Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Kinet » 30/11/2013, 17:19

Co do tej Yamahy, z tego co wyczytałem na forum to Dt jest już staruszek i większość Dt jest dojechana.
Kinet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 21/11/2013, 22:46
Lokalizacja: Lubuskie


Postprzez henio12323 » 30/11/2013, 20:04

tak samo jak crossy do tej kasy ;) zwłaszcza crossy. DTtke za cene crossówki mozesz dorwać igiełke. staruszek technicznie moze i jest... ale to jest własnie urok bo tam sie nie ma co zepsuć. wszystko toporne ale i wytrzymałe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Kinet » 30/11/2013, 22:34

Czyli mam rozumiec że DT 125 pasowałaby mi tak ? Jak szukałem jakiś ofert z DT to same trupy, bez silników, porozrywane siedzenia. No nie ciekawie to wygląda ;/
Kinet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 21/11/2013, 22:46
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez henio12323 » 1/12/2013, 00:11

no to nie wiem gdzie szukałeś... za 5 tysi to sie da całkiem zadbana sztuke wyrwać. tylko z DT jest tak że ceny są rózne i czasami za 5tysi mozna kupic padake albo igiełke... trzeba po prostu szukać aż sie znajdzie. nie kupi sie motocykla z dnia na dzień
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kinet » 1/12/2013, 12:09

Dobrze. Czyli powinienem szukać DT125. A mam takie maluteńkie, bo napaliłem się na tego KTM'a czy w tym EXC 125 da rade siedzenie jakoś obniżyc ? :D
Kinet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 21/11/2013, 22:46
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Street4Fun » 1/12/2013, 14:52

Siedzenia się raczej obniżyć nie da, ale obniżyć motocykl w jakimś tam stopniu można :
-skręcić troszkę amortyzator na sprężynie, to podczas siadania powinien zawsze mocniej się ugniatać, czyli powinien być niższy.
-stosuje się jakieś patenty na kiwaczkę które obniżają moto, ale nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie to działa, i czy zdaje egzamin na dłuższa metę.
-założyć mniejsze obręcze kół z innego motocykla, jakie ? tego ci nie powiem, trzeba kombinować aby wszystko ładnie pasowało i się zgrało razem w całość.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez kris514 » 1/12/2013, 15:28

tylko exc nie ma kiwaczki
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 1/12/2013, 16:17

skręcajac amortyzator i wpuszczając lagi w pólki zmieniasz charakterystyke prowadzenia motocykla. moze gorzej skręcać, albo majtać kierownica cały czas ( shimma )

kris ma racje kiwaczki nie ma - ale są patenty na obniżenie zawieszenia, tzn są zestawy obnizające na PDSie.

obręcze mozna wrzucic z SX 85 tam jest 19 chyba z przodu i 16 z tyłu ? jakoś tak ( strzelam ) to też obnizy.

a co do siedzenia - samą kanape mozna rozpruć, i sciąć gąbke i ponownie obić co też obnizy wysokość siedzenia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kinet » 1/12/2013, 18:12

Na innym forum czytałem, że KTM EXC 125 jest tak skonstruowany, że można go idealnie dopasować do użytkownika, a sam motocykl powstał z myślą po młodych użytkownikach. Więc jakaś regulacja musi być.
Kinet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 21/11/2013, 22:46
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez henio12323 » 1/12/2013, 22:03

no oczywiscie że jest dopasowany do uzytkownika. tylko jest robiony pod dorosłe osoby a więc średnia wzrostu to pewnie jakies 170 jak nei więcej cm. nie robią motocykli dla dzieci tylko motorowery ;) i mozna dopasować pod względem ustawien bo ma wiele.. ale akurat wysokosci motocykla nie zmienia się od tak. tutaj cała geometria ma ogromne znaczenie. wystarczy wpuscic zawieszenie przednie 2 cm niżej w półkach i motocykl zauwazalnie zupełnie inaczej się prowadzi. nawet dla amatora. EXC to wyczynówka dla zawodników - i do tego została stworzona tak w ogóle... a nie typowo z myślą o młodzieży na motocyklach. tym ludzie się ścigają. dla małolatów do nauki prędzej jest ktm lc2
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kinet » 2/12/2013, 16:01

No dobra, skoro tak mówisz... Więc poszukam jakiejś crossówki lub tej DT 125. Bardzo dziękuję za pomoc ! :)
Kinet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 21/11/2013, 22:46
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez bizon207 » 6/12/2013, 23:19

Witam mam zamiar sprawić sobie na następny sezon pierwszą maszynę do śmigania głównie w terenie i zastanawiam się nad

-Suzuki DR 350 (z tego co wiem to często występuje problem z głowicą) 4t

-Yamaha DT 125 (podobno najpopularniejszy endurak w PL) 2t

-Honda CRM 125 (chyba najmocniejsza 125) 2t

-Honda CRM 250 (nic o niej nie wiem. Jeśli ktoś ma jakieś pojęcie o tym sprzęcie to proszę się wypowiadać!) 2t

wyczytałem gdzieś także że 4 suw się lepiej sprawdza w terenie i łatwiejszy do opanowania dla początkującego .. nie wiem ile w tym prawdy

bardzo proszę o opisanie tych motocykli dokłądnie z góry dziękuję. Pozdrawiam
bizon207
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6/12/2013, 22:41

Postprzez henio12323 » 7/12/2013, 18:17

na początek crm 250 to troche lipa, moto dosyc agresywne bo z dołu ciągnie lepiej od 125 zaczynać

dr 350- problem wystepuje nie z głowicą tylko z uzytkownikami głowic. jak sie nie zmienai oleju i filtrów i o nic nie dba to kazdy sprzet sie sypnie. w 2T akurat zatrzesz tłok czy korbe 500 zł i po remoncie ale w 4T to juz wiekszy koszt. jak sie dba to nic sie nie ma praktycznie prawa stać

4T jest trudniejszy w prowadzniu bo jest cięzszy. ale łatwiejszy zwykle do opanowania bo ma fajniejsza charakterystyke. 2T są zbyt narwane żeby były łatwe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Sirsm » 12/12/2013, 16:25

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie), Cały sezon przelatałem na Suzuki DR-Z 125L,ale brakuje mocy. (wcześniej były jakieś skutery,quady)
- Wiek-16, waga-65, wzrost-175,
- Do jakich celów chcesz używać motocykla? Cotygodniowe latanie z kumplami po lasach,żwirowniach,rzeczkach etc.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? Jak najwięcej :)
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? Ciuchy mam, a na motocykl jakieś 5500
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? Około 1000zł
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - Tutaj chyba zostanÄ™ tylko przy enduro (las)
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? Na razie nic :x Jednak wolałbym,żeby motocykl był 4 taktem
Avatar użytkownika
Sirsm
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27/5/2013, 12:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wawzon » 12/12/2013, 21:04

Na las to tylko dt 125 lub dr 350 chyba ze masz więcej hajsu na utrzymanie to exc 125
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez Street4Fun » 12/12/2013, 21:10

Ja bym dorzucił jeszcze KLX 250, bądź KLX 300.
Półka z LC4 będzie raczej za duża.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez piston998 » 14/12/2013, 11:21

siema, na wiosne przymierzam sie do kupna jakiegoś enduro. Wcześniej jeździłem tylko skuterem i czasem kmx-em kolegi, myślę właśnie kupić kawasaki kmx 125 albo dt 125 co o tym myślicie? macie jeszcze jakieś propozycje ? :P
Motorynka --> PGO 50 --> ATV 150 --> Kawasaki Kmx 125 --> Szukam
Avatar użytkownika
piston998
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 7/10/2012, 20:10

Postprzez henio12323 » 14/12/2013, 23:14

obojętne co kupisz abys stan dorwał kazdy sprzęt jest godny polecenia :) wiec moge polecic pozostałem 125 w 2T. temat wałkowany duuuzo razy wiec poczytaj istniejące tematy tutaj nic wiecej do dopowiedzenia nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scoppy » 18/12/2013, 17:35

Siemka mam pytanie jaki motor wybrać . Jeżdżę aktualnie chińskim crossie 125 potocznie zwanym chinolem :) i będę go sprzedawał i jakie moto polecicie dalej
chodzi mi o crossa lub enduro cena to do 4000 tyś zł , mam 14 lat waże 63 kg wzrost 162 ? :) Jestem nowy więc proszę i wyrozumiałość :)
Scoppy
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18/12/2013, 17:02

Postprzez Street4Fun » 18/12/2013, 17:46

Preferujesz jazdÄ™ na 2T, czy 4T ?
2T : Yamaha DT 125, Kawasaki KMX 125
4T : Suzuki KLX 250, Suzuki KLX 300, ewentualnie możesz próbować na Suzuki DR350. Z mniejszych pojemności i słabszych maszyn jest również Suzuki DR 125.

Na twoim miejscu brałbym DT125.
Dopisz jeszcze, gdzie chciałbyś jeździć.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 9 gości




na górê