Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 15/3/2013, 19:33

porównaj to z serwisówką. nikt na ślepo ci nie powie... ale brzmi rozsądnie. w KTMie producent zaleca pasowanie od 05-07 mniej wiecej ( zalezy jaki tłok itp itd ) z kolei zuzycie pierscieni olejowych jest na zamku w cylindrze 1 mm, z kolei cisnieniowy pierscien jak pamiętam 0.6 mm. wiec 0.35 to na pewno jeszcze powinno byc ok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kzq » 17/3/2013, 12:01

Witam,
kupiłem uszczelkę sprzęgła firmy Athena: http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-spr ... 47034.html,
przynajmniej sprzedawca tak pisze. Zamontowałem uszczelkę, rozgrzałem moto zgasiłem i następnego dnia wróciłem a na kartocie plama oleju, jakby kilkanaście kropel spadło. Dzisiaj dokręciłem śruby pokrywy trochę mocniej. Zobaczymy co z tego będzie. Resztki starej uszczelki usunąłem przed montażem nowej, także ta sytuacja jest dla mnie wielką zagadką...
ktm exc 250 4t 2002
Avatar użytkownika
kzq
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
Lokalizacja: Lubań


Postprzez henio12323 » 17/3/2013, 12:03

pisałem Ci wyżej.... takie rzeczy tylko oryginał! atena to zwykły specjalny papier do uszczelek. a oryginalna uszczelka KTM ma na powierzchni taki jakby klej i jest duuuuzo pewniejsza. po czyszczeniu uszczelki z syfu warto drobnym papierkiem wodnym np przeleciec powierzchnie i odtłuścić. potem ori uszczelka i nie powinno ciec. o ile sie skręci z należytym momentem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bueno » 19/3/2013, 00:22

Co siÄ™ stanie gdy nie zrobiÄ™ remontu na czas w yz125 ? ZatrÄ™ jÄ…, ale czy przy okazji coÅ› jeszcze siÄ™ stanie ?
Grizzly700 & yz125 & aerox
Avatar użytkownika
Bueno
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23

Postprzez papek23 » 19/3/2013, 08:56

możliwe że łożyska się zatrą i staną albo gorzej bo tłok po przekroczeniu swojej normy będzie miał większy luz i będzie sie delikatnie obijał o cylinder i potem jak będziesz chciał robić go to nie wiadomo czy nie będziesz musiał nowego cylindra albo tulejować ale jest taka możliwość że tłok sie utrąci w tedy to już lipa jakich mało :D bo jak resztki wpadną w głąb silnika i uszkodzą np skrzynie albo inne części to remont może więcej kosztować jak cały moto ;/
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez Bostorn » 19/3/2013, 10:06

jeżeli nie zrobisz remonto na czas można wiele rzeczy ciekawych zaobserwowac :D

- jeździsz sobie dalej chociaż mocy już takiej nie ma
- może pójsc łożysko na wale korbowym i blokowac korbę (jeżeli łożysko się posypie niszczy Ci tłok, cylinder, głowicę)
- mogą pójsc łożyska korbowe i blokowac wał korbowy (jeżeli łożysko się posypie niszczy Ci tłok, cylinder, głowicę)
- może urwac korbowód, czego możliwością jest rozbicie karterów, uszkodzenie tłoka, oraz cylindr, głowicy (rozpiździaj po całości)
- tłok- może pęknąc, odłamac się, ewentalnie straci wymiar i będzie miał ruchy w kształcie jaja, w wyniku czego zniszczy nicasil, pęknięty tłok może zniszczyc nicasil i głowicę

przy każdym pęknięciu, posypaniu się, i innych poważniejszych usterkach pownno się wymieniac łożyska w najbliższej okolicy strefy działania, a najlepiej wymienic wszystkie łożyska w silniku


tak więc widzisz kolego że nie warto zwlekac z remontem i jeździc tak długo aż coś padnie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 19/3/2013, 10:14

oszczędzając w tym przypadku mozesz wydać wiecej kasy ;P wystarczy że bedzie stara korba wysokiej jakosci która długo nie za znać o sobie, aż np sie urywa i rozwala karter i masz juz duzy problem. chociaz akurat w 2t trzeba sie na prawde postarac o rozerwanie korby :D prędzej tłok strzela i tutaj rózne konsekwencje od żadnych. do wymiany cylindra itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bueno » 19/3/2013, 18:57

Niee nie chodziło mi o oszczędzanie ;D tylko po prostu nie mam pojęcia za ile zrobić remont bo nie wiem ile przejechałem odkąd kupiłem moto(miało wtedy około 20mth, Listopad).
Grizzly700 & yz125 & aerox
Avatar użytkownika
Bueno
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23

Postprzez henio12323 » 19/3/2013, 19:23

w takich małych 2T w sumie tłoki to sie wymienia czesto, i przy rozbieraniu warto to zrobić. bo jak masz 20 mth rozbierzesz np silnik do kontroli, to szkoda składac moto bo za pare mth tłok bedzie do wywalenia a uszczelki znów bd musiał zmieniac. najlepiej jak juz też rozebrac i ewentualnie pomierzyć. czy sie jeszcze nadaje do zakładania taki zestaw
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez karawar » 19/3/2013, 23:32

Czy muszę zarejestrować mojego KTMa EXC 450, żeby wystartować we wszystkich zawodach cyklu Puchar Polski Enduro w klasie E2/E3?
karawar
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19/3/2013, 23:15
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez MJR128 » 20/3/2013, 00:01

Jeśli chcesz być klasyfikowany to pojazd musi być ubezpieczony i zarejestrowany.
W dodatku musisz posiadać licencję.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Fantas3k » 20/3/2013, 13:59

Siemanko a więc mam takie małe pytanie mam DT 125R z 01 roku i jest ona coś za mocna i chcę się dowiedzieć za sprawą czego jest taka mocna. Mam wydech gianneli gaźnik 30mm większy niż orginalny i jakieś niemieckie papiery z jakimś czipem czy coś to jest wystawione faktury na prawie 1k euro. Kupując ja właściciel mówil że ma 36km nie wierzyłem ale moja dt idzie prawie w łeb w łeb z tt600r brata przegrywa o może 2m a on ma sprzęt zdrowy po remoncie. Co może w niej być wsadzone i ma to duży wpływ na zużywanie się silnika z 1,2 na kolo sama idzie na 3 mocniej dodam to tez się podnosi. Proszę o odp bo zadawala mnie to i niepokoi w sumie mam zębatke z przodu 15 zamiast (16) z tyłu orginalna wielkość i idzie 140 spokojnie.
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez MarekV6 » 20/3/2013, 17:54

Chce się dokładniej dowiedziec jako mieszankę paliwową
zastosowac do yamaha YZ 125
cztery w rzędzie rządzi wszędzie.....ZX6R
Avatar użytkownika
MarekV6
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 15/12/2012, 17:34
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez kris514 » 20/3/2013, 18:15

w serwisówce jest 1:30 yamalube
Mi na castrolu ładnie przepala na 1:35
na 1:50 też będzie motor chodził (chociaż nie wiadomo ile)
Więc lej coś w zakresie 1:30-1:40 i będzie dobrze (chyba że jakiś olej typu ipone samuraj czy motul 800, to w tedy 1:50 wystarczy)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 20/3/2013, 20:41

fantastik - pytasz ale sam sobie odpowiedziałes ;P kumpel tez ma yamaszke z wyciągniem z hamowni na podobną moc. i też ma ten wydech i gaźnik wiekszy. moto fajnie chodziło wkręcała sie jak crossówka przy cyzm nadal była wytrzymała :D wiekszej mocy konstrukcja silnika juz nie pozwoli osiągnać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fantas3k » 20/3/2013, 21:00

Wiem wiem ale to mnie ździwiło bardzo z tego co wyliczyłem to wydech jakieś 300euro gaźnik 200euro robocizna z 200euro i 300 euro na czip czy to możliwe w ogóle moto sie faktycznie wkręca jak pojebane :D sory za to. za jakiś tydzień będę śmigałz kumplem co ma dt 125 na orginale i napisze jakie odczucia z jazdy na jego a jazdy na mojej detce :)
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 20/3/2013, 21:04

nie widze problemu tu sie nie ma czym podniecać :P

ja miałem kopie yamahy dt, o nazwie MBK. miała podkręcony silnik 50 ccm, to kumpla ktm lc2 który jest nieco mocniejszy od fabrycznej DT, przy sciganiu minimalnie był szybszy, z początku to nawet momentami ja go brałem. dopiero od jakis 60-70 km h on pomału zaczał przyspieszac a ja juz wolniej. choc moja 50tka szła niecałe 120 km h.... wiec normalne że performance duzo daje :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 25/3/2013, 17:30

Witam, mam pytanie co do luzu na zębatce zdawczej w CR 125. Czy musi być luz pomiędzy zębatką a wałkiem zdawczym?
Bo wałek ma troszke luz od siebie i do siebie, tak jakbym go wpychał, ale to chyba normalne, bo na boki nie ma. A czy zębatka może mieć luz na boki, czy musi być sztywna z wałkiem? Wiadomo, silnik jest sztywno przymocowany, to chyba powinien być jakiś luz na tej zębatce, czy jednak nie?
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez henio12323 » 25/3/2013, 18:26

to zależy.

w CR jak pamietam jest zebatka dokręcana sruba - wtedy podkładma miedzy srubą a zębatką powinna ją dociskac. i zebatka powinna byc nieruchoma na wszystkie strony. jak ma luz na wałku z powodu takiego że sie zuzyła i wyrobiła - najlepiej wymienic. z kolei jak ma luz bo podkładka nie dociska - mozna wymienic podkładke albo ją podgiąc w stożek tak żeby dociskała - im mniej luzu tym lepoiej

czasami jak jest zabezpieczenie typu seger, albo podkładka którą wkłądasz przekręcasz, i przykręcasz do zebatki ma luz wzdłuzny i tego sie ominac nie da
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 25/3/2013, 18:57

No mam na śrubę, teraz to nie wiem bo kumpel ma crke z 97' i tam ma duży luz pomiędzy zębatką a wałkiem, ale bedziemy na dniach teraz wymieniać napęd u niego, a u mnie nie ma wcale luzu, w sumie chyba mogę zrobić żebym miał luz, ale dałęm tak podkładkę żeby nie było żadnego luzu. W niektórych motocyklach zalecany jest luz, no ale nie wiem jak w CR.
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê