Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Street4Fun » 2/2/2013, 15:06

8105DC08004-9
Da radę coś wywnioskować po tym kodzie nominalnym nabitym na tłoku(Rok/selekcja) ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez Miki14 » 2/2/2013, 16:03

Honda crf250 & suzuki rmz250
chcialem dowiedziec sie czym te 2 motory sie roznia ? i czy suzuki to jest dobra marka crossow wedlug was ? rocznik motorkow ok .2005-2009
PS. ku ktoremu jestescie bardziej sklonni ?
Miki14
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/9/2012, 11:20
Lokalizacja: wiocha :(


Postprzez henio12323 » 2/2/2013, 16:27

oba sprzety róznia sie w zasadzie wszystkim. nie ma wspólnych częsci. ale są to motocykle tej samej klasy. jak jestes amatorem a widać ze jestes, to dla ciebie bedzie kompletnie obojętne czy wybierzesz jedno czy drugie. do rocznika mniej wiecej jak szukasz. róznic wiekszych nie ma. silnik z suzuki jest np praktycznie identyczny jak w kawasaki kxf 250. w 09 juz moze mozna było nabyc wersje z wtryskiem paliwa, który za idealny nie był. generalnie co nie kupisz bedzie ok. nie skupiaj sie na danej marce. patrz lepiej co mozesz wyrwac w lepszej kasie i co wazniejsze w lepszym stanie technicznym. bo jak kupisz trupa to remont silnika moze wynieśćdrugie tyle co zakup motocykla :) i nei wazne czy to honda yamaha czy ktm.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 2/2/2013, 16:27

Ponoć crf lepsza bo miała alu ramę wcześniej niż rmz, i rmz jest bardziej zacofana w porównaniu do innych japońców. W crf jest głowica "UNICAM" z którą są ponoś problemy i że trzeba często wymieniać zawory.
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 2/2/2013, 16:51

to co że miała alurame? czy alurama to wyznacznik lepszego motocykla ? KTM do dzisiaj nie ma aluminiowych ram i to nie znaczy że są gorsze. w CRF jest unicam czyli jeden wałek. jak cos padnie to wymienaisz jeden wałek za 500 zł. a nie dwa wałki za 1000 zł :) kazde rozwiązanie ma swoje plus i minusy. nie ma motocykli idealnych. w RMZ wałki potrafią sie przestawiac, a przy złym serwisie lecą szybko mostki np. tak mozna wymieniac i wymieniać "bolączki" ale 99% tych bolączek robią użytkownicy. jak wszystko dbane jak trzeba to nie ma prawa sie uszkodzić praktycznie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 2/2/2013, 17:07

Wiadomo, że jak maszyna siedzi na alu, to będzie lżejsza znacznie, więc to chyba wyróżnia motocykl bycia lepszym, niż jak miałby siedzieć na stalówce. Więc dobrze kolega zaznaczył. Dodatkowo aluminiowa rama nie jest podatna na czynniki atmosferyczne(rdza), a stalówka ma swoje tendencje do rdzy na przetarciach. A KTM to inna bajka, kolega chce porównać Suze i Honde.

Ja jeszcze ponawiam pytanie co do tłoka.
8105DC08004-9
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 2/2/2013, 17:20

hahha o czym ty w ogóle piszesz? czemu ktm to inna bajka ? przecież ma stopową rame. pozatym fakt samo w sobie aluminium jest lżejsze niż jakikolwiek stop stali. ale jest duzo mniej sztywna i wytrzymała :) i przez to zobacz na powierzchnie i przekrój ramy aluminiowej a stalowej. stalowa wystarczy rurka cienka żeby uzyskać wiekszą sztywność ramy. a aluminiowy musi byc cały profil . weź sobie rame z CRFy i z KTMa np i porównaj. CRFa wcale nie bedzie miała lżejszej ramy ;) róznice bedą minimalne i bedą zalezały czy np rama od razu ma mocowania, obejmy uchwyty itp itd. swoją drogą to też dziwne że np kilka lat husqvarna miała najlżejsze motocykle mając stalową rame. cos się wiec nie zgadza

co do czynników, pomalowana rama proszkowo stalowa, z osłonkami ramy też jest w pełni zabezpieczona. żeby rdza przeżarła rame to nie wiem co trzeba z motocyklem robic. idąc za tą myslą wszystkie starsze KTMy i Huski powinny dawno byc na złomie z popękanymi przerdzewiałymi ramami. ;) także bez wiedzy w temacie bez sensu się wypowiadać. bo tylko mieszasz w głowie.

co do tłoka wklep to w google, albo wyslij zapytanie do producenta tłoka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 2/2/2013, 17:54

O ile dobrze pamiętam porównujemy dwa motocykle(Honde i Suze) a ty dokładasz jeszcze Kata i teraz zacznie się miszmasz. A co do ramy nic ci nie da, że stalówka proszkowana, luźne przewody, plastiki, czy inne duperele i po czasie to wszystko się o ramę ociera i potem tylko goła stal(A nie zawsze się wszystkich dupereli dopilnuje, które nie są odpowiednio przymocowane)
Chyba nie ma co dalej dyskutować, motocykle porównane. Suzka nie od dziś siedzi w offroadzie, więc na temat motocykli tej kategorii ma pojęcia, nie można im zarzucić felernych maszyn. Dodam jeszcze, że gdybym miał wybierać między tymi dwoma motocyklami, skłonny byłbym wziąć jednak Honde.
Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 2/2/2013, 17:57

mówie tylko że stal nie jest wcale gorszym materiałym niz alu. to i to ma swoje wady i zalety. Ty napisałeś tak, że mozna było wywnioskować że honda lepsza bo ma alurame. a to jest nieprawda :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez mates4514 » 2/2/2013, 20:38

Czy części z Yamahy yz 80 będą pasowały do yz 85 i na odwrót. Chodzi mi o napęd , silnik , chłodnicę i plastiki.
mates4514
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12/3/2011, 11:59

Postprzez henio12323 » 2/2/2013, 21:17

szczerze mówiac nie wiem, ale jak patrze na allegro czy ebay to nie widziałem jeszcze YZ 80... są same yz 85. w bikepics wyskakują ale jakies zabytki. wiec byc moze nie ma czegos takiego jak yz 80 jako tako. tylko są to po prostu 85tki ale niektórzy piszą że to klasa 80 ccm czy cos.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez anders1998 » 3/2/2013, 13:44

Witam.

Mam krótkie pytanie ; czym uszczelnić przewód paliwowy w DT 125 ? Od kranika poprzez filtr paliwa aż do gaźnika ? Mam tam rurke do benzyny, zaciśniętą obejmami przy końcówce od kranika lecz gdy postoi chwile moto z otwartym kranikiem kapnie sobie po kropli. Uszczelnić to silikonem czy czymś innym, skoro obejmy źle dociskają ? I czy w tym wężyku gdzie paliwo przezpływa ma znajdować sie powietrze czy nie ? (w sensie takie oko z powietrza jak w poziomicy)
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
Avatar użytkownika
anders1998
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez kris514 » 3/2/2013, 14:20

Ja bym bardziej poszukał skąd kapie i dlaczego (za duży wężyk??) ta bańka z powietrzem nie przeszkadza w jeździe i podczas pracy silnika zostanie raczej wessana :D
Wiem że przeźroczyste wężyki średnio nadają się do benzyny(twardnieją) po czym szybko puszczają paliwo
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez anders1998 » 3/2/2013, 14:34

Dokładnie to kapie od kranika. Przy wężyku jest taka specjalna końcówka do kranika i do niej wężyk podchodzi. To właśnie tylko w tym miejscu kapie. Tata ściskał obejmy najmocniej jak sie da ale jedak przez jakąś piciutką dziureczke kapnie sobie po kropelce. Tylko w tym miejscu chciałbym uszczelnić, ale nie wiem czym :/ Silikon ? Moze podczas jazdy go zerwać czy coś, klejem też żadnym raczej. Moze jakąś folijką termokurczliwą ?
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
Avatar użytkownika
anders1998
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez NoviQ » 3/2/2013, 16:47

Wymień wężyk na miękki gumowy. Kup z mniejszą średnicą otworu, żeby ciaśniej "wchodził". Opaska to samo spróbuj z inną. To ma pasować ze sobą, a nie jakieś robienie fuszerek z dodatkowymi uszczelniaczami typu silikon i klej. Ten przezroczysty wężyk jest twardszy, pewnie większa średnica otworu i niska temp, guma twardnieje i puszcza paliwo.
NoviQ
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 5/8/2009, 13:53
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez anders1998 » 3/2/2013, 16:50

To jest miekki wężyk :D Wszystko dobrze ale ta końcówka od karnika jest taka falowana nieregularna i to tam właśnie tkwi problem. Już 2 razy kupowałem wężyki bo jeden był za mały a ten drugi 8mm ledwo co wszedł po rozgrzaniu i tu właśnie jest odpowiedni rozmiar wężyka. Musze chyba jakos to uszczelnic.
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
Avatar użytkownika
anders1998
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez cichycr » 3/2/2013, 17:39

Końcówka taka właśnie falowana ma być. Weź nową opaskę, jakiś dobry wężyk i ma być.
Honda CR 125

fuck the whales, save 2 strokes !!!
Avatar użytkownika
cichycr
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 26/5/2012, 18:00
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez henio12323 » 3/2/2013, 18:45

zmierz najmniejsza srednice kranika ( jak masz falowanie to w dole fali ) i taki węzyk masz kupic. podgrzej go czyms i rozgrzany wciskaj. wtedy praktycznie bez zadnej obejmy ma byc szczelne. zaden silikon ci nic nie da
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kosa1231 » 4/2/2013, 08:17

henio12323 a jak by motor był katowany po remoncie to co by mogło się stać że nie ma iskry ???
kosa1231
Świeżak
 
Posty: 87
Dołączył(a): 26/12/2012, 20:27
Lokalizacja: CCH

Postprzez henio12323 » 4/2/2013, 08:53

w zasadzie katowanie niewiele ma do nagłego braku iskry. trzeba sprawdzic elektryke. niewiele jej jest wiec nie widze problemu. wymiana swiecy. sprawdzenie przewodu WN i dalej idąc w instalacje sprawdzić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê