Zobacz wątek - Szkoła offroadu...
NAS Analytics TAG

Szkoła offroadu...

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Duriv » 23/10/2010, 11:09

Na to nie ma złotej rady, koleiny to też problem na moim torze.
Gdy wjedziesz - wstań, tyłek na maksa do tyłu, mocno kierownicę trzymaj, wtedy moto będzie jechać prosto i postaraj się nie ujmując gazu przejechać przez nią.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin


Postprzez Marcin65432105 » 25/10/2010, 16:38

Mam takie pytanko odnośnie skoków to są odresorowania? i jak je się robi ?
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51


Postprzez xadam0000 » 26/10/2010, 19:42

Mam Kmxa 125 ok 27 km z gianneli dyfuzorem i tlumnikiem i jak myslicie da sie tym posmigac na kole. torze?Ma bardzo miekkie zawieszenie.Ok 115KG ma ale lekki sie wydaje.W zakrety udaje mi sie wejsc bokiem t.z.w driftem :P
xadam0000
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 30/6/2010, 15:03
Lokalizacja: Zajebiste

Postprzez Duriv » 27/10/2010, 06:10

Marcin :
Chodzi Ci o tłumienie wybicia ?

xadam :
Wszystkim się da, tylko musisz ograniczać skoki, albo utwardzić zawieszenie.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez xadam0000 » 27/10/2010, 16:49

Przy wyskokach gdy np przednie kolo szybciej spada od tylniego jak sie ustawic zeby wyrownac?
xadam0000
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 30/6/2010, 15:03
Lokalizacja: Zajebiste

Postprzez grunder » 27/10/2010, 17:15

Duriv napisał: Skoki

1 Przy najeździe musisz mieć równy gaz i najlepiej na biegu wyższym (na początek) niż niższym.
Oznacza to że musisz najechać równo bez dodawania gazu ani go nie dławić, bo w pierwszym przypadku polecisz za bardzo na tylne koło a w przeciwnym na przednie.

2 W celu wyważenia twojego motorka i ciebie w locie staraj sie miec kask (wraz z glową ) na wysokości przedłużenia przedniego zawieszenia (najlepiej to widać z boku)

3 Jeśli po wybiciu lecisz za bardzo na przednie kolo to dodaj gazu, a jesli na tylnie kolo to hacisnij w locie na hamulec - bez wdawanie się w szczegóły moment obrotowy bedzie prostował twój motor zgodnie w ww wskazówkami

4 Ląduj zawsze z odkręconym gazem - bedzie miększe lądowanie i od razu szybko przyśpieszysz.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez Marcin65432105 » 27/10/2010, 19:15

Acha czyli jak to siÄ™ robi i po co siÄ™ to stosuje?
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez xadam0000 » 28/10/2010, 16:15

No to co mi dodanie gazu gdy przednie leci sie na przednie kolo? A ja mysle ze trzeba sie przechylic do tylu ale to tylko moje sugestie.
xadam0000
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 30/6/2010, 15:03
Lokalizacja: Zajebiste

Postprzez Duriv » 28/10/2010, 16:19

Można i tak i tak.

Gdy odwiniesz manetkę - motocykl przechyli się do tyłu, gdy użyjesz dodatkowo sprzęgła - poślizg - wystrzeli do tyłu. przydaje się na najazdach.

Możesz się przechylić - ale wtedy gdy to naprawdę duży skok.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin65432105 » 29/10/2010, 12:52

Czyli to tłumienie wybicia co tak naprawde daje na torze, i kiedy się to używa?
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez xadam0000 » 29/10/2010, 19:29

A wyskakiwac jak na stojaca czy siedzaca?Mi lepiej na stojaco,ale widzialem jak wyskakuja tez na siedzaco
xadam0000
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 30/6/2010, 15:03
Lokalizacja: Zajebiste

Postprzez Duriv » 29/10/2010, 20:53

Zamiast zadawać te same pytania xadam0000 przeczytaj poprzednie artykuły napisane przeze mnie.
Na stojÄ…co. Na siedzÄ…co siÄ™ nie skacze.


Marcin :

Gdy jedziesz szybko i wiesz że że przelecisz trumne, itp. i wylądujesz na płaskim - rzucasz moto w bok tym samym zwiększając siłę ciężkości i reakcji. A 3 zasada dynamiki newton'owskiej mówi - ciało A działo na ciało B z taką samą siłą jak B na A. Czyli obniżysz lot, nie tracąc na prędkości, co więcej zyskując, i skrócisz lot.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin65432105 » 31/10/2010, 19:28

ok thx. pewnie nie łato się tego nauczyć?heh Duriv a Ty jestes trenerem czy coś bo ja bym chcał sobie pojeżdzić z kimś takim kto mi powie jakie błędy robie i nauczy mnie odpowiedniej techniki :)
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez Duriv » 31/10/2010, 20:35

Nie łatwo. Sztukę scrubble'a do 90 stopni opanowało oficjalnie 10 osób na świecie. Ja robię ok 45, najlepszy w polsce z 70 stopni - a już 60 to kosmos.
Trenerem jako tako nie jestem, ale uczę ludzi. Nawet w wakacje organizowałem jakieś spotkania grupowe, treningi - w których aktywnie brało udział 6 osób :)
SkÄ…d jesteÅ› ?
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin65432105 » 2/11/2010, 20:23

Z Jasła:) jeżdżę na yamaszce yz250f dopiero 2 miesiące- jeste świerzo upieczony :)
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez Duriv » 2/11/2010, 23:36

To troche daleko ;p
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin65432105 » 3/11/2010, 08:17

No trochę. W weekend spróbuję troche zdjęć porobić dodam na scigacza to ewentualnie wtenczas wypatrzysz jakieś błędy :)
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez grunder » 3/11/2010, 16:47

nom wrzuć foty, pokaż swoją buzię i motór :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez Duriv » 7/11/2010, 13:27

Manual i Wheelie.

Wheelie - Wcześniej opisane. Jadąc ma się przepustnicę cały czas otwartą. Przydaje się to do typowego lansu między przystankami. Lub mniej świadomie - przy ostrym przyspieszaniu.

Manual - technika która polega na prawie pionowym postawieniu moto. Przydaje się to przy pokonywaniu przeszkód typu kłody, większe kamienie - gdyż nie ma się zawrotnych prędkości a przód moto jest wysoko.
How to :

Prędkość rzędu 5-8 km/h albo mniej
1.) dupsko na baku
2.) przesuwasz się raptownie do tyłu podciągając kierkę jednocześnie puszczając sprzęgło ( obroty bardzo niskie ), np w mojej wr na oko ok 3-4 tys obrotów.
3.) stawiasz moto niemalże pionowo, siedząc na tylnej części siodła. Kontrolujesz pion hamulcem i gazem - zero jedynkowo. (brap-brap)
4.) Delikatnie wstajesz i przy odpowiednim skillu możesz utrzymać małą prędkość nie zmieniając biegu.

Gdzie ? Na początku najlepiej pod górkę :)
Załączniki
Kopia PICT0159.JPG
Kopia PICT0159.JPG (228.93 KiB) PrzeglÄ…dane 7186 razy
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Screamer » 27/2/2011, 14:01

A jaka jest technika podczas podjazdów pod strome górki ?
Dupa do góry, redukcja i ogień ? :D
Avatar użytkownika
Screamer
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości




na górê