Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Darek-__ » 28/11/2010, 22:29

witam ponownie
Zrodziła sie w mojej głowie myśl o zakupie zamiast Yamahy wrf 250, wrf 450 znalazłem ją niedaleko mnie i to mnie zainspirowało. Czy myślicie że po Hondzie crm 125 będzie to zbyt wielki krok?? dodam że jestem bardzo przeciętnym jeźdźcem
Darek-__
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 1/12/2009, 20:51


Postprzez grunder » 28/11/2010, 22:39

ja ci powiem że sam się sprzedam ze 125 w 2T na 4T. Padło na 250. Dlaczego? Bo na 450 będę się męczył i 0 frajdy z jazdy.

WR to dobre sprzęty, spójrz jeszcze na EXC.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa


Postprzez Darek-__ » 28/11/2010, 22:50

myślę jednak że yamaha jest odrobinę tańsza w utrzymaniu i to mnie raczej skłania do tej marki.

czyli sądzisz że to będzie zbyt duży krok na przód??
Darek-__
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 1/12/2009, 20:51

Postprzez nie_mam_motora » 28/11/2010, 23:29

grunder napisał(a):ja ci powiem że sam się sprzedam ze 125 w 2T na 4T. Padło na 250.


Naprawdę?? No nie wiem czy dobrze myślisz z tą zamianą :)
Wg mnie bez sensu 8)

Po 125 w 2T powinno być 400 4T
WR 426
Avatar użytkownika
nie_mam_motora
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
Lokalizacja: Tarnów - okolice

Postprzez grunder » 29/11/2010, 10:48

tak uważasz?Wiesz nie jestem postury Arnolda Schwarzegera i nie zamierzam się męczyć na 450 lub 525. Tak, właśnie te pojemności miałem na początku na oku. To będzie moje pierwsze 4T i do tego wyboru podchodzę z myślą racjonalnie. Dla Ciebie może być to śmieszne, ale swoją racją mnie już nie przekonasz. Dla mnie nie liczy się gaz na prostej i wiatr we włoskach.

Darek:
nie wiem jak wczujesz się w moto ja jeszcze się nie wczułem w charakterystyke silnika 4T także wszystko przedemną, dotąd miałem same 2T. Henio napewno wie jak doradzić :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez nie_mam_motora » 29/11/2010, 13:43

Ale nie radzę Ci źle.

Po prostu jak widzę na YT jak chodzą 125 to tak sobie myślę, że będziesz narzekał ;)

Ale rób jak chcesz :)
WR 426
Avatar użytkownika
nie_mam_motora
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
Lokalizacja: Tarnów - okolice

Postprzez henio12323 » 29/11/2010, 15:11

250 jest nieco droższa bo ma najwiekszy stosuynek mocy do pojemnosci (nabardziej wyżyłowana ). jednak jak masz kupowac motor żeby na nim oszczędzac to lepiej kup sobie CRM 250 albo cos w tym stylu. na tych sprzętach zwłaszcza 4T sie nie oszczędza. kilka stówek w tą czy w ta nie powinny byc dla Ciebie problemem jeżeli decydujesz sie na taki sprzęt. najleopiej by było jakbys się przejechał 250 i 450 i ocenił sam czego oczekujesz. duzo ludzi kupuje duże pojemnosci bo "250 im nie wystarczają" albo cos takiego. a jakby tak popatrzec na zawodników - mają siłe wytrzymałosc umiejętnosci a dalej smigają na małych pojemnosciach. ;D nie ma co mówic czy duzy to jest krok czy mały. zalezy jak dla kogo. jeden opanuje jakos jazde na 450 ktos inny juz nie. jedni nigdy takiej 450 nie opanują :d a inni opanują tylko na prostych i tak jak kolega grunder napisał że potem jazda to w sumie męczarnia. bo na prawde 3 kółka porządne na torze i rąk czasem sie nie czuje. a i tak zapewne byle gówniarz na 85 ccm zdubluje cie po kilku okrążeniach :P wiec najlepiej samemu sobie to ocenic.

co do przesiadki czylio w temacie 250 a 450 to niby mocowo 125 wypada podobnie do 250 w 4T ale całkowicie inna jest technika jazdy. moto całkiem inaczej sie zachowuje. jeździłem 250 w 4T i dla mnie ciągnie lepiej i przyjemniej niz 2T. ale z kolei 2T jak sie wkręci w obroty to czas na torze mozna łatwiej nakręćic lepszy ;D no i własnie nie dla każdego jest 450 ccm. kolega grunder jak napisał koksem nie jest :D i z 450 moze sie męczyc. na 250 równie przyjemnie sie lata i mozna opanowac technike śmigania na 4T i za kilka lat przesiąść sie sukcesywnie na wieksze pojenosci. ostatnio na torze spotkałem 2 kolesi 1 na CRF 450 X a drugi WR 250 F. ten na 250 był o dziwo większy i cięzszy. mówi ze wybrał 250 bo bał sie mocy 450 a przynajmniej nie chciał kupowac cos czego by nie dawał rady opanowac w 50% 250 łatwo jest opanowac żeby opanowac podstawową technike. ale żeby też wiciskac dobre czasy trzeba kilka lat trenowac :D i kto mi powie że opanował 125 w 2T lub 250 w 4T w 90% przez rok czy dwa lata smiganiato mu nie uwierzę to po prostu niemożliwe :D no chyba że ktos ma wybitne umiejętnosci ale wtedy nie wiem czemu by nie startował w MX1 :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Darek-__ » 29/11/2010, 20:54

henio dzięki za radę będę musiał poważnie przemyśleć co wybrać
Darek-__
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 1/12/2009, 20:51

Postprzez grunder » 29/11/2010, 22:21

nom widzisz, ja już przemyślałem, Teraz twój ruch :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Czarnuh. » 2/1/2011, 00:47

Witam.
Mam pytanie do "kolegów" w sprawie... Niezawodności, dostepu części(serwis itd.) i koszty napraw w motorku.... uwaga uwaga... :D Suzuki TS50 XK z 1995r.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdro. Czarnuh ;]
Czarnuh.
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2/1/2011, 00:42
Lokalizacja: Warszawa-Wawer

Postprzez henio12323 » 2/1/2011, 10:35

czesc czarnuchu. TSki nie polecałbym zbytnio. moto jak moto. na pewno to suzuki wiec ci sie nie posypie szybko. plusem jest cena. bo za kilka stówek mozna juz wyrwac. moc osiągi zawieszenie i te sprawy mają sie podobnie jak konkurencja. ale maja sporą wade. nie ma zbyt wiele czesci do tego. bo jest to dosyc rzadki moto. kumplowi np padła uszczelka pod głowica i za nic nie mógł znalesc. a docinane z róznych materiałów mu przepuszczały szybko. inne marki wypadaja w tej kwestii znaaacznie lepiej. pytasz o koszty napraw - to zalezy gdzie moto naprawiasz ;) najlepiej pytaj w serwisie w którym bys motocykl naprawiał.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez <RAF> » 3/1/2011, 16:19

Witam,
Mieszkam w Anglii, wlasnie zdalem prawko.
mam 18lat, 190cm wzrostu
Anglia ma troche inne prawo i inne kategorie prawka,
ja jestem ograniczony do 35km i moc do wagi motocykla nie moze przekraczac 0.21km/kg.
Szukam soft enduro ale jakiegos mocniejszego :P

Doradzicie cos? Co kupic zeby nie wygladac jak na psie :P ?
<RAF>
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3/1/2011, 16:06

Postprzez grunder » 3/1/2011, 16:30

DT 125-niezawodna Yamaha
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez <RAF> » 3/1/2011, 16:36

dt,fajny motorek ale czy nie za maly?
<RAF>
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3/1/2011, 16:06

Postprzez grunder » 3/1/2011, 16:39

Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez <RAF> » 3/1/2011, 16:48

moze i by byla dobra... :P
a moze cos z 4t?
zapomnialem dodac mam do wydania okolo 10/12k na polskie zl.
<RAF>
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3/1/2011, 16:06

Postprzez grunder » 3/1/2011, 17:04

ona ma być dobra, debiloodporna.

4T? hmm: DR, KLR, XT,TDR, WR
pisałem z pamięci. sprawdź je.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez <RAF> » 3/1/2011, 17:27

z tych to najbardziej mi sie podoba wr 250r o ktorej od poczatku mysle, jest jeszcze klx 250 ale za bardzo mi sie nie podoba.
Jak pisalem chce wydac okolo 11 kafli takze cos mlodszego niz dr,klr,xt,tdr
sa jeszcze jakies propozycje?
Dzieki za pomoc :)
<RAF>
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3/1/2011, 16:06

Postprzez henio12323 » 3/1/2011, 17:33

Wr 250 bedzie ok. jest mocna lekka dobra do nauki jazdy po zdaniu prawka. no i za tą kase juz kupisz spoko. w UK są dosyc tanie częsci wiec w razie czego serwis nie bedzie aż tak kosztowny. sprawdz jeszcze ktma exc 125 albo exc f 250 ( 2t i 4t) tyle ze w uk ktmy sie cenią ;/. klx tez fajny motorek nieco słabszy ale troche bardziej wytrzymaly
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez <RAF> » 3/1/2011, 17:44

exc to super motorki i mysle ze bym jakiegos dorwal np
http://cgi.ebay.co.uk/KTM-250-EXC-F-ORA ... 20b6271f02
ten to jakies 12,800zl

tylko ze sprzety chyba sie nie zaliczaja do soft enduro, no i co najwazniejsze nie mieszcza sie w moich ograniczeniach :( myle sie? bo juz sam nie wiem
<RAF>
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3/1/2011, 16:06

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê