Zobacz wÄ…tek - <i>[Suzuki GS500]</i> Suzuki GS500 czy Yamaha XJ600 -...
NAS Analytics TAG

[Suzuki GS500] Suzuki GS500 czy Yamaha XJ600 -...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 18:34

Miałem również taki dylemat jeszcze 3 miechy temu:) początkowo rozważłem GPZ500 a CB500, później również XJ600 i ER5. GS-a raczej odstawiłem bo naczytałem się sporo negatywnych opinii na jego temat. Wybrałem XJ600 Diversion i trafiłem zadbany model z 2001r i jestem bardzo zadowolony.To nie prawda że XJ600 jest nudny, a co nie którzy już chyba zapomnieli jakie wrażenie robi 64KM na młodym motocykliście bez doświadczenia wybiegającego ponad 125ccm;) Świetne i wygodne moto i na pewno nie znudzi się tak szybko!<br><hr>Pawel23
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 18:34

Komentatorzy napisał(a):YAMAHA R1 czy SUZUKI GSXR 1000

~ tak dziś wygląda dylemat młodego motocyklisty. True Stroy<br><hr>zero22<br>
dokładnie... ale dzięki temu na allegro jest mnóstwo części to takich sprzętów ;)<br><hr>seba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 18:37

Komentatorzy napisał(a):Niektórych oburzy mój komentarz, ale cóż... Od 2 lat(14000km(+ kolejne 2 lata - 13000km na skuterach itp.)) jeżdżę na motocyklu 125 ccm o masie 150 kg i rozważałem zakup motocykla z przedziału 500-650 ccm. Ostatecznie skupiłem uwagę na czymś znacznie większym, czyli XJ900S Diversion(tak, duża Diva). Taki wybór może szokować, jeżeli brać pod uwagę mój wiek niespełna 21 lat, ale sądzę, iż okiełznam tego potwora, gdyż lubię duże, masywne sprzęty, a ten ma przy tym świetne właściwości turystyczne i wygląd. Znam większość zagadnień z techniki jazdy w teorii, jak i w praktyce. Zastanawia mnie tylko spalanie, które podobno sięga nawet 11/100.. Czy jest tu ktoś, kto mógłby zdementować tą wartość i podać realną w przedziale jazdy ze średnią 120km/h(z wyskokami do 160)?<br><hr>Dywersant<br>
oburzyłem się ;)<br><hr>seba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 18:50

Moge szczerze polecic CB 500 kazdemu kto stoi przed wyborem kupna pierwszej maszyny w takiej kwocie, ja tak zrobiłem i byłem mega zadowolony, bardzo przyjazny i przewidywalny motocykl przez rok nie miałem z nim żadnego problemu, sprzedajac go nawet na nim zarobiłem więc cos w nim musi byc, po roku przesiadłem sie na horneta 900 i z niego jestem jeszcze bardziej zadowolony.<br><hr>Adam
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 18:51

Komentatorzy napisał(a):Miałem podobny dylemat i kupiłem ER-5:) za 4k i nie licząc hamulców to jestem b.zadowolony<br><hr>simon<br>
ja bym postąpił tak samo , uważam ,że z 500 - ek ER5 jest zdecydowanie najciekawszy ale ja lubie Kawy<br><hr>olxman
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 19:10

Cenę zdrowego egzemplarza przesunął bym bardziej na 3500-4000zł. No i znalazłem troszkę błędów jeśli chodzi o daty modernizacji GSa. Kierownica turystyczna dostępna była dopiero po lifcie w 2001 roku. Jeżeli w starszym motocyklu się taka znajduje to jest to inwencja własna właściciela. Srebrny silnik był od 97 roku. Rok 96 był jedynym w którym była grafitowa rama, od 2004 rany były już tylko czarne. Lift w 2001 roku obejmował nową kierownicę, bak, siedzenie i plastiki. Do typowych usterek GSa dołączył bym tez luzujące się śruby na kole magnesowym, czasem to właśnie to tak strasznie hałasuje, naprawa tej usterki jest prosta i bezproblemowa. <br><hr>Kat
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 19:16

Witam. Zastanawiam się nad zakupem motocykla w przedziale do 4tyś. Chodzą mi po głowie właśnie te 2 porównane modele ale jeszcze dodatkowo ER5`tka, chodź czasem też jakiś dziadziuś z 85r jeśli się trafi na allegro. Mam 167cm wzrostu i to jest wyznacznik tego jaki motor będę miał. GS`ka jest niższa z tego co widzę na zdjęciach a to jest dla mnie ważne bo będę używał motocykla głównie w mieście co wcale nie wyklucza jakichś tras po ok 100km poza miasto nad wodę, pod namiot czy gdzieś.
Co polecacie w tej kwestii ?<br><hr>Kuba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 19:18

A jeśli zasobność portfela pozwoli, to co uważacie na temat BMW GS650 jako pierwsze moto? Rocznik powiedzmy 95-98 ??<br><hr>tomi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 19:24

też się zastanawiałem nad tymi dwoma a wybrałem Kawasaki GPZ500 i nie narzekam polecam wszystkim <br><hr>Michał
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 19:25

Jesli ktos mierzy w kierunku sportow to polecam CBR f4 cos ze sportowych 6setek<br><hr>Adamski (skalpel)
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 20:14

Komentatorzy napisał(a):też się zastanawiałem nad tymi dwoma a wybrałem Kawasaki GPZ500 i nie narzekam polecam wszystkim <br><hr>Michał<br>
Zrobiłem to samo i byłem bardzo zadowolony. Motocykl łączy zalety GS i XJ, eliminując wady ER-5 :).<br><hr>Arcer
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 20:34

Komentatorzy napisał(a):A jeśli zasobność portfela pozwoli, to co uważacie na temat BMW GS650 jako pierwsze moto? Rocznik powiedzmy 95-98 ??<br><hr>tomi<br>
GS650 = Aprilia Pegaso 650, są to 2 takie same motocykle. Miałem aprilie i była totalnie bezawaryjna i przede wszystkim ładniejsza od bmw. Silniki są trwałe ale nie lubiła rosy o poranku. Na niskich obrotach szarpie łańcuchem. Najlepiej mieć powyżej 175 cm wzrostu i założone gmole. Ma dobry skręt. Wygodny dla dwojga. Spalanie do 6 l.<br><hr>HHOGAS
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 20:55

Spoko artykuł.Dużym plusem dla Suzuki jest fakt, że po wprowadzeniu nowych kategorii prawa jazdy Gs będzie najmocniejszym motocyklem mieszczącym się w ramach kat. A2. Podobnie jak kolega Kat przesunąłbym granicę cenową zadbanej GS'ki do 3,5-4 tys. Za 3K trzeba liczyć się ze zmianą napędu i/lub opon. <br><hr>Kempes
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 21:02

Komentatorzy napisał(a):Niektórych oburzy mój komentarz, ale cóż... Od 2 lat(14000km(+ kolejne 2 lata - 13000km na skuterach itp.)) jeżdżę na motocyklu 125 ccm o masie 150 kg i rozważałem zakup motocykla z przedziału 500-650 ccm. Ostatecznie skupiłem uwagę na czymś znacznie większym, czyli XJ900S Diversion(tak, duża Diva). Taki wybór może szokować, jeżeli brać pod uwagę mój wiek niespełna 21 lat, ale sądzę, iż okiełznam tego potwora, gdyż lubię duże, masywne sprzęty, a ten ma przy tym świetne właściwości turystyczne i wygląd. Znam większość zagadnień z techniki jazdy w teorii, jak i w praktyce. Zastanawia mnie tylko spalanie, które podobno sięga nawet 11/100.. Czy jest tu ktoś, kto mógłby zdementować tą wartość i podać realną w przedziale jazdy ze średnią 120km/h(z wyskokami do 160)?<br><hr>Dywersant<br>
ja jestem i zapraszam na yamahaxj.pl tam sie wsyztkiego dowiesz a spalenie na poziomie 11 litrów to chyba jak będziesz holował spychacz. Zrobiłem dużą Divą w jednym sezonie prawie 19.000 i średnie spalanie było na poziomie 6,5-7 litrów w mieście, a do spokojnych nie należę. Trasa to w ogóle jakieś śmieszne wartości.<br><hr>Herdi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 21:10

Może ktoś mi powie, dlaczego w tym kraju tak uparcie lansuje się ideę 500-600 na pierwsze moto ?? - przecież to jakiś absurd i to tak tylko w tym zacofanym kraju funkcjonuje bo nawet u Czechów bardzo popularne są 250-tki o zachodniej granicy już nie wspominając.
Dlaczego do jasnej ciasnej nie robicie testów/opisów małych pojemności ? honor Wam nie pozwala na nie wsiąść czy wstyd przed znajomymi że lansu nie będzie co ? Motogen to samo ehhhhh tabloidy psia morda :/.<br><hr>Herdi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 21:19

Komentatorzy napisał(a):Niektórych oburzy mój komentarz, ale cóż... Od 2 lat(14000km(+ kolejne 2 lata - 13000km na skuterach itp.)) jeżdżę na motocyklu 125 ccm o masie 150 kg i rozważałem zakup motocykla z przedziału 500-650 ccm. Ostatecznie skupiłem uwagę na czymś znacznie większym, czyli XJ900S Diversion(tak, duża Diva). Taki wybór może szokować, jeżeli brać pod uwagę mój wiek niespełna 21 lat, ale sądzę, iż okiełznam tego potwora, gdyż lubię duże, masywne sprzęty, a ten ma przy tym świetne właściwości turystyczne i wygląd. Znam większość zagadnień z techniki jazdy w teorii, jak i w praktyce. Zastanawia mnie tylko spalanie, które podobno sięga nawet 11/100.. Czy jest tu ktoś, kto mógłby zdementować tą wartość i podać realną w przedziale jazdy ze średnią 120km/h(z wyskokami do 160)?<br><hr>Dywersant<br>
Z takim zapasem doświadczenia raczej sobie poradzisz. Kupiłem XJ 900 w wieku 19 lat i jeżdżę nią od 3,5 roku... Na początku przeszkadzała masa (a przesiadłem się z GPZ 500) ale to kwestia przyzwyczajenia. Spalanie 11l/100 km to chyba jakby przyszło holować jeszcze dwa takie motocykle :), u mnie nie przekracza 6-6,5 l po mieście i w spokojnej trasie (no, 8l/100 km przy 180 km/h z pełnym załadunkiem, 2 os. + kufry). Odezwij się na GG 2840781 ;-).<br><hr>Arcer
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 21:51

Komentatorzy napisał(a):Może ktoś mi powie, dlaczego w tym kraju tak uparcie lansuje się ideę 500-600 na pierwsze moto ?? - przecież to jakiś absurd i to tak tylko w tym zacofanym kraju funkcjonuje bo nawet u Czechów bardzo popularne są 250-tki o zachodniej granicy już nie wspominając.
Dlaczego do jasnej ciasnej nie robicie testów/opisów małych pojemności ? honor Wam nie pozwala na nie wsiąść czy wstyd przed znajomymi że lansu nie będzie co ? Motogen to samo ehhhhh tabloidy psia morda :/.<br><hr>Herdi<br>
Kolego ... na MZ-tce jeździło się mając kilkanaście lat
prawda jest taka, jak nie masz drygu do jazdy i rozumu to i 50-ka Ci nie pomoże, sam widziałem kilka wypadków na małolitrażowych motocyklach.
Wypadało by dodać tutaj o szczęściu, bo to jeden z głównych składników na bezpieczną jazdę.<br><hr>seba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 21:54

Komentatorzy napisał(a):Może ktoś mi powie, dlaczego w tym kraju tak uparcie lansuje się ideę 500-600 na pierwsze moto ?? - przecież to jakiś absurd i to tak tylko w tym zacofanym kraju funkcjonuje bo nawet u Czechów bardzo popularne są 250-tki o zachodniej granicy już nie wspominając.
Dlaczego do jasnej ciasnej nie robicie testów/opisów małych pojemności ? honor Wam nie pozwala na nie wsiąść czy wstyd przed znajomymi że lansu nie będzie co ? Motogen to samo ehhhhh tabloidy psia morda :/.<br><hr>Herdi<br>
Co ty za głupoty opowiadasz ?
Czytałeś chociaż co autor tego tematu napisał powyżej ?
Nic mój drogi tu się nie lansuje :) pokaż choć jedną 250tkę która będzie tak nie zawodna jak gs 500 czy xjotka , do której części będą za grosze i będzie ich masa do wyboru :> a Spalanie będzie na poziomie ów wymienionej przez ciebie 250 (4.5-5l :] !?.<br><hr>suzukimaster
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 21:55

Komentatorzy napisał(a):Dzieki Boczo za ten tekst. Na wiosne zaczynam kurs prawa jazdy, oczywiscie rozmyslam juz nad pierwsza maszyna - poczatkowo zakladalem budzet w okolicach 5000 zl + ciuchy, ale przy takich cenach GS500 spokojnie moge zalozyc: 3500 zl za GS'a + ciuchy :) Pierwsze moto to i tak sprzet do obicia, parkingowek etc - nie czarujmy sie. Musze jedynie sprawdzic, czy pozycja bedzie wygodna - podobno ma troche "zaciecie" sportowe (mam na mysli pozycje jezdzca). No i jeszcze jeden plus - mam ledwno 165 cm wzrotsu, a GS jest chyba nizszy od CB500... <br><hr>Borsuk<br>
Przy takim wzroście ledwo to poczujesz. Masz w planach 5k plus ciuchy. Bierz CB 500. Mówię z doświadczenia :P Sam tak zrobiłem. Też 165 cm wzrostu i spokojnie dawałem sobie radę z CB 500 :)

ZresztÄ… jesteÅ› zainteresowany - zajrzyj na mojego riderbloga.

Najlepiej zobacz na żywo GS 500 i CB 500 - wtedy wybór będzie dla ciebie bardziej oczywisty.

PZDR <br><hr>morham
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2012, 22:14

Jeżeli się przymierzasz do kupna tych dwóch a masz co najmniej 90 kg lub ok 190 cm cm, odpuść sobie GSa. Nie jest stworzony dla dużych lub ciężkich osób. Wąskie siodełka szybko daje o sobie znać po dłuższej trasie. Pozycja troche wymuszona, także ci po 185-190 cm moga czuc plecy i nacisk na dłonie. Męczący na długie trasy i prędkość powyżej 110 km/h. Waży ok 174 kg co jest plusem przy wtaczaniu do garazu itd. Ogólnie niezawodny,zrywny,ekonomiczny ale tylko na miasto. Ja go kupiłem i po 4 miesiącach zmieniłem na XJ 600. Wiele lepszy komfort jazdy,prostsza pozycja, owiewki (nie czuc tak wiatru),bardziej stabilny, szersze siodło a 15 kucyków więcej przydaje sie w trasie.<br><hr>Fan_2_Kólek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê