Zobacz wątek - RM125 - kilka pytań i porad.
NAS Analytics TAG

RM125 - kilka pytań i porad.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Kacper9812 » 11/4/2016, 16:46

Tylko nie mam pewności co do wtyczki. Bo cewka z budowy bardzo podobna, fajka skoro mówisz że spasuje to okej, natomiast wtyczka, jak widać tu ma tylko 1 "pin"
http://www.jednoslady.sklep.pl/p1078,ce ... utera.html
U mnie jest to przedzielone na 2 dziurki i w każdej 1 pin ( 2 piny )
Czy to na pewno spasuje ?

http://www.fotoallegro.pl/zdjecia/scigacz/56019/1 Tutaj moja cewka obecna.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21


Postprzez henio12323 » 11/4/2016, 17:00

pisałem juz, czytaj dokładnie

cewka bedzie pasowała jak bedzie miała tyle samo pinów co twoja.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Kacper9812 » 11/4/2016, 19:36

Właśnie w tym problem, na allegro przeglądnąłem z kilkaset cewek i każda podobna budową do mojej zazwyczaj albo nie miała żadnego kabelka wychodzącego ze środka, albo tylko 1 z 1 pinową wtyczką. Jedyne co znalazłem z 2 kabelkami to:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-king- ... 54497.html
Ale inaczej się to montuję ( na śrubkę) a u mnie wkręca się 2 śrubki w otwory w cewce.
Jedyne co znalazłem pasujące to cewki z yz/cr/kx itp ale znowu to koszt 150-200zł, a ja póki się nie upewnie że to cewka nie chcę kupować od razu nowej, bo być może okaże się że to coś innego.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 11/4/2016, 22:23

juz wiecej nie bede pisał.... bo temat sie ciągnąc bedzie w nieskończoność - jak sobie nie poradzisz z cewką to porozmawiaj z mechanikiem ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 15/4/2016, 15:45

Cewka działa, teraz pora sprawdzić moduł. Heniu mogę wsadzić jakiś zamiennik ? Możesz coś polecić, podesłać, bo szukam i nic, jedynie jakieś po 100-150 znalazłem podobne (żeby był na 8PINów) a o oryginał ciężko.

Znalazłem taki :
http://allegro.pl/suzuki-gn125-gn-125-4 ... 21347.html
Niby 8 pinów i w ogóle, nada się ?
Chodzi mi, żeby jakoś silnik się nie uszkodził podczas pracy na takim module, poza tym ten jest do 4T, ma to jakiś wpływ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 15/4/2016, 22:16

modułu nie dopasujesz juz z innego motocykla i sam nie jestes w stanie go sprawdzic, chyba ze podmienisz na taki z innej rmki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 18/4/2016, 19:00

Okej wszystko już działa i śmiga :) Tylko jest 1 problem, killswitch teraz nie reaguje, moto trzeba wyłączać na biegu.
Jak chodzi na luzie może minimalnie jakby był lekko zduszony chodzi, ale jeździć się jeździ okej, tylko wyłączyć nie da.
Mam taki dokładnie killswitch:
http://i.ebayimg.com/images/g/V4gAAOSw3 ... s-l300.jpg
Z tym że jeden kabelek z izolacji jest jakby wyizolowany i doprowadzony do wiązki kabli idących do modułu (łączy się tam z jakimiś 2 kabelkami chyba, albo na odwrót) + podłączona jest ta szara wtyczka.
Co zrobić w tej sytuacji ? Kupić nowy killswitch ? Jak go wtedy podłączyć tak samo jakoś połączyć te kabelki jak były + wtyczka podłączona czy da się to jakoś naprawić ?

Opłaca się kupować handbary do 100zł + nakładki na szprychy :) ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 18/4/2016, 20:14

a co zrobiłes ze działa ?:

moze killswitch nie jest podpiety..

sprawdfź co jest nie tak w instalacji, skąd mamy wiedziec czy kupowac nowy. diagnoza jest dziecinnie prosta.


zalezy jakie handbary, takie do 100 zł zwykle sa praktycznie nic nie warte, a nakłądek sie nie opłaca.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 18/4/2016, 20:42

Sam tego nie zrobiłem :) Winnym okazał się styk. Niebieska wtyczka wychodząca z cewki miała 2 "bolce". Jeden z nich był z początku bardzo ubrudzony, jakby lekko przypalony, ale wyczyściliśmy go kiedyś i nie zwróciliśmy za bardzo uwagi na niego.
Po wyjęciu kabla z wtyczki okazało się, że ten prawy "bolec" (do którego wchodzi styk) jest baardzo luźny. Dokładne czyszczenie i ustawienie go żeby wchodziło wszystko na sztywno rozwiązało sytuacje, iskra jest od tego momentu za każdym razem i to pokaźnych rozmiarów :)

Co do killswitcha, raczej jest, jedyne co to dziwiło mnie to, ze inne kable mają ja wtyczkach zatrzaski, a na killswitchu jest on lekko wyrobiony i łatwiej schodzi, aczkolwiek trzyma się. Podłączona jest ta szara wtyczka od killswitcha do szarej wtyczki w cewce + ten kawałeczek przewodu miedziany jakoś rozdzielony i poprowadzony do wiązki kabli od modułu. Może masz jakieś sugestie ? Spróbuję go jakoś przeczyścić, ew. sprawdzić styki jeszcze raz.

Jeszcze pytanie: Jak odkręcaliśmy pokrywę magneta, i zakręcaliśmy ponownie + smar na uszczelkę, to czy stara uszczelka może być ? Czy po takim odkręcaniu/zakręcaniu nie straci właściwości? Bo nie jestem pewien. Dekiel czysty, szczelny sprawdzałem od zewnątrz tylko ta uszczelka mnie ciekawi. Była lekko przerwana w 1 miejscu ale już "nałożyła się" po dokręceniu.

Do wydechu daliśmy nową watę, już nie pluję, mam jeszcze zapas :D Mieszankę mogę bez obaw na 1:40 zredukować od następnego baku ?

Dlaczego tak uważasz? Bo właśnie szukałem czegoś takiego ~100zł, nie muszą być jakieś ultra mocne, byleby spełniały swoje zadanie, nie jestem jakimś profesjonalistą, że mógłbym docenić ich zalety :) A te nakładki ? Czego nie ? Fajnie wygląda, szczególnie jak się ma czarne felgi ( mam nowe srebrne :( ) Po prostu kupuje się kolorowe szprychy ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 18/4/2016, 21:02

nie masz pojecia jak sie zabrac za elektryke widze. szybkie sprawdzenie switcha - bierzesz miernik ( multimetr) ustawiasz na diode najlepiej na brzęczyk, (albo chociaz na opór ) i po kolei, sprawdzasz na przewodach i wciskasz, zaczynasz od samego styku - przykładasz multimetr nie brzęczy, wciskasz brzęczy - znaczy że kwestia przewódów dalej, jak nie brzeczy to pewnie do wymiany albo czyszczenia sam stycznik.

zadnego smaru na uszczelke sie nie daje.... jak juz to jakas pasta uszczelniajace dirko albo cos, teraz to juz za późno. o ile jest szczelne to jest okej.

mozesz

dlatego własnie że nie jestes profesjonalistą ;P częste gleby i handbary bedą sie gieły i pekały jak zapałki.

a czego niby nakładki tak, tylko kasa w błoto bo do samej jazdy są nieprzydatne. podoba ci sie to kup, ale nie widze zadnych zalet tego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 23/4/2016, 19:39

Heniu, a mam pytanie o okleiny, cały zestaw, bak, plastiki lagi itp.
Znalazłem kilka :
http://grafikanamotocykle.pl/pl/shop/pr ... _2004-2012
130 zł tylko, jakoś bardzo tanio. Brać ?
Tylko 2004+, nwm czy spasuję, róźnic chyba nie ma w RMkach bardzo od 2002.

http://www.motocombo.pl/p/333/6295/blac ... klowa.html
Nawet fajne, proste i cena znośna.

Czy może z USA ściągać:
http://www.ebay.com/itm/01-08-Suzuki-Rm ... Mz&vxp=mtr

Plastiki w stanie dobrym, boczne, tylni błotnik, itp. jedynie przedni błotnik lekko pęknięty :)

A blitz moto ? Znacie ta stronę ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 23/4/2016, 20:22

skąd mam wiedziec cyz brać ? nie mam ich w reku, nie widze jak sie zachowają za jakiś czas, firmy nie znam, to nie oceniam.

z blitza brałem okeliny i są okej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 23/4/2016, 20:26

Właśnie chyba z blitza wezmę :) Plastik nie musi być idealnie gładki żeby nie odchodziła ? Ew. czy da się wypełnić jakoś mikro zarysowania , ryski czymś ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 23/4/2016, 20:32

im plastiki w lepszym stanie tym lepiej, sama ryska w srodku nic nie zmienic bo srodkiem nie odejda, gorzej jak jest prysowane z brzegów - dostaje sie woda i syf i sie moze odklejać.

niczym nie wypełnisz,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 10/5/2016, 21:10

Mam kilka pytań :)

Czym zmyć pozostałości po kleju, tłuszcze itp. , jak przygotować plastiki do oklejania ? Chcę zrobić tak aby wszystko dobrze się trzymało i długo :)
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 11/5/2016, 06:49

jak chcesz zrobic to najlepiej jak sie da - wymien plastiki.

kleje i tłuszcze zmywa sie rozpuszczalnikami, np nitro/ benzyna ekstrakcyjna. jak masz plastiki porysowane nozykiem do tapet mozesz usunać farfocle i głębsze rysy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 11/5/2016, 19:04

No wiadomo, ale to spory koszt za komplet :)

Zostaję na tych, nie ma co pchać się w niepotrzebne koszty.

Benzynę ekstrakcyjną dostanę na stacji paliw ? Gdzie się najlepiej w nią zaopatrzyć ? Nie wpływa na strukturę plastiku (tzn. nie matowieje, przebarwia go ? ) Bo na blitzmoto np. pisali, że acetonem trzeba ,a ekstrakcyjną nie można.

Te farfocle małe to wiem, a głębsze rysy usunąć tzn. ? Nie mam jakichś nie wiadomo pościeranych plastików i porysowanych, widać zużycie ale okleiny powinny podejść. Na baku może jest z boku taka jedna rysa głebsza lekko na 3mm ok.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 11/5/2016, 19:59

raczej nie dostaniesz, dostaniesz ją w sklepach malarskich np, albo marketach ogólnobudowlanych. matowieja nieco, zwłąszcza po nitro - ale dobrze odtłuszcza, ja tym robie i nie narzekam. i tak nie widac pod okleiną nic.

nic z tak głębokimi rysami nie zrobisz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 22/5/2016, 12:59

Okej wszystko gotowe, benzyną ekstrakcyjną wszystko super zeszło.

Heniu, mam teraz dylemat z myciem filtra powietrza. Ludwikiem + ciepła woda ten Valvoline nie myśli w ogóle zejść. Czy, wyczyścić filtr, aby był czysty i nie uszkodzić jego struktury ? Jak Ty czyścisz swoje filtry w moto ?

Benzyna ekstrakcyjna nie wiem czy nie za mocna, a specjalne środki typu proszki itp itd ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 22/5/2016, 19:33

opcji jest kilka. ja np myłem w ten sposób - i całego płynu nie usuwałem, ale filtr był czysty z wiekszych zabrudzen - nie było piasku itp. dosączałem tylko i jeździłem, było ok, nigdy nie miałem uszkodzen tłoka spowodowanym nadmiernym zuzyciem przez zanieczyszczenia.

teraz kupiłem sobie preparat do mycia filtrów powietrza ( putoline banka 4 litry chyba albo 5 ale raczej 4ka. ) i on domywa płyn do suchej gąbki.

jest tez proszek do prania filtrów od motorexa, z 70 zł kosztuje litrowe opakowanie proszku, rozpuszczasz w wodzie i pierzesz, ale w sumie nie testowałem.

wszelkie rozpuszczalnik isą słabe - mocno osłabiaja gąbke.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na g�r