Jak zmieniać biegi?
a propos aut poniewarz jestem kierowcą zawodowym w firmie transportowej to potwierdzam zmiana biegu bez sprzęgła w samochodzie to nic nadzwyczajnego kiedyś w instrukcji obsługi stara była taka oto notka w związku z brakiem części zamiennych (czyt. sprzęgło) zaleca się zmiany biegów bez użycia sprzęgła co do moto czasem mi się zdarzy zmienić bieg szybciej niż wcisnąć klamkę i działa bez zarzutu w aucie redukcje tysz można przeprowadzać bez użycia co do moto jeszcze nie próbowałem PZDR!!!KDW!!KOSA
GSX 750 F
-
KOSA - Świeżak
no nie szkodzi skrzyni poniewaz zamin puscisz sprzegło to bieg juz masz przełączony.. przynajmniej powien byc przełaczony juz okolo 0,2sek. wcześniej:P pozniej pouszczasz to sprzęgło i odkręcasz manetke w jednym czasie
Jednak zx6r 2000r modej J 

-
lucasboss - Świeżak
Czyli jeśli już muszę używać tego sprzęgła a chce jak najszybciej zmienić bieg na wyższy to najlepiej zrobić to tak:
- Jadę na drugim biegu i full gazie
- Niwelacja gazu do 1/3 manetki
- Sprzęgło do oporu
- Trzeci bieg
- Puszczam sprzęgło i przy końcu sprzęgła gaz do oporu
Czy tak będzie najszybciej i najlepiej?
- Jadę na drugim biegu i full gazie
- Niwelacja gazu do 1/3 manetki
- Sprzęgło do oporu
- Trzeci bieg
- Puszczam sprzęgło i przy końcu sprzęgła gaz do oporu
Czy tak będzie najszybciej i najlepiej?
- boniuboss
- Świeżak
Czyli gazu nie trzeba dawać do zera tak jak w samochodzie i czy mój problem mógł być spowodowany właśnie tym że przy zmianie odpuszczałem gaz do końca?
Ostatnio na 125cc i mocno schodził mi z obrotów przy wrzucaniu wyższego biegu np. jechałem na 2 biegu i przy 11,5 tys (kręci się do 12,5) wrzuciłem wyższy bieg i nagle obroty spadły do 6 tys. Niestety ale musiałem czekać aż znowu wkręci się na 8 tys bo od tej granicy dopiero dostaje kopa (2T niestety).