Zobacz wątek - Jak zmieniać biegi?
NAS Analytics TAG

Jak zmieniać biegi?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez cezare » 13/9/2011, 19:04

pan_wiewiorka napisał(a):
cezare napisał(a):9[...]żeby na końcu mniej więcej dojść [...]

I o to chodzi. Znaczy wolę więcej niż mniej. Ale grunt żeby w ogóle 8)

ale nie czujesz czasami ze aż być kogoś zapytał "a miałeś kiedyś 6 lat i rower ? " ... "a wyje...aleś kiedy ? " no to teraz sobie wyobraź że twój rower waży 200kg i leci przekosmicznie szybciej .. nie chcę tego spłycać ;) ale czasami aż dziwnie się czyta ... temat np wbijania biegu - kurcze, na prawdę zależy od skrzyni.. to się powinno sprawdzać w serwisie. a tu po 20 wątkach dochodzą do wniosku że ktoś ma wyruchaną 2'ke od gumowania... albo że posiadacz Yamahy nie może wbić delikatnie jedynki - NO BO TO YAMAHA i tu trzeba pierd.ąlnąć ;) ... a nie Suzi .. gdzie wchodzi jak w masło ..Temat synchornizatorów w skrzyni i przegazówek - dla mnie to podstawa.. od razu poznaję motonitę zanim go zobaczę jak dolatuje do skrzyżowania ... czuć świerzaka na kilometry ... drugie to po pozycji na moto, i powiem wam większy szacun mam dla młodego który nieporadnie - ale widzę że się uczy techniki... niż do kogoś kto jedzie na r6 czy r1 jak na kozie..
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ


Postprzez cezare » 13/9/2011, 19:23

pan_wiewiorka napisał(a):Cezare, przy najbliższej okazji wiadro dowolnego alkoholu :)
hihih... na zasadzie "pij nie p..ol" - heh ..joke - thx man. następny sezon.. ( tak sobie mówie już 2 lata )
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ


Postprzez madcap » 13/9/2011, 19:41

cezar i wiewiór o alkoholu na priv


jeśli dla co poniektórych informacje podawane przez p_w są powodem do polemiki, bo wiedzą lepiej, to jako dowód tego co pisał zamieszczam 2 linki do artykułów Andrzeja Kwiatkowskiego
szczególnie proponuję zwrócić uwagę na artykuł drugi (część drugą)

mam nadzieję, że nie muszę wyjaśniać kim jest i co uczynił dla polskiego motocyklizmu pan Andrzej

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56 ... &startsz=x

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1497619.html


potraktujcie też mój post jako zamknięcie waszej dyskusji
jakiekolwiek teraz odstępstwa od tematu zmiany biegów będę wyrózniał czerwony paskiem
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez mirekm71 » 14/9/2011, 18:38

Taki malutki wtret. Skrzynie motocyklowe nie maja synchronizatorow ;-)
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez madcap » 14/9/2011, 19:50

dlatego synchronizację robisz sam przegazówką ;)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez mirekm71 » 14/9/2011, 21:15

I dlatego biegi wrzuca sie szybko i zdecydowanie.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez michal948 » 18/9/2011, 10:13

Witam!
Jestem początkującym i dopiero uczę się zmiany biegów na motorowerze 50ccm (Derbi Senda).
Mam pytanie:
Jak prawidłowo zrzucać biegi gdy dojeżdżam np. do skrzyżowania i musze sie zatrzymać? Robię to tak, że jadę np. na 4biegu, jestem już blisko skrzyżowania, więc odejmuję całkowicie gaz,wciskać sprzęgło i zrzucam od razu biegi do 1biegu - czy takie coś jest prawidłowe, jeśli nie to jak inaczej?

Pozdrawiam!
michal948
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18/9/2011, 10:04

Postprzez Invi » 18/9/2011, 10:23

Nie jest. Dlaczego nie jest? To możesz łatwo znaleźć, możliwe że nawet w tym temacie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fincher » 18/9/2011, 12:51

Zmieniasz biegi po kolei.
Czyli
4 - przygazówka -3 - przygazówka - 2 - przygazówka - 0 Stoisz.
(oczywiście o sprzęgle ipt nie muszę wspominać?)
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Invi » 18/9/2011, 13:03

Z 2 na luz z międzygazem? ;)

Raczej chodziło mi o to że mówiąc o zmianie w dół mówił o wciskaniu sprzęgła do końca, odpuszczeniu gazu do końca i zbijaniu. Więc o sprzęgle jak najbardziej trzeba by wspomnieć :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fincher » 18/9/2011, 14:47

No nie koniecznie ale nie zaszkodzi :)
WArto też dodać że cały proces zmiany biegu nie może trwać dłużej niż 1 sekunda.
Ja już się przyzwyczaiłem że redukcje zawsze z międzygazem i mi się tak dobrze jeździ i skrzynia wbija biegi cichutko i bez szarpnięć.
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Atlantis » 19/9/2011, 10:43

fincher napisał(a):No nie koniecznie ale nie zaszkodzi :)
WArto też dodać że cały proces zmiany biegu nie może trwać dłużej niż 1 sekunda.
Ja już się przyzwyczaiłem że redukcje zawsze z międzygazem i mi się tak dobrze jeździ i skrzynia wbija biegi cichutko i bez szarpnięć.


Międzygaz działa nawet w samochodzie, choć mało kto to kiedykolwiek sprawdzał ;D Przy redukcji tam też biegu wchodzą łagodniej, choć dzięki synchronizatorom nie jest to wymagane.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krakn » 29/9/2011, 09:44

aru21 napisał(a):nie lubię robić wysokich obrotów na jedynce:D w sumie sam nie wiem co mnie podkusiło :D zawsze będzie jakaś nauczka

A widzisz, motory lubią duże obroty.
Nawet te 125cc przy wysokich obrotach zupełnie inaczej balansują niż na niskich.
Motocykl to nie samochód.

Dzeje się tak dlatego że wirujący silnik staje się 3cim żyroskopem (2 to wiruące koła)
Efekt wirowania daje możliwość pięknego balansowania na motorze.

Jak będziesz miał możliwość, pojedź na autostradę i od wjazdu nie zmieniaj biegów tylko wkręć silnik w pobliże czerwonego pola, zobaczysz jak zarąbiście moto zachowuje się jak bączek :))
Uwielbiam ten stan, niestety na moim motorku, przy takich obrotach to strasznie szybko wchodzisz na zakazane prędkości :)))

Tylko nie jedź tak dłużej niż kilka minut bo kolektor robi się czerwony, a potem aż do lambdy.
ja przesadziłem z tą zabawą i mi fazerze FZ1000 farba zeszła z osłony termicznej tłumika tam gdzie zaczyna się tłumik. :)))
Ale tak z 2-3 minuty nic siÄ™ nie dzieje.
Dobrze jest wcześniej zmienić sobie olej w motorku :)


A na zakręcie nie robimy nic co spowoduje gwałtowne szarpnięcie tylnego koła, bo jak zerwie to może być różnie.
zanim wejdziesz w zakręt dopasowujesz prędkość, redukujesz bieg by mieć zapas mocy i wyższe obroty (powód jw) i dodajesz tyle gazu by "łańcuch był napięty." a dokałdniej to chodzi o te gumole co są w tylnym kole, żeby były na styk a nie wyluzowane. bo to one w momencie dodania gazu uderzają o siebie w momencie przyśpieszenia.

niektórzy wchodzą w zakręt z zamknięta manetką i dodają gaz na szczycie łuku, ale przy bardziej nerwowych motocyklach może dojść, a właściwie tak jest, uderza moc w koła, i szarpie. Można trochę pomóc rozwiązać ten problem stosując power Commandera, no ale to są koszty i zabawa w programowanie tego.
Avatar użytkownika
krakn
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27/9/2011, 17:24

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê