Zobacz wątek - Egzamin na moto- ÓSEMKA I SLALOM
NAS Analytics TAG

Egzamin na moto- ÓSEMKA I SLALOM

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez warmplace » 2/11/2009, 13:23

jak dla mnie trochę bez sensu dywagowanie. Tak jak mówiłem zależy od motoru. Ja mówię konkretne we Wrocławiu nikt z ludzi którzy ze mna zdawali i zdali nie jechał na 1. Na motorze z kursu dało się i pewnie na egzaminie też by się dało, ale lepiej i bezpieczniej było na 2 . To kwestia ustawienia niestety dopóki nie pogadasz z kimś kto zdawał dokładnie na tym samym motorze nie będziesz wiedział a i to Ci może wiele nie pomóc bo przecież motor może być inaczej ustawiony :(
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20


Postprzez emef6 » 4/5/2010, 22:02

Jutro mam egzamin na Kat.A i niestety nie wytłumaczyli mi dokładnie obsługi motoru którym będę egzaminowany ( MZ 125 RT)
mianowicie:
1. Przy sprawdzaniu sprawdzaniu świateł ( drogowych lub mijania) muszę odpalać motor ? (słyszałem, żę po odpaleniu trzeba poczekac około 3 sek i zapalą się światła mijania ?) drogowe wiem że przełącznikiem
2. Gdzie się znajduje płyn hamulcowy przeznaczony do tylnego hamulca ?
3. Jak sprawdzić światła postojowe ?

pytania kieruje do tych którzy zdawali na tych motocyklach bądź je mają na co dzień .
z góry dzięki za info.
emef6
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/1/2010, 23:45


Postprzez Motocyklista_2010 » 17/5/2010, 19:53

Witam Serdecznie Wszystkich !

Dzisiaj zdawałem na kat. A1 w MORD'zie krakowskim. Dla tych wszystkich co zdają to chce powiedzieć , że na Suzuki GN 125 najlepiej robić ósemkę na 1 biegu , ponieważ ustawione mają tam wysokie obroty :)

Dziękuję i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Motocyklista_2010
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 20/3/2010, 23:29
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Garner » 21/5/2010, 16:18

Jako nowy na forum wypada się przywitać, więc witam wszystkich serdecznie.

Jestem w trakcie robienia prawka kat. A w Rybniku.

Motocykl którym jezdżę na jazdach (YBR 250) po przelataniu 7 godzin na placu w miarę opanowałem jeśli chodzi o slalom i 8 zarówno na 1 biegu, jak i na 2. sprzęgło łapie mniej więcej 1-2cm przed końcem.

Motocyklem na jazdach jezdzi mi sę dobrze, zważywszy na to, że nigdy wcześniej nie jezdziłem na żadnym motocyklu :wink:

Czy któś mógłby przybliżyć mi stan motocykla na którym zdaje się egzamin w Rybniku? jak z 8 i slalomem, na którym biegu najlepiej je robić?

oraz jak wygląda ogólnie mówiąc egzamin w Rybniku? jak wiadomo co WORD to inne zwyczaje.

Z góry serdecznie dziękuje za wszelkie informacje, pozdrawiam! :wink:
Garner
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21/5/2010, 15:57
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez White_Raven » 22/5/2010, 23:50

A ja jestem zły...

Jak już gdzieś na forum pisałem jeździć uczyłem się w Krakowie, w szkole która specjalizuje się w uczeniu motocyklistów. Uczyli mnie tam jeździć po placu na półsprzęgle. Jeździło mi się super w ten sposób. Przez wszystkie 6 godzin jazdy po 8 i slalomem nawet jeden raz nie udało mi się wyjechać poza "nową" 8 (w starej, która też była wymalowana, kilka razy w tym czasie wyjechałem). Jak na kogoś kto pierwszy raz siedział na moto na kursie, to chyba nieźle.

Na stale mieszkam w Tarnowie. Z pewnych względów pasowało mi uczyć się w Krakowie, a zdawać w Tarnowie. Egzamin mam w czwartek, więc wziąłem sobie jeszcze 3 godziny żeby poznać przynajmniej jakie są "lokalne zachcianki" egzaminatorów.

