Jak zmieniać biegi?
pan_wiewiorka napisał(a):cezare napisał(a):9[...]żeby na końcu mniej więcej dojść [...]
I o to chodzi. Znaczy wolę więcej niż mniej. Ale grunt żeby w ogóle
ale nie czujesz czasami ze aż być kogoś zapytał "a miałeś kiedyś 6 lat i rower ? " ... "a wyje...aleś kiedy ? " no to teraz sobie wyobraź że twój rower waży 200kg i leci przekosmicznie szybciej .. nie chcę tego spłycać ale czasami aż dziwnie się czyta ... temat np wbijania biegu - kurcze, na prawdę zależy od skrzyni.. to się powinno sprawdzać w serwisie. a tu po 20 wątkach dochodzą do wniosku że ktoś ma wyruchaną 2'ke od gumowania... albo że posiadacz Yamahy nie może wbić delikatnie jedynki - NO BO TO YAMAHA i tu trzeba pierd.ąlnąć ... a nie Suzi .. gdzie wchodzi jak w masło ..Temat synchornizatorów w skrzyni i przegazówek - dla mnie to podstawa.. od razu poznaję motonitę zanim go zobaczę jak dolatuje do skrzyżowania ... czuć świerzaka na kilometry ... drugie to po pozycji na moto, i powiem wam większy szacun mam dla młodego który nieporadnie - ale widzę że się uczy techniki... niż do kogoś kto jedzie na r6 czy r1 jak na kozie..
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
hihih... na zasadzie "pij nie p..ol" - heh ..joke - thx man. następny sezon.. ( tak sobie mówie już 2 lata )pan_wiewiorka napisał(a):Cezare, przy najbliższej okazji wiadro dowolnego alkoholu
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
cezar i wiewiór o alkoholu na priv
jeśli dla co poniektórych informacje podawane przez p_w są powodem do polemiki, bo wiedzą lepiej, to jako dowód tego co pisał zamieszczam 2 linki do artykułów Andrzeja Kwiatkowskiego
szczególnie proponuję zwrócić uwagę na artykuł drugi (część drugą)
mam nadzieję, że nie muszę wyjaśniać kim jest i co uczynił dla polskiego motocyklizmu pan Andrzej
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56 ... &startsz=x
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1497619.html
potraktujcie też mój post jako zamknięcie waszej dyskusji
jakiekolwiek teraz odstępstwa od tematu zmiany biegów będę wyrózniał czerwony paskiem
jeśli dla co poniektórych informacje podawane przez p_w są powodem do polemiki, bo wiedzą lepiej, to jako dowód tego co pisał zamieszczam 2 linki do artykułów Andrzeja Kwiatkowskiego
szczególnie proponuję zwrócić uwagę na artykuł drugi (część drugą)
mam nadzieję, że nie muszę wyjaśniać kim jest i co uczynił dla polskiego motocyklizmu pan Andrzej
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56 ... &startsz=x
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1497619.html
potraktujcie też mój post jako zamknięcie waszej dyskusji
jakiekolwiek teraz odstępstwa od tematu zmiany biegów będę wyrózniał czerwony paskiem
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
dlatego synchronizację robisz sam przegazówką
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Witam!
Jestem początkującym i dopiero uczę się zmiany biegów na motorowerze 50ccm (Derbi Senda).
Mam pytanie:
Jak prawidłowo zrzucać biegi gdy dojeżdżam np. do skrzyżowania i musze sie zatrzymać? Robię to tak, że jadę np. na 4biegu, jestem już blisko skrzyżowania, więc odejmuję całkowicie gaz,wciskać sprzęgło i zrzucam od razu biegi do 1biegu - czy takie coś jest prawidłowe, jeśli nie to jak inaczej?
Pozdrawiam!
Jestem początkującym i dopiero uczę się zmiany biegów na motorowerze 50ccm (Derbi Senda).
Mam pytanie:
Jak prawidłowo zrzucać biegi gdy dojeżdżam np. do skrzyżowania i musze sie zatrzymać? Robię to tak, że jadę np. na 4biegu, jestem już blisko skrzyżowania, więc odejmuję całkowicie gaz,wciskać sprzęgło i zrzucam od razu biegi do 1biegu - czy takie coś jest prawidłowe, jeśli nie to jak inaczej?
Pozdrawiam!
- michal948
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 18/9/2011, 10:04
No nie koniecznie ale nie zaszkodzi
WArto też dodać że cały proces zmiany biegu nie może trwać dłużej niż 1 sekunda.
Ja już się przyzwyczaiłem że redukcje zawsze z międzygazem i mi się tak dobrze jeździ i skrzynia wbija biegi cichutko i bez szarpnięć.
WArto też dodać że cały proces zmiany biegu nie może trwać dłużej niż 1 sekunda.
Ja już się przyzwyczaiłem że redukcje zawsze z międzygazem i mi się tak dobrze jeździ i skrzynia wbija biegi cichutko i bez szarpnięć.
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
fincher napisał(a):No nie koniecznie ale nie zaszkodzi
WArto też dodać że cały proces zmiany biegu nie może trwać dłużej niż 1 sekunda.
Ja już się przyzwyczaiłem że redukcje zawsze z międzygazem i mi się tak dobrze jeździ i skrzynia wbija biegi cichutko i bez szarpnięć.
Międzygaz działa nawet w samochodzie, choć mało kto to kiedykolwiek sprawdzał ;D Przy redukcji tam też biegu wchodzą łagodniej, choć dzięki synchronizatorom nie jest to wymagane.
-
Atlantis - Świeżak
- Posty: 381
- Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
- Lokalizacja: Poznań
aru21 napisał(a):nie lubię robić wysokich obrotów na jedynce:D w sumie sam nie wiem co mnie podkusiło zawsze będzie jakaś nauczka
A widzisz, motory lubią duże obroty.
Nawet te 125cc przy wysokich obrotach zupełnie inaczej balansują niż na niskich.
Motocykl to nie samochód.
Dzeje się tak dlatego że wirujący silnik staje się 3cim żyroskopem (2 to wiruące koła)
Efekt wirowania daje możliwość pięknego balansowania na motorze.
Jak będziesz miał możliwość, pojedź na autostradę i od wjazdu nie zmieniaj biegów tylko wkręć silnik w pobliże czerwonego pola, zobaczysz jak zarąbiście moto zachowuje się jak bączek )
Uwielbiam ten stan, niestety na moim motorku, przy takich obrotach to strasznie szybko wchodzisz na zakazane prędkości ))
Tylko nie jedź tak dłużej niż kilka minut bo kolektor robi się czerwony, a potem aż do lambdy.
ja przesadziłem z tą zabawą i mi fazerze FZ1000 farba zeszła z osłony termicznej tłumika tam gdzie zaczyna się tłumik. ))
Ale tak z 2-3 minuty nic siÄ™ nie dzieje.
Dobrze jest wcześniej zmienić sobie olej w motorku
A na zakręcie nie robimy nic co spowoduje gwałtowne szarpnięcie tylnego koła, bo jak zerwie to może być różnie.
zanim wejdziesz w zakręt dopasowujesz prędkość, redukujesz bieg by mieć zapas mocy i wyższe obroty (powód jw) i dodajesz tyle gazu by "łańcuch był napięty." a dokałdniej to chodzi o te gumole co są w tylnym kole, żeby były na styk a nie wyluzowane. bo to one w momencie dodania gazu uderzają o siebie w momencie przyśpieszenia.
niektórzy wchodzą w zakręt z zamknięta manetką i dodają gaz na szczycie łuku, ale przy bardziej nerwowych motocyklach może dojść, a właściwie tak jest, uderza moc w koła, i szarpie. Można trochę pomóc rozwiązać ten problem stosując power Commandera, no ale to są koszty i zabawa w programowanie tego.
-
krakn - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 27/9/2011, 17:24
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości