Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez anders1998 » 10/2/2013, 14:26

Wyjąłem dzisiaj z mojej DT 125 dyfuzor, i przy okazji chciałbym go wyczyscić, ale nie wiem czym i jak. W środku jest tak jakby posmarowany olejem i ciągle sie z niego ulatnia taki dymek jak po przepalaniu. Czy czyszczenie tego dyfuzora np. kretem nie zepsuje nic w nim ?
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
Avatar użytkownika
anders1998
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
Lokalizacja: Limanowa


Postprzez barek253 » 10/2/2013, 15:38

nie nie zepsuje. stosowałem kreta i daje rade. zalej wrzątkiem i zostaw na noc i tak kilka razy. póżniej ulej np połowę wody i nawrzycaj nakrętek małych itp. zatkaj obie strony i powstrząsaj. wszytko powtórz kilka razy i dyfuzor będzie w środku jak nowy. mój fmf teraz pieknie pyrka :P
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez Marcin1324 » 10/2/2013, 16:30

A jak by tak zapalić, nagromadzony w dyfuzorze olej.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez anders1998 » 10/2/2013, 16:47

No więc zrobiłem to tak :

Wsypałem kreta, i wlałem cały czajnik wrzącej wody i odstawiłem to na 20 minut, trzepiąc co kilka minut. Robiłem tak dwa razy, potem wrzuciłem to do wanny i bierząca woda wypłukałem wytrzepując ostatnie graty ze środka. I jak przyświeciłem latarką do dyfuzora - uśmiechnąłem sie :) Był czysty, widać samą blache. Wiec kolejna misja z odnawiania DT wykonana :D
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
Avatar użytkownika
anders1998
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez henio12323 » 10/2/2013, 18:09

co do zacisków - ja rozbieram wszystko na częsci pierwsze. i czyszcze przedmuchuje itp. oringi tłoczków smaruje płynem hamulcowym. a tłoczki odrobiną smaru ale dosłownie minimalnie. i wszystko składam. od razu wale duzo smaru do ruchomych elementów zacisku czyli tam gdzie zacisk moze rozchodzic i schodzic się na boki. to sie często zapieka, i potem klocki mogą trzeć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez anders1998 » 10/2/2013, 20:17

Przy okazji jak ściągnąłem dyfuzor obczaiłem tłok, który niedawno przed zimą był wymieniany. Tłok Wossner. I prosze napiszcie mi jak to jest ; nowy tłok na allegro jest ciemno szary a gdy ja popatrzyłem na niego przez otwór dyfka to tłok był cały srebrny, gładki z czarnymi przetarciami.
Czy tak to powinno wyglądać ? Czy tłok dalej nie powinien być cały szary ? I on powinien być cały gładki ?
Yamaha DT 125 - I'am WANTED
Avatar użytkownika
anders1998
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez henio12323 » 10/2/2013, 22:40

zalezy od spasowania itp u niektórych ten teflon trzyma sie długo. u innych kilka kilometrów i juz jest przytarty. on generalnie jest tam po to aby moto łatwiej docierać i ciasniej pasować bo i tak ma dosyc niskie tarcie. aby nie miał rys głębszych ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Nagaroth » 11/2/2013, 18:39

Witam, mam pytanie co do uszczelniaczy wałka zdawczego, a mianowicie - do czego jest ten gumowy oring na z ogłoszenia poniżej, co jest pomiędzy zimeringiem i tulejką? Gdzie go trzeba założyć?

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-walk ... 97312.html
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez kris514 » 11/2/2013, 19:05

W tulejce masz rowek w który go wkładasz (aby uszczelnić miejsce miedzy tulejką a wałkiem) simering uszczelnia miedzy karterem a tulejką. Tyle w tym temacie :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Street4Fun » 12/2/2013, 17:18

http://www.2wheelpros.com/oem-parts/200 ... embly.html Element 27 ma wbite, czy wtłoczone łożyska - bez możliwości ich wyciągnięcia, tylko wymiana całego elementu ?
Dzisiaj przy próbie wybicia, igiełki się tylko wysypały. Łożysko jak siedziało, tak siedzi.

http://www.2wheelpros.com/oem-parts/200 ... embly.html Element 16 trzpień się zwyczajnie wybija ? Natrzaskałem go jak głupi i nawet nie drgnie.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 12/2/2013, 18:43

hehe a jaki byłby sens montowania łozysk na stałe ? oczywiscie że są do wyciągniecia. tam są progi na srodku czasami wiec musisz łozysko wybijac nie przez cały łącznik tylko od razu. doradze ze warto to podgrzać i od razu lepiej idzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Damianooo1998 » 12/2/2013, 21:02

Jak podłączyć wyłacznik zapłonu w Exc 125 2004? Jeden kabel ma iść do modułu, a drugi do masy?
EXC 125
Damianooo1998
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 12/2/2013, 21:37

w ksiązce serwisowej masz rozrysowany układ jest bardzo prosty, sprawdzasz wyłącznik kill switch, patrzysz jakie ma kolory, i idziesz palcem po kablu i widzisz gdzie wchodzi np do modułu i jaki ma kolor i juz masz 1 kabel. drugi to samo. bez kombinacji i niedomowień :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kosa1231 » 13/2/2013, 14:59

Gdzie w crossie diabolini 250 wlewa się olej do skrzyni biegów
kosa1231
Świeżak
 
Posty: 87
Dołączył(a): 26/12/2012, 20:27
Lokalizacja: CCH

Postprzez Marcin1324 » 13/2/2013, 16:24

Tam chyba masz tylko jeden obieg oleju choć nie wiem, to lejesz tam gdzie normalnie albo masz gdzieś wlew na silniku albo w ramie, tak jest w normalnym motorze nie wiem jak w diabolini.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez kris514 » 13/2/2013, 16:56

Masz wlew kolo kopki, stan na oczku z prawej strony i jeden obieg (olej smaruje skrzynie sprzeglo korbe tlok i zawory)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kosa1231 » 13/2/2013, 17:49

No tam koło kopki mam to i tam wlewam olej do silnika i jak tam wleje to jest już ok ? , i do skrzyni nie trzeba lać??
kosa1231
Świeżak
 
Posty: 87
Dołączył(a): 26/12/2012, 20:27
Lokalizacja: CCH

Postprzez Marcin1324 » 13/2/2013, 18:18

Masz 1 obieg na cały silnik ba nawet skrzynie, tak więc będzie ok. :D
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 13/2/2013, 18:19

a czy potrafisz czytać ze zrozumieniem ? przecież KRIS jak dla kompletnego laika napisał co smaruje ten olej, tak ten olej smaruje calutki silnik w środku - mam nadzieje ze teraz bedziesz potrafił to przetworzyć i zrozumieć :) wlewasz jeden olej i tyle....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 13/2/2013, 18:20

Tylko nie zwykły olej silnikowy, bo on smaruje jeszcze przekładnie i sprzęgło.

Mam takie pytanie z innej beczki, jakie robią największe buty na motor enduro/cross, bo jak się patrzyłem to nie było żadnych 49/50, a ja właśnie takie bym chciał.
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr
cron