RM125 - kilka pytań i porad.
1) kazda pada szybko jak jest bogato i mulisz crossa w enduro
2) nie
3) moze.... ale raczej stawiam na swiece
4) zatarty cylinder od pyrkania - niemozliwe
5) jakas tam opcja jest ale mało realne.
2) nie
3) moze.... ale raczej stawiam na swiece
4) zatarty cylinder od pyrkania - niemozliwe
5) jakas tam opcja jest ale mało realne.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okej bo już się bałem, dzięki. Kiedyś w sumie mówiłeś mi o tym pamiętam a teraz proroctwo się spełniło
No okej Heniu, to kupie nowe świece na zapas i ją wymienię i myślę, że będzie okej.
A co do mieszanki ograniczyć jeszcze (leje 1:35), zalewam 167-170 ml Motula 800 2T na 5 L paliwa ( tak sobie tez liczę mth) i nie wiem czy zejść niżej czy po prostu zostawić to i wymienić watę dopiero jak zacznę bardziej ogarniać i olej wtedy sam się będzie wypalał .

No okej Heniu, to kupie nowe świece na zapas i ją wymienię i myślę, że będzie okej.
A co do mieszanki ograniczyć jeszcze (leje 1:35), zalewam 167-170 ml Motula 800 2T na 5 L paliwa ( tak sobie tez liczę mth) i nie wiem czy zejść niżej czy po prostu zostawić to i wymienić watę dopiero jak zacznę bardziej ogarniać i olej wtedy sam się będzie wypalał .
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
to zejdź troche, ja do swojego ktma leje 1:50. a z crossówkami to ciezsza sprawa tym bardziej ze jeździsz nieodpowiednio
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Heniu a jaka wate polecisz do RM'ki ? Do wydechu, to zmniejszę to mieszankę ew. na 1:40 ( Da to jakiś wyraźny rezultat w porównaniu do 1:35 ) Boję się też zeby nie było za mało, i ew przepakuję tłumnik.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
obojętne jaka, aby dedykowaną do wydechów i bedzie ok. ja kupiłem taka gotową pozszywaną ( jak poduszka) owijasz rurke srodkową, nakładasz obudowe po odpaleniu ona sie rozpręza i działa. nie pamietam firmy chyba FMFa i dałem cos koło 70-80 zł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okej, a pod wate coś sie daje ? Widziałem jakby resztki takiej siateczki stalowej. W wydechu oczywiście było "błoto" ale teraz wszystko już wyczyszczone.
Moto nie pali, świeca mokra była nie daje iskry , stara (czarna, zwęglona już) też nie daje iskry.
Moto nie pali, świeca mokra była nie daje iskry , stara (czarna, zwęglona już) też nie daje iskry.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
watą sie owija rurke i tyle. są rózne opcje. czasami sie po prostu zdejmuje jeden koniec - a wate kupuje taką rozproszoną, i z zamontowanąrurką sie po prostu ją dobija ile wejdzie. , zadnej siateczki nie ma raczej, w niektórych 4t jest.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okej, kupię jutro jakąś taką rozproszoną. Co do mieszanki to ograniczę do 1:40, jaka jest bezpieczna granica ? 1:50 to już tak jak dla mnie stanowczo za mało.
Nowa świeca powinna pomóc jak nie było iskry ? Jutro właśnie kupię wszystko.
Od czego jest takie przekrętło (z wyglądu podobne jak to od paliwa) obok zaworu wydechowego ( dobrze mówię ) ?
http://c.wrzuta.pl/wi11345/ab3716ae0000 ... a0b6/zawor (jakieś zdjęcie z google
)
Nowa świeca powinna pomóc jak nie było iskry ? Jutro właśnie kupię wszystko.
Od czego jest takie przekrętło (z wyglądu podobne jak to od paliwa) obok zaworu wydechowego ( dobrze mówię ) ?
http://c.wrzuta.pl/wi11345/ab3716ae0000 ... a0b6/zawor (jakieś zdjęcie z google

- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Poczytaj w serwisówce do twojej rm'ki, u mnie w serwisówce do exc 125 jest nawet napisane 1:60, a ja leję 1:50 i jest okej, a przy 1:40 się pocił i kopcił jak passeratti 1.9 TDI na zimnym. Myślę więc że spokojnie 1:40 a nawet 1:45 będzie okej, wiem że typek z którym jeździłęm właśnie do rm 125 z 2000r lał 1:45
exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
jak dla ciebie ? a kim jesteś żeby rozgraniczać ?
mi w ktmie podają 1:60 do trialówek leją podobno nawet 1:80
powinna a czy pomoze to sie jutro okaże jak ją zamontujesz
to jakies pewnie korek/ okienko inspekcyjne do zaworu wydechowego

powinna a czy pomoze to sie jutro okaże jak ją zamontujesz
to jakies pewnie korek/ okienko inspekcyjne do zaworu wydechowego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jest nowa wata w tłumniku + wyczyszczony dokładnie + nowa świeca.
Niestety na nowej świecy iskra raz jest a raz nie, z przeważającą ilością na "nie". Motocykl odpalił za 1 razem powarkotał i zgasł. Z popychu popracuje dopóki się pcha i do tego dziwnie i gaśnie. Nie wiem co to może być.
Niestety na nowej świecy iskra raz jest a raz nie, z przeważającą ilością na "nie". Motocykl odpalił za 1 razem powarkotał i zgasł. Z popychu popracuje dopóki się pcha i do tego dziwnie i gaśnie. Nie wiem co to może być.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Mechanik prawdę ci powie
Też swojego czasu miałem taką akcję podobną do twojej, mianowicie motocykl gasł, przerywał na wolnych obrotach, na sprzęgle padał nieraz nawet jak po redukcji się toczyłem to motocykl gasł i po sekundzie sam ożywał. U mnie pomogło wymiana świecy+fajki+przewód. Może masz gdzieś przebicie ?

- eddenktm
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51
No nie wiem nie sprawdzałem bo się na tym słabo znam, ogólnie jak się kopie to nie ma iskry, może czasem zaskoczy jak mocniej się kopnie ale nie zawsze. Mam 3 świece i tak średnio bo na żadnej nie daje rady. Fajki i przewodu nie sprawdzałem jeszcze. Mam nadzieję że nie będzie to nic drogiego ;/
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Przewód wysokiego napięcia jak pamiętam się kupuje na centymetry i jest tani, coś koło 20 zł u mnie chyba wyszło, za fajkę dałem 143 zł, ale to od prosto ze skelpu ktm'a dlatego tak drogo. Nie wiem ile kosztują fajki tam do twojego motocykla.
- eddenktm
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Dzisiaj odkręciliśmy bak i wyczyściliśmy wszystkie kable, styki, gniazdka i moduł + spray do styków + nowe opaski itp. . Po złożeniu + wkręceniu baku i rurki do gaźnika od baku motor zapalił. Od strzała i chodził normalnie bez problemu jak kiedyś.
Wszystko super fajnie, ale nagle ujawnił się chyba winowajca. Przy próbie wyłączenia moto killswitch'em 0 reakcji. Wielokrotne klikanie i nic zupełnie. Więc trzeba było wrzucić na bieg i odpuścić sprzęgło, zgasł. Znowu rozkręciliśmy bak i odłączyliśmy taką 1 szarą wtyczkę która była pierwsza na drodze kabelka od killswitch'a (potem on jakby zawracał i wchodził w oplot itd.) i wyczyściliśmy ją sprężonym powietrzem + spray znowu. Moto odpaliło pochodziło, lecz znowu ten sam problem nie da się go wyłączyć, dopiero po którymś wciśnięciu killswitch'a wyłączyło się. Przy ponownej próbie odpalenia to samo co z przed rozbiórki, coś zaskoczy i go zdusi od razu albo w ogóle, na popych nie ma mowy. Rozkręciliśmy sam przycisk i te mechanizmy w nim trochę brudno było, przeczyszczone zostało wszystko dokładnie złożone i dalej to samo. Potem odkręciliśmy killswitcha powyjmowowaliśmy sprężynki i wszystko z niego i przy próbie odpalenia coś zaskoczył ale dalej go zdusiło.
Tak oddzielnie napiszę jeszcze o kablu i fajce od świecy. Fajkę zdjęliśmy i został sam kabel, wtykaliśmy w to wejście świece 2 i luźno chodziła (można było ją łatwo wyjąć). Wyjęliśmy to metalowe coś ze środka wyczyściliśmy ze śniedzi i rdzy i mocniej zacisnęliśmy kleszczykami + przeczyściliśmy fajkę. Świeca teraz wchodziła na sztywno z takim pstryknięciem. Wszystko to zrobiliśmy przed czyszczeniem kabli styków itp. na samym początku.
Czy to wina killswitch'a ? Mam jakieś takie wrażenie jakby ten kabel od niego pod bakiem jakiś brud, albo w oplocie coś cały czas zwierało i "wykrywało" jakby przycisk był w pozycji ON.
Czy może tej blaszki, styku z czubkiem świecy która się luzuje ?
Co zrobić
?
Wszystko super fajnie, ale nagle ujawnił się chyba winowajca. Przy próbie wyłączenia moto killswitch'em 0 reakcji. Wielokrotne klikanie i nic zupełnie. Więc trzeba było wrzucić na bieg i odpuścić sprzęgło, zgasł. Znowu rozkręciliśmy bak i odłączyliśmy taką 1 szarą wtyczkę która była pierwsza na drodze kabelka od killswitch'a (potem on jakby zawracał i wchodził w oplot itd.) i wyczyściliśmy ją sprężonym powietrzem + spray znowu. Moto odpaliło pochodziło, lecz znowu ten sam problem nie da się go wyłączyć, dopiero po którymś wciśnięciu killswitch'a wyłączyło się. Przy ponownej próbie odpalenia to samo co z przed rozbiórki, coś zaskoczy i go zdusi od razu albo w ogóle, na popych nie ma mowy. Rozkręciliśmy sam przycisk i te mechanizmy w nim trochę brudno było, przeczyszczone zostało wszystko dokładnie złożone i dalej to samo. Potem odkręciliśmy killswitcha powyjmowowaliśmy sprężynki i wszystko z niego i przy próbie odpalenia coś zaskoczył ale dalej go zdusiło.
Tak oddzielnie napiszę jeszcze o kablu i fajce od świecy. Fajkę zdjęliśmy i został sam kabel, wtykaliśmy w to wejście świece 2 i luźno chodziła (można było ją łatwo wyjąć). Wyjęliśmy to metalowe coś ze środka wyczyściliśmy ze śniedzi i rdzy i mocniej zacisnęliśmy kleszczykami + przeczyściliśmy fajkę. Świeca teraz wchodziła na sztywno z takim pstryknięciem. Wszystko to zrobiliśmy przed czyszczeniem kabli styków itp. na samym początku.
Czy to wina killswitch'a ? Mam jakieś takie wrażenie jakby ten kabel od niego pod bakiem jakiś brud, albo w oplocie coś cały czas zwierało i "wykrywało" jakby przycisk był w pozycji ON.
Czy może tej blaszki, styku z czubkiem świecy która się luzuje ?
Co zrobić

- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
no to albo dalej kombinuj z przyciskiem i instalacja, albo powymieniaj wszystko.
fajki sie nie regeneruje tylko wymienia, wiec warto to zrobic tym bardziej ze majątku nie kosztuje.
a co do przeowdu - zobacz gdzie idzie dalej, pewnie idzie do modułu zapłonowego przewód od killa, odepnij jak najblizej modułu i zobacz wtedy czy normalnie chodzi i jest iska. jak chodzi to znacyz że gdzies przewód moze byc uszkodzony
fajki sie nie regeneruje tylko wymienia, wiec warto to zrobic tym bardziej ze majątku nie kosztuje.
a co do przeowdu - zobacz gdzie idzie dalej, pewnie idzie do modułu zapłonowego przewód od killa, odepnij jak najblizej modułu i zobacz wtedy czy normalnie chodzi i jest iska. jak chodzi to znacyz że gdzies przewód moze byc uszkodzony
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Powymieniaj wszystko tzn. ? Kapturek od świecy to znalazłem, a ten przewód (ten który wchodzi w kapturek i do niego się wkłada czubek świecy) bo on taki "odczepialny" tam na końcu był jakby czymś podklejony ale to wyschło i można go teraz łatwo odczepić, aczkolwiek trzyma się. Nie mogę go nigdzie znaleść do kupienia.
Może być to przez tą fajkę ? Znalazłem jakąś NGK inna trochę ale niby do RM, dałaby radę ?
Idzie ten kabelek najpierw do takiego szarego wejścia i z niego do modułu w oplocie bodajże. To czyli w tym szarym wejściu, bo dotychczas bezpośrednio obok przycisku go odłączyłem. Okej to zrobię tak.
Bo ogólnie są tam pod bakiem 3 styki : duży podobny jak od modułu może minimalnie mniejszy z uszczelką , 2 taki fioletowawy/niebieski (nie pamiętam) i 3 szary od kill switcha.
Może to być wina killswitch'a że "zabija" iskre/silnik podczas startu i nie daje zapalić. Bo niby jak nie działał to palił cudnie.
Widziałem nawet taki problem na forach w USA.
A jeżeli nie to co fajka + przewód ? Gdzie je kupić ? Moduł/magneto raczej nie skoro zapalił i chodził bez problemu ?
Może być to przez tą fajkę ? Znalazłem jakąś NGK inna trochę ale niby do RM, dałaby radę ?
Idzie ten kabelek najpierw do takiego szarego wejścia i z niego do modułu w oplocie bodajże. To czyli w tym szarym wejściu, bo dotychczas bezpośrednio obok przycisku go odłączyłem. Okej to zrobię tak.
Bo ogólnie są tam pod bakiem 3 styki : duży podobny jak od modułu może minimalnie mniejszy z uszczelką , 2 taki fioletowawy/niebieski (nie pamiętam) i 3 szary od kill switcha.
Może to być wina killswitch'a że "zabija" iskre/silnik podczas startu i nie daje zapalić. Bo niby jak nie działał to palił cudnie.
Widziałem nawet taki problem na forach w USA.
A jeżeli nie to co fajka + przewód ? Gdzie je kupić ? Moduł/magneto raczej nie skoro zapalił i chodził bez problemu ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
całą fajke i przewód WN. idź do jakiegokolwiek motoryzacyjnego kup przewód wysokiego napięcia jakiś lepszy na metry ( w zasadzie na centymetry ) za kawałek 15 cm zapłącisz z kilka - kilkanascie złotych. weź stary żeby wymiar sprawdzić. fajke - znajdź w necie model i kup na allegro.
mozliwe że to killswitch - przecież to napisałem wyzej i napisałem że dlatego trzeba go odczepic od modułu ( albo jak najbliuzej modułu) wtedy go wykluczysz z ewentualnego problemu.
mozliwe że to killswitch - przecież to napisałem wyzej i napisałem że dlatego trzeba go odczepic od modułu ( albo jak najbliuzej modułu) wtedy go wykluczysz z ewentualnego problemu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Odpaliłem jeszcze raz z killwsitchem i wszystkim podłączonym, po 1 dniu, odpalił pochodził 10 sek i zgasł. Odłączyłem killswitch i to samo ;/
Mechanik twierdzi, że to cewka.
Co w tym wypadku zrobić, te cewki jakoś się regeneruje ? Jak je naprawić ? Bo wymiana to chyba drogi zabieg .
Mechanik twierdzi, że to cewka.
Co w tym wypadku zrobić, te cewki jakoś się regeneruje ? Jak je naprawić ? Bo wymiana to chyba drogi zabieg .
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości