Zobacz wątek - Szkoła offroadu...
NAS Analytics TAG

Szkoła offroadu...

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez matm117 » 27/4/2010, 10:06

dt 50 r . nie śmiejcie się, wiem że mocy to nie ma;p ale na czymś każdy się uczył, a że mnie się ta nauka z braku finansów przeciągneła troche hehe o trudno
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek


Postprzez Duriv » 27/4/2010, 14:35

Hmm... Powinno się dać, ale ni elicz że tto będzie balans rzędu trialówki.
Da się postawić na koło w miejscu na chwilę.
Tak jak mówiłem - ĆWICZ.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin


Postprzez matm117 » 27/4/2010, 21:55

Duriv chyba nie zrozumiałeś mnie do końca :wink: chyba mi podajesz jak się utrzymać stojąc na jednym kole to swoją drogą, mi chodzi o to żeby stać po prostu w miejscu, nie dotykając nogami ziemi. Przy powolnej jeździe No Problem ale stojąc parę sekund trace równowagę. Jakaś technika w stylu coś rób tą nogą a coś tamtą ręką, głowę trzymaj gdzieś tam a tyłka nie podnoś za wysoko istnieje? piwko dla tego który poda mi radę dzięki której się nauczę :)
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek

Postprzez Duriv » 27/4/2010, 21:57

aaaa... haha...
Naucz się przeciwskrętu dobrze.
Potem zacznij go stosować stojąc na moto jadąc coraz wolniej - ucz się balansu. Przerzucaj ciężar ciała z jednej nogi na drugą do tego korzystając z przeciwskrętu.

Czyli
- delikatnie skręcasz kierownicę w lewo - przechylasz się w prawo
- Łokcie wysoko
- staraj się w większej mierze balansować jednocześnie z przeciwskrętem.
- STÓJ NA MOTO
Cua.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez matm117 » 28/4/2010, 10:02

ok thx ;p jak tylko odbiorę moto od mechanika to biorę się do pracy nad tym ;) w końcu musi się udać.
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek

Postprzez Duriv » 28/4/2010, 17:11

Uda się uda ;)
Wierzymy w Naszych uczniów, co nie Bosti ? ;d
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez sooshe » 10/5/2010, 15:18

To teraz pytanie odnosnie startu. Mam yz125. Jak startowac zeby zrobic to z maksymalnym przyspieszeniem i zeby moto nie spindolilo spod tylka ;)
Avatar użytkownika
sooshe
Świeżak
 
Posty: 350
Dołączył(a): 11/1/2007, 23:13
Lokalizacja: Z grodu Mieszka first

Postprzez matm117 » 11/5/2010, 14:52

ja zawsze daje dużo gazu, szybko sprzęgło, ale nie strzelam z niego i pochylam się nad kierą przez chwilę;p wtedy mi wychodzi całkiem nieźle.
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek

Postprzez sooshe » 12/5/2010, 07:35

nogi obie na ziemi czy jedna na podnozku?? w 2t gazem falowac czy trzymac rowno??
Avatar użytkownika
sooshe
Świeżak
 
Posty: 350
Dołączył(a): 11/1/2007, 23:13
Lokalizacja: Z grodu Mieszka first

Postprzez Duriv » 12/5/2010, 15:56

trzymać równo. Ja trzymam delikatnie w powietrzu.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Duriv » 4/6/2010, 11:06

Tak więc :
Panie i Panowie :D
Wyszedł mi piękny whip.
Jak to zrobić :

Najeżdżasz na hopkę, przy wybiciu naciskasz lewą stopkę na maksa i skręcasz kierownicę w lewo, przesuwasz tyłek w lewo delikatnie.. a gdy zbliżasz się ku ziemi - analogicznie - odwrotnie :D
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Duriv » 8/6/2010, 19:29

Whoopsy :
Są dwie szkoły.
Albo uczysz się rytmu :
Tyłek w górę, łokcie wysoko. Najeżdżasz na whoopsa - to prostujesz ręce, zjeżdżasz i zbliżasz się do kolejnego - zginasz - i analogicznie cały czas

Albo w wersji hardcore - na tylnym kole :D Tylko trzeba pamiętać o zachowaniu rozwagi. Bardzo łatwo się nakryć.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

piach!!! zakręt!!! gleba!!! :(

Postprzez kamol_lubin » 19/7/2010, 12:28

witam!
w weekendzik miałem okazyje troszkę podszkolić swoje marne umiejętności... no i poniewierało mną co chwilę... a katowałem wejście w zakręt (klasycznie) tak mi się wydaje ;) w głębokim piachu... czyli: dochamowanie, siad na baku, noga, łokieć wysoko i kładziemy się... ale często lądowałem na glebie... nie wiem gdzie błąd... co z gazem może to strach i odpuszczam za wcześnie... co z gazem Panowie ?... mam kręcić manetką coraz mocniej czy równo czy falować bo chyba nie odpuszczać... aha a jak dolatuje do tego zakrętu co moto puszczać lekko ślizgiem na hamulcu redukując i wtedy gaz czy już wchodząc powinienem mieć zapięty bieg i tylko gazem?... cholera nie wiem a d.u.p.a już boli ;)... zakręt około 90stopni...
CR 250 / '96
kamol_lubin
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5/7/2010, 07:23

Postprzez Duriv » 5/9/2010, 20:00

Wchodzisz w zakręt, dupa do przodu, łokcie wysoko, przychamowujesz przodem.
Gdy jesteś w zakręcie - zaczynasz dawać gaz, równo, stale - przesuwając dupę do tyłu.
Gdy wychodzisz - dupa na tyle i gaz "braaaap" :)
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin65432105 » 12/9/2010, 14:18

Jeszcze mam pytanko dotyczące whipa. Jaka musi być hopka aby dobrze trenować whipy a dokładniej jak daleki musi być skok najlepiej do nauki ?
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez Duriv » 7/10/2010, 14:51

Są dwie drogi - spróbuj na małej stromej i na małej nie - stromej ( mało stromy podjazd, zjazd bardziej).
Mi najłatwiej na stromej się robi.
Potem coraz większe i większe.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez dominik528 » 23/10/2010, 07:46

A jak radzicie sobie z koleinami np. w lesie, jakiejś polnej drodze pozostawionych po ciągnikach.
Ja jak w taką wpadnę i jest ona na tyle głęboka że przednim kołem nie dam rady wyjechać to pozostaje mi jedynie podpieranie się nogami ale przy większych prędkościach to jest niemożliwe (przynajmniej przy moich umiejętnościach)
I drugi przypadek jak przednie koło wyskoczy z koleiny a tylne w niej zostanie obracając moto bokiem, przy niewielkich prędkościach udaje mi się zatrzymać w miejscu i pozostać w siodle, problem w tym że mało kiedy jeżdżę powoli.
Jest jakaś na to metoda?
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez Duriv » 23/10/2010, 11:09

Na to nie ma złotej rady, koleiny to też problem na moim torze.
Gdy wjedziesz - wstań, tyłek na maksa do tyłu, mocno kierownicę trzymaj, wtedy moto będzie jechać prosto i postaraj się nie ujmując gazu przejechać przez nią.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin65432105 » 25/10/2010, 16:38

Mam takie pytanko odnośnie skoków to są odresorowania? i jak je się robi ?
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez xadam0000 » 26/10/2010, 19:42

Mam Kmxa 125 ok 27 km z gianneli dyfuzorem i tlumnikiem i jak myslicie da sie tym posmigac na kole. torze?Ma bardzo miekkie zawieszenie.Ok 115KG ma ale lekki sie wydaje.W zakrety udaje mi sie wejsc bokiem t.z.w driftem :P
xadam0000
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 30/6/2010, 15:03
Lokalizacja: Zajebiste

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr