Szkoła offroadu...
Posty: 86
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Bardzo trudno jest mi zmieniac biegi na stojaco, w dol jeszcze w miare ale w gore wogole lipa. Wiec zmieniam przysiadajac na chwile, czy to duzy blad techniczny? A co do jazdy na stojąco to jest to podstawa(mowie to jako uczniak ktory dopiero co sie do tego przekonuje), na poczatku ciezko bylo mi sie przestawic, balem sie ze jestem tak wysoko, tak jakbym nie jechal na moto tylko lewitowal nad nim. Teraz nie bola mnie plecy, nie trace kontroli nad kierownica po dupnieciu w dolek przy znacznej predkosci, ale jesli chodzi o zakrety to zbieram w tej pozycji tylko lekkie łuki.
Niech w księgach wiedzy szpera rabin Nauka to jest wymysł diabli Mądrością moją jest karabin I klinga ukochanej szabli
- przemol21
- Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 25/3/2009, 20:08
- Lokalizacja: Hrubieszów
ja też to czytam i znalazłem dzięki Tobie wiele cennych wskazówek
dzięki
lookne tu jeszcze
Pozdera...

lookne tu jeszcze

Pozdera...
Honda NX 250
lewa w górę...
--------------------------------------------------------
Części: Seicento, Cinquecento, Ford, Peugot, Renaut, załatwie inne częsci
lewa w górę...

--------------------------------------------------------
Części: Seicento, Cinquecento, Ford, Peugot, Renaut, załatwie inne częsci

- x2eno2n
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/5/2009, 05:54
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
przemol21 napisał(a):Bardzo trudno jest mi zmieniac biegi na stojaco, w dol jeszcze w miare ale w gore wogole lipa. Wiec zmieniam przysiadajac na chwile, czy to duzy blad techniczny? A co do jazdy na stojąco to jest to podstawa(mowie to jako uczniak ktory dopiero co sie do tego przekonuje), na poczatku ciezko bylo mi sie przestawic, balem sie ze jestem tak wysoko, tak jakbym nie jechal na moto tylko lewitowal nad nim. Teraz nie bola mnie plecy, nie trace kontroli nad kierownica po dupnieciu w dolek przy znacznej predkosci, ale jesli chodzi o zakrety to zbieram w tej pozycji tylko lekkie łuki.
ODÅšWIERZAMY

Co do zmiany biegów na stojąco jest pewien mały dyskomfort jak zauważyłeś
otóż:
- jeżdząc na siedząco jak w najzwyklejszym moto o ile masz dobrze ustawioną wajchę zmiany biegów wystarczy palce do góry podniesc i mamy bieg ;d
na stojąco chcąc nie chcąc musimy całą nogę uniesc do góry przynajmniej ja tak się bawiłem ale fakt faktem zmienianie biegów w locie, na stojąco dla amatora to nic łatwego i jednak występuje takie cos jak bariera strachu
poprostu musisz sobie pojeździc po prostej drodze kilka razy, rozkminic jak u Ciebie wchodzą te biegi na stojąco, jeżeli ciężko wchodzą sprawdź poziom oleju w skrzyni.
Jeśli nie dajesz radę chociaż masz tyle ile trzeba oleju spróbuj ze sprzęgłem.
Wystarczy tylko przyzwyczaić się ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Szukałem wczoraj i dziś lecz szkółka jest tylko w łodzi, łowiczu i strykowie a każda z tych miejscowości znajduje się
+/- 100 km od Piotrkowa, zdziwiłem się ponieważ nie jest to najmniejsze miasto.
proszę o jakeiś propozycje, może coś przeoczyłem
pozdro
+/- 100 km od Piotrkowa, zdziwiłem się ponieważ nie jest to najmniejsze miasto.
proszę o jakeiś propozycje, może coś przeoczyłem
pozdro

- gwed
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 23/9/2009, 06:32
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Na zawodach widziałem jak niektórzy zawodnicy na prostych śmigali na na kole. Chodzi mi głownie o agresywne 2t. Wiadomo, że nie jest w 2t łatwo operować równomiernie gazem. Wiem to również z własnego doświadczenia cr125. Może podyskutujemy na ten temat.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
jaki offtop, przecież dyskutujemy o technice jazdy
Co chce wiedzieć - na 1 biegu to dosyć mi nawet wychodzi postawić na koło i ujechać nawet, nawet
Jednak ostatnio chciałem to zrobić na wyzszym biegu i mam z tym kłopoty
Udało mi się trochę jak koło podbiłem na lekkim wznieśieniu, a na równym kłopot. Generalnie chodzi, żeby to zrobić przy dużej szybkości, bo z 1ynki to chyba to do wielkich wyczynów nie należy, chociaż ciężko w 2t.

Co chce wiedzieć - na 1 biegu to dosyć mi nawet wychodzi postawić na koło i ujechać nawet, nawet


-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
A więc.
Jeśli chodzi o 2, 3jkę- Przy przyspieszaniu przechyl się na tył siedzenia i delikatnie poderwij kierownicę w ostateczności. Możesz również wykorzystać zawieszenie - wcisnąć hamulec, odpuścić gaz do końca, i dać gaazuuu z uślizgiem sprzęgła. Mój tak wstaje do 4 biegu
Jeśli chodzi o 2, 3jkę- Przy przyspieszaniu przechyl się na tył siedzenia i delikatnie poderwij kierownicę w ostateczności. Możesz również wykorzystać zawieszenie - wcisnąć hamulec, odpuścić gaz do końca, i dać gaazuuu z uślizgiem sprzęgła. Mój tak wstaje do 4 biegu

Czarny 300cc 2T.
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
Witam. Pisałem już w innym temacie, ale zostałem odesłany tutaj, otóż mam problem z jazdą, czasami lubię pobawić się w trial, tylko nie mam sprzętu odpowiedniego, na trialówce wiem że łatwo utrzymać się stojąc na moto w miejscu, ale na enduraku mam problemy. I tu pytanie do was, jest jakaś technika na to? Albo jakieś ćwiczenia? Czy mam po prostu próbować, próbować i tak w kółko. Chciałbym się tego nauczyć można fajnie zaszpanować, i nie raz może się przydać przed kłodą w lesie albo inną przeszkodą.
- matm117
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
- Lokalizacja: Turek
Tu mnie chłopie zaskoczyłeś
.
Także :
Metoda prób i błędów.
Musisz się nauczyć "czuć" moment kuliminacyjny - równowagi pomiędzy siłą ściągającą na tył a siłą dociskającą przód - bezwładność.
Jak wejść w ten stan ? Strzał ze sprzęgła, wygodna pozycja i szukaj tego momentu - na początek podczas powolnej jazdy, potem w miejscu.
Ale pamiętaj, nie na każdym motocyklu to zrobisz.
Jaki masz ?

Także :
Metoda prób i błędów.
Musisz się nauczyć "czuć" moment kuliminacyjny - równowagi pomiędzy siłą ściągającą na tył a siłą dociskającą przód - bezwładność.
Jak wejść w ten stan ? Strzał ze sprzęgła, wygodna pozycja i szukaj tego momentu - na początek podczas powolnej jazdy, potem w miejscu.
Ale pamiętaj, nie na każdym motocyklu to zrobisz.
Jaki masz ?
Czarny 300cc 2T.
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
Posty: 86
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości