FANI NSR 125. LACZMY SIE
I przy tej prędkości zdmuchnie ją z drogi
takie przeróbki są bez sensu.

,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
sobie pomyslalem ze napisze cos odnosnie napraw w nsr wiec :
Przychodzi taki czas po wielu odpaleniach motocykla ze wycieraja sie szczotki w rozruszniku. Musimy wiec naprawic najszczesciej sami zeby nie wydawac zbednie pieniedzy Wiec odkracamy cala boczna kape od strony iskrownika . Po zdjeciu jej mamy 2 sroby na klucz 13 (sa to sroby od rozrusznika) zaznaczone na czerwono :
(otwórz link)
Wyciagamy rozrusznik i rozkrecamy go 5 srobek na srubokret krzyzowy i sciagamy caly bediks oznaczone czarnymi kwadratami :
(otwórz link)
i mamy dojscie do szczotek jak i calego wirnika . Odkrecamy szczotki : zaznaczone na czarno kwadratem
(otwórz link)
sciagamy szczotki uwazajac na sprezynki ktore sa za szczotkami jedna szczotak bedzie na takiej blaszce a druga na druciku :
(otwórz link)
wyciagamy stare szczotki ale je zachowujemy !! jedziemy do jakiegos sklepu motoryzacyjnego kupujemy standardowe szczotki dopilowujemy je ( uwaga sa miekkie wystarczy tylko papier scierny ) ucinamy stara szczotke od tej blaszki i lutujemy nowa szczotke i montujemy tak jak wyciagalismy warto jeszcze pamietac o lozysku na wirniku warto wymienic to lozysko zeby ladnie chodzil wirnik koszt calej naprawy okolo 10-12 zl
I tuytaj jeszcze odnoscie wyciagania silnika z ramy i rozbierania do zmiany tloka w nsr 125
Wiec najlepiej jest wyciagnac silnik do tej czynnosci poniewaz nie bedziemy miecli skrempowanych ruchow duzo roboty nie ma
. Wiec na poczatek odkrecamy owiewki (plog) pote wydech . I teraz zaczyta sie troche trudnosci odkrecamy weze od chlodzenia u dolu silnika prze kapie od strony sprzegla spuszczamy plyn warto pamietac o podstawieniu wiaderka poto aby nie zmarnowac plynu chlodzacego ktory moze byc jeszcze dobry
. Otwieramy bak albo i go odkrecamy . Poczym odkrecamy filtr powietrza 2 srobki na kluczyk 10 oraz odkrecenie opaski na gazniku srubokret krzyzakowy . Wyciagamy filt powietrza i odkrecamy gaznik taka sama opaska jak przy filtrze powietrza . Wyciagamy gaznik . Rozczepiany linki od gazu i od dozownika wyglada to mniej wiecej tak :
(otwórz link)
po rozrzepieniu tych linek znajduja sie pomiedzy zbiorniczkami od dozownika i zbiorniczkiem wyrownawczym plynu chlodzacego pod wlewem cieczy chlodzacej.Po tej operacji zaczynamy dalej odlaczamy linke od sprzegla . Nie mozemy jednak zapomniej rowniez o zaworze wydechowym jego rowniez odlaczamy i narazie zostawiamy. Jescze musimy odlaczyc wszystkie przowod od dozownika czyli doprowadzenie oleju do dozownika oraz od dozownika do gaznika 2 wezyki . Potem odlaczamy wszystkie przewody ktore znajduja sie pod bakiem kolo gaznika . Musimy jeszcze odkrecic rurke od chlodzenia na glowicyodkrecamy wiec ja kolo wlewu plynu mocowana na opasce. Zaczynamy odkrecac silnik trzymaja go 3 duze sroby 2 sa na imbus jedna na 6 a drugi na 8 bodajrze i 3 sroba jest na klucz 13 oto zdjecia ktore sroby :
(otwórz link)
i mamy silnik wolny
Gdy juz go wyjmiemy kladziemy go sobie na stol np
Zaczynamy go rozbierac zanim jednak to uczynimu najlepiej zalatwic troche ropy i pedzel i umyc caly silnik pozadnie zeby nie byl zabrudzony ! Zaczynamy rozbieranie odkrecamy na 1 ogien cala aparatuje od zaworu wydechowego jest on zamkniety w puszeczce takiej czarnej na cylindrze
(otwórz link)
oto ona jest zakrecona na 2 srobki o numerze klucza 8 gdy juz odkrecimy odkrecamy caly mechanizm zaworu odkecamy w PRAWO !! kluczem o numerze 10 gdy juz to zrobimy nie pogubmy podkladek bardzo wazne gdy zdejmiemy mechanim mamy 2 srobki imbusowe 4 odkrecamy i sciagamy puszeczke od zaworu i mamy wolny dostep do 4 sroby cylindra . Zaczynamy odkrecac glowice 6 srobek na klucz 10 . Gry juz odkrecimy cieszymy sie zdjeta glowica
wiec odkrecany cylinder jest on mocowany na 4 sroby na klucz 12 . Gdy juz odkrecimy tlok przesuwamy do gornego polozenia podnosimy delikatnie cylinder i jednosczesnie kladziemy jakas szmatke na wal zeby nam nic do niego nie wlecialo . Cieszymy sie zdjetym cylindrem i dojsciem do tloka
Tlok jest umocowany na korbowodzie tlok jest zabezpieczony sworzniem tloka a sworzen tloka jest zabezpieczony pierscieniami zegera sciga sie je szczypcami albo takim przyzadem ktorego nie znam nazwy hehe
warto rowniez wymienic lozysko igielkowe na korbie u gory czyli na sworzniu tloka poniewaz szkoda by bylo nowego tloka gdyby sie to lozysko rozlecialo
cylinder mozna wyslac do tulejowania do Motor-Techu do Katowic do pana Piotra cena 350 zl + tlok wossner albo Vertex 320-350 zl wraz z profesionalnym dopasowaniem tloka do cylindra z odpowiednim luzem na zamku 0,02-0,03 mm
by NSRStefan/PiotrasNSR/GS-Stefan moje nicki
Przychodzi taki czas po wielu odpaleniach motocykla ze wycieraja sie szczotki w rozruszniku. Musimy wiec naprawic najszczesciej sami zeby nie wydawac zbednie pieniedzy Wiec odkracamy cala boczna kape od strony iskrownika . Po zdjeciu jej mamy 2 sroby na klucz 13 (sa to sroby od rozrusznika) zaznaczone na czerwono :

Wyciagamy rozrusznik i rozkrecamy go 5 srobek na srubokret krzyzowy i sciagamy caly bediks oznaczone czarnymi kwadratami :

i mamy dojscie do szczotek jak i calego wirnika . Odkrecamy szczotki : zaznaczone na czarno kwadratem

sciagamy szczotki uwazajac na sprezynki ktore sa za szczotkami jedna szczotak bedzie na takiej blaszce a druga na druciku :

wyciagamy stare szczotki ale je zachowujemy !! jedziemy do jakiegos sklepu motoryzacyjnego kupujemy standardowe szczotki dopilowujemy je ( uwaga sa miekkie wystarczy tylko papier scierny ) ucinamy stara szczotke od tej blaszki i lutujemy nowa szczotke i montujemy tak jak wyciagalismy warto jeszcze pamietac o lozysku na wirniku warto wymienic to lozysko zeby ladnie chodzil wirnik koszt calej naprawy okolo 10-12 zl
I tuytaj jeszcze odnoscie wyciagania silnika z ramy i rozbierania do zmiany tloka w nsr 125
Wiec najlepiej jest wyciagnac silnik do tej czynnosci poniewaz nie bedziemy miecli skrempowanych ruchow duzo roboty nie ma



po rozrzepieniu tych linek znajduja sie pomiedzy zbiorniczkami od dozownika i zbiorniczkiem wyrownawczym plynu chlodzacego pod wlewem cieczy chlodzacej.Po tej operacji zaczynamy dalej odlaczamy linke od sprzegla . Nie mozemy jednak zapomniej rowniez o zaworze wydechowym jego rowniez odlaczamy i narazie zostawiamy. Jescze musimy odlaczyc wszystkie przowod od dozownika czyli doprowadzenie oleju do dozownika oraz od dozownika do gaznika 2 wezyki . Potem odlaczamy wszystkie przewody ktore znajduja sie pod bakiem kolo gaznika . Musimy jeszcze odkrecic rurke od chlodzenia na glowicyodkrecamy wiec ja kolo wlewu plynu mocowana na opasce. Zaczynamy odkrecac silnik trzymaja go 3 duze sroby 2 sa na imbus jedna na 6 a drugi na 8 bodajrze i 3 sroba jest na klucz 13 oto zdjecia ktore sroby :

i mamy silnik wolny



oto ona jest zakrecona na 2 srobki o numerze klucza 8 gdy juz odkrecimy odkrecamy caly mechanizm zaworu odkecamy w PRAWO !! kluczem o numerze 10 gdy juz to zrobimy nie pogubmy podkladek bardzo wazne gdy zdejmiemy mechanim mamy 2 srobki imbusowe 4 odkrecamy i sciagamy puszeczke od zaworu i mamy wolny dostep do 4 sroby cylindra . Zaczynamy odkrecac glowice 6 srobek na klucz 10 . Gry juz odkrecimy cieszymy sie zdjeta glowica


Tlok jest umocowany na korbowodzie tlok jest zabezpieczony sworzniem tloka a sworzen tloka jest zabezpieczony pierscieniami zegera sciga sie je szczypcami albo takim przyzadem ktorego nie znam nazwy hehe


by NSRStefan/PiotrasNSR/GS-Stefan moje nicki
-
Gs-stefan - Świeżak
- Posty: 272
- Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
- Lokalizacja: torun
Siemanko All
Widzę, że jestem w domu.
Honda NSR 125R
Moja ślicznotka jest z 2000r. Wersja JC22. 38KM. V-Max ok 150 km/h. Szaro-czarne malowanie.
Pozdrawiam fanów NSR 125R i Riderów z Pułtuska i okolic

Honda NSR 125R
Moja ślicznotka jest z 2000r. Wersja JC22. 38KM. V-Max ok 150 km/h. Szaro-czarne malowanie.
Pozdrawiam fanów NSR 125R i Riderów z Pułtuska i okolic

---> <b>HONDA NSR 125R<b>™
-
Archas - Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 18/2/2009, 19:17
- Lokalizacja: Pułtusk
- Irek
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 26/10/2008, 18:03
- Lokalizacja: Jarosław
Ja bym wymieniał wszystkie 3... jak wymieniać to już wszystkie... w wersji JC22A i JC20 wszystkie dysze były większe w odróżnieniu od JC22B, więc nie widzę sensu wymiany TYLKO dyszy głównej... a to groszowe sprawy
-
R-Man - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 2/3/2009, 11:37
- Lokalizacja: Gdańsk
Mam problem. Leje mi się olej z przednich amortyzatorów.. Jak się wszystek wyleje olej to coś się stanie ?
- Irek
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 26/10/2008, 18:03
- Lokalizacja: Jarosław
Amory nie będą prawidłowo działały przez co możesz mieć bardzo niemiłą niespodziankę na zakręcie? Koszt zrobienia zawieszenia to 50-100zł jak się sam z to weźmiesz. A tu chodzi o Twoje bezpieczeństwo. Nie jeździj tak tylko to zrób.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
- Irek
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 26/10/2008, 18:03
- Lokalizacja: Jarosław
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Jakbyś śmigał dłuuugo bez oleju padną ci sprężyny, a po kolejnym dłuższym czasie pękną... a to wydatek ok 300zł za szt., oczywiście "plastikowy" zamiennik, a nie oryginalna sprężyna z salonu Hondy... jeśli zajeździsz sprężyny to zwykle lepiej się opłaca kupowanie innych używanych amorów...
-
R-Man - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 2/3/2009, 11:37
- Lokalizacja: Gdańsk
A ja mam teraz takie 2 pytanka
1) Jaki powinien byc akumulator w NSR? tzn rozmiar napiecie itp?
2) cos po zimie jak zaczalem jezdzic mi sie popie*dzielilo... tzn. jezdze na rozladowanym aku na maxa ale to nie jest problem. Dzieje mi sie tak ze jak chce ruszyc moto obojetnie czy zimne czy cieple to niby rusza ale przy np 3.5 tys obrotow jak gdyby zdychala. Czasem pojedzie normalnie a czasem nie. Jak juz nabierze obrotow to jedzie normalnie ale jak stane na krzyzowce to znowu du*a. co to moze byc?
1) Jaki powinien byc akumulator w NSR? tzn rozmiar napiecie itp?
2) cos po zimie jak zaczalem jezdzic mi sie popie*dzielilo... tzn. jezdze na rozladowanym aku na maxa ale to nie jest problem. Dzieje mi sie tak ze jak chce ruszyc moto obojetnie czy zimne czy cieple to niby rusza ale przy np 3.5 tys obrotow jak gdyby zdychala. Czasem pojedzie normalnie a czasem nie. Jak juz nabierze obrotow to jedzie normalnie ale jak stane na krzyzowce to znowu du*a. co to moze byc?
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
1. Akumulator na pewno 12V, idź do sklepu ze starym i Ci dobiorą.
2. To standardowo, regulacja i czyszczenie gaźnika, mycie filtra, wymiana świecy.
2. To standardowo, regulacja i czyszczenie gaźnika, mycie filtra, wymiana świecy.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Ale wlasnie chodzi mi o pojemnosc aku i o wymiary bo ten co teraz mam to jest niewiadomo co i jest wsadzony tylko tak zeby cos bylo
Tamten stary gdzies mi sie zawieruszyl 


Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości