Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
ogarniał moze ktos temat plastików do crossowek ? zamierzam u siebie zmienic plastiki i nie wiem jakei wybrac. za podobna kase (+- 50 zł) mam do wyboru polisport i MEC plastics. wg tego co slysze to polisport lepsze robi. ale jak czytam opis to jest ze są z jakiegos smiesznego tworzywa wzmacnianego włoknem szklanym a oryginalki mam polipropylenowe... doradzicie które wybrac ? moze ktos kiedys zmienial i nie jest zadowolony ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Moim zdaniem z polipropylenu są lepsze, bardziej plastyczne. Polipropylen łapie temperaturę szybciej. Ja jak zaKATałem w drzewo to błotnik aby sie wygiął i wrócił do swojej płaszczyzny. Włókno szklane wydaje mi się bardziej sztywne, łatwiejsze na pęknięcia itp. Biorąc pod uwagę offroad/cross/enduro to w tym sporcie są upadki i elastyczność jest chyba ważniejsza.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
no dokładnie tez tak mysle... ale druga sprawa po co by robili plastiki do motox (bo są to do SXa) ze złych materiałów ? :d pozatym włokno szklane nadaje sztywnosci ale ogólnie jest to elastyczny materiał. xD no ja oryginalnymi zaryłem w glebe i boczek mi odpadł. własciwie musze kupic tylny błotnik bo boczki zakrywają po czesci filtr powietrza ;/ błotnik kosztuje prawie 200 zł a za 300 mam cały komplet xD wiec opłaca mi sie komplet bardziej. no i chyba zdecyduje sie na te drozsze polisporta w sumie to niezłą firma sporo dodatków robi i raczej szmiry by nie robiła ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Siemka..... wiec tak pisze w imieniu kumpla........ Czy to prawda ze hondach crf 250 trzeba zalewac 2 oleje osobno na sprzegło i silnik ........ Chce po zimie taka zakupic..... minus chba taki ze troche drozej to tylko wyjdzie w w eksploatacji..... czy jak wy myslicie.... a teraz odemnie pytanko czy opłaca sie załozyc licznik mth....
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
hmm czy tak sie zalewa to nie wiem. trzeba by sprawdzic w serwisówce. ale tu moze chodzi o obieg. boi tak teraz pompy sa robione że masz praktycznie oddzielny obieg na rozrząd i skrzynie. zalewasz w jedną dziurę ;D i potem olej w pompie na rozrząd przechodzi niemalze w kółko. moze tu tez o to chodzi. pozatym nawet jakby były 2 wlewy to wcale nie było by drozej. przeciez to by nie było tak że tu 2 litry i tu 2 litry. tylko w całym silniku bedzie 2 litry (np tu litr i tu litr) czy tam ile tego tam do 250 ccm wchodzi
cena bedzie ta sama.
czy sie opłaca ? zalezy. jak chcesz wymieniac wszystko pod czas to zamontuj. ja nie montuje i wymieniam co trzeba jak czuje że cos siada albo po prostu wiem (licze sobie) że to juz TEN czas :d

czy sie opłaca ? zalezy. jak chcesz wymieniac wszystko pod czas to zamontuj. ja nie montuje i wymieniam co trzeba jak czuje że cos siada albo po prostu wiem (licze sobie) że to juz TEN czas :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dlatego niebawem bede robił serwis serducha 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, chciałem zapytać czy sprężyny w koszu sprzęgłowym warto zakładać nowe? Dodam ze mam nowy kosz sprzęgłowy kupiony i nie wiem czy kupić nowe sprężyny i czy one mają jakieś znaczenie? Nowe oryginalne ktm'a nie kosztują az tak dużo bo komplet 54zł. Dzięki za odpowiedź.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
to zalezy w jakim stanie masz stare. sprezyny pod wpływem scisku, temperatury oleju tracą swoją sprężystość. często stają sie za miekkie i sprzęgło sie po prostu ślizga. i nie jest to kwestia czasem tarcz tylko własnie spręzynek które za słabo dociskają ten dekielek do tarczek. 54 zł to nie duzo i mysle ze przy takiej wymianie jak zrobiłes warto dołozyc to i kupic i miec spokój i pewnosc że sprzęgło Ci sie nie ślizga. niestety w 4T często ciezko wyczuc czy to slizga sie sprzęgło czy tylna oponka robi dziurę w ziemi :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tak sruby musza byc dokrecone. najlepiej składając sprzegło (sruba centralna) jak i te od dekielka wszystko posmarowac klejem do gwintów. jak za mocno bedziesz chciał dokrecic te sprezyny łatwo o zerwanie gwintu. bo to w koncu alu albo jakis podobny stop. z kolei jak nie dokrecisz mocno to jest mozliwe ze Ci sie odkreci :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dokładnie
ja kleiłem na klej i dokreciłem aby tylko
a kiedys jak robiłem to bez kleju i chciałem dociagnac dobrze to gwint poszedł.... na szczęscie gwint był długi a srubka dochodziła do połowy wystarczyło wkrecic dłuzsza... ale nie zawsze jest taka opcja
no a co do kleju mam nadzieje ze przy składaniu go uzywasz. to podstawa zeby taki silnik dobrze zabezpieczyc to kazda srubka powinna byc na ten klej
majątku nie kosztuje a czasem potrafi uratowac silnik przed zniszczeniem (znałem przypadki ze sie srubka wykrecała wpadała w jakis tryb i posypały sie kartery )




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
czy jesli wymieniam lozyska walu bo to chyba przez nie mi poszedl ten tlok i cylinder to musze wywazac wal?ile takie cos kosztuje?czy nic z walem nie robic?
ile moze miec luzu korba dajmy na to od rownego polozenia do prawej strony?
bo jesli ma za duzy to jak wloze nowy tlok to moze ona dostawac wibracji i znowu zniszczyc tlok?
ile moze miec luzu korba dajmy na to od rownego polozenia do prawej strony?
bo jesli ma za duzy to jak wloze nowy tlok to moze ona dostawac wibracji i znowu zniszczyc tlok?
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
jezeli zmieniasz tylko łozyska zewnetrzne wału to nie musisz wywazac. wywaza sie wtedy kiedy zmieniasz korbe albo łozysko srodkowe.
co do luzów niestety nie wiem ile taki luz powinien wynosic. jezeli ma za duzy to nie zniszczy on tłoka ale zbyt duzy bedzie wibrował i rozwali szybciej łozysko na wale te centralne
tłoczek i tak ma pełno ruchów w cylku i takie cos nie jest aż tak tragiczne na tłok. lecz jakies tam oddziaływanie jest :d ale jak juz wspomniałem zbyt duzy luz. bo jakis luz moze byc i nie jest smiertelny. sprawdz czy nie ma tych danych w serwisówce
co do luzów niestety nie wiem ile taki luz powinien wynosic. jezeli ma za duzy to nie zniszczy on tłoka ale zbyt duzy bedzie wibrował i rozwali szybciej łozysko na wale te centralne

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, chciałem zapytać czy ułożenie tarcz sprzęgłowych ma jakieś znaczenie? W moim moto najpierw jest przekładka potem tarcza i tak na zmianę gdzie koniec tez jest z przekładki. I czy przy nowych tarczach powinny być nowe przekładki? Dzięki za odpowiedź.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości