Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez zbyho222 » 4/12/2010, 13:51

Czy startowal n torach i tym podobne...
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31


Postprzez henio12323 » 4/12/2010, 14:32

nie zgodze sie z tym :d czasem a nawet często motocykle z toru są lepiej utrzymane niz motocykle od laika. widze jak gówniarze kupują 125 ccm i leją tylko benzyne i smigają.... to samo kumpel miał RM 250 przez cały sezon tylko raz wyczyscił filtr powietrza <lol2> nie smarował nic. nie zmieniał olejów itp. i moto w przyszłosci błyskawicznie szybko by sie posypało....
z kolei taki zawodnik. nie oszczędza na tym. zapewne nie kupuje olej po litrze tylko od razu cała zgrzewke wiec mu taniej wychodzi. i na tym nie oszczędza :D wie kiedy co wymienic. nie chce ryzykować że pojedzie na zawody czy trening i mu strzeli tłok.
kolejna sprawa to technika jazdy - fakt zawodnik wyciska z motocykla duzo. ale w końcu od tego motocykl taki jest ;) tyle że on poprawnie zmienia biegi umie sie obsługiwac ze sprzęgłem itp. a często ludzue którzy mają takie moto wbijaja biegi na chama itp. sam widziałem na torze jak gosc miał RMZ 250 i przy co niektórej zmianie biegu skrzynia aż strzelała - straszne przezycie xd. no i jeszcze taka sprawa że niektórzy kupują taka 125 ccm która jest stworzona na tor. latają po leśnych długich scieżkach. co jest duzo gorsze dla silnika niz śmiganie po torze gdzie jest ciagle praca manetką i dobre smarowanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez mentorsct » 4/12/2010, 15:33

Witam, chciałem zapytać czy ułożenie tarcz sprzęgłowych ma jakieś znaczenie? W moim moto najpierw jest przekładka potem tarcza i tak na zmianę gdzie koniec tez jest z przekładki. I czy przy nowych tarczach powinny być nowe przekładki? Dzięki za odpowiedź.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 4/12/2010, 16:51

ułożenie ma znaczenie pod tym dekielkiem przykrywającym ma byc tarcza a nie przekładka ;D jak źle złozysz to ci sie dekielek bedzie wycierał i ślizgał.
czy nowe przekłądki - niekoniecznie. to znaczy zalezy jaka mają grubosc. serwisówka mówi jaka powjnna byc minimalna grubosc przekładki. jak sie łapie to zostaw a jak jest bliska wykonczeniu lub juz za cienka to zmien :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 4/12/2010, 17:32

Ok ale stare tarcze zdjąłem tak jak były założone, czyli przekładka pierwsza, potem tarcza itd i ostatnia była przekładka. Ale ok w serwisie sie dowiem jak powinno być.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 4/12/2010, 17:42

albo w serwisówce :D tez powinno byc takie info. ja zawsze miałem w moto ze ostatnia idzie tarcza. no ale moze w ktmie rzeczywiscie idzie inaczej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 4/12/2010, 17:45

Jak dobrze policzyłem mam 7 tarczek, w sumie to teraz nie chce mi się do garażu latać i coś tam robić. Wyliczyłem koszt remontu mojego moto to 4400zł :D miażdży mnie ten kat.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez Bostorn » 4/12/2010, 17:46

a ja mam w dupie czy motor byl na zawodach czy jeżdzony po torze

100x wole aby gosc powiedzial ze byl jezdzony po torze niz by miało wyjsc ze nie jeżdzony po torze a w terenie, a tam silnik bardziej dostaje, zresztą jak sie kupuje motor to najlepiej miec pare groszy odlozone na remont i czesci, robisz motor i wiesz ze ma działac :)

a jedyne co sprawdzasz to podstawowe rzeczy typu paded, opony, łozyska, uszczelniacze i ew cylinder czy aby na pewno siedzi nicasil
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 4/12/2010, 17:53

oo patrzcie kogo przywiało :D bostorn dawno Cię tu nie było :P czyzby Ci neta zasypało ?

co do ceny remontu - tak to jest w przypadku 4T niestety. niby niezawodny nie psuje sie ale jak przyjdzie co do czego to koszta spore ;/ a znajac zycie pewnie i tak wszystkiego nie robiłes co moze byc do roboty :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 4/12/2010, 17:59

Za kata zapłaciłem 5800zł :D a już wsadziłem ze 2 tys do dziś a jeszcze mnie czeka te 4 koła :) ale motocykl robię pod siebie i dla siebie, nie liczyłem jeszcze tłoka i korbowodu bo jest ok. W sumie to wymieniam części które są ok, ale wole mieć pewność ze w przyszłym sezonie mnie nie zawiedzie i sobie poszaleje bo prace mam niestety siedzącą i jeszcze w koreańskiej firmie gdzie mi banie piorą ;D
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez barek253 » 4/12/2010, 18:19

kupilem taki plyn chlodniczy do mojej cr mobil antyfreeze extra
http://www.ceneo.pl/4920167
koles powiedzial ze i do motoru on jest
pisze na nim ze trzeba go rozcienczyc z woda destylowana
czy on aby napewno sie nadajedo mojej cr?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez mentorsct » 4/12/2010, 19:00

Może być :) bo w specyfikacji jest ze nadaje się do aluminiowych, żeliwnych lub mieszanych układ chłodzenia jak oraz ze do wszystkich pojazdów, nawet do disli. To ci się przyda:

Tabela rozcieńczeń:
* 3 : 1 = -67 st.C
* 1 : 1 = -37 st.C
* 1 : 3 = -18 st.C
Ostatnio edytowano 4/12/2010, 19:01 przez mentorsct, łącznie edytowano 1 raz
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez Bostorn » 4/12/2010, 19:01

to niby jest lepsze od plynu bo ma wiekszÄ… odpornosc na zamarzanie
to jest tak zwany koncentrat
nada sie w 100%

heniu.. ja tu w ciąż jestem ;d nigdy nie wiesz kiedy się pojawię :)
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez barek253 » 4/12/2010, 19:08

a w jakiej proporcji najlepiej rozpuscic?
bo w sumie mozna by bylo na najnizsa temp.ale czy np to nie przelozy sie na mniejsza temp.maksymalna?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez mentorsct » 4/12/2010, 19:11

barek253 czytaj wszystkie posty, przecież Ci napisał jak.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez barek253 » 4/12/2010, 19:30

ale chodzi mi czy jak wymieszam np1:1 to nie bedzie przez to mniejsza temp.maksymalna niz np;1:3
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez mentorsct » 4/12/2010, 19:34

To na drugi raz sprecyzuj że chodzi o temperature wrzenia. Wydaje mi się że i tak temperatura + max będzie gdzies w granicach 115-125 stopni celciusza. Taka moja mała sugestia. Jest zima i jeśli latasz moto to i tak mi sie wydaje ze większej niż 100 stopni temp nie uzyskasz (mogę sie mylić) w zimie to bym sie martwił o zamarzanie. Aha i jeszcze może mała uwaga przynajmniej ja bym tak zrobił. Zanim coś kupisz poczytaj o czymś a nie na "głupiego" (nie mam na myśli ze jesteś głupi) wydajesz kasę. Nie sugieruj sie tym co ktoś ci powie. Czytaj specyfikację. Nie uważaj ze na forum też są sami "spece" Najlepiej to kupować pod motocykl jak zima to płyn na zimę jak lato to letni. Prosta zasada płyny zimowe cechują sie temp zamarzania a letnie wyższą temperaturą wrzenia.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez barek253 » 4/12/2010, 19:41

mialem inny plyn upatrzony ale akurat nie bylo to wzialem taki ale jesli do chlodnic to bralem nad czym sie zastanawiac najwyzej bym sprzedal znajomemu do samochodu
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 4/12/2010, 19:49

a ja powiem cos innego :D jeden kij do motocykla jaki płyn lejesz. im drozszy tym wiecej przelata itpp itdd.. ale ja i tak wolałbym wymienic 2X na rok niz kupic nieco drozszy i trzymac płyn cały sezon. to po 1. po 2 po co ci zamarzanie -40 stopni. przecież ty masz CR wyjedziesz tym z ocieplanego garazu to ni jak silnik nie osiagnie temp nizszej niz 0 stopni chociazby :P no chyba że jeździsz CR i stawiasz na kilka godzin na mrozie lub masz nieogrzewany garaż gdzie temp spada ponizej 0 stopni. ja tam w kacie mam zalany zwykły płyn petrygo. i sie nie martwie niczym. temp wrzenia tak czy siak ciezko osiagnac. w CR masz na tyle wydajne chłodnice że o ile nie masz nic uszkodzonego to cie nic złego nie czeka :) a do zamarzania to jak juz napisałem raczej na mrozie moto nie trzymasz. wiec bez sensu kupowac płyn który jest zbędny :D oczywiscie dobra kupiłes rozrób sobie na -20 - 25 stopni i bedzie ok :D co innego jest dobór płynu do auta gdzie rzeczywiscie czasem stawiasz auto na kilka godzin przy duzym mrozie i płyn potrafi tani zamarznąć :D no i ja tego petrygo uzywam przez cały sezon. (tak btw nie spotkałem sie z płynami letnimi ) na lato moto mi sie mocno grzało - po nogach nieźle ciepło daje duzo bardziej niz w CR jak miałem. ale mimo to nie mam problemów z gotowaniem sie płynu :D nic nie ubywało itp. myśle że temat wyczerpałem :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zarkanis96 » 6/12/2010, 18:01

Słuchajcie mam takie pytanie odnośnie KTM EXC 125, bo słyszalem że te nowsze Katy sa nieco mocniejsze od tych starszych (mowa o rocznikach 2000-2010) bo chyba w 2005 EXC przeszedł modernizacje i podobno jakies poprawki w silniku wprowadzono, i jeszcze drugie pytanko czy wersje SIX DAYS byly produkowane dopiero od 2005r. ?
Avatar użytkownika
zarkanis96
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
Lokalizacja: JesteÅ›?

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê