Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Chodzi mi głównie o uszczelkę pod pokrywę sprzęgła, dzisiaj rozebrałem to mi się całą uszczelka porwała, to pomyślałem że kupię odrazu zestaw na cały silnik. Tymczasowo złożyłem pokrywę sprzęgła na tą uszczelkę z silikonem (czerwonym
), niby trzyma, ale to już kaszaniarstwo...
@dawidsx
Powodów może być kilka, możesz mieć zapowietrzone sprzęgło, alewtedy i na ciepłym by "ciągnęło".
Możesz mieć skrzynie zalaną olejem który "klei" sprzęgło, szczególnie jest to widoczne na zimnym silniku.
Bądź też możesz mieć namieszane w samym sprzęgle, przekładki/tarcze sprzęgła, wtedy by ogólnie sprzęgło kiepsko działało.
Regulację sprzęgła masz przy klamce.

@dawidsx
Powodów może być kilka, możesz mieć zapowietrzone sprzęgło, alewtedy i na ciepłym by "ciągnęło".
Możesz mieć skrzynie zalaną olejem który "klei" sprzęgło, szczególnie jest to widoczne na zimnym silniku.
Bądź też możesz mieć namieszane w samym sprzęgle, przekładki/tarcze sprzęgła, wtedy by ogólnie sprzęgło kiepsko działało.
Regulację sprzęgła masz przy klamce.
ktm exc 250 4t 2002
-
kzq - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
- Lokalizacja: Lubań
dawid - są w sumie 2 rodzaje ustawienia. 1 to regulacja klamki własciwie, ale to też ma się do jakosci wysprzęglania - masz pokrętło przy klamce.. druga kwestia to grubość uszczelek przy wysprzęgliku.
kzq - co do uszczelki to włąsnie pod sprzegło w zasadzie tylko oryginał. dlatego że uszczelka musi być wysokiej jakości bo masz kanalik olejowy. jak by np sie rozszczelniło i nie trzymało cisnienia to masz kiche ;P druga sprawa to taka że oryginalna uszczelka jest pokryta jakby klejem. jak sie nową skręci na czystą powierzchnie nie ma prawa ciec.
kzq - co do uszczelki to włąsnie pod sprzegło w zasadzie tylko oryginał. dlatego że uszczelka musi być wysokiej jakości bo masz kanalik olejowy. jak by np sie rozszczelniło i nie trzymało cisnienia to masz kiche ;P druga sprawa to taka że oryginalna uszczelka jest pokryta jakby klejem. jak sie nową skręci na czystą powierzchnie nie ma prawa ciec.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jak by kradło to by było widac, czy po dodaniu gazu czy to na odcinie
to dużo, zdrowa maszyna nie powinna ani grama oleju wpierniczac
to dużo, zdrowa maszyna nie powinna ani grama oleju wpierniczac
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
mi tez nie kopcił
a oleju ssał ile chciał
dawno robiony był remont serducha ?


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Sprawdź czy ci się nigdzie nie poci, to taka podstawowa sprawa a często pomijana, można się nieraz zdziwić, szukasz przyczyny gdzieś głębiej a olej sobie powolutku gdzieś tam kapie po kropelce. Sprawdź uszczelniacze, uszczelki itd. Można sobie np. karton pod moto zostawić i szukać czy plam nie ma.
ktm exc 250 4t 2002
-
kzq - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
- Lokalizacja: Lubań
ok
henio12323 nie mam poj kiedy był robiony ;/ bo kupiłem go ok 2 lat temu i niedawno był wymieniany cały rozrząd a co do tłoka nie zaglądaliśmy ;/ a mam pytanie co trzeba wymienic przy takim remoncie i jakie bedą ceny ok bo wyatarczy wymienić tłoka szlif uszczelki regeneracja wału albo cały wał i co jeszcze trzeba by było wymienić ??

--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
zalezy jak chcesz to zrobic. jak chcesz porządnie no to generalka silnika. tanio nie jest. nowa korba, wszystkie łozyska uszczelki i uszczelniacze. nowy tłok, i cylinder do szlifu o ile to żeliwo ale nie wiem czy tam nicasil przypadkiem nie jest fabrycznie. co do kosztów - nie wiem, bo nie znam cen podzespołów. poszukaj w necie ile kosztuje korba, tłok łozyska itp itd. szlif ewentualny to jakies 50 zł, a jak nicasil i zdrowy to tylko honowanie. przebicie korby koło 100 zł. robocizna zalezy od serwisu ew zalezy cyz sam robisz czy nie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tak tylko jeśli korba też do wymiany ta "AMBA"
, bo w klx 250/300 są nie rozłączne wały z korbą, a wał cały tylko orginalny kosztuje gdzieś 2k.

Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
rzeczywiscie cos o tym słyszałem
warto sie zagłębić, bo znajac zycie gdzies w PL jest spec który mimo wszystko przerabia te wały albo cos
a jak taki koszt, to moze warto wymienic wszystkie łozyska a korby nie ruszać o ile nie wykazuje zadnych negatywnych luzów itp


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
akurat do łożysk to miał bym jeszcze dobry dostep w dobrych cenach bo kolegi wujek pracuje w sklepie z łożyskami to mysle ze były by w dobrych cenach
no chyba że są jakieś nietypowe to będzie gorzej ;/

--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
Mocy ma 45 km, spalanie tak średnio 5-9 l co do zawieszenia masz regulacje twardości.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Jeździł ktoś w goglach lustrzanych? Chciałbym się dowiedzieć jaka jest w nich widoczność- czy jest jakaś różnica między zwykłym szkłem kolorowym a lustrem?
I jakie szybki sÄ… "najlepsze" na uniwersalne warunki pogodowe (lekkie slonce, bez deszczu, dzien
)
Nie wiem czy warto kupować jakieś kolorowe szybki, bo zawsze jeździłem w czystej/przezroczystej dlatego niech się wypowie ktoś kto śmiga z kolorowymi.
Przymierzam siÄ™ do jakichÅ› lustrzanek ale nie ma duzo ciekawych
I jakie szybki sÄ… "najlepsze" na uniwersalne warunki pogodowe (lekkie slonce, bez deszczu, dzien

Nie wiem czy warto kupować jakieś kolorowe szybki, bo zawsze jeździłem w czystej/przezroczystej dlatego niech się wypowie ktoś kto śmiga z kolorowymi.
Przymierzam siÄ™ do jakichÅ› lustrzanek ale nie ma duzo ciekawych
- lukas90MX
- Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19
Ja korzystam z przyciemnianych bo mnie słońce zazwyczaj razi i nieraz się zdarzy że nagle nic nie widzę(bo się ciemno zrobi). Są też pomarańczowe podobno ładnie wyostrzają kontury
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Chyba kupiÄ™ fox main z czystÄ… szybkÄ…
http://allegro.pl/gogle-fox-main-undertow-orange-anti-fog-cross-i3032402649.html (otwórz link)
i do tego złote szybki lustrzane z ebaya:
http://www.ebay.co.uk/itm/FOX-MAIN-MOTOCROSS-MX-GOGGLE-CHROME-MIRROR-LENS-fits-MAIN-bmx-mtb-quad-/360592610871?pt=UK_Helmets_Headwear_Goggles&var=&hash=item53f4fe9637 (otwórz link)
Będzie elegancko wyglądać
http://allegro.pl/gogle-fox-main-undertow-orange-anti-fog-cross-i3032402649.html (otwórz link)
i do tego złote szybki lustrzane z ebaya:
http://www.ebay.co.uk/itm/FOX-MAIN-MOTOCROSS-MX-GOGGLE-CHROME-MIRROR-LENS-fits-MAIN-bmx-mtb-quad-/360592610871?pt=UK_Helmets_Headwear_Goggles&var=&hash=item53f4fe9637 (otwórz link)
Będzie elegancko wyglądać

Ostatnio edytowano 14/3/2013, 20:39 przez lukas90MX, łącznie edytowano 1 raz
- lukas90MX
- Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 28/3/2010, 20:19
lustrzana chyba nic nie zmienia, prócz tego że inni ciebie nie widzą... i ewentualnie pogarsza ci sie twoje widzenie...
ja latałem chyba w każdym kolorze dostępnym. no i róznice są spore. i nie zawsze na plus. jak ktos chce kupic gogle to moim zdaniem lepiej kupic jedne konkretne z biała szybką, chociaz ja akurat miałem rózne gogle, ( na sprzedaż ) wiec mogłem potestować
pomaranczowe - dobre są podczas jasnego dnia, czy słonce, czy słonce za chmurami, w lecie super sie spisują, kazdy kamyczek jest wyostrzony i moim zdaniem wzrok tak sie nie męczy. zawsze jak gdzies spojrzysz na słonce to nieco tłumi itp. ale z kolei jak np pada deszcz to kicha
fioletowa na pochmurne dni z kolei fajnie podkreślała teren i oczu nie męczyła też, ale jak tylko pada deszcz czy jest kurz to sa za ciemne
ciemna szybka/czarna dobra jak ostro słonce po gałach daje, ale bez rewelacji jak w przypadku pomaranczowej
teraz smigam tylko w białej szybce - najbardziej uniwersalna, czy słonce czy deszcz widzisz nieźle
ja latałem chyba w każdym kolorze dostępnym. no i róznice są spore. i nie zawsze na plus. jak ktos chce kupic gogle to moim zdaniem lepiej kupic jedne konkretne z biała szybką, chociaz ja akurat miałem rózne gogle, ( na sprzedaż ) wiec mogłem potestować
pomaranczowe - dobre są podczas jasnego dnia, czy słonce, czy słonce za chmurami, w lecie super sie spisują, kazdy kamyczek jest wyostrzony i moim zdaniem wzrok tak sie nie męczy. zawsze jak gdzies spojrzysz na słonce to nieco tłumi itp. ale z kolei jak np pada deszcz to kicha

fioletowa na pochmurne dni z kolei fajnie podkreślała teren i oczu nie męczyła też, ale jak tylko pada deszcz czy jest kurz to sa za ciemne
ciemna szybka/czarna dobra jak ostro słonce po gałach daje, ale bez rewelacji jak w przypadku pomaranczowej
teraz smigam tylko w białej szybce - najbardziej uniwersalna, czy słonce czy deszcz widzisz nieźle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
mam pytanie bo ostatnio kupiłem cylinder z tłokiem za grosze
ale nie wiem czy jest dobry wiec wziołem wyjąłem z tłoka pierścień i włożyłem do cylindra (równo) i pomierzyłem i wyszło że szczelina jaką ma pierścień ma 0.35 a tłok z cylindrem ma 0.06 i teraz mam pytanie czy to jest w dobrym stanie czy raczej już się nie nadają do użytku ?

--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości