Zobacz wątek - Jak zmieniać biegi?
NAS Analytics TAG

Jak zmieniać biegi?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez cezardd » 9/4/2008, 18:38

Witam, a ja mam takie pytanko (jestem początkujący jeszcze nie mam motocykla ale zamierzam kupic) jak wyłączyć biegi chodzi mi tu wyłączenie biegów żeby wyłączyć motor, na apriliach rs zapala się wtedy na wyświetlaczu literka N bodajże tylko jak je wyłączyć, i jak hamuje to moge jednocześnie wcisnąć sprzęgło i zmieniać szybko biegi czy na początku lepiej potrenować i wolniej je zmieniać ? z góry bardzo dziękuję za odp. POZDRO
cezardd
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:51
Lokalizacja: Kraków - okolice


Postprzez j@rek » 9/4/2008, 21:13

cezardd napisał(a):Witam, a ja mam takie pytanko (jestem początkujący jeszcze nie mam motocykla ale zamierzam kupic) jak wyłączyć biegi chodzi mi tu wyłączenie biegów żeby wyłączyć motor, na apriliach rs zapala się wtedy na wyświetlaczu literka N bodajże tylko jak je wyłączyć, i jak hamuje to moge jednocześnie wcisnąć sprzęgło i zmieniać szybko biegi czy na początku lepiej potrenować i wolniej je zmieniać ? z góry bardzo dziękuję za odp. POZDRO


Właśnie wróciłem z trasy(autem) jestem zjechany na maxa, ale Twój post tak mnie rozbawił że dodałeś mi witalności na pół nocy <hahahaha>

Sorki za OT ale nawet nie zrozumiałem Twojego pytania ale rozbawiło mnie na maxa :)
_ _ _ _ _ _ _CBR 600 F4i model 2004_ _ _ _ _ _ _ - SPRZEDAM !! | http://allegro.pl/item575040144_honda_c ... ilnie.html
Avatar użytkownika
j@rek
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 14/2/2008, 11:55
Lokalizacja: Hajnówka/Białystok


Postprzez cezardd » 9/4/2008, 21:38

dobrze że zjechany a nie przejechany... siłą rzeczy nie zostawiam motoru wyłączonego na biegu tylko musze biegi wyłączyć (dać na luz?) i jak to zrobić bo w skuterach biegów nie ma a na manualu nie jeździłem, myślę że ktoś mądry się domyśli o co mi chodzi, bo nie umiem tego wytłumaczyć
cezardd
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:51
Lokalizacja: Kraków - okolice

Postprzez InSiDe » 10/4/2008, 07:00

Wytłumaczy Ci to instruktor na kursie prawa jazdy kategorii A. Jeśli tego nie zrobi, zmień ośrodek szkolenia.
//Twoja ignorancja czy moja pycha, sam tego dobrze nie wiem...
Avatar użytkownika
InSiDe
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 23/9/2006, 11:37
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Juby » 12/4/2008, 17:18

A jak zmiana bez sprzegla wyglada w crossach?? a dokladniej chodzi mi o yamahe yz
Yamaha YZ 125
Juby
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12/4/2008, 17:12
Lokalizacja: Kielce

Postprzez KOSA » 12/4/2008, 17:40

a propos aut poniewarz jestem kierowcą zawodowym w firmie transportowej to potwierdzam zmiana biegu bez sprzęgła w samochodzie to nic nadzwyczajnego kiedyś w instrukcji obsługi stara była taka oto notka w związku z brakiem części zamiennych (czyt. sprzęgło) zaleca się zmiany biegów bez użycia sprzęgła co do moto czasem mi się zdarzy zmienić bieg szybciej niż wcisnąć klamkę i działa bez zarzutu w aucie redukcje tysz można przeprowadzać bez użycia co do moto jeszcze nie próbowałem PZDR!!!KDW!!KOSA
GSX 750 F
Avatar użytkownika
KOSA
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:42
Lokalizacja: wawa/śró-płd

Postprzez Labiss » 12/4/2008, 18:07

Ja zmieniam bez sprzęgła,bo mam automat. :D
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez siwy1991 » 17/4/2008, 14:08

ja mam pytanie czy
przy zmienie biegów (1 na w, 2 na 3 itd. )
gdy sie strzela ze sprzęgła tak aż motocykl sie wyrywa do przodu
czy to szkodzi skrzyni??
nie chodzi mi o ruszanie tylko dalszą zmiane biegów.
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez siwy1991 » 17/4/2008, 14:08

ja mam pytanie czy
przy zmienie biegów (1 na w, 2 na 3 itd. )
gdy sie strzela ze sprzęgła tak aż motocykl sie wyrywa do przodu
czy to szkodzi skrzyni??
nie chodzi mi o ruszanie tylko dalszą zmiane biegów.
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez kamcio_94 » 17/4/2008, 16:41

a ja jeżdże automatem;p
-:SR:-
kamcio_94
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16/4/2008, 12:30
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez siwy1991 » 17/4/2008, 16:47

czyli odkużaczem
z czym mi tu wyjeżdzasz
ja sie pytam ludzi co mają pojęcie i wiedzą że lewa klamka to sprzęgło a nie hamulec
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez lucasboss » 18/4/2008, 10:45

no nie szkodzi skrzyni poniewaz zamin puscisz sprzegło to bieg juz masz przełączony.. przynajmniej powien byc przełaczony juz okolo 0,2sek. wcześniej:P pozniej pouszczasz to sprzęgło i odkręcasz manetke w jednym czasie
Jednak zx6r 2000r modej J :D
Avatar użytkownika
lucasboss
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:02
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez adrianCB » 18/4/2008, 22:05

A to dzięki za info,też nad tym myślałem...mimo że moje moto ma tylko 60KM to i tak kończąc biegi 1 i 2 przy ostrym przyśpieszaniu i zmianie biegów moto mi wyrywa do przodu :)
adrianCB
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez siwy1991 » 18/4/2008, 22:11

klamką trzea szybko machać a nie jak bys sie ze skutera przesiadł ;D
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez adrianCB » 18/4/2008, 22:43

Dlatego że macham szybko szarpie mi motorem... Jak zrobie to powoli i delitkatnie dodam gazu to no problem. Ale jak w 1sek zmeniam bieg,wciskam sprzeglo,puszczam je i odkrecam do konca to jest to szaprniecie.
adrianCB
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adam M. » 19/4/2008, 01:24

Dlatego wlasnie pisalem cala epistole o zmianie biegow na polsprzegle z preloadingiem, wowczas zmiana jest szybka ( tak szybka jak powiedzenie "raz" ) a nie ma szarpniec.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez boniuboss » 19/4/2008, 08:41

Czyli jeśli już muszę używać tego sprzęgła a chce jak najszybciej zmienić bieg na wyższy to najlepiej zrobić to tak:

- Jadę na drugim biegu i full gazie
- Niwelacja gazu do 1/3 manetki
- Sprzęgło do oporu
- Trzeci bieg
- Puszczam sprzęgło i przy końcu sprzęgła gaz do oporu

Czy tak będzie najszybciej i najlepiej?
boniuboss
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35

Postprzez PrzemoR6 » 19/4/2008, 12:06

Prawie dobrze :lol:
Zmienilbym tylko punkt: "sprzeglo do oporu" na "muskam sprzeglo".
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez siwy1991 » 19/4/2008, 12:16

ja tam wciskam całe sprzęgło i zmiana wchodzi mi bardzo szybko w czasie mniejszym niż sekunda
:)
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez boniuboss » 19/4/2008, 12:20

Czyli gazu nie trzeba dawać do zera tak jak w samochodzie i czy mój problem mógł być spowodowany właśnie tym że przy zmianie odpuszczałem gaz do końca?

Ostatnio na 125cc i mocno schodził mi z obrotów przy wrzucaniu wyższego biegu np. jechałem na 2 biegu i przy 11,5 tys (kręci się do 12,5) wrzuciłem wyższy bieg i nagle obroty spadły do 6 tys. Niestety ale musiałem czekać aż znowu wkręci się na 8 tys bo od tej granicy dopiero dostaje kopa (2T niestety).
boniuboss
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na gr