Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY

Postprzez Koval135 » 31/5/2010, 18:05

Przegladajac scigacza,widze w pizdziec tematow o malym viadrze,jakby nie bylo staje sie bardzo popularne w pl wiec wypada zeby mialo swój temat w którym zainteresowani beda mogli zadawac pytania odnosnie tego moto,zarówno posiadacze jak i chetni do kupna.W tym temacie rozwiewamy mity,opisujemy swoje modyfikacje,mozna zapodawac foto swoich "baby dero",pytamy gdy cos jest z moto nie tak itp.
Moze ja zaczne od paru mitów,chyba najpopularniejszych:

1)Varadero jest tylko dla wysokich ludzi-nie prawda,sam mam 170cm wzrostu i nie mam zadnych problemów z utrzymaniem moto czy dosiegnieciem ziemi nawet przy zawracaniu na pochylosciach czy jezdzie w terenie,gdy ja kupilem bylem jeszcze kilka cm nizszy i nie bylo zadnych problemów.A jak ktos jest naprawde maluski sa jeszcze zestawy obnizajace zawieche.

2)Viadro cisniete non stop z pelnej manety spali z 5 litrów-chyba w wypadku jak ciagniemy przyczepe kempingowa lub mamy na maxa rozregulowane zawory i gazniki.Ja podczas jazdy do szkoly trzymie non stop ok 100kmh i mam manie wyprzedzania,do tego dochodzi przejazd przez zakorkowane miasto czyli warunki w których spalanie powinno windowac w kosmos-nic z tego,nie ma mozliwosci spalenia wiecej niz 3,5litra,przy max ekonomicznej jezdzie mozna zejsc do ok2,8l/100km

Teraz smialo,posiadacze viader lapac za klawiatury :wink:

PS:Duza prośba do adminow/modów-niech którys podwiesi temat co
nie zniknie w czelusciach forum :wink:

A tu jedna fota z wypadu,tutaj akurat ok 500m n.p.m. piekny widok byl,niestety fota robina lipnym fonem ale cos tam widac,w tle kumpla pegaso 125
Obrazek



DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACYJNE DLA XL125V V1-V6

Długość ; 2150 mm
Wysokość ; 1250 mm
Wys. siedzenia : 800-850 mm
Szerokość : 850 mm
Prześwit : 190 mm
Rozstaw osi : 1450 mm
Masa na sucho : 154 kg
Max. obciążenie : 180 kg

Płyny;
Bak ; 17,7l w tym rezerwa : 2,7l
Układ chłodzenia : 1l
Olej:
-Zmiana bez filtra : 1,2l
-Zmiana z filtrem : 1,3l
-Całkowita pojemność : 1,5l

Silnik
Typ:
-Widlasty,
-Dwu cylindrowy
-Czterosuwowy
-chłodzony cieczą
-Rozrząd SOHC, dwa zawory na cylinder
-Zasilanie 2xGaźnik podcisnieniowy Keihin/modele po lifcie wtrysk PGM-Fi 30mm
-poj. skokowa : 124,6 cm3
-średnica x skok tłoka : 42x45 mm
-kompresja : 11,8:1
-moc max. 15KM/11 000 rpm
-max moment obr. 10,4 Nm/8500 rpm
-Świeca zaplonowa :
NGK CR8EH-9
DENSO U24FER-9
-Odstęp elektrod ; 0,8-0,9 mm -wymiana co 25 tys km
-Luz zaworowy na zimnym silniku :
Ssący -0,15 mm Wydechowy - 0,24 mm
-Obr biegu jałowego - 1500 rpm +- 150 rpm
-Skrzynia biegów : 5-cio stopniowa
-Sprzęgło: Mokre,wielotarczowe

Układ elektryczny:
-Akumulator 12V 6Ah
-Alternator 260W
-Główny bezpiecznik 30A, pozostałe 10A
Światła:
-Reflektor : 2x12V 35/35W BA20D
-Stop/tylne pozycyjne ; 21/5W
-Kierunkowskazy ; 10W
-Pozycyjne przód 2x5W
-Kontrolka neutrala : 2W
-Podświetlenie zegarów : 3x1,2W
-Kontrolki kierunkowskazów : 2x2W
-Kontrolka świateł drogowych : 1,2W

Rama i zawieszenie:
-Rama : Podwójna-kołyskowa, rury stalowe
-Zawieszenie przednie : 35 mm widelec teleskopowy, skok 132 mm
-Zawieszenie tylne : Wahacz wleczony, amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok 150 mm
+Hamulce
-przód : 276 x 4 mm, pojedyńczy tarczowy, 2-tłoczkowy
-tył : 220 x 4 mm, pojedyńczy tarczowy, jednotłoczkowy
+Ogumienie
-Przód : 100/90-18M/C (56P)
-Tył : 130/80-17M/C (65P)

Dane eksploatacyjne:
-Luz łańcucha 25-35 mm
-Luz manetki gazu 2-6 mm
-luz na klamce sprzegła 2-3 mm
-olej pólsynetyk 10W40
-filtr oleju HiFlo HF113 / Delo 15412-HM5-A10 /OL113
-Wymiana oleju co 6 tyś km/filtra co 12tys (zalecana jednak wymiana wraz z filtrem)
-synchronizacja gaźników co 12 tyś km
-regulacja zaworów co 12 tyś km
-wymiana filtra powietrza co 12 tyś km

To narazie tyle,jak coś jeszcze znajde to dopisze.
Ostatnio edytowano 28/1/2011, 23:21 przez Koval135, łącznie edytowano 2 razy
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa


Postprzez gruby19 » 31/5/2010, 19:06

Kowal jest jeźdźcem 'starszego' Wiadra, a ja bede starał sie zagłebiac ciekawskich w temat nowego modelu.
mam nadzieje ze nam sie tu burdel nie zrobi. temat zapewne sie przyda.

jesli chodzi o wysokosc hondy no to faktycznie jest to kawał byka jak na 125ccm, ale siedzenie jest wystarczająco nisko umieszczone wiec nikt nie powinien miec problemow. tylko trzeba przywyknac do prawie 200kg...

na koniec rzucam fotke mojej lady Vader:
Obrazek (otwórz link)

Possdruffka :*
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez Koval135 » 31/5/2010, 19:08

Jakie tam dwiescie,najwyzej 180 :lol: Jak sie ruszy to wogóle wagi nie czuć :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Kula07 » 31/5/2010, 20:43

jeżeli chodzi o spalanie, to ja osiągałem trochę ponad 4l ale przy akcesoryjnym tłumiku.
Bzdurą jest, że nie da się jeździć Viaderkiem z plecaczkiem i bagażem, ja jeżdżąc tak jeździłem w trasie 100km/h i na moto nie robiło to żadnego wrażenia.
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez Krmtzzz » 31/5/2010, 20:45

No to tak:

Mam 164 cm wzrostu i poczatkowo balem sie ze nie bd calkowicie dostawal nogami bo juz gdzies czytalem ze to wysoki motor i na przypadkowym postoju (np na nierownosci) moge wyciac kanara... No i musze powiedziec ze prawie calkowicie dostaje nogami i w sumie gdzies czytalem ze nawet kobieta ze wzrostem 160 cm dawala rade. Co do ciezaru to nie ma o czym mowic motor jest lekki w porownaniu do innych kolosow, ale nie jest tez piorkiem. Choc i tak wiadomo motorem sie jezdzi a nie go dzwiga.

Mam Viaderko z 2001 roku ten sam kolor co koval ;) zarzuce w wolnym czasie fotke.

Jeszcze mam jedno pytanie odnosnie zdejmowania baku. Otoz zamierzam w wolnym czasie ogarnac go i zajrzec do flitra powietrza, ale mam dylemacik bo czytalem gdzies ze w tym moto sa kraniki i latwo mozna je naruszyc przy zdejmmowaniu baku, a efekt wiadomo benzyna sobie bd leciala. Nawet po spuszczeniu benzyny, bo zostanie jej troche w wezykach. Takie pytanko, czy wie ktos jak to ogarnac zeby nic nie zalac :D ?
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez Koval135 » 31/5/2010, 21:03

Kolor ten sam bo moje tez z '01r :wink: No jest sposób na to-albo takie zaciskowe kombinerki plastikowe,albo wetknij w weze śruby i juz beda zatkane :wink: Jest jeden kranik i pompa paliwa.A co do filtra-jezeli wystarczy to weź go wyczysc tylko(przetrzyj,przedmuchaj nie myj i nie nasaczaj) bo kupno nowego to droga przez meke,nie wspominajac ze dostepny jest tylko oryginal hondy,za ktorego wolaja sobie 140-160 zeta :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez gruby19 » 31/5/2010, 21:25

Koval135 napisał(a):...bo kupno nowego to droga przez meke,nie wspominajac ze dostepny jest tylko oryginal hondy,za ktorego wolaja sobie 140-160 zeta :wink:

a w sklepie powiedzą ci: 'zamow sobie sam bo nie bedziemy specjalnie dla ciebie paczki robic' :?

jak zdejmowalem zbiornik paliwa to najpierw musisz poluzowac boczne owiewki zeby lepiej zeszlo i niczego nie pourywac. potem masz sruby pod kanapa ktore musisz wykrecic, potem wyciagnac zbiornki spod przednich owiewek (wsadzony jest tam na gumach).
ja osobiscie nie wyciagalem zbiornika do konca, tylko ogarnalem to z ojcem.
1.podnosisz zbiornik max do gory na tyle ile wezy starczy, i trzymasz a ktos ci wyciaga filtr powietrza.
2.a jak juz wyciagnie to opierasz zbiornik na ramie i tylko pilnujesz zeby nie spadl.
3. przy zakladaniu robisz dokladnie tak samo jak w pkt 1.
4. potem wszystko wciskasz, skrecasz i finito.

moze to nie jest zajebiscie wygodna metoda, ale napewno szybsza i bardziej czysta. nie stracisz ani kropli paliwa.

nie wiem jak tam u was wyglada sprawa z tym kranikiem, ale ja tez mialem węże ktore szły ze zbiornika do wtryskow i nie mogly byc odłaczone ze wzgledu na paliwo w nich.

oczywista uwaga!
im mniej paliwa tym lepiej dla Ciebie, bo pewnie nie chcesz trzymac 18kg + blacha. chyba ze lubisz to ok :P

powodzenia.
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez Koval135 » 31/5/2010, 21:34

Duzo wygodniej byloby całkowicie odkrecic przednie owiewki,wystarczy wypiac wypelnienie,ten maly kawalek pod licznikiem,odkrecic 4 imbusowe sruby i zsunac..taaadaam :D No i kostki za wczasu porozpinac od swiatel i kierunkow :wink: Pozatym ja jak grzebie to lubie wszystko odkrecac i odkladac na bok,jakos tak mam w zwyczaju ze jak robie cos w moto to nie odginam tylko odkream kazda rzecz i ukladam se na stole,robie co chcialem zrobic i skladam se to potem.Wszystko jest wtedy dobrze spasowane,nie lubie naciagac plastików zeby weszly na swoje miejsce.Tak swoja droga,co ile tankujecie?Bo ja co ok 300km i wchodzi jakies 10.5l .

PS:Jeszcze co do filtra-znajomi którzy prowadza sklep i serwis moto o moj filtr walczyli ok 2 miesiace,to im w hondzie gadali ze nigdzie w pl nie maja,to ze nawet w europie nie ma,ze beda dopiero za pare miesiecy itp,w koncu jakos sie udalo,ale to jets kpina zeby nie mozna bylo dostac od reki podstawowych elementów eksploatacyjnych w salonie marki,w dodatku tak popualrnej w pl.Dobrze ze filtr oleju jest tani i latwo dostepny,bodajze ten sam co w gs500 :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez bassboten » 31/5/2010, 22:30

Co do zdjęcia baku, to 10 min. roboty. Odkręcamy śrubę pod siedzeniem, 4 śruby od bocznych owiewek, pociągamy w górę i do tyłu, żeby ściągnąć go z tych gum przy ramie, następnie odłączamy wężyk odpowietrzający i wężyk od paliwa. I teraz taka rada: 1.wężyki odłączamy na złączkach nie bezpośrednio przy baku.
2. Zakręcamy kranik i odpalamy moto, żeby wypaliło benzynę z układu, w ten sposób nie zalejemy nic paliwem.
bassboten
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2/8/2007, 10:22

Postprzez Kula07 » 1/6/2010, 09:32

Koval135 napisał(a):Tak swoja droga,co ile tankujecie?Bo ja co ok 300km i wchodzi jakies 10.5l .


ja tankowałem zawsze po 350 km, ale nie pamiętam ile wchodziło paliwa, raz przejechałem ponad 400km na 1 zbiorniku bo minąłem stacje, no ale kranik na rezerwę musiałem przełączyć.
ogólnie fajna sprawa, wiesz, że możesz przejechać 350km i że w razie czego dojedziesz do stacji benzynowej ;)
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez Koval135 » 1/6/2010, 12:32

Generalnie naprawde mozna sie zaczac martwic o wache po ok 450km :twisted:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Krmtzzz » 1/6/2010, 16:15

Dobra dzieki za rade :P Bak oczywista sprawa ze zdejmy caly bo nei bd sie bawil w jakies trzymanie itp :D tylko poprostu mialem dylemat z tymi wezykami. Pozdrawiam :P

Tylko niebieskie byly z 2001 :> ? Kumpel ma czarnucha :D no nie mow mi ze wszystkie plastiki mial wymieniane bo padne ;D
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez gruby19 » 1/6/2010, 16:48

kadzy rocznik ma swoje malowania. nie pamietam jakie byly w danych latach ale to nie oznacza ze w danym roku wyszla tylko jedna wersja kolorystyczna... poszukaj w necie jakie mial kolory.
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez Kula07 » 1/6/2010, 17:22

ja też miałem z 2001r i miałem czarną
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez Koval135 » 1/6/2010, 18:37

w 2001 czarne i niebieskie byly napewno,nie wiem czy nie byly jeszcze bordowe i srebrne.

Ej viadrowicze,prawdopodobnie w ten dlugi weekend lece w kotline klodzka,jest ktos kto by sie po drodze dołączyl?Lece od Raciborza na Nyse i Kudowe zdrój,po drodze Stronie Slaskie.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Landryn » 9/8/2010, 10:23

Siema mam pytanie czy byly malowania takie same jak bak?? bo z tego co widze to wszystki Hondy Varadero maja srebrne baki;/ a ja mam do kupienia z 2003r. i jest cala niebieska lacznie z bakiem i nie wiem czy takie byly
Landryn
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21/5/2009, 06:50

Postprzez Landryn » 9/8/2010, 10:25

Landryn
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21/5/2009, 06:50

Postprzez gruby19 » 9/8/2010, 11:33

Landryn rozmawialiśmy juz na gg jednak dopiero teraz zobaczyłem aukcje. Zwróć uwage że nie masz naklejek fabrycznych, co swiadczy o tym ze motocykl byl na 90% malowany. do tego odcień niebieskiego jakos mi podejrzanie wyglada... ;)
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez Landryn » 9/8/2010, 12:15

Noo masz racje;P zobaczymy dzisiaj jade jeszcze ogladac jedna z 2001r. i juz jest normalna czarna + srebrny bak :DD i typ chce 5tys. tylko troche plastiki boczne porysowane ale tak to wszystko git!!
Landryn
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 21/5/2009, 06:50

Postprzez Koval135 » 9/8/2010, 12:24

Nie patrz na rysy na plastikach,varadero jest sporym moto jak na swoja klase i zazwyczaj jezdza nim mlode osoby którym czasami zdazy sie gleba przy malej predkosci,parkingówka czy podczas jazdy w terenie zdazy sie polozyc moto,lepiej kupic porysowany i wiedziec co jest niz calego malowanego i klepanego szrota.lakier jest za ciemny na oryginal,bak zawsze byl srebrny w wersjach ze stara buda,później tylko odcien baku zostal zmieniony na nieco ciemniejszy niz w pierwszych wersjach.Ogólnie moto z linku cale lakierowane na 200 %.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr