Zobacz wątek - Pierwszy motocykl, sportowy, na trasę do 13tys złotych
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl, sportowy, na trasę do 13tys złotych

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Pierwszy motocykl, sportowy, na trasę do 13tys złotych

Postprzez PiotrRosinski » 11/5/2014, 09:57

Witam, chciałbym wydać na pierwszy motocykl 15tys złotych.
13 na moto, 2 na odzież.
Motocykl jeździłby głównie trasami ekspresowymi, lub drogami krajowymi (w sumie trasy Wrocław - Łódź, Wrocław - Warszawa, Wrocław - Piotrków, Wrocław - Praga, Wrocław - Ratysbona, Wrocław - Monachium)
Moje doświadczenie na motocyklu jest praktycznie żadne, tyle co na kursie. Doświadczenie samochodem to ok 100tys w 3 lata, głównie na takich trasach jak wyżej.
Mam 180cm wzrostu, waga ok 75kg.
Co do motocykla mam trzy wymagania:
1. Żebym nie musiał zmieniać motocykla za rok, dwa - wolałbym kupić już odrazu 500 a nie 250, za rok 400 a za dwa 500.
2. Nie znam profesjonalnej nomenklatury, więc:
Obrazek
3. Preferowałbym sportowy, nie turystyka
Mnie osobiście najbardziej się R6 podoba, znam jednak opinie że na pierwszy motocykl się nie nadaje.
PiotrRosinski
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2014, 09:20


Postprzez SkoQ » 12/5/2014, 09:42

No to albo sportowo albo wygodnie :)
Sam się zastanów.

Powiedz jakie masz uprawnienia, żebyśmy wiedzieli w jakich przedziałach mamy maszyny szukać ;)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)


Postprzez PiotrRosinski » 12/5/2014, 13:14

Pełne A. Czytając opinie to ku f4i się skłaniam najbardziej
PiotrRosinski
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2014, 09:20

Postprzez Fugu » 12/5/2014, 13:32

Spojrz na ER-6f

Laduje w kategorii "sportowy turystyk" - jest wygodna i jednoczescnie wyglada na sporta (szczegolnie roczniki >=2012) ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez jasnoksieznik » 12/5/2014, 14:33

Jechalem juz WRO-MUC i prawde mowiac, moto to slaba opcja. Moze mam inne podejscie do tematu, ale moto na autostradzie to dosc nudne, glosnie i niewygodne przezycie.
Mozna oczywiscie przez Szklarska jechac, ale daje to ok. 50km meczarni, 100km fun'u, a reszta to autorstrada.
W trasie, na autostradzie na piecsetce mozesz sie meczyc - moja byla co prawda starsza niz taka za 13k PLN, ale powyzej 110km/h zaczynalo sie robic gorzej - glosno, slaba dynamika, silne wibracje.

Jesli chodzi o ER-6, to wg. mnie ma konstrukcyjny blad, ktory objawia sie silnymi wibracjami przy ok. 4,5k obrotow. To czeste obroty w trasie, wiec sprawdz, czy Ci to przeszkadza.
Moj faworyt dla Ciebie: Lagodniejsza (bardziej cywilizowana) moze sie okazac czterocylindrowa XJ6, ktora tez wystepuje z owiewka. Rozmiarowo powinno byc ok.

Niie wiem, czy jest szansa w tym budzecie, ale moze versys lub v-storm z poczatku produkcji?
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Re: Pierwszy motocykl, sportowy, na trasę do 13tys złotych

Postprzez SkoQ » 12/5/2014, 14:41

PiotrRosinski napisał(a):Witam, chciałbym wydać na pierwszy motocykl 15tys złotych.


F4i to słaby pomysł przez tą właśnie wzmiankę ;)


XJ6, SV 650s, Bandit s...
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Fugu » 12/5/2014, 15:00

jasnoksieznik: wibracje sa takie jakie maja byc w moto z dwoma garami. W wersji po roku 2009 zreszta zdecydowanie mniejsze.

Versys to typowy nagi turystyk, OP szuka wygodnej owiewki. Versys to zmodyfikowany ER-6n - tak z 90% czesci jest takie same. Silnik troszke lagodniejszy - okolo 10 KM mniej mocy.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez jasnoksieznik » 12/5/2014, 15:41

Fugu napisał(a):jasnoksieznik: wibracje sa takie jakie maja byc w moto z dwoma garami. W wersji po roku 2009 zreszta zdecydowanie mniejsze.


Na ER-6 przejechalem 30km i mnie wkurzalo. Na aktualnej dwucylindrowej 800tce tak nie mam.

Fugu napisał(a):Versys to typowy nagi turystyk, OP szuka wygodnej owiewki. Versys to zmodyfikowany ER-6n - tak z 90% czesci jest takie same. Silnik troszke lagodniejszy - okolo 10 KM mniej mocy.

Racja. Odruchowo zaproponowalem to, co mi wpadlo w oko z turystykow, a ja chcialem nakeda.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Fugu » 12/5/2014, 15:50

Ktory rocznik?
Czym jezdzisz teraz?

IMHO bardziej denerwujace jest lekkie szarpanie przy jezdzie z niskimi obrotami (<3000) dla motocykli starszych niz 2009. W roczniku 2009 duzo poprawiono, 2012 dostal jeszcze troche modyfikacji na +.

Aktualnie jezdze na ER-6, 2012
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez jasnoksieznik » 13/5/2014, 10:01

Porownywalem nowe moto z poczatku 2013.
Jezdze BMW F800 R.

Dlatego jakby sie dalo, to bym sugerowal F800 GT, ale to nieprzyzwoicie drogie moto. Moze jakies ST? Chociaz watpie, zeby dalo sie znalezc dzialajace w zadanym budzecie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Movi » 14/5/2014, 10:27

Myślę że najbardziej by Ci pasowała VFR, jednak to za mocna propozycja na pierwsze moto w mojej opinii.

Może XJ6 Diversion F? W tej cenie nie będzie łatwo, ale może trafisz okazję.

Wiem wiem wiem, nie ma okazji :)
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez madcap » 14/5/2014, 11:12

długa turystyka i sport - to nie jest dobra kombinacja.
er6 też się nie nadaje na długie przeloty, chyba, że na wstępie wymieni kanapę.
movi mnie wyprzedził.
ze starszych dorzuciłbym stare porządne jajko (gsx750f). może nie jest nazbyt urokliwy ale za to naprawdę trudno go skatować.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez PiotrRosinski » 21/5/2014, 10:03

Kawasaki ER-6F
Yamaha FZ6
Honda CBR-600 F4i (gdzieniegdzie polecane jako pierwsze moto, tutaj odradzane)
Yamaha XJ6 (mało tego na otomoto, za mało wręcz)

Tak po podsumowaniu tego co pisaliście, fz6 jest chyba najciekawsza z 4, ale macie może jeszcze jakieś propozycje?
PiotrRosinski
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/5/2014, 09:20

Postprzez Piach » 21/5/2014, 11:20

Skoro maly fazer jest ok, to moze np maly V-Strom?
A z tych wszystkich to chyba najlepiej na autostradzie dalby rade Bandit.
Avatar użytkownika
Piach
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
Lokalizacja: Bruksela

Postprzez SkoQ » 21/5/2014, 11:36

Polecanie motocykla sportowego jakim jest CBR F4/F4i na pierwsze moto, tylko dlatego że ma nie dzieloną kanapę i potulną liniową charakterystykę silnika jest moim zdaniem sporym niedopatrzeniem. Z tego względu, że to po prostu sport klasy 600, z ponad setką koni na pokładzie, i każdy z nich pracuje tak jak powinien ;)

Moim niestety zdaniem setka koni na początek to za dużo.

Ja zostaję przy ER-6F, SV 650s, XJ6, ewentualnie bandzior z owiewką.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez malomi » 21/5/2014, 12:42

Pamiętam słowa mojego taty zaraz po tym jak powiedział, że jest piękny i musi się przejechać jak wrócił pierwsze słowa o kur...a synu toż to potwór ja się jej boje ;]
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez SkoQ » 21/5/2014, 14:28

Mój nawet nie wsiada, przejechał się na GS'ce i mówi że rwało jak popieprzone, nie wyobraża sobie przyspieszenia do setki w 3 sekundy ;)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez malomi » 21/5/2014, 14:36

jazda mojego taty to była raczej w dolnym zakresie obrotów ;]
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Re: Pierwszy motocykl, sportowy, na trasę do 13tys złotych

Postprzez miki1406 » 21/5/2014, 15:06

SkoQ napisał(a):
PiotrRosinski napisał(a):Witam, chciałbym wydać na pierwszy motocykl 15tys złotych.


F4i to słaby pomysł przez tą właśnie wzmiankę ;)


XJ6, SV 650s, Bandit s...


Wrócę do tego stwierdzenia!!!

Ninja 250 ostatecznie 400 to max co na początek powinieneś brać po uwagę...

Zerowe doświadczenie i R6 to ślizg po pierwszej godzinie zabawy, potem skomplikowana operacja łopatki i obojczyka, może utrata śledziony. Potem odkupimy z młodym od ciebie to co z niej zostało. I wrócisz do samochodów stwierdzając, że moto są do pupy... Tak to się zazwyczaj kończy...

"Nikt po budowlance nie zaczyna budować bloków..."
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Sykopson » 21/5/2014, 17:52

Pomijając fakt że na R6 rozpadniesz się w takiej trasie, bo jest zwyczajnie spartańsko niewygodna i nastawiona na sport w 100%. Bandit 600S byłby w miaarę dopuszczalny, tak samo ER6F, CBF500, czy na przykład GS500F ;) Są to w miarę łagodne moto (zwłaszcza GS) i wyglądają tak jak mniej więcej tego chcesz. To że są łagodna nie znaczy że zamulają. Przejedź się takim 50/70 konnym moto to pogadamy. Co do klasy 250 to jak dla mnie dla założyciela tematu nieporozumienie. Na dłuższych trasach i autostradach, taki motocykl będzie zdychał i pluł tłokami przez airboxa przy większych prędkościach ;)

SkoQ 3s do 100 F4i??? :shock: Niezły jesteś rider, wręcz nadprzyrodzony :P
Nie no tak się śmieję tylko, bo mi wstyd (mam tylko 3,6 katalogowo :oops: ) :lol:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na gr