Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez kzq » 10/3/2013, 20:23

Chodzi mi głównie o uszczelkę pod pokrywę sprzęgła, dzisiaj rozebrałem to mi się całą uszczelka porwała, to pomyślałem że kupię odrazu zestaw na cały silnik. Tymczasowo złożyłem pokrywę sprzęgła na tą uszczelkę z silikonem (czerwonym :D), niby trzyma, ale to już kaszaniarstwo...


@dawidsx
Powodów może być kilka, możesz mieć zapowietrzone sprzęgło, alewtedy i na ciepłym by "ciągnęło".
Możesz mieć skrzynie zalaną olejem który "klei" sprzęgło, szczególnie jest to widoczne na zimnym silniku.
Bądź też możesz mieć namieszane w samym sprzęgle, przekładki/tarcze sprzęgła, wtedy by ogólnie sprzęgło kiepsko działało.
Regulację sprzęgła masz przy klamce.
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań


Postprzez henio12323 » 10/3/2013, 20:37

dawid - są w sumie 2 rodzaje ustawienia. 1 to regulacja klamki własciwie, ale to też ma się do jakosci wysprzęglania - masz pokrętło przy klamce.. druga kwestia to grubość uszczelek przy wysprzęgliku.

kzq - co do uszczelki to włąsnie pod sprzegło w zasadzie tylko oryginał. dlatego że uszczelka musi być wysokiej jakości bo masz kanalik olejowy. jak by np sie rozszczelniło i nie trzymało cisnienia to masz kiche ;P druga sprawa to taka że oryginalna uszczelka jest pokryta jakby klejem. jak sie nową skręci na czystą powierzchnie nie ma prawa ciec.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez papek23 » 11/3/2013, 18:45

mam pytanie bo cos mi oleju kradnie;/ ok 100 ml na jakies 300-400 km do według was dużo ?? dodam że nie kopci
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez Bostorn » 11/3/2013, 18:58

jak by kradło to by było widac, czy po dodaniu gazu czy to na odcinie

to dużo, zdrowa maszyna nie powinna ani grama oleju wpierniczac
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez papek23 » 11/3/2013, 20:17

no własnie nic nie kopci pali od strzała na mocy tez nie stracił ale jeszcze zobaczymy jak chwile posmigam :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez henio12323 » 11/3/2013, 20:45

mi tez nie kopcił :D a oleju ssał ile chciał :D dawno robiony był remont serducha ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kzq » 11/3/2013, 21:56

Sprawdź czy ci się nigdzie nie poci, to taka podstawowa sprawa a często pomijana, można się nieraz zdziwić, szukasz przyczyny gdzieś głębiej a olej sobie powolutku gdzieś tam kapie po kropelce. Sprawdź uszczelniacze, uszczelki itd. Można sobie np. karton pod moto zostawić i szukać czy plam nie ma.
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań

Postprzez papek23 » 12/3/2013, 09:23

ok :) henio12323 nie mam poj kiedy był robiony ;/ bo kupiłem go ok 2 lat temu i niedawno był wymieniany cały rozrząd a co do tłoka nie zaglądaliśmy ;/ a mam pytanie co trzeba wymienic przy takim remoncie i jakie bedą ceny ok bo wyatarczy wymienić tłoka szlif uszczelki regeneracja wału albo cały wał i co jeszcze trzeba by było wymienić ??
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez henio12323 » 12/3/2013, 15:37

zalezy jak chcesz to zrobic. jak chcesz porządnie no to generalka silnika. tanio nie jest. nowa korba, wszystkie łozyska uszczelki i uszczelniacze. nowy tłok, i cylinder do szlifu o ile to żeliwo ale nie wiem czy tam nicasil przypadkiem nie jest fabrycznie. co do kosztów - nie wiem, bo nie znam cen podzespołów. poszukaj w necie ile kosztuje korba, tłok łozyska itp itd. szlif ewentualny to jakies 50 zł, a jak nicasil i zdrowy to tylko honowanie. przebicie korby koło 100 zł. robocizna zalezy od serwisu ew zalezy cyz sam robisz czy nie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 12/3/2013, 18:58

Tak tylko jeśli korba też do wymiany ta "AMBA" :D, bo w klx 250/300 są nie rozłączne wały z korbą, a wał cały tylko orginalny kosztuje gdzieś 2k.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 12/3/2013, 21:38

rzeczywiscie cos o tym słyszałem :D warto sie zagłębić, bo znajac zycie gdzies w PL jest spec który mimo wszystko przerabia te wały albo cos :P a jak taki koszt, to moze warto wymienic wszystkie łozyska a korby nie ruszać o ile nie wykazuje zadnych negatywnych luzów itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez papek23 » 13/3/2013, 17:09

akurat do łożysk to miał bym jeszcze dobry dostep w dobrych cenach bo kolegi wujek pracuje w sklepie z łożyskami to mysle ze były by w dobrych cenach :D no chyba że są jakieś nietypowe to będzie gorzej ;/
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez raper105 » 14/3/2013, 16:10

Mam pytanie, ile mocy ma yamaha wr 400, jakie jest jej spalanie, i czy jest w niej możliwość regulacji zawieszenia ( obniżenie)
raper105
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28/2/2012, 17:05

Postprzez Marcin1324 » 14/3/2013, 16:56

Mocy ma 45 km, spalanie tak średnio 5-9 l co do zawieszenia masz regulacje twardości.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez lukas90MX » 14/3/2013, 20:08

Jeździł ktoś w goglach lustrzanych? Chciałbym się dowiedzieć jaka jest w nich widoczność- czy jest jakaś różnica między zwykłym szkłem kolorowym a lustrem?
I jakie szybki sÄ… "najlepsze" na uniwersalne warunki pogodowe (lekkie slonce, bez deszczu, dzien :wink: )
Nie wiem czy warto kupować jakieś kolorowe szybki, bo zawsze jeździłem w czystej/przezroczystej dlatego niech się wypowie ktoś kto śmiga z kolorowymi.
Przymierzam siÄ™ do jakichÅ› lustrzanek ale nie ma duzo ciekawych
lukas90MX
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19

Postprzez kris514 » 14/3/2013, 20:21

Ja korzystam z przyciemnianych bo mnie słońce zazwyczaj razi i nieraz się zdarzy że nagle nic nie widzę(bo się ciemno zrobi). Są też pomarańczowe podobno ładnie wyostrzają kontury
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez lukas90MX » 14/3/2013, 20:37

Chyba kupiÄ™ fox main z czystÄ… szybkÄ…
http://allegro.pl/gogle-fox-main-undertow-orange-anti-fog-cross-i3032402649.html (otwórz link)
i do tego złote szybki lustrzane z ebaya:
http://www.ebay.co.uk/itm/FOX-MAIN-MOTOCROSS-MX-GOGGLE-CHROME-MIRROR-LENS-fits-MAIN-bmx-mtb-quad-/360592610871?pt=UK_Helmets_Headwear_Goggles&var=&hash=item53f4fe9637 (otwórz link)
Będzie elegancko wyglądać :wink:
Ostatnio edytowano 14/3/2013, 20:39 przez lukas90MX, łącznie edytowano 1 raz
lukas90MX
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19

Postprzez henio12323 » 14/3/2013, 20:39

lustrzana chyba nic nie zmienia, prócz tego że inni ciebie nie widzą... i ewentualnie pogarsza ci sie twoje widzenie...
ja latałem chyba w każdym kolorze dostępnym. no i róznice są spore. i nie zawsze na plus. jak ktos chce kupic gogle to moim zdaniem lepiej kupic jedne konkretne z biała szybką, chociaz ja akurat miałem rózne gogle, ( na sprzedaż ) wiec mogłem potestować

pomaranczowe - dobre są podczas jasnego dnia, czy słonce, czy słonce za chmurami, w lecie super sie spisują, kazdy kamyczek jest wyostrzony i moim zdaniem wzrok tak sie nie męczy. zawsze jak gdzies spojrzysz na słonce to nieco tłumi itp. ale z kolei jak np pada deszcz to kicha :D

fioletowa na pochmurne dni z kolei fajnie podkreślała teren i oczu nie męczyła też, ale jak tylko pada deszcz czy jest kurz to sa za ciemne

ciemna szybka/czarna dobra jak ostro słonce po gałach daje, ale bez rewelacji jak w przypadku pomaranczowej

teraz smigam tylko w białej szybce - najbardziej uniwersalna, czy słonce czy deszcz widzisz nieźle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lukas90MX » 14/3/2013, 20:41

Dlatego kupię lustrzaną szybkę dodatkowo, jak będzie się źle jeździło to w oryginalnej/czystej..
Rozumiem, że złota się kwalifikuje do żółtych?
lukas90MX
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19

Postprzez papek23 » 15/3/2013, 18:47

mam pytanie bo ostatnio kupiłem cylinder z tłokiem za grosze :) ale nie wiem czy jest dobry wiec wziołem wyjąłem z tłoka pierścień i włożyłem do cylindra (równo) i pomierzyłem i wyszło że szczelina jaką ma pierścień ma 0.35 a tłok z cylindrem ma 0.06 i teraz mam pytanie czy to jest w dobrym stanie czy raczej już się nie nadają do użytku ?
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê