Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez kris514 » 23/1/2013, 00:44

Odpowietrzałeś??
reszta tak jak mówisz
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez henio12323 » 23/1/2013, 09:40

ja poradze troche inaczej - pojedź sobie na tor, rozkręc zawieszenie na minimum reb, przejedź sie zobacz co sie zmieniło. potem podkręc ma maximum. potem dobicie tak samo na min i max. po prostu zobacz za co jaka śrubka odpowiada. bedziesz miał rozeznanie granicznych mozliwosci zawieszenia. a potem ustaw mniejwiecej na środek ( ew najlepiej tak jak radzi ksiazka serwisowa ) i potem pojeździj i kręc po 1-2 klikniecia w odpowiednią strone według odczucia. jak skaczesz i moto nie daje ci w nadgarstki od razu ( czyli nie jest za twarde ) tylko koło za szybko odbija to znaczy że odbicie czyli prędkosc powrotu amortyzatora jest za lekko ustawione i trzeba podkrecic na +. z kolei jak skaczesz i masz za twardo ustawione na dobiciu to moze byc podobny efekt że jak walisz kołem w ziemie to nie zdązy dobić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez barek253 » 23/1/2013, 11:00

to wszystko przyjmując że zawiecha jest oczywiście sprawna
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 23/1/2013, 17:50

a i jeszcze chyba nikt nie odpowiedział na 1 pytanie co to jest shima.

zalezy o czym sie mysli. bo shimą nazywamy to jak jedziemy motocyklem i kierownica zaczyna nam skrecać od ogranicznika do ogranicznika. mogą byc tutaj rózne przyczyny.

ale shimmy to też blaszki w zawieszeniu, cienkie talerzyki przez które przepuszczany a raczej przeciskany jest olej. rózne twardosci i ilości tych blaszek zmieniaja charakterystyke zawieszenia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 23/1/2013, 23:55

Listki membrany powinny idealnie przylegać ?
Ew. jaki jest dopuszczalny odstęp ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez MJR128 » 24/1/2013, 00:11

Może odstawać 0,1 mm
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez henio12323 » 24/1/2013, 00:11

tak powinny przylegac, kazdy odstep jest w zasadzie niedopuszczalny. im wiekszy tym gorzej pali moto. podczas pracy minimalna szczelina moze nie byc zauwazalna.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 24/1/2013, 00:15

Odstęp nawet rzędu 0,3 mm nie wpływa znacząco na odpalanie.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Street4Fun » 24/1/2013, 00:23

Dół rzędu 0,5mm
Góra ok. ~1-1,5mm
A gdyby tak je odwrotnie założyć, aby dociskały ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez MJR128 » 24/1/2013, 00:29

Te szczeliny są nie do przyjęcia.
Nie polecam odwracania ze względu na to, że mogą pęknąć.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Street4Fun » 25/1/2013, 19:10

Chciałbym się dowiedzieć, z jakich modeli i roczników(Prócz cr-ki 85) pasowałyby osłony lagów.
http://www.2wheelpros.com/oem-parts/200 ... embly.html Elementy 27-28
Czy jeżeliby były odrobinę dłuższe, to również, bo to w żaden sposób nie wpływa na działanie przednich amortyzatorów.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez MJR128 » 25/1/2013, 21:48

Jest jakiś problem z osłonami lag do 85 ?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Street4Fun » 25/1/2013, 22:34

Po prostu się zastanawiam, czy pasowałyby z innego modelu.
Bo być może, że miałbym tańsze jakieś z innego modelu.
Tutaj głównie chodzi o te rozłożenie śrub.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez kosa1231 » 26/1/2013, 17:33

Czy zawsze po sezonie jak rozkręcasz silnik to trzeba dać nowe uszczelki pod cylinder i głowice ??
Bo w tym chińskim crossie te uszczelki kosztują razem 110 zł
kosa1231
Świeżak
 
Posty: 87
Dołączył(a): 26/12/2012, 20:27
Lokalizacja: CCH

Postprzez Street4Fun » 26/1/2013, 17:42

Jeżeli udało ci się je ściągnąć w całości, nie są naderwane, ani poszczerbione i widać, że po prostu są jeszcze do wykorzystania, to nie musisz.

Mam jeszcze pytanie, czy da rade po kodzie nabitym na tłoku, odczytać rok i jego selekcje ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez FireBlade954 » 26/1/2013, 17:46

Pod cylinder nie koniecznie. ale pod głowice za każdym jej odkręceniem musi być dawana nowa uszczelka. Albo gdy silnik nie zostanie odpalony to mozna jeszcze dac tą co jest , ale jak pochodzi troche to tylko nowa, bo mogą być przedmuchy
Avatar użytkownika
FireBlade954
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez kosa1231 » 26/1/2013, 17:50

A jak byś nie dał nowych to co by się stało
kosa1231
Świeżak
 
Posty: 87
Dołączył(a): 26/12/2012, 20:27
Lokalizacja: CCH

Postprzez kris514 » 26/1/2013, 18:14

Co do pytania o tłok to myśle ze po numerze oraz firmie dojdzie się jaka selekcja z rokiem wątpię

Co do uszczelki jeśli w tym chinolu masz chlodzenie powietrzem to stawialbym ze uszczelki zmieniać nie trzeba(jeśli stara jest cała) co najwyżej przełożył bym ja siliconem (by być pewnym ze nie pójdzie)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kosa1231 » 27/1/2013, 18:30

Gdy robisz remont crossie wymieniasz tłok i wysokość tłoka jest mniejsza w nowym tłoku to będzie motor chodził
wysokość starego tłoka 49 mm a nowego 46,20mm , średnica jest taka sama
kosa1231
Świeżak
 
Posty: 87
Dołączył(a): 26/12/2012, 20:27
Lokalizacja: CCH

Postprzez henio12323 » 27/1/2013, 19:02

kosa stawiam jakies znaki interpunkcyjne bo nie wiem czy odpowiadasz na pytanie czy pytasz!
jak bedzie tłok nizszy lub wyzszy to nie bedzie chodziło. albo w ogóle nie odpali, albo nie bedzie nawet w połowie pracował tak jak powinien. róznica 1-2 mm to juz utrata sporej ilosci górnej partii obrotów. do do uszczelek, mozna próbowac na starych, cisnienia nie powinien gubic ew cisnienie oleju, ale jak by była nieszczelnosc to bys szybkjo zauwazył wyciek oleju.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości




na górê