[biblioteka] Łańcuch motocyklowy - co musisz...
Posty: 68
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Może mam jakiś dziwny motocykl ale ubrania olejem mi wcale nie brudzi, mimo tego że smaruje nim łańcuch.Komentatorzy napisał(a):teraz doczytałem "Materiał powstał we współpracy z Castrol"<br><hr>g5<br>Komentatorzy napisał(a):Dlatego ani słowa o smarowaniu olejem silnikowym/przekładniowym. A w serwisówkach tak zalecają...<br><hr>Dyy<br>Komentatorzy napisał(a):Chcę to zobaczyc jak smarujesz swoj lancuch olejem przekladniowym i silnikowym, a potem spedzasz godziny czyszczac z niego siebie i motocykl<br><hr>Paczacz<br>
Również jeżeli nałożysz go odpowiednią ilość to nie wyrzuca go bardzo na oponę a felgę mam czarną więc się nie przejmuje.
To teraz Ty spróbuj zmyć smar w spray'u z podłogi w swoim garażu albo felgi na którą kapnie zanim rozpuszczalnik odparuję, zobaczymy kto będzie miał łatwiej.<br><hr>Dyy
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
takie to proste a opowiadają bajania z krainy mchu i paproci<br><hr>wróżbitaKomentatorzy napisał(a):no właśnie używałem już wielu specyfików i felga zawsze jest upaprana po jeździe nawet jak moto postoi noc w garażu i następnego dnia latam. Stąd moje pytanie czego używacie do zmywania smaru z felgi ? ze swojej strony mogę polecić zakupiony w markecie specyfik za 6-7zł - płyn do czyszczenia felg samochodowych. Pozdrawiam<br><hr>Tytus<br>Komentatorzy napisał(a):najlepszy i najszybszy wg mnie do mycia felgi bedzie srodek do mycia łancucha. tych samych firm co i smary do łańcucha. Psiukam odrobine, przecieram szmatka i git<br><hr>zorro2006<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mitologia, jak nie nałożysz go tonę to nic nie chlapie. Łańcuch mam 20k i jeździ ok na odrobinie przekładniowego co 300km.<br><hr>VersysKomentatorzy napisał(a):teraz doczytałem "Materiał powstał we współpracy z Castrol"<br><hr>g5<br>Komentatorzy napisał(a):Dlatego ani słowa o smarowaniu olejem silnikowym/przekładniowym. A w serwisówkach tak zalecają...<br><hr>Dyy<br>Komentatorzy napisał(a):Chcę to zobaczyc jak smarujesz swoj lancuch olejem przekladniowym i silnikowym, a potem spedzasz godziny czyszczac z niego siebie i motocykl<br><hr>Paczacz<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
eeee nie masz racji pędzel powinien być z włosia łonowego dziewicy studiującej na AGH<br><hr>fidodidoKomentatorzy napisał(a):A czym najlepiej smarować łańcuch w B-Kingu?<br><hr>xman<br>Komentatorzy napisał(a):To bardzo trudne pytanie.
Czytałem jednak, że jego konstruktorzy zalecają stosowanie smaru uzyskanego podczas frakcjonowania w temp. 398-406 st. C, ropa zaś powinna pochodzić z odwiertów u wybrzeży Gabonu. Jedyna słuszna metoda nakładania to delikatne, posuwisto-zwrotne ruchy pędzlem z bobrzej sierści. Pamiętaj jednak, aby włosy w pędzlu nie były rwane zbyt blisko odbytu dawcy, gdyż wówczas B-King będzie osiągał jedynie 76% procent mocy z uwagi na zbyt wysoką zawartość gorzkich bobrzych feromonów naniesionych na łańcuch.
Ufam, że teraz masz pełen obraz sytuacji.<br><hr>Krzycho<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
koszt zestawu napedowego z wymiana to 500-800 zl ? I ktore aso w takiej cenie to zrobi do np zzr1400 czy innej hayabusy ?<br><hr>NieMamNicka
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"(smar niszczy gumę, a nasmarowana opona „słabo” trzyma na jezdni)"masło maślane niszczy gumę to i niszczy gumowe oringi?w łańcuchu...no wiadomo że tak nie jest.Za co to ludzie kasę biorą:/<br><hr>Fz1
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
O-ring jest z gumy olejoodpornej a opona nieKomentatorzy napisał(a):"(smar niszczy gumę, a nasmarowana opona „słabo” trzyma na jezdni)"masło maślane niszczy gumę to i niszczy gumowe oringi?w łańcuchu...no wiadomo że tak nie jest.Za co to ludzie kasę biorą:/<br><hr>Fz1<br>
<br><hr>Sewerr
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Napęd do Bandita 1200 na łancuchu ZVMX kosztował mnie z wymianą 750 zł. Trzy tygodnie temu.<br><hr>LeonKomentatorzy napisał(a):koszt zestawu napedowego z wymiana to 500-800 zl ? I ktore aso w takiej cenie to zrobi do np zzr1400 czy innej hayabusy ?<br><hr>NieMamNicka<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
naftą doskonale można wyczyścic też felgi<br><hr>ozKomentatorzy napisał(a):Do smarowania używam Wurth HSW 100, wprawdzie nie typowy do łańcuchów, ale łańcuch po moich 6tys km i nie wiem ilu poprzedniego właściciela na nim jest dalej ok (did 525vm), do czyszczenia łańcucha nafta, a do czyszczenia felgi po smarze płyn do mycia silników K2 Akra, myjka ciśnieniowa (najlepiej na stacji bo przy laniu piany leci gorące) i na pewno syf zejdzie. Pozdro, LWG<br><hr>gixxer<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
jak to,przecież R1200 to najlepszy terenowy motocykl świata!<br><hr>ozKomentatorzy napisał(a):Tylko wał pędny Kardana... I raz na zawsze - święty spokój - z łańcuchami lub paskami zębatymi...))<br><hr>BMW R1200 GS<br>
Komentatorzy napisał(a):Tylko do chwili aż odkryjesz teren a wtedy będziesz miał ciśnienie na coś lżejszego z łańcuchem żeby dało się zmienić przełożenie na "wolniejsze".<br><hr>F800GS<br>Komentatorzy napisał(a):Interesuje mnie wyłącznie turystyka drogowa... W tym - turystyka odbywana po drogach utwardzonych gorszej jakości... I raczej nie zamierzam odkrywać terenu w ani w formie przeprawowej ani motokrosowej.... A już raczej na pewno nie będę miał "ciśnienia" na totalne babranie się i gnojenie w błocie, piachu i brudnej zimnej wodzie.... Po prostu - mnie to nie bawi.....<br><hr>BMW R1200 GS<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dobre!Komentatorzy napisał(a):A czym najlepiej smarować łańcuch w B-Kingu?<br><hr>xman<br>Komentatorzy napisał(a):To bardzo trudne pytanie.
Czytałem jednak, że jego konstruktorzy zalecają stosowanie smaru uzyskanego podczas frakcjonowania w temp. 398-406 st. C, ropa zaś powinna pochodzić z odwiertów u wybrzeży Gabonu. Jedyna słuszna metoda nakładania to delikatne, posuwisto-zwrotne ruchy pędzlem z bobrzej sierści. Pamiętaj jednak, aby włosy w pędzlu nie były rwane zbyt blisko odbytu dawcy, gdyż wówczas B-King będzie osiągał jedynie 76% procent mocy z uwagi na zbyt wysoką zawartość gorzkich bobrzych feromonów naniesionych na łańcuch.
Ufam, że teraz masz pełen obraz sytuacji.<br><hr>Krzycho<br>
Kolejny temat z doopy wzięty - smarować nie smarować....<br><hr>Kawa
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
RewelacjaKomentatorzy napisał(a):A czym najlepiej smarować łańcuch w B-Kingu?<br><hr>xman<br>Komentatorzy napisał(a):To bardzo trudne pytanie.
Czytałem jednak, że jego konstruktorzy zalecają stosowanie smaru uzyskanego podczas frakcjonowania w temp. 398-406 st. C, ropa zaś powinna pochodzić z odwiertów u wybrzeży Gabonu. Jedyna słuszna metoda nakładania to delikatne, posuwisto-zwrotne ruchy pędzlem z bobrzej sierści. Pamiętaj jednak, aby włosy w pędzlu nie były rwane zbyt blisko odbytu dawcy, gdyż wówczas B-King będzie osiągał jedynie 76% procent mocy z uwagi na zbyt wysoką zawartość gorzkich bobrzych feromonów naniesionych na łańcuch.
Ufam, że teraz masz pełen obraz sytuacji.<br><hr>Krzycho<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
W XJ'cie oszczędzałem, napęd z montażem ~500,- i z niechcenia rzadko smarowałem.
Później dziwota, że pod koniec sezonu napęd skakał po zębatkach
Raz jak deszcz spadł, ledwo dojechałem do domu (całe 2km), bo nie dało się ruszyć...
W małym zecie dałem 1,2k i naprawdę często smaruję - drugi sezon i nie woła o zmianę
.
BTW. Nie, nie uważam, że łańcuch woła o zmianę dopiero jak zaczyna przeskakiwać
wtedy już sam ucieka...<br><hr>Euronymous
Później dziwota, że pod koniec sezonu napęd skakał po zębatkach

W małym zecie dałem 1,2k i naprawdę często smaruję - drugi sezon i nie woła o zmianę

BTW. Nie, nie uważam, że łańcuch woła o zmianę dopiero jak zaczyna przeskakiwać

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie smarować! Oszczedzicie na smarach, które nie mają szans na dotarcie pod o-ringi, oraz oszczedzacie na środkach czyszczacych.
Na rok to oszczednosc około 200 zł. łancuch starczy na około dwa lata. Czy warto wydawac 1/3 kasy wymiany lancycha?
Przy minimalnym zysku zwiekszonego przebiegu!!!
Nie dajcie sie nabijac w butelke!!<br><hr>Rozal
Na rok to oszczednosc około 200 zł. łancuch starczy na około dwa lata. Czy warto wydawac 1/3 kasy wymiany lancycha?
Przy minimalnym zysku zwiekszonego przebiegu!!!
Nie dajcie sie nabijac w butelke!!<br><hr>Rozal
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Komentatorzy napisał(a):Nie smarować! Oszczedzicie na smarach, które nie mają szans na dotarcie pod o-ringi, oraz oszczedzacie na środkach czyszczacych.
Na rok to oszczednosc około 200 zł. łancuch starczy na około dwa lata. Czy warto wydawac 1/3 kasy wymiany lancycha?
Przy minimalnym zysku zwiekszonego przebiegu!!!
Nie dajcie sie nabijac w butelke!!<br><hr>Rozal
Dwa lata temu (prawie, bo 23 miesiące) wymieniałem napęd na D.I.D. 525VM dla mojej SV650. Przez 10kkm nasmarowałem go 25 razy czyli średnio co 400km. Na smarowanie zużyłem 5 starych szmat i około 375 ml oleju przekładniowego HIPOL produkcji Orlen (jakaś resztka co została z wymiany). Od założenia naciągałem łańcuch jeden raz przed drugim smarowaniem i teraz też czeka go naciągniecie. Nie wiem ile łańcuch jeszcze wytrzyma, ale przy takim traktowaniu na pewno długo. Nie wierzę w smary. IMO żaden nawet najlepszy smar nie dotrze pod dość szczelne rolki, które najbardziej narażone są na wycieranie. EOT
- Trust
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 13/7/2011, 23:47
- Lokalizacja: wiesz?
Jasne. Nie czyścić i nie smarować. W pierwszym przypadku syf i brud na łańcuchu, w drugim rdza i trzeczczenie zębatek. Po to jest nafta za 6 zł na orlenie i smar również za parę złotych, żeby żyło się lepiej.... motocyklowi
<br><hr>kubelos

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mój drogi to nie łańcuch masz smarować, ponieważ o to zadbała fabryka jak słusznie zauważyłeś. To połączenie łańcucha i zębatek należy nasmarować. Wyobraź sobie w jakim stopniu ścierają się o siebie i jakie temperatury osiągają dwa suche kawałki metalu na połączeniu łańcuch - zębatka kiedy jedziesz 100 km/h albo odkręcasz manetę spod świateł... Oszczędzaj, oszczędzaj. Producenci napędów na bank się uciesząKomentatorzy napisał(a):Nie smarować! Oszczedzicie na smarach, które nie mają szans na dotarcie pod o-ringi, oraz oszczedzacie na środkach czyszczacych.
Na rok to oszczednosc około 200 zł. łancuch starczy na około dwa lata. Czy warto wydawac 1/3 kasy wymiany lancycha?
Przy minimalnym zysku zwiekszonego przebiegu!!!
Nie dajcie sie nabijac w butelke!!<br><hr>Rozal<br>

<br><hr>Mort
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Czyszcze i smaruje. Jeszcze nie wymieniałem łańcucha.
_____________________
<a href="http://dedietrich-rzeszow.pl" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://dedietrich-rzeszow.pl</a><br><hr>Gwynbleidd
_____________________
<a href="http://dedietrich-rzeszow.pl" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://dedietrich-rzeszow.pl</a><br><hr>Gwynbleidd
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
dokładnie ... do czyszczenia łańcucha należy użyć nafty świetlnej , małego pędzelka z włosia naturalnego i heja. Ja czyściłem swój łańcuch, ponieważ poprzednik smarował go smarem w spray'u standardowym( i był strasznie czarny i oblepiony zanieczyszczeniami) a ja chciałem zacząć smarować smarem w spray'u tzw. suchym . Po czyszczeniu nic się nie działo przez 2 sezony (i jego stan wizualny po 2 sezonach- 10tys km -naprawdę czysty), także spokojnie - jak ktoś chce mieć czysty to można go wyczyścić i będzie długo ładny.<br><hr>GSF600Komentatorzy napisał(a):Jasne. Nie czyścić i nie smarować. W pierwszym przypadku syf i brud na łańcuchu, w drugim rdza i trzeczczenie zębatek. Po to jest nafta za 6 zł na orlenie i smar również za parę złotych, żeby żyło się lepiej.... motocyklowi<br><hr>kubelos<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 68
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości