Zobacz wątek - kawa z750
NAS Analytics TAG

kawa z750

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez miki1406 » 4/9/2014, 12:43

Sumując :

1. Mamy ustawodawce, który sądzi, że po nauce zdławionym Gladiusem możemy siąść na Hayke, bo jesteśmy super i wszystko już wiemy...
2. Mamy kwestie wieku, która mówi, że im ktoś starszy tym mniejsze ma parcie na prędkości i szaleństwa
3. Mamy "Atak adrenaliny", który nie jest wyznacznikiem wieku, a dojrzałości psychicznej "zawodnika"
4. Mamy zdrowy rozsądek, który sam nam podpowiada co i jak...

Ad. 1 - A kupuj co chcesz!!! Przecież ustawodawca powiedział "super" - jestem przeciw
Ad. 2 - Hajka w wieku 90lat?? Nie... Po prostu idę z doświadczeniem i wiekiem i zwiększam maszynę stopniowo... - jestem za
Ad. 3 - Tego nie określisz - wystarczy pooglądać filmy na YT lub kroniki wypadków na TVN Turbo. Szaleją ludzie od 8 do 80 lat... Jedyną opcją jest profilaktyka, czyli ograniczanie mocy, która może być dla nas niebezpieczna... (Stopniowanie zakupów)...
Ad. 4 - Jeśli sam jesteś świadomy, że 750 na drugie moto po 50, to go posiadasz, i raczej bezpiecznie dojdziesz do wyższych pojemności...

Swoją drogą - co całe te zamieszanie wywołało??
Gdyby autor tematu zastosował się do klasycznego regulaminowego wzoru zapytania, wiedzieli byśmy więcej..
A tak powstały dywagacje. Swoją drogą i tak robimy tą wojnę dość dżentelmeńsko :)

A jak myśli reszta??
Czy mając pełne A i praktykę na 50ce... Czy Z750 to dobry pomysł??
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez hornetgp » 4/9/2014, 12:52

Movi nie olałem tematu. Czytam uważnie wszystkue posty i dzięki za wszystkie ;)
hornetgp
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27/8/2014, 18:50
Lokalizacja: Witanowice


Postprzez Fugu » 4/9/2014, 17:36

Masz w 95% racje, nie zgodze sie tylko z:
miki1406 napisał(a):Mamy ustawodawce, który sądzi, że po nauce zdławionym Gladiusem możemy siąść na Hayke, bo jesteśmy super i wszystko już wiemy...


Kategorii A nie robi sie na zdlawionym gladiusie - robi sie na motocyklach z klasy 70..100 KM - przynajmniej w mojej okolicy.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez miki1406 » 5/9/2014, 07:28

A widzisz i doszliśmy do sedna!!!

Trafiają do brata Gladiusy na serwis, które gaz mają zblokowany do dosłownie centymetra ruchu... Każda NSRka objedzie taki sprzęt...

Jeśli ktoś uczony jest na sprzęcie 70-100koni, to jak najbardziej może pozwolić sobie na mocniejszy sprzęt...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Fugu » 5/9/2014, 08:32

Czyli przyznasz, ze pytanie "jakie masz prawko?" - zakladajac ze bylo robione na adekwatnym sprzecie (dlatego pytanie kiedy bylo robione) jest jednak uzasadnione?

;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez miki1406 » 5/9/2014, 09:55

No dobra - niech ci będzie :)

Jeśli uczył się na "pełnym" Gladiusie i ma trochę oleju w głowie, może próbować sił z Z750 :)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez jaroaro » 5/9/2014, 10:20

Ale co to za różnica czy zablokowany czy nie, jak w na kursie jeździ 50km/h, więc kursant nawet nie pozna możliwości maszyny, tylko będzie utrzymywał silnik w dolnym zakresie obrotów.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Fugu » 5/9/2014, 10:36

Czytales jakie sa aktualne wymagania zeby ukonczyc kurs?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez jaroaro » 5/9/2014, 11:00

To teraz prawko zdaje się na torze w Poznaniu i zdają te osoby które zejdą poniżej 2:10? Cóż takiego trzeba umieć aby zdać prawo jazdy?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Fugu » 5/9/2014, 11:53

Trzeba pokazac ze jest sie w stanie bezpiecznie poruszac motocyklem, odpowiednim do zdawanej klasy. Fizycznie i psychicznie.

Odwroce pytanie: czyzbys twierdzil ze kazdy kierowca motocykla powyzej 35 kW zrobi 2:10 w Poznaniu?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Movi » 5/9/2014, 12:33

Ja nadal uważam że żaden kurs nie przygotuje na CODZIENNĄ JAZDĘ 100 konnym sprzętem, nawet zdawany na Hayce.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez miki1406 » 5/9/2014, 12:47

W sumie uczą jak się nie przewrócić i jak się zatrzymać na STOPie
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez jaroaro » 5/9/2014, 23:14

Fugu napisał(a):Trzeba pokazac ze jest sie w stanie bezpiecznie poruszac motocyklem, odpowiednim do zdawanej klasy. Fizycznie i psychicznie.

W jaki sposób trzeba pokazać, bo jestem ciekaw?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Movi » 6/9/2014, 09:26

Nie przekraczając w mieście prędkości :D :D :D
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez Piotor » 7/9/2014, 16:38

A i nie należy zapominać, przy okazji dyskusji czy na zblokowanym gladiusie mozna się w trakcie kursu przygotować do starcia ze stukonną z750, że parę lat temu na kursach i ezgaminach były obecne maszyny 250 cc, a osoby zdające na takich sprzętach dostawały pełne A (jak ja) uprawniające do jazdy na wszystkim co tylko było dopuszczone do ruchu. U mnie na kursie dostępna byla sr125(!) a od święta ybr250, bo taką miał word na egzaminie. Dobrze więc że pretendent może teraz dosiąść chociaż zblokowanego gladiusa.
Piotor
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6/9/2014, 04:20

Postprzez miki1406 » 8/9/2014, 11:10

Ja robiłem kurs na ETZ150, egzamin zdawałem na nowej MZ... Generalnie nijak mnie przygotowali do jazdy, a GSX600F z 89roku okazał się na pierwsze moto hipermocnym sprzętem... A 100 koni nie miał...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Fugu » 8/9/2014, 12:53

Nie wiem dlaczego piszecie o ETZ, MZ, czy zablokowanych gladiusach. Pojazdy do zdawania A sa zdefiniowane przez prawo i troche inne niz sugerujecie:

http://www.word.opole.pl/page/181,motoc ... ria-a.html
http://www.word.katowice.pl/index.php?i ... 7520874552
http://www.word.waw.pl/index.php?id=160 ... =160,75,43

i.t.d.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Movi » 8/9/2014, 13:14

No tak czasy się zmieniają. Ja zdawałem na 250tce która na bank nikogo nie przygotuje do codziennej jazdy większymi pojemnościami. Gladius dla przykładu zrobi to lepiej, ale czy na pewno? Dalej wątpię...
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez miki1406 » 8/9/2014, 14:20

Gladius na egzamin to dobre posunięcie, motocykl niewdzięczny i toporny w prowadzeniu, dzięki czemu wyrabia dobre nawyki w prowadzeniu... Tylko realia szkół nauki jazdy są inne...

Wywalili sporo kasy na gladiusa, więc tną go na gazie, żeby nikt nie narozrabiał, uczą jazdy miejskiej z prędkościami parkingowymi... Nie ma słowa o przeciwskręcie, ładowności, jazdy z pasażerem... Nie ma psychotestów...

I kupuje taki młody bobek lytra, bo ustawodawca klepnął mu pieczątkę po kursie 45km/h gladiusem po mieście, a ten parkuje w pierwszym napotkanym rowie... Takim sposobem brat sprzedał ładne K3... 2 tygodnie ustawowo umiejący jeździć "drajwer" śmigał, potem odkupił go brat na graty obcinając z ceny pierwszą cyfrę z pięciocyfrowej liczby...

I nie ma reguły, czy to 50/100/150, czy 200 koni... Po kursie umie się trzymać równowagę, jechać do przodu, wrzucać kierunek i sprawdzać naciąg łańcucha... Nie umie się omijać przeszkód, stosować przeciwskrętu, wykładać w zakręcie itd...

A wszystko to jest niezbędne do normalnej jazdy mocnym motocyklem... A nie uczą tego w LOK'u...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Fugu » 8/9/2014, 14:44

Tak fajnie opowiadasz o tym jak wyglada kurs, szkoda tylko ze zupelnie nie pokrywa sie z tym, co opowiadaly osoby robiace go w tym roku (dwoch kolegow w pracy + znajomy, wszystkie kursy w KRK). Mam nadzieje ze opowiadasz bazujac na wlasnych doswiadczeniach a nie historyjkach wyssanych z palca - kiedy robiles A?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na gr