Na placu tutejszy instruktor kazał mi jeździć po 8 i slalomem na jedynce, bez gazu. Była to dla mnie w czystej formie męczarnia. Motocykl miał bardzo nisko ustawione obroty (później trochę podkręciliśmy). Ledwo ciągną do przodu. Trzeba było mocno ściskać bak kolanami i bardzo uważać na tor jazdy, żeby nie bawić się w hulajnogę.
Wygląda na to, że w Tarnowie egzaminatorzy zwracają uwagę na "upewnienie się o możliwości kontynuowania jazdy" podczas jazdy po "8" (czyli obracanie głowy w lewo/prawo podczas przejeżdżania przez środek). Podczas jazdy slalomem, przy zawracaniu nie wymagają włączenia kierunkowskazu.
Prawdę powiedziawszy, jestem przekonany, że o ile tylko egzaminator mi nie zabroni, to będę w czwartek jechał na półsprzęgle. Mogę wtedy swobodnie kontrolować poruszanie się motocykla: czuje że mi "leci", do popuszczę minimalnie sprzęgło i już jest ok. Mogę też jechać dynamiczniej, z prędkością która mi odpowiada, a nie z którą motocykl ciągnie. Nie zamierzam modlić się żeby motocykl miał czasem dobrze ustawione obroty.

Jeszcze takie kilka uwag co do jazdy po mieście:
W Tarnowie podobno wymagają (w/g dzisiejszego instruktora) aby podczas zatrzymania przed światłami (za każdym razem) trzymać motocykl na hamulcu tylnym i sprzęgle (z zapiętą jedynką). Zwracają (też podczas zatrzymania) uwagę na zachowanie ok. 2 metrów od poprzedzającego pojazdu. Zwracają też uwagę, czy ktoś jedzie prawą stroną swojego pasa (wiem, że zgodnie z prawem, ale "motocyklista doskonały" podaje przynajmniej 2 dobre powody żeby tego nie robić).

Wiem, że gdy porówna się mapki z Tarnowa: http://www.mord.qmedia.pl/upload/Image/kategoria_a/trasa_a_a1_08.jpg (otwórz link) i Krakowa: http://www.mord.krakow.pl/media/99.png (otwórz link) to trasa z Tarnowa jest o niebo łatwiejsza, więc muszą się bardziej czepiać, nie mniej i tak trochę mnie to wkurza.

W Krakowie instruktor powiedział mi, że skoro mam tak dobrze opanowany Kraków, to powinienem tam zdawać. Prawdę mówiąc żałuje trochę że go nie posłuchałem (zwłaszcza, jeżeli egzaminator nie pozwoli robić 8 na półsprzęgle).

Dam Wam znać w czwartek jak mi poszło.

Lewa w górę!
White_Raven
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2/3/2010, 21:22
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Motocyklista_2010 » 23/5/2010, 14:57

No cóż pozostało mi tylko życzyć Ci powodzenia . I pamiętaj nie denerwuj się bo stres to nasz najgorszy wróg ! Ja zawsze sobie powtarzałem, jak się nie uda to się uda następnym razem .

Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Avatar użytkownika
Motocyklista_2010
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 20/3/2010, 23:29
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Raceboy » 25/5/2010, 16:58

Przebrnąłem przez wszystkie posty i nie ma praktycznie nic o WORD w Poznaniu.

Czy ktoś może napisać coś o tym ośrodku? Jacy egzaminatorzy, w jakim stanie jest sprzęt itd?

Z góry dzięki.

Pozdro
Aprilia RST1000
Avatar użytkownika
Raceboy
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25/5/2010, 15:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez shadow493 » 25/5/2010, 20:01

Panowie mam za 3 tyg. egzamin w WORD w Dąbrowie Górniczej. Wiem ,ze jest tam jakaś stara ybr 250 ,w której nie chce wchodzić pierwszy bieg. Podobno przeżyła parę gleb, ale nadal im się nie chce wymienić moto.

Zdawał ktoś w DG? Lepiej na 1 czy na 2 biegu? Szukałem informacji na stronach ośrodka ,ale jest tam tylko jakiś lakoniczny bełkot praktycznie bez przekazu.

Dzięki za odp :)
Forum Kawasaki Er 5 (otwórz link)
Avatar użytkownika
shadow493
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10/1/2009, 23:17

Postprzez C24J4 » 26/5/2010, 11:44

Mam takie pytanie odnośnie 8 ósemki zdaje egzamin w WORD Konin i tam maja SR 250 a ja kurs mam na ybr 125. Miałem już pierwszy egzamin i oblałem na ósemce zamiast wziąć się na początku za slalom to rzuciłem się na ósemki to było głupie przez slalom bym go może bardziej wyczuł. Pierwsze podejście na dwójce za duża prędkości nie zmieściłem się przy drugiej ósemce. Drogie podejście na jedynce zacząłem operować gazem czuje że mnie zaraz wyrzucie z tej ósemki albo podeprę się nogą dałem dwójkę i zgasł. Ogólnie szydera żeby oblać na 8 te motory są za małe gabarytowo dla mnie mam kierownice prawie pod kolanem na 8. Jak ogarnąć to SR250 może jedynka bez gazu ??
C24J4
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/4/2009, 23:44

Postprzez Motocyklista_2010 » 26/5/2010, 14:51

możesz spróbować , ale raczej wydaje mi się że ósemkę powinno się robić na takich motorach jak SR 250, GN 250 itd. na drugim biegu. Natomiast drugą sprawą jest jeszcze to czy motor ma wysoko podkręcone obroty czy nisko. Ja zadawałem egzamin na GN 125 i , ponieważ miała nastawione wysokie obroty to robiłem na 1szym biegu , przy czy zwalniałem sobie hamulcem nożnym.

Pozdrawiam Motocyklista_2010
Avatar użytkownika
Motocyklista_2010
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 20/3/2010, 23:29
Lokalizacja: Kraków

Postprzez White_Raven » 27/5/2010, 13:37

Zdałem.

Musiałem powtarzać hamowanie awaryjne: doprowadziłem do poślizgu tylnego koła (mokra nawierzchnia).

Powtarzałem też zatrzymywanie w określonym miejscu. Z nerwów po awaryjnym zapomniałem po prostu, że mam się zatrzymać na wysokości egzaminatora, za to czekałem na znak ręką ^_^.

Co do samego przebiegu egzaminu w Tarnowie:

Egzaminator (wybaczcie, danych osobowych nie podam - nie wiem czy to legalne, inicjały to J.Ś.) był w pełni profesjonalny. Uprzejmy, wszystko wytłumaczył co i jak, ale na błędy od razu zwracał uwagę. Pozwolił mi też jechać na pół-sprzęgle (choć dość niechętnie).

Co do samej ósemki i slalomu: na ósemce rozglądanie się w kierunku skrętu, na slalomie oczywiście też. Slalom zaraz po wyjechaniu z "8", bez kierunkowskazów.

hamowanie awaryjne: bez poślizgu tylnego koła, rozpoczęcie hamowania na znak egzaminatora.
zatrzymanie w określonym miejscu: na wysokości egzaminatora

miasto:

Przed wyjazdem zgłosiłem, że lusterka ustawia się bardzo luźno, więc może mi je wygiąć w czasie jazdy. Dokręciliśmy je przy garażu.

Zatrzymywałem się trzymając motocykl na 1, podpierając się lewą nogą. Stałem na tylnym hamulcu. Jechałem dokładnie wyznaczoną trasą, trzymając się prawej krawędzi pasa (nie licząc skrętów w lewo i zawracania).

Jedyny raz kiedy usłyszałem coś w interkomie to przy zawracaniu na Jana Pawła.

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pytania to służę pomocą (w miarę moich możliwości).

Teraz jeszcze pozostało dozbierać na motocykl, kask i ochraniacze na kolana (resztę mam ;))
White_Raven
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2/3/2010, 21:22
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Motocyklista_2010 » 27/5/2010, 14:37

No to moje gratulację. Dołączyłeś do grona motocyklistów :)
Avatar użytkownika
Motocyklista_2010
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 20/3/2010, 23:29
Lokalizacja: Kraków

Postprzez adam_tomasz » 27/5/2010, 22:15

madcap mowisz i masz:

pojazd - srodek transportu przeznaczony do poruszania sie po drodze oraz maszyna lub urzadzenie do tego przystosowane

pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjatkiem motoroweru i pojazdu szynowego

pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, ktorego konstrukcja umozliwia jazde z predkoscia przekraczajaca 25 km/h; okreslenie to nie obejmuje ciagnika rolniczego

samochod osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie wiecej niz 9 osob lacznie z kierowca oraz ich bagazu

motocykl - pojazd samochodowy jednosladowy lub z bocznym wozkiem - wielosladowy

pewnie i tak nikomu by sie nie chcialo szukac wiec prosze ;)
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez madcap » 27/5/2010, 22:22

adam ja to znam, to było pytanie rejsera
ps rejser przeniósł temat i tam dostał odpowiedź
nie pisz za ludzi definicji, zmuś ich do poszukkania i pomyślenia
nie sztuka komuś dać chleb, sztuka dać mu motykę i ziarno.....
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez fantasta » 17/6/2010, 14:46

Hej, mam pytanie odnośnie świateł.

Egzamin będę miał na YAMAHA YBR250. Przy przekręceniu kluczyka z OFF na ON od razu są chyba światła pozycyjne. Czy bez odpalania silnika mogę sprawdzić kierunkowskazy, hamulce i sygnał dźwiękowy? Bo chyba dopiero jak odpalę silnik światło jest mijania i można zmienić na długie
fantasta
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17/6/2010, 14:28

Postprzez Qba. » 17/6/2010, 16:44

Dokładnie tak jak mówisz w Yamaszce po przekręceniu kluczyka z pozycji off na pozycję "on" zapalają się automatycznie światła pozycyjne. Natomiast resztę świateł możesz sprawdzić dopiero po uruchomieniu slinika. Tylko pamiętaj światła mijania i drogowe masz tylko z przodu ( mówi Ci to po to , ponieważ u mnie na egzaminie koleś sprawdzał także z tyłu, no i niestety za to oblał :( )

Także mam nadzieję , że Ci jakoś pomogłem.
Życzę powodzenia i pozdrawiam Qba.
Avatar użytkownika
Qba.
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2010, 16:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez plexi » 18/6/2010, 08:00

Qba troche go wprowadzasz w blad. Kierunkowskazy tez dzialaja po przekreceniu kluczyka i bez wlaczania silnika, a takze swiatla STOP.
Mijania i drogowe sa tylko z przodu, ale mozna z tylu wspomniec ze swieca sie w tym czasie pozycyjne i podswietlenie tablicy.
plexi
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4/10/2009, 09:32

Postprzez adam_tomasz » 18/6/2010, 09:17

plexi... no wlasnie lepiej nie wspominac nic i przy mijania i drogowych tylko mowic o duzej przedniej zarowce oraz przy drogowych o kontrolce niebieskiej

wszystko dziala po przekreceniu kluczyka na on, tylko do mijania i drogowych nalezy uruchomic silnik
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Qba. » 19/6/2010, 17:53

Kurcze to w takim razie przepraszam bardzo musiało mi się coś pomylić. Pamięć już nie ta co kiedyś :D
Avatar użytkownika
Qba.
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2010, 16:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez silv88 » 1/7/2010, 14:25

Witam,
Ktoś pytał o WORD Poznań, pewnie dla tej osoby już nieaktualne ale może komuś innemu się przyda.

Egzamin u mnie przebiegł bezproblemowo, egzaminator bez żadnego zapytania, wydał pierwsze polecenie: zrobić rundkę wkoło placu, aby wyczuć moto. Inni opowiadali, że gdy pytali, też była taka możliwość, także sugeruję pytać. Osemka bez kierunków, z kręceniem głową, motocykl szedł gładko na 2 bez gazu i w taki też sposób polecam to robić. Przy ruszaniu ze wzniesienia dodać więcej gazu, bo sprzęgło jest "długie" i parę cm mi się moto stoczył zanim załapało. Ogólnie, mimo że na tej dwójce na 8 maszyna ładnie mi szła, to na mieście sugeruje dawać trochę więcej niż zazwyczaj gazu, bo akurat moja sztuka jakoś tak słabo się w obroty wkręcała.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś pytania, to chętnie odpowiem.
silv88
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:25

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê