FANI NSR 125. LACZMY SIE
Witam!
Może ktoś mi napisać gdzie (bardzo;)) dokładnie należy wlać olej do skrzyni biegów w NSRce? I ile za jednym razem?I uprzedzając pytanie jak sprawdzić jego obecny stan ?
dzieki, pozdrawiam
Może ktoś mi napisać gdzie (bardzo;)) dokładnie należy wlać olej do skrzyni biegów w NSRce? I ile za jednym razem?I uprzedzając pytanie jak sprawdzić jego obecny stan ?
dzieki, pozdrawiam
- PawulonVBK
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 18/10/2008, 09:28
- Lokalizacja: Malbork
Olej lejesz po prawej stronie. Musisz zdjac owiewke boczna i tam na skrzyni biegow(ta puszka okragla) masz taki koreczek lekko po lewej str. Tam masz lac. Poziom sprawdzasz w okienku pod koreczkiem przez ktory powinno widac poziom (taki przezroczysty). Pisze powinno ,poniewaz u mnie guzik widac albo ja nie umiem zobaczyc i poprostu wsadzam patyka zeby zierzyc
S - szał
U - ucieczka
Z - zakręt
U - uderzenie
K - koniec
I - inny świat
gsx - r
U - ucieczka
Z - zakręt
U - uderzenie
K - koniec
I - inny świat
gsx - r
- Herbi NSR
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 29/5/2008, 18:56
Witam..
Panowie proszÄ™ o pomoc.
Posiadam Honde nsr 125 99r wersja JC22B.. V-max 120kmh. Na 1,2,3,4 kręci sie do 11tys na 5,6 8tys. Na postoju kręci sie do 13,5 tys. I nie wiem gdzie te blokady mam prosił bym o wytłumaczenie co mam zrobić. Bo 120kmh czasem za mało. Wink Jak coś to pisać na gadu 5747062. Dzięki pozdro
Panowie proszÄ™ o pomoc.
Posiadam Honde nsr 125 99r wersja JC22B.. V-max 120kmh. Na 1,2,3,4 kręci sie do 11tys na 5,6 8tys. Na postoju kręci sie do 13,5 tys. I nie wiem gdzie te blokady mam prosił bym o wytłumaczenie co mam zrobić. Bo 120kmh czasem za mało. Wink Jak coś to pisać na gadu 5747062. Dzięki pozdro
- Irek
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 26/10/2008, 18:03
- Lokalizacja: Jarosław
PAVULON wiec tak ... uwage zwroc na rame szczegolnie glowke ramy ... potam lagi czy sa proste i jaka przerwa jest miedzy kolem a plugiem ... moim zdaniem sie nie zmiescisz w 500 zl za rejestracje mi wyszlo 740 ...
HERBI NSR mozliwe ze masz rozwalony dozownik od oleju i ci daje za duzo oleju i pluje z cylindra ... albo masz przepuszczajace siemeringi i olej ze skrzyni dostaje sie do cylindra i pluje olejem ,....
HERBI NSR mozliwe ze masz rozwalony dozownik od oleju i ci daje za duzo oleju i pluje z cylindra ... albo masz przepuszczajace siemeringi i olej ze skrzyni dostaje sie do cylindra i pluje olejem ,....
-
Gs-stefan - Świeżak
- Posty: 272
- Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
- Lokalizacja: torun
Siemanko wszystkim... Jak wy jestem rowniez szczesliwym posiadaczem Hondy NSR 125... Udalo mi sie trafic na wyjatkowo ciekawy okaz gdyz mimo rocznika 98 ma przejechane 20 tys i jest juz po wymianie tloka na sportowego wossnerka zmieniona mape zaplonu oraz jest przed zalozeniem sportowego sprzegla z pollini... W tej chwili moto leci 173km/h papierek od poprzedniego wlasciciela z niemieckiej hamowni pokazuje 33,6 KM i 19Nm... Chcialbym sie dowiedziec co mozna jeszcze zrobic by moto troszke wzmocnic??
Nadeszła era MOTOCYKLI!!!
-
Kostu - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 13/1/2008, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa
I przy tej prędkości zdmuchnie ją z drogi takie przeróbki są bez sensu.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
sobie pomyslalem ze napisze cos odnosnie napraw w nsr wiec :
Przychodzi taki czas po wielu odpaleniach motocykla ze wycieraja sie szczotki w rozruszniku. Musimy wiec naprawic najszczesciej sami zeby nie wydawac zbednie pieniedzy Wiec odkracamy cala boczna kape od strony iskrownika . Po zdjeciu jej mamy 2 sroby na klucz 13 (sa to sroby od rozrusznika) zaznaczone na czerwono :
(otwórz link)
Wyciagamy rozrusznik i rozkrecamy go 5 srobek na srubokret krzyzowy i sciagamy caly bediks oznaczone czarnymi kwadratami :
(otwórz link)
i mamy dojscie do szczotek jak i calego wirnika . Odkrecamy szczotki : zaznaczone na czarno kwadratem
(otwórz link)
sciagamy szczotki uwazajac na sprezynki ktore sa za szczotkami jedna szczotak bedzie na takiej blaszce a druga na druciku :
(otwórz link)
wyciagamy stare szczotki ale je zachowujemy !! jedziemy do jakiegos sklepu motoryzacyjnego kupujemy standardowe szczotki dopilowujemy je ( uwaga sa miekkie wystarczy tylko papier scierny ) ucinamy stara szczotke od tej blaszki i lutujemy nowa szczotke i montujemy tak jak wyciagalismy warto jeszcze pamietac o lozysku na wirniku warto wymienic to lozysko zeby ladnie chodzil wirnik koszt calej naprawy okolo 10-12 zl
I tuytaj jeszcze odnoscie wyciagania silnika z ramy i rozbierania do zmiany tloka w nsr 125
Wiec najlepiej jest wyciagnac silnik do tej czynnosci poniewaz nie bedziemy miecli skrempowanych ruchow duzo roboty nie ma . Wiec na poczatek odkrecamy owiewki (plog) pote wydech . I teraz zaczyta sie troche trudnosci odkrecamy weze od chlodzenia u dolu silnika prze kapie od strony sprzegla spuszczamy plyn warto pamietac o podstawieniu wiaderka poto aby nie zmarnowac plynu chlodzacego ktory moze byc jeszcze dobry . Otwieramy bak albo i go odkrecamy . Poczym odkrecamy filtr powietrza 2 srobki na kluczyk 10 oraz odkrecenie opaski na gazniku srubokret krzyzakowy . Wyciagamy filt powietrza i odkrecamy gaznik taka sama opaska jak przy filtrze powietrza . Wyciagamy gaznik . Rozczepiany linki od gazu i od dozownika wyglada to mniej wiecej tak :
(otwórz link)
po rozrzepieniu tych linek znajduja sie pomiedzy zbiorniczkami od dozownika i zbiorniczkiem wyrownawczym plynu chlodzacego pod wlewem cieczy chlodzacej.Po tej operacji zaczynamy dalej odlaczamy linke od sprzegla . Nie mozemy jednak zapomniej rowniez o zaworze wydechowym jego rowniez odlaczamy i narazie zostawiamy. Jescze musimy odlaczyc wszystkie przowod od dozownika czyli doprowadzenie oleju do dozownika oraz od dozownika do gaznika 2 wezyki . Potem odlaczamy wszystkie przewody ktore znajduja sie pod bakiem kolo gaznika . Musimy jeszcze odkrecic rurke od chlodzenia na glowicyodkrecamy wiec ja kolo wlewu plynu mocowana na opasce. Zaczynamy odkrecac silnik trzymaja go 3 duze sroby 2 sa na imbus jedna na 6 a drugi na 8 bodajrze i 3 sroba jest na klucz 13 oto zdjecia ktore sroby :
(otwórz link)
i mamy silnik wolny Gdy juz go wyjmiemy kladziemy go sobie na stol np Zaczynamy go rozbierac zanim jednak to uczynimu najlepiej zalatwic troche ropy i pedzel i umyc caly silnik pozadnie zeby nie byl zabrudzony ! Zaczynamy rozbieranie odkrecamy na 1 ogien cala aparatuje od zaworu wydechowego jest on zamkniety w puszeczce takiej czarnej na cylindrze
(otwórz link)
oto ona jest zakrecona na 2 srobki o numerze klucza 8 gdy juz odkrecimy odkrecamy caly mechanizm zaworu odkecamy w PRAWO !! kluczem o numerze 10 gdy juz to zrobimy nie pogubmy podkladek bardzo wazne gdy zdejmiemy mechanim mamy 2 srobki imbusowe 4 odkrecamy i sciagamy puszeczke od zaworu i mamy wolny dostep do 4 sroby cylindra . Zaczynamy odkrecac glowice 6 srobek na klucz 10 . Gry juz odkrecimy cieszymy sie zdjeta glowica wiec odkrecany cylinder jest on mocowany na 4 sroby na klucz 12 . Gdy juz odkrecimy tlok przesuwamy do gornego polozenia podnosimy delikatnie cylinder i jednosczesnie kladziemy jakas szmatke na wal zeby nam nic do niego nie wlecialo . Cieszymy sie zdjetym cylindrem i dojsciem do tloka
Tlok jest umocowany na korbowodzie tlok jest zabezpieczony sworzniem tloka a sworzen tloka jest zabezpieczony pierscieniami zegera sciga sie je szczypcami albo takim przyzadem ktorego nie znam nazwy hehe warto rowniez wymienic lozysko igielkowe na korbie u gory czyli na sworzniu tloka poniewaz szkoda by bylo nowego tloka gdyby sie to lozysko rozlecialo cylinder mozna wyslac do tulejowania do Motor-Techu do Katowic do pana Piotra cena 350 zl + tlok wossner albo Vertex 320-350 zl wraz z profesionalnym dopasowaniem tloka do cylindra z odpowiednim luzem na zamku 0,02-0,03 mm
by NSRStefan/PiotrasNSR/GS-Stefan moje nicki
Przychodzi taki czas po wielu odpaleniach motocykla ze wycieraja sie szczotki w rozruszniku. Musimy wiec naprawic najszczesciej sami zeby nie wydawac zbednie pieniedzy Wiec odkracamy cala boczna kape od strony iskrownika . Po zdjeciu jej mamy 2 sroby na klucz 13 (sa to sroby od rozrusznika) zaznaczone na czerwono :
(otwórz link)
Wyciagamy rozrusznik i rozkrecamy go 5 srobek na srubokret krzyzowy i sciagamy caly bediks oznaczone czarnymi kwadratami :
(otwórz link)
i mamy dojscie do szczotek jak i calego wirnika . Odkrecamy szczotki : zaznaczone na czarno kwadratem
(otwórz link)
sciagamy szczotki uwazajac na sprezynki ktore sa za szczotkami jedna szczotak bedzie na takiej blaszce a druga na druciku :
(otwórz link)
wyciagamy stare szczotki ale je zachowujemy !! jedziemy do jakiegos sklepu motoryzacyjnego kupujemy standardowe szczotki dopilowujemy je ( uwaga sa miekkie wystarczy tylko papier scierny ) ucinamy stara szczotke od tej blaszki i lutujemy nowa szczotke i montujemy tak jak wyciagalismy warto jeszcze pamietac o lozysku na wirniku warto wymienic to lozysko zeby ladnie chodzil wirnik koszt calej naprawy okolo 10-12 zl
I tuytaj jeszcze odnoscie wyciagania silnika z ramy i rozbierania do zmiany tloka w nsr 125
Wiec najlepiej jest wyciagnac silnik do tej czynnosci poniewaz nie bedziemy miecli skrempowanych ruchow duzo roboty nie ma . Wiec na poczatek odkrecamy owiewki (plog) pote wydech . I teraz zaczyta sie troche trudnosci odkrecamy weze od chlodzenia u dolu silnika prze kapie od strony sprzegla spuszczamy plyn warto pamietac o podstawieniu wiaderka poto aby nie zmarnowac plynu chlodzacego ktory moze byc jeszcze dobry . Otwieramy bak albo i go odkrecamy . Poczym odkrecamy filtr powietrza 2 srobki na kluczyk 10 oraz odkrecenie opaski na gazniku srubokret krzyzakowy . Wyciagamy filt powietrza i odkrecamy gaznik taka sama opaska jak przy filtrze powietrza . Wyciagamy gaznik . Rozczepiany linki od gazu i od dozownika wyglada to mniej wiecej tak :
(otwórz link)
po rozrzepieniu tych linek znajduja sie pomiedzy zbiorniczkami od dozownika i zbiorniczkiem wyrownawczym plynu chlodzacego pod wlewem cieczy chlodzacej.Po tej operacji zaczynamy dalej odlaczamy linke od sprzegla . Nie mozemy jednak zapomniej rowniez o zaworze wydechowym jego rowniez odlaczamy i narazie zostawiamy. Jescze musimy odlaczyc wszystkie przowod od dozownika czyli doprowadzenie oleju do dozownika oraz od dozownika do gaznika 2 wezyki . Potem odlaczamy wszystkie przewody ktore znajduja sie pod bakiem kolo gaznika . Musimy jeszcze odkrecic rurke od chlodzenia na glowicyodkrecamy wiec ja kolo wlewu plynu mocowana na opasce. Zaczynamy odkrecac silnik trzymaja go 3 duze sroby 2 sa na imbus jedna na 6 a drugi na 8 bodajrze i 3 sroba jest na klucz 13 oto zdjecia ktore sroby :
(otwórz link)
i mamy silnik wolny Gdy juz go wyjmiemy kladziemy go sobie na stol np Zaczynamy go rozbierac zanim jednak to uczynimu najlepiej zalatwic troche ropy i pedzel i umyc caly silnik pozadnie zeby nie byl zabrudzony ! Zaczynamy rozbieranie odkrecamy na 1 ogien cala aparatuje od zaworu wydechowego jest on zamkniety w puszeczce takiej czarnej na cylindrze
(otwórz link)
oto ona jest zakrecona na 2 srobki o numerze klucza 8 gdy juz odkrecimy odkrecamy caly mechanizm zaworu odkecamy w PRAWO !! kluczem o numerze 10 gdy juz to zrobimy nie pogubmy podkladek bardzo wazne gdy zdejmiemy mechanim mamy 2 srobki imbusowe 4 odkrecamy i sciagamy puszeczke od zaworu i mamy wolny dostep do 4 sroby cylindra . Zaczynamy odkrecac glowice 6 srobek na klucz 10 . Gry juz odkrecimy cieszymy sie zdjeta glowica wiec odkrecany cylinder jest on mocowany na 4 sroby na klucz 12 . Gdy juz odkrecimy tlok przesuwamy do gornego polozenia podnosimy delikatnie cylinder i jednosczesnie kladziemy jakas szmatke na wal zeby nam nic do niego nie wlecialo . Cieszymy sie zdjetym cylindrem i dojsciem do tloka
Tlok jest umocowany na korbowodzie tlok jest zabezpieczony sworzniem tloka a sworzen tloka jest zabezpieczony pierscieniami zegera sciga sie je szczypcami albo takim przyzadem ktorego nie znam nazwy hehe warto rowniez wymienic lozysko igielkowe na korbie u gory czyli na sworzniu tloka poniewaz szkoda by bylo nowego tloka gdyby sie to lozysko rozlecialo cylinder mozna wyslac do tulejowania do Motor-Techu do Katowic do pana Piotra cena 350 zl + tlok wossner albo Vertex 320-350 zl wraz z profesionalnym dopasowaniem tloka do cylindra z odpowiednim luzem na zamku 0,02-0,03 mm
by NSRStefan/PiotrasNSR/GS-Stefan moje nicki
-
Gs-stefan - Świeżak
- Posty: 272
- Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
- Lokalizacja: torun
Siemanko All Widzę, że jestem w domu.
Honda NSR 125R
Moja ślicznotka jest z 2000r. Wersja JC22. 38KM. V-Max ok 150 km/h. Szaro-czarne malowanie.
Pozdrawiam fanów NSR 125R i Riderów z Pułtuska i okolic
Honda NSR 125R
Moja ślicznotka jest z 2000r. Wersja JC22. 38KM. V-Max ok 150 km/h. Szaro-czarne malowanie.
Pozdrawiam fanów NSR 125R i Riderów z Pułtuska i okolic
---> <b>HONDA NSR 125R<b>™
-
Archas - Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 18/2/2009, 19:17
- Lokalizacja: Pułtusk
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości