Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY
Już to wczoraj rozebrałem , nie ma płynu można ściągać pokrywę bez obaw . Szukając zdjęć jak to wygląda nie mogłem znaleźć to wrzucam tu może komuś się przyda .
(otwórz link)
Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
Już mam wszystko przygotowane do regulacji tego garczka . Tylko nie wiem dokładnie co oznaczają oznaczenia na kole magnesowym . W sumie łatwo to sprawdzić co do czego , ale wole zapytać . T- to jest GMP .
Na kole mam : F (centymetr odstępu ) kreska RT (po przeciwnej stronie ) F (cm odstępy) FT .
Co znaczy to F i który to cylinder R i F ?
A co do filtra to gdybym go trochę polał wodą to co najmniej ogródek by mi na nim wyrósł

Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
Już mam wszystko przygotowane do regulacji tego garczka . Tylko nie wiem dokładnie co oznaczają oznaczenia na kole magnesowym . W sumie łatwo to sprawdzić co do czego , ale wole zapytać . T- to jest GMP .
Na kole mam : F (centymetr odstępu ) kreska RT (po przeciwnej stronie ) F (cm odstępy) FT .
Co znaczy to F i który to cylinder R i F ?
A co do filtra to gdybym go trochę polał wodą to co najmniej ogródek by mi na nim wyrósł

-
QQQ50gQQQ - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
- Lokalizacja: Jasło
r - rear - tył, F - front - przód ;P
najlepiej odkręć swiece i sprawdz w którym połozeniu jest tłok, jak bedzie w górze to znacyz zeby tylko co do odpowiedniego kąta pokręcic wałem żeby znaki sie zgadzały i mozna przystąpic do regulacji
najlepiej odkręć swiece i sprawdz w którym połozeniu jest tłok, jak bedzie w górze to znacyz zeby tylko co do odpowiedniego kąta pokręcic wałem żeby znaki sie zgadzały i mozna przystąpic do regulacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A widzisz , tego się nie spodziewałem . A to F przed m GMP ? Ale to chyba nic ważnego .
Jeszcze mam 2 bardzo głupie pytania , ale podobno kto pyta nie błądzi .
Regulacje mogę przeprowadzać na byle jakim suwie byle było GMP ?
Te śrubki są pod skosem do zaworów , więc luz zaworowy ma być w tym najbliższym miejscu ? To chyba pytanie retoryczne
Jeszcze mam 2 bardzo głupie pytania , ale podobno kto pyta nie błądzi .
Regulacje mogę przeprowadzać na byle jakim suwie byle było GMP ?
Te śrubki są pod skosem do zaworów , więc luz zaworowy ma być w tym najbliższym miejscu ? To chyba pytanie retoryczne

-
QQQ50gQQQ - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
- Lokalizacja: Jasło
Witam, znalazłem serwisówkę do Viadra
wstawiam link, może komuś się przyda
http://chomikuj.pl/przemekpimek/lawless ... serwis+pdf
Edit:
Co do zaworów, u mnie też by się przydało sprawdzić luz. Poczytuję sobie trochę serwisówkę, ale chciałbym żeby któryś z Panów wytłumaczył dokładniej jak ustawić te znacznik FT i RT. I co w ogóle oznaczają te RT, FT i GMP ??

http://chomikuj.pl/przemekpimek/lawless ... serwis+pdf

Edit:
Co do zaworów, u mnie też by się przydało sprawdzić luz. Poczytuję sobie trochę serwisówkę, ale chciałbym żeby któryś z Panów wytłumaczył dokładniej jak ustawić te znacznik FT i RT. I co w ogóle oznaczają te RT, FT i GMP ??

-
sopel_95 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
- Lokalizacja: Siedlce
Napisze co i jak zrobić jak poskładam moto . Może i jeszcze jak wymienić filtr powietrza płacąc 10 zł
Ten manual w jakim języku jest . Nie mam transferu a nie chce znowu pobierać jakiegoś po Hiszpańsku .

Ten manual w jakim języku jest . Nie mam transferu a nie chce znowu pobierać jakiegoś po Hiszpańsku .
-
QQQ50gQQQ - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
- Lokalizacja: Jasło
Manual po angielsku. Jak byś mi napisał dokładnie co i jak zrobić to był bym bardzo wdzięczny
Edit:
Z tego co już wiem, to GMP: górny martwy punkt, RT: tylni cylinder, FT przedni.
Regulować powinno się ta suwie sprężania, tak napisano w serwisówce
Teraz, który to zawór ssący a który wydechowy ?
Te znaczniki to ustawiać obracając kołem zamachowym ?
I jak upewnić się, że tłok jest w górnym martwym punkcie ?

Edit:
Z tego co już wiem, to GMP: górny martwy punkt, RT: tylni cylinder, FT przedni.
Regulować powinno się ta suwie sprężania, tak napisano w serwisówce

Teraz, który to zawór ssący a który wydechowy ?
Te znaczniki to ustawiać obracając kołem zamachowym ?
I jak upewnić się, że tłok jest w górnym martwym punkcie ?
-
sopel_95 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
- Lokalizacja: Siedlce
jak masz takie duze nakrętki na spręzynie, to ich dokręcenie spowoduje docisniecie spręzyny, przez co tył nieco pójdzie do góry. z przodu masz mozliwosc wypuszczenia z półek lag. im wiecej wypuscisz tym bedzie mniej zwrotny ale bedzie lepiej sie prowadził po prostej drodze, z kolei jak wpuscisz to na odwrót, chociaż róznica jest nieduza, i 0.5 cm wpuszczenia moze byc niezauwazalne. jest jeszcze taka opcja. że podciągasz kierownice do góry, jak widzisz że przód "siedzi" czyli w normalnej pozycji jak stoi na kołach jest lekko wduszony, mozna dać jakies podkładki dystansujące spręzyne w srodku zawieszenia. to zwiekszy napięcie wstepne i moto bedzie od razu nieco wyzej stało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
sopel_95 napisał(a):Manual po angielsku. Jak byś mi napisał dokładnie co i jak zrobić to był bym bardzo wdzięczny
Edit:
Z tego co już wiem, to GMP: górny martwy punkt, RT: tylni cylinder, FT przedni.
Regulować powinno się ta suwie sprężania, tak napisano w serwisówce![]()
Teraz, który to zawór ssący a który wydechowy ?
Te znaczniki to ustawiać obracając kołem zamachowym ?
I jak upewnić się, że tłok jest w górnym martwym punkcie ?
Nie zauważyłem , że napisałeś . Przepraszam za zwłokę . Od wydechu masz wydechowy a od strony gaźnika masz ssący . By sprawdzić czy tłok osiągnął GMP to wsadź przez otwór od świec jakiś nieostry pręt i zobacz czy tłok jest u samej góry . Na dźwigience zaworu będzie wyczuwalny luz wtedy . Na stronie TVN-u znajdziesz odcinek programu mechanik i tam masz powiedziane jak i co .
-
QQQ50gQQQ - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 2/1/2010, 21:35
- Lokalizacja: Jasło
Witam. Zakupiłem Varadero 125 i jestem troszkę zdziwiony niskim V-Maxem nawet jak na ten sprzęt (wszystkie na których jeździłem spokojnie rozpędzały się do 120-130km/h, moje wiaderko leci max 100). I tu nasuwa się pytanie, co może powodować tak niski V-Max?
Wydaje się że ta różnica 20km/h nie jest duża. Przy tak niskich prędkościach jest bardzo przydatna choćby ze względu na wyprzedzanie.
Wydaje się że ta różnica 20km/h nie jest duża. Przy tak niskich prędkościach jest bardzo przydatna choćby ze względu na wyprzedzanie.
- Zetsus
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 19/11/2011, 15:31
Max 9/10 tysięcy. Czy to może być jakaś wada silnika? Przebieg mam pewny (moto w rodzinie od zawsze) i wynosi on 42 tysiące (a jeździłem na takich z 60-70k i chodziły bezbłędnie).
PS. Na 5 biegu moto praktycznie nie przyspiesza (jeśli go na 4rce nie rozpędzę do tych 100 na godzinę to na 5tce prędkość utrzymuje się jedynie na poziomie z 4rki).
PS. Na 5 biegu moto praktycznie nie przyspiesza (jeśli go na 4rce nie rozpędzę do tych 100 na godzinę to na 5tce prędkość utrzymuje się jedynie na poziomie z 4rki).
- Zetsus
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 19/11/2011, 15:31
to nie wada, jak na moje to jest zablokowana, bo nie kręci do 12 tyś na 5tce tylko utrzymuje 10 tys i nie chce dalej iść. Rozkminiałem jeszcze, że masz zębatki mniejsze, że szybciej przyspiesza a mniejszy v-max, ale wtedy to miałby 12 tyś przy 100 km/h.
-
sopel_95 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
- Lokalizacja: Siedlce
Z tego co się orientuję Viadro było blokowane na module, ale wtedy jego maks to jest 80 km/h, a Tobie leci 100 km/h. Ciężko mi powiedzieć, czy to na module czy coś innego. I nie jestem do końca pewien czy to blokada. Może wystarczy, żebyś zajrzał mu do zaworów i zrobił synchro gaźników.
-
sopel_95 - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 18/1/2011, 17:07
- Lokalizacja: Siedlce
A czy wymiana wydechu by coś dała? Mógł byś mi zaproponować jakiś dobry wydech?
Gdzie najlepiej regulować zawory i gaźnik? (serwis hondy czy prywaciarz jakiś?)
edit
Jedyny wydech nie-seryjny jaki znalazłem na allegro to jakiś DOMINATOR. Miał ktoś z tym do czynienia? Wie ktoś ew. gdzie w Polsce można dostać wydech jakiejś renomowanej firmy?
Gdzie najlepiej regulować zawory i gaźnik? (serwis hondy czy prywaciarz jakiś?)
edit
Jedyny wydech nie-seryjny jaki znalazłem na allegro to jakiś DOMINATOR. Miał ktoś z tym do czynienia? Wie ktoś ew. gdzie w Polsce można dostać wydech jakiejś renomowanej firmy?
- Zetsus
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 19/11/2011, 15:31
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość