Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Witam,
sprawa trochę skomplikowana, zabrałem się za rozbieranie lag, a więc tak:
http://ktmsklep.pl/new-katalog/25,167,1 ... acing-2002
w jednej ladze nie wiem jakim cudem, wykręciłem element 69. Tego elementu na którym jest sprężyna nie rozkręcałem (4 i 24 sa razem).
Tutaj nadchodzi moje pytanie, jak mam dokręcić ten element 69, bo mi się całość obraca i nie mam za co złapać, czy trzeba rozłączyć elementy 61 i 58, one luźno w sobie siedzą?
Napisałem trochę chaotycznie, bo nie znam nazw niektórych elementów zawieszenia, proszę o podpowiedzi
.
sprawa trochę skomplikowana, zabrałem się za rozbieranie lag, a więc tak:
http://ktmsklep.pl/new-katalog/25,167,1 ... acing-2002
w jednej ladze nie wiem jakim cudem, wykręciłem element 69. Tego elementu na którym jest sprężyna nie rozkręcałem (4 i 24 sa razem).
Tutaj nadchodzi moje pytanie, jak mam dokręcić ten element 69, bo mi się całość obraca i nie mam za co złapać, czy trzeba rozłączyć elementy 61 i 58, one luźno w sobie siedzą?
Napisałem trochę chaotycznie, bo nie znam nazw niektórych elementów zawieszenia, proszę o podpowiedzi

ktm exc 250 4t 2002
-
kzq - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
- Lokalizacja: Lubań
mam pytanie. czy mozna np z rocznika 2005 przełożyć osłone tarczy (tylnej) do rocznika 2004 ? chodzi mi o to czy sprzedawca moze w ten sposob oszukac potencjalnego klienta 

aktualnie bez motoru 

- Scyzor1989
- Świeżak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
- Lokalizacja: Gorzow
kzq element 58 trzyma się na wcisk i jest dokręcony elementem 69 niby mógłbyś wziąć i odkręcić 23 od 60/61 ale ja np. poradziłem sobie w ten sposób że po wyjęciu sprężyny i założeniu 4 laga nie dochodzi do końca i po prostu (najlepiej w 2 osoby) oprzeć o podłogę i mocno docisnąć (wtedy przestanie obracać się 58) i przy tym docisku dokręcać 69
Scyzor jeśli otwory by pasowały to czemu nie (ale mało który oszust zwraca uwagę na szczególy)
Scyzor jeśli otwory by pasowały to czemu nie (ale mało który oszust zwraca uwagę na szczególy)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Podsumowując, wydłubałem już uszczelniacze. Jedyne co zrobiłem źle to ruszyłem ten element 69, pod nim jest miedziana podkładka a jak wiadomo takie podkładki są jednorazowe i czekają mnie poszukiwania po lokalnych sklepach, jeśli mi się nie uda będę próbował na starych.
A tutaj pytanko, numer 19 jest to uszczelniacz pyłowy, z tego co patrzyłem to tak mi średnio zgarnia z lagi. Poszukiwania po lokalnych sklepach prawdopodobnie zakończa się fiaskiem. Cena pyłowych w internecie to 42zł za jeden, także nie wiem czy warto je zamawiać...
@kris514
A podkładki miedziane zostawiłeś czy nowe kupowałeś? nr. 81
A tutaj pytanko, numer 19 jest to uszczelniacz pyłowy, z tego co patrzyłem to tak mi średnio zgarnia z lagi. Poszukiwania po lokalnych sklepach prawdopodobnie zakończa się fiaskiem. Cena pyłowych w internecie to 42zł za jeden, także nie wiem czy warto je zamawiać...
@kris514
A podkładki miedziane zostawiłeś czy nowe kupowałeś? nr. 81
Ostatnio edytowano 21/2/2013, 20:29 przez kzq, łącznie edytowano 1 raz
ktm exc 250 4t 2002
-
kzq - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
- Lokalizacja: Lubań
skręc lage i najpierw od dołu odkręć, jak dalej sie kręci, to scisnij całe zawieszenie troche, i sie przestanie kręcic.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Szczerze to zostawiłem stare (ale pod nimi jest oring który wymieniłem)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
a jak niby miałems 69 nie ruszac ? przeciez musisz to wykręcic żeby dostać się do bebechów. ja podkładki też nie zmieniałem. juz 3 X lage rozbierałem i trzyma.
co do uszczelniaczy - pyłowek nie dostaniesz bo to nie są zwykłe uszczelniacze. co do 43 zł nie wiem gdzie to znalazłeś. ale spoko mozna taniej znaleść. widziałem kiedys zestawy po chyba 100-120 zł komplet olejowych i pyłowych.
co do uszczelniaczy - pyłowek nie dostaniesz bo to nie są zwykłe uszczelniacze. co do 43 zł nie wiem gdzie to znalazłeś. ale spoko mozna taniej znaleść. widziałem kiedys zestawy po chyba 100-120 zł komplet olejowych i pyłowych.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Podsumowując, zrobiłem te lagi.
Przed rozbieraniem lag, każda chodziła inaczej mimo tych samych ustawień, w jednej ladze między podkładkami sprężyny (36) znalazłem dodatkowa podkładkę, być może dlatego tak różnie pracowały, tylko kto i dlaczego ją tam wsadził?? Lagi 43mm, w sumie wlałem niecałe 800ml oleju, lustro wyszło mi 11cm więc chyba dobrze.
Przed rozbieraniem lag, każda chodziła inaczej mimo tych samych ustawień, w jednej ladze między podkładkami sprężyny (36) znalazłem dodatkowa podkładkę, być może dlatego tak różnie pracowały, tylko kto i dlaczego ją tam wsadził?? Lagi 43mm, w sumie wlałem niecałe 800ml oleju, lustro wyszło mi 11cm więc chyba dobrze.
ktm exc 250 4t 2002
-
kzq - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
- Lokalizacja: Lubań
Z jakich motorów pasowały by koła na supermoto do hondy cr 125 01 r ?(dodam ze nie chodzi mi o drogie koła w cenie około 1500-2000zł itp)
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
kzq nie wiem jak ty ale fabrycznie ja miałem po 2 podkładki, a wywaliłem je całkiem żeby nieco zmienic charakterystyke.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zamierzam wysłać cylek do tulejowania i tłok nowy - brać u nich, czy na własną rękę ? (MOTOR-TECH)
Niby dwa te same tłoki, a cena jednak inna
http://allegro.pl/wossner-tlok-47-45-mm ... 46424.html
http://allegro.pl/tlok-honda-cr-85-03-c ... 92982.html
Taniej chybaby mnie wyniosło kupić na własną rękę tego za 220 wysłać im i objaśnić co mają zrobić.
Z tego co znalazłem w cenniku tłoków, W Motor-Techu wsadzają ten droższy tłok (320zł)
Niby dwa te same tłoki, a cena jednak inna
http://allegro.pl/wossner-tlok-47-45-mm ... 46424.html
http://allegro.pl/tlok-honda-cr-85-03-c ... 92982.html
Taniej chybaby mnie wyniosło kupić na własną rękę tego za 220 wysłać im i objaśnić co mają zrobić.
Z tego co znalazłem w cenniku tłoków, W Motor-Techu wsadzają ten droższy tłok (320zł)
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
wossner to wossner nie robia róznych wossnerów. kup tanszy i niech ci dorobią tuleje pod ten tłok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
A ile stoi tulejowanie 85ccm w Motortechu ?
Ja bym robił na 80ccm, bo po zużyciu tego rozmiaru zawsze możesz dać większy czyli do 85cccm.
Ja bym robił na 80ccm, bo po zużyciu tego rozmiaru zawsze możesz dać większy czyli do 85cccm.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
" Silniki dwusuwowe 2T
Średnica tłoka do 45 mm - 300 zł
Średnica tłoka do 56 mm - 350 zł "
http://www.motor-tech.katowice.pl
Co do rozmiaru, to wstawię normalnie 85 i wyślę im tłok, nie będę zmniejszał jego pojemności.
Dobrałbym tłok do tej mniejszej pojemności ?
Średnica tłoka do 45 mm - 300 zł
Średnica tłoka do 56 mm - 350 zł "
http://www.motor-tech.katowice.pl
Co do rozmiaru, to wstawię normalnie 85 i wyślę im tłok, nie będę zmniejszał jego pojemności.
Dobrałbym tłok do tej mniejszej pojemności ?
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Skoro już wiesz, że nie będziesz robił na mniejszą pojemność to po co się pytasz, czy dobierzesz tłok?
Ja mogę Ci to zrobić tak, że zamontuje tłok od 80, ty zajeździsz cylinder na rozmiarze 80 i wystarczy szlif, żeby mieć 85 i dalej jeździć kupe czasu. A tulejownie byłoby za 320zł
Ja mogę Ci to zrobić tak, że zamontuje tłok od 80, ty zajeździsz cylinder na rozmiarze 80 i wystarczy szlif, żeby mieć 85 i dalej jeździć kupe czasu. A tulejownie byłoby za 320zł
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Motocykl robię pod sprzedaż, więc nie będę się bawił w zmniejszanie pojemności.
Dowiedziałem się wszystkiego, dzięki
Dowiedziałem się wszystkiego, dzięki

-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
orientuje się ktoś czym można zastąpić specjalną paste do mussów do kół ? kupiłem zestaw i niebawem bede brał się za montaż. ale wyczytałem że te mussy musza byc nasmarowane. nie bardzo mam dojscie do małej ilosci tego specyfiku a wydawanie 200 zł za duze opakowanie, którego i tak nigdy nie zuzyje jest troche bez sensu.
kiedys widziałem jak zawodnicy uzywali zwykłego smaru ( tam wiadomo jakis smar który nie uszkadza gumy itp ) do smarowania dętek, tak żeby przy nizszym cisnieniu, opona nie :szczypała" i nie uszkadzała dętki. czy mozna posmarowac smarem mussa ?
kiedys widziałem jak zawodnicy uzywali zwykłego smaru ( tam wiadomo jakis smar który nie uszkadza gumy itp ) do smarowania dętek, tak żeby przy nizszym cisnieniu, opona nie :szczypała" i nie uszkadzała dętki. czy mozna posmarowac smarem mussa ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zastanowił bym sie czy smar do uszczelniania opon by sie nie nadał (każdy wulkanizator taki ma)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Witam! Mam pęknięte żeberko w chłodnicy, i mam to pospować czy skleić jakimś klejem? Bo nowej nie będe kupywał, mieliście kiedyś taki przypadek?
EXC 125
- Damianooo1998
- Świeżak
- Posty: 278
- Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: Poddębice
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości