Zobacz wątek - Jak zmieniać biegi?
NAS Analytics TAG

Jak zmieniać biegi?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez PrzemoR6 » 19/4/2008, 16:58

siwy1991 napisał(a):ja tam wciskam całe sprzęgło i zmiana wchodzi mi bardzo szybko w czasie mniejszym niż sekunda
:)



...i wlasnie dlatego, ze wciskasz klamke sprzegla do konca szarpie ci motongiem. To troche tak jakbys chcial ze sprzegla na kolo postawic. Musnij ja(ze 2cm) zmieniajac bieg i zmiana odbedzie sie plynnie.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów


Postprzez windows » 19/4/2008, 20:59

pierwsze moto - panowie mam pytanie pomóżcie mam gsxr600 przy zmianie biegu z 1 na 2 przy wysokich obrotach(energiczna jazda) słychać głośny dźwięk jakby były problemy z zapięciem biegu, przy spokojnej jezdzie na niskich obrotach bieg wchodzi cicho, czy to moja technika zmiany biegu nogą(niezdecydowany ruch)?? czy może zbyt szybko sprzęgło naciskam - oczywiście manetka gazu przykręcona(zanim spadną obroty)?? a może coś innego??? za mało doświadczenia mam pomóżcie.
windows
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7/2/2008, 10:14


Postprzez Dominik_YZF » 19/4/2008, 21:03

Często przy zmianie z 1 na 2 słychac stuknięcie, było juz o tym pisane... a tak pozatym, energiczna jada na 1 ?? Mi jedyneczka służy tylko do ruszania.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez MadboY » 19/4/2008, 21:13

hehe, zalezy co kto nazywa ruszaniem ;) Mi jedynke odcina przy 140 :lol:

A jak sie kreci na jedynce to potem trzeba juz wyczuc skrzynie, zeby zapiac 2jke bez zgrzytu. Przy (nazwijmy to) "dzidowaniu" nie uzywam nigdy sprzegla, wiec ciezko powiedziec jak przy tak wysokich obrotach wbic ze sprzeglem. Bez po prostu wciaga cichutko i jedzie sie dalej.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Dominik_YZF » 19/4/2008, 21:24

MadboY, ale to jego pierwsze moto, wiec pewnie jego energiczna jazda i twoja, troszke sie róznią :lol:
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez PrzemoR6 » 19/4/2008, 21:39

Dominik_YZF napisał(a):Często przy zmianie z 1 na 2 słychac stuknięcie, było juz o tym pisane... a tak pozatym, energiczna jada na 1 ?? Mi jedyneczka służy tylko do ruszania.



PROFANACJA! Jedynka w R6 ma zbyt duzy potencjal by sluzyc tylko do ruszania :D
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez MadboY » 19/4/2008, 21:46

a tam... cisnac manetke to kazdy potrafi, szczegolnie ci co dopiero zaczynaja. Oczywiscie na prostej, bo z zakretami juz gorzej u nich hehe ;)
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Dominik_YZF » 19/4/2008, 22:00

Przemo ale jo tam :D Ja jakos nigdy nie cisne jedynki aż do odcięcia.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez PrzemoR6 » 19/4/2008, 23:35

Madboy ja to tylko na prostej tak ognia daje, przed zakretem zsiadam z moto, przeprowadzam i na nastepnej prostej znowu dzida!!! :lol:


Dominik moja erka od 8tys chce mnie z garba zzucic i nikt o odcieciu nie wspominal...
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez windows » 20/4/2008, 00:42

dzięki za odpowiedź no to będe się starał wyczuć to miejsce w którym skrzynia nie zgrzytnie ale chyba nie za łatwo to pójdzie, próbowałem różnie ale nie przykładałem wagi a może to jest właśnie błąd - zdecydowanie i płynnie nogą przesunąć na 2 zobacze jak tylko pogoda pozwoli

aha problemy z zakrętami akurat takich trudności nie mam, nie wiedziałem że już ktoś stosuje taką metodę jak ja - PrzemoR6 przyznaj się ze podpatrzyłeś cheche :D

nie zawsze się "dziduje" ale jak już to troche boli ten zgrzyt i to jedyny jak narazie mój problem :?
windows
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7/2/2008, 10:14

Postprzez MadboY » 20/4/2008, 00:48

PrzemoR6 napisał(a):Madboy ja to tylko na prostej tak ognia daje, przed zakretem zsiadam z moto, przeprowadzam i na nastepnej prostej znowu dzida!!! :lol:


Dominik moja erka od 8tys chce mnie z garba zzucic i nikt o odcieciu nie wspominal...

Moj poprzedni post nie byl skierowany do Ciebie, jak go pisalem to Twojego wpisu jeszcze nawet nie bylo. To byla odp dla Dominika_YZF traktujaca o tym, ze to ze ktos ma pierwsze moto wcale nie oznacza ze delikatnie obchodzi sie z manetka - tyle ze zazwyczaj tylko i wylacznie na prostej, a na zakretach wyglada to prawie tak jak to napisales ;)
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Dominik_YZF » 20/4/2008, 13:54

Przemo. No to sie dogadaliśmy, bo myslałem ,ze masz na mysli ciśnięcie na jedynce, aż sie skończy. Tak to ja też chwile jade na tej jedynce. :wink:

MadboY. Nie chodziło mi o mistrzów prostej :twisted: , tylko o takich rozsądnych ludzi z pierwszym moto. Jak ktos dopiero zaczyna jeździc i ma troche w głowie to raczej boi sie kręcic za mocno manetką.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez keraM » 23/4/2008, 08:40

Ludzie, obudzcie sie. Pitolicie glupoty az milo i nie mam pojecia skad Wy te teorie bierzecie. Dla tych, ktorzy potrafia angielski polecam profesjonalnie przygotowany artykul z komentarzami znamienitych bikerow. Mam nadzieje, ze to Was raz na zawsze przkona jak prawidlowo zmieniac biegi. Polecam zapoznanie sie z innymi artykulami na tej stronie:

http://www.sportrider.com/ride/RSS/0704 ... index.html
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez c!nek » 15/6/2009, 17:16

dzisiaj zdalem na karte motorowerowa :)
Chcialbym sie zapytac pomiedzy jakimi biegami znajduje sie luz ? (zdawalem na automatyku-.-)
I jeszcze jedno ile czasu maksymalnie mozna trzymac motor na sprzegle ?
tzn widze czerwone swiatlo z daleka puszczam gaz lekko hamuje zmieniam bieg i nie puszczam sprzegla. Ile mozna trzymac tak bez skrocenia zywotnosci skrzyni ? Albo stoje na skrzyzowaniu z wrzucona 1 i ile moge tak trzymac na sprzegle ? Chyba wiecie o co chodzi
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz :)
c!nek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 26/5/2009, 15:57

Postprzez C-bool » 15/6/2009, 17:22

Luz jest między 1 a 2.
Na sprzęgle lepiej długo nie trzymać. Jak dojeżdżasz do świateł, to hamujesz i zrzucasz po kolei biegi za każdym puszczając sprzęgło i stosując międzygaz, a jak już się zatrzymujesz, to wrzucasz luz. Na światłach nie trzymasz na sprzęgle, tylko trzymasz na luzie. Jak światło się zmieni na zielone, wtedy jedynka i but.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez s87 » 15/6/2009, 17:27

C-bool napisał(a):Luz jest między 1 a 2.
Na sprzęgle lepiej długo nie trzymać. Jak dojeżdżasz do świateł, to hamujesz i zrzucasz po kolei biegi za każdym puszczając sprzęgło i stosując międzygaz, a jak już się zatrzymujesz, to wrzucasz luz. Na światłach nie trzymasz na sprzęgle, tylko trzymasz na luzie. Jak światło się zmieni na zielone, wtedy jedynka i but.


Wytlumacz mi czemu? Jak jezdzilem na Lce to jak dojezdzalem do swiatel to odrazu zrzucalem sobie trzymajac sprzeglo na jedynke. Zatrzymalem sie i wtedy na luz. Swiatlo zolte zmiana biegu,zielone -but :)

Stosujac miedzygaz? Tzn?
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59

Postprzez Fikol » 15/6/2009, 17:42

POczytaj o prawidłowym zmienianiu biegów to się dowiesz Czemu ! Było dużo na ten temat
Międzygaz ? Ku** wpisz gdzieś w wyszukiwarkę a się dowiesz !
Ostatnio edytowano 15/6/2009, 17:44 przez Fikol, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez C-bool » 15/6/2009, 17:43

Luz trzeba wrzucać nie na postoju, bo w niektórych motocyklach ciężko wtedy wrzucić luz, tylko w ostatniej fazie hamowania, kiedy z już prawie wyciąga się nogę.
A międzygaz polega na tym, że jak np. jedziesz na piątym biegu, zwalniasz, wciskasz sprzęgło bieg niżej i puszczasz sprzęgło (wtedy motocykl szarpnie), dlatego przed puszczeniem sprzęgła trzeba dostosować obroty niższego biegu dla aktualnej prędkości.
Przypuśćmy, że na 5tce przy 100 km/h masz 6000 RPM, a na czwórce przy tej prędkości 6700 RPM. Redukując na niższy bieg podwyższasz obroty do tych 6700 RPM.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez s87 » 15/6/2009, 17:48

No rozumiem.
Tak wiem ,ze w niektorych motocyklach przy zatrzymaniu ciezko wrzucic luz. Tak mialem w tej ybr 250. Ale wystarczy lekko popuscic sprzeglo ,znowu wcisnac i zmienic.

Yhym. Czyli miedzygaz to takie hamowanie silnikiem + dodawanie wiekszych obrotow przy zmniejszaniu na nizszy bieg. Tak ?
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59

Postprzez darek*** » 16/6/2009, 18:33

cześć
mam pytanko; kilka osób sporo jeżdżących na crossach mówiło mi że mogę w swojej CRm 125 zmieniać biegi bez sprzęgła, wystarczy że spuszczę z gazu i bieg w górę albo w dól. Cy to prawda i nie uszkodzę sobie skrzyni??
darek***
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 6/10/2008, 20:29

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê