Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez TomJBu » 17/9/2013, 17:44

Witam
Nie mam doświadczenia z motorami.
Ostatnio zaczynam polowania na crossa bardziej do offroad niż na tory.
Na Allegro crossy w graniach 4000 zł to same "okazje" każdy pisze że świeżo wymienione pół silnika i sprzedaje... akurat.
Jako że nie mam znajomych z crossami zacząłem szperać w internecie ale jak to forum różnie ludzie piszą można wywnioskować jedno "nie kupuj crossa" ktoś piszę że crossowi trzeba non stop dawać gazu. np jazdą z górki bez gazu tłok nie dostaje oleju i zacieramy silnik. Ktoś pisał że tłok trzeba wymieniać jeden co 4 mth :O a inni co jakies 15mth w Hondzie CR 125.
Już czytałem masę tematów, że dociera się 4mth inny mówi że 10 minut. Już naprawdę nie wiem co sądzić o crossach przez to co wypisują ludzie nie tu a wszędzie.
Chciałbym zapytać czy to tak na prawdę jest bo nie chce mi się wierzyć.
Enduro ma lepszą żywotność?
TomJBu
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17/9/2013, 12:00


Postprzez Street4Fun » 17/9/2013, 17:58

Oczywiście, że enduro ma znacznie lepszą żywotność w porównaniu z "wyczynowcami".
Każdy motocykl ma inną charakterystykę i inne zastosowanie, wyczynowe nie są stworzone do jazdy po lasach, czy też jakiś polach, jeździć można, nikt nie zabroni, ale po co sobie tylko więcej kłopotów robić, po co szybciej z portfela ma ubywać ?
Dużo osób robi realne remonty i sprzedaje, w pewnych przypadkach jest to całkowicie opłacalne, gdyż motocykl może kupić za psie pieniądze, zrobić go na galncy i sprzedać, a nawet zarobić na tym sporo.

Tak, tak.. sporo osób pisze, że nowy tłok po 15mth, ale każdy może przeczytać informacje z pudełka, które narzuca nam np. Vertex. Co sezon całkowicie wystarczy wymiana, nawet jak ganiasz na zawodach, może nie zbyt często, ale również.
Z docieraniem różnie bywa, ale zależy jeszcze co docieramy, nicasil, czy żeliwo ? Co do tego drugiego, to jego docieranie trwa znacznie dłużej.

Co do tego "gazowania" 2-paki, a szczególnie motocykle wyczynowe 2taktowe, mają to do siebie, że swoją moc ukazują dopiero po pewnym momencie, czyli trzeba je piłować dość wysoko, aby ta moc cały czas była przy nas, swoją potęgę ukazują na wysokich obrotach.
Gdy zjeżdżasz z górki, nie dodając lekko gazu, bądź nie wysprzęglając, motocykl może się zatrzeć, otóż jest smarowany olejem z mieszanki, jadąc z górki odcinamy mu smarowanie, a prędkość automatycznie napędza wał i tłok, więc tłók chodzi całkowicie bez smarowania.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez sylwek199888 » 17/9/2013, 18:55

Marek27p, no nie wiem czy 250 typu crf, yzf będzie dobra na pierwszy moto. Oczywiście nikt bogatemu nie zabroni, ale lepiej zacząć od czegoś słabszego.
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez owczarTM » 17/9/2013, 20:16

co sądzicie o rmz 250 z 2008 r bo na k9 będzie brakowało kasy ;)
owczarTM
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21/7/2013, 18:56
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez henio12323 » 17/9/2013, 21:21

moto jak moto :P wszystkie crossówki jak dla mnie robione prawie że identycznie, kwestia egzemplarza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez owczarTM » 17/9/2013, 21:37

i kwestia gustu :) duzo osób twierdzi,że to podaka i chciałem usłyczeć pare słów o nim ^^
owczarTM
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21/7/2013, 18:56
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Krzychu89 » 18/9/2013, 15:12

Witam
chce kupić crossa zastanawiam się nad KTM sx (lub sx-f) 450 lub honda crf 450
Prosze powiedzcie mi jak wygląda sprawa awarii tych sprzętów i ewentualnych godzinach po jakich sie reguluje zawory i ważniejsze rzeczy
z góry dzieki
Krzychu89
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/12/2009, 13:11

Postprzez sylwek199888 » 18/9/2013, 15:45

Regulacja najlepiej co jazdę (oczywiście nie po 30 minutowej jeździe), ale jak ktoś wie jak, to to nie zajmie dużo czasu. Może powiesz nam gdzie będziesz jeździł ?
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez Krzychu89 » 18/9/2013, 15:46

lasy / pola / polne drogi - 70%
30 % tor

co do regulacji to proszę mi podpowiedzieć do hondy trzeba jakieś podkładki niby a do ktm nie - prawda?
Krzychu89
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/12/2009, 13:11

Postprzez henio12323 » 18/9/2013, 19:29

zalezy jaki rocznik cie interesuje. bo w ktmie też są płytkowe zawory. sylwek co jazde zaglądac ? bez sensu, w takich sprzetach 15-20 mth to spokojnie mozna zrobic bez regulacji
krzychu - chcesz moto głównie na pola - lepiej szukaj enduro niz crossówki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Krzychu89 » 19/9/2013, 06:31

tylko że mi chodzi o jak największego buta na moto :) lubię na 1 kole latać.
a z tego co wiem to exc 525 to trochę ciężki sprzęt i gorzej jest z takimi rzeczami, czy się mylę?
Krzychu89
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/12/2009, 13:11

Postprzez Marcin1324 » 19/9/2013, 09:26

witam, myślicie że warto kupić tego ktma ?? http://tablica.pl/oferta/ktm-200-CID5-I ... 550e4f446a z tego co się dowiedziałem to jest zarejestrowany w polsce, jest to exc bo ma 6 biegów, i trzeba zrobić nicasil/tuleje i tłok.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 19/9/2013, 21:08

krzychu - latanie na gumie nie zależy od mocy motocykla tylko od umiejętnosci kierowcy, spokojnie do gumowania wystarczy skuterek 50 ccm :) chyba że kierowca p.... :D

marcin - moto trup znam chyba kolesia nawet nie ma czym sobie głowy zawracac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 21/9/2013, 07:52

aha to spox.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez ISHIFTI » 22/9/2013, 20:49

Witam ostatnio zacząłem się interesować motocyklami typu enduro,trochę już się naczytałem i chciałbym się dowiedzieć które będzie lepsze po przesiadce z 49cm3 .Interesuje mnie 2t jak zarówno i 4t i właśnie tutaj zaczyna się dylemat które wybrać.Chciałbym się dowiedzieć które będzie tańsze w utrzymaniu , ile palą i które jest tańsze do nabycia .Przez długi czas byłem zdecydowany na 125 w 2t ale teraz zacząłem rozważać nad 250 4t ,jak myślicie nie będzie to dla mnie za duże jak na początek?W 2t interesował mnie tylko jeden model wiadomo jaki czyli Yamaha dt125 :) a w 4t z tego co czytałem dobre są klx250 .Mam do przeznaczenia na ten cel 5tyś .Będę nim latał po polnych drogach jakiś lasek ,żwirownia no i czasem podskoczyć gdzieś ulicą.Mam 176cm i 67kg.Pozdrawiam.
Romet727-->...
Avatar użytkownika
ISHIFTI
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3/4/2013, 17:49
Lokalizacja: Brzeziny

Postprzez Prese » 23/9/2013, 15:20

Panowie proszę o poradę jakiego sprzętu szukać.
Chcę ruszyć do lasu trochę poszaleć, głównie jakieś polne drogi,błota,górki
wszystko przemawia za jakimś enduro, o wyjazdach na tor póki co nie myślę.

181cm wzrostu, 100kg wagi. Jest siła żebym to ja prowadził moto, a nie odwrotnie ;)

Byłby to pierwszy kontakt z cross/enduro, wcześniej jeżdżone po drogach (gsx-f 600 ).
Nie mam żadnych obaw co do mocy(chyba że takich, żeby nie było jej za mało) , ale też nie chciałbym czegoś, co zabierze mi frajdę z jazdy kosztem pilnowania non stop manetki.

Budżet 5000-6000 zł, da radę coś kupić ?

Zastanawiałem się nad dr350,czy to w miarę żwawy sprzęt? Pisaliście też tutaj o dt 125 2t ,przeglądając allegro widzę straszny rozstrzał w podawaniu mocy tego motocykla,od czego jest to zależne ?
Prese
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 1/6/2008, 17:41
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez Cracku » 23/9/2013, 20:12

ISHIFTI - 2T będzie na pewno miało więcej mocy czyli będzie także pochłaniało więcej benzyny, szybciej się zacierają niż 4T. Więc na pewno 4T będzie tańsze w utrzymaniu. Nie ma znaczenia między 4T a 2T w cenie mniej więcej kosztują podobnie. Ja bym ci polecił : (w 2T) YZ 125, CR 125, DT 125 albo (w 4T) CRF 250. Ale jeśli więcej latasz po lasach, polnych niż po torach to kup enduro :)
Cracku
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 22/6/2013, 16:08
Lokalizacja: Åšwidnica

Postprzez henio12323 » 23/9/2013, 22:18

prese - DRka to bedzie dobry wybór moto żwawe jest jak na soft enduro :D z wyczynówką ma mało wspólnego. ale za tą kase to jeden z lepszych wyborów. jeszcze mozna polecic XR 400 ale mało tego jest i sie cenią. co do DTtki podobna choc praca 2T przy twojej wadze nie bedzie najprzyjemniejsza co do rozstrzału - szczerze to powiedz mi ile osób realnie zna moc motocykla. ja mam ktma 3 lata i nie mam pojęcia ile ma koni, częsc mocy przepisywana jest z dowodu rej. gdzie często jest wpisywane coś na "odpierdziel się" ja np mam wage motocykla 150 kg, tylko mimo że latałem z duzym bakiem i jak bym dołozył wszystkie mozliwe dodatki to 150 kg nadal mi nie wyjdzie ;D wiec tam bajki są czesto. DT ma 15 koni, odblokowana koło 25 podkręcana może mieć ponad 30
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sylwek199888 » 30/9/2013, 15:21

4t nie jest aż takie tanie w utrzymaniu można powiedzieć, że koszty się równoważą 2t. W 2t robisz remont robisz częściej, ale taniej, a w 4t rzadziej, ale jak robisz generalny, to 4000tys nieraz więcej (zależy od marki). Można wziąć pod uwagę spalanie, wiadomo 4t mniej pali. Pozdrawiam

@edit

http://tablica.pl/oferta/honda-cr-125-n ... f36903b414
Co o tym myślicie. Mam do niego jak rzut beretem. Pozdrawiam
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez piciasek » 1/10/2013, 15:44

Jedyne co w niej jest limitowanego to okleina :D Troszke stara, ale za tą cene i jak faktycznie po remoncie to bym ją brał, może ma części do wglądu.
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê