Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Bostorn » 16/2/2010, 16:58

mi się blokowała pod czas upadków na moto w piachu pod czas treningów

to nic strasznego, odpal, pogazuj pogazuj i przejdzie

wibracje sÄ… przyjacielem 2t, same wszystko naprawiajÄ… ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez henio12323 » 16/2/2010, 21:35

haha tez prawda :D a jeżeli to nic nie da wyczysc gaźnik filtr i zobacz stan rolgazu czy nic tam sie większego nie dostało :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Bostorn » 16/2/2010, 23:51

może wystarczy fgo przesmarowac o ile jest metalowy??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Jacek_d » 17/2/2010, 14:56

Witam wszystkich zgodnie z kulturą panującą na forum chciałbym napisać iż mam na imię Jacek jestem z okolic Wałbrzycha i powoli zaczynam przygodę z enduro posiadam Yamahę WR250F (wiem że to dość mocna maszyna jak na początek ale zobaczymy)

Mam takie krótkie pytanie
czy w warunkach prawie "domowych" da się wymienić uszczelniacze w jednym amortyzatorze przednim, zauwarzyłem że podczas pracy jedna "laga" zaczeła się pocić i czy trzeba taką lagę rozebrać do zera czy da się to wymienić w prosty sposób?
pozdrawiam
Jacek
Jacek_d
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:50
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez henio12323 » 17/2/2010, 15:30

witamy :D


podejrzewam że masz w WRce juz USD ? czyli zawieszenie odwrócone... takie jak wszystkie nowoczesne sprzęty :D jeżeli tak to powiem ci tak roboty troche jest ale wymiana jest banalna. w razie czego pisz mi na gg moge udzielic ci wskazówek bo sam regenerowałem takie zawieszenie. i tak generalnie jak jedna poszła to wymienia się obie bo druga pójdzie tez niebawem :) wszystko trzeba tam niestety lub stety rozbierac. ale od razu przejrzysz i posprawdzasz :D ja sam za 1 razem wszystko rozebrałem i złożyłem wiec jak dla mnie nie było najmniejszego problemu... wiec mysle ktos kto sie całkiem nie zna po usłyszeniu kilku wskazówek bez problemu samemu zregeneruje przednie zawiasy ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 17/2/2010, 18:52

Wszystko krok po kroku:

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=related

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=related

Tak jak Henio mówi, wymienia się komplet a nie jedną stronę.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Jacek_d » 17/2/2010, 20:48

dzięki za szybką odpowiedz,Henio jak się za to zabiorę to napewno się odezwę. co do filmików na youtube to wszystko pięknie wygląda oprucz tego że gościu ma profesionalne narzędzia, ale to mnie nie przeraża, mnie zastanawia jaką ilość oleju trzeba nalać (ten serwisant miał miarkę ze szczykawką) no i jeszcze jedno co zauważyłm jest tam jakaś śrubka którą się na końcu chyba reguluje da sę jej nie ruszać ?
Jacek
Jacek_d
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:50
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez henio12323 » 17/2/2010, 21:43

ja korzystałęm z tego samego filmiku :) tylko do innego zawieszenia. co do narzędzi tak on tam na trzymaki jakies klucze ja sam sobie dałem rade zamiast trzymaka wsadzałem klucz francuski :P zamiast klucza tego 54 po prostu żabką albo w imadło (przydatna sprawa ) dobrze w 2 osoby robic tez :D ale zobaczysz jak zaczniesz rozbierac chwila i bedziesz składał ;P wiec specjalistycznych narzędzi nie trzeba ;D co do oleju ja do CR 250 mam w serwisówce 480 - 520 ml jakos tak nie chce skłamac :P jako że butelka jest litrowa nalałem po równo 500 ml i było dobrze. powiem ci że tam olej nie jest głównym podmiotem tłumiącym tam tłumi spręzyna a najważniejszą funkcje olej pełni jako zabieracz ciepła ;D i smaruje elementy. oraz jak pewnie idziałes na filmiku gosc wlewał do srodka i potem pompował taką rurką od spodu ;D aż sie napełniło potem dolewał i zakręcał pokrywke na to wtedy trzeba nalac na maxa oleju bo naleje sie troszke mniej i amor nie bedzie odbijał do konca :D tam pod pokrywke moze z 100 ml idzie reszta 400 ml jest jako smarowanie ;D ja u siebie nawet spusciłem calutki olej i amortyzator nie był wcale miększy. ale jeżeli szybko pracuje to olej dodaje tłumienie żeby ci kierownica zębów nie powybijała :P także myśle jak nalejesz tez po 500 ml na lage to bedzie dobrze ;D mozesz obczaic w serwisówce tam jest dokładnie powiedziane. tylko tez jest skala od do ponieważ to zależy od gęstosci oleju wagi kierowcy pogody ;D itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wawzon » 18/2/2010, 09:17

Odpalilem i samo z siebie jakby sie odcielo.Jezdzilem chwile i gdy silnik sie juz zagrzal znow gaz jakby sie zacial nastepnie poczekalem pare h odpalilem odnowa pojezdzilem chwile i znow co to moze byc ?
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez Bostorn » 18/2/2010, 11:22

to linka ;d

gdzieś syfem zaszło i blokuje się, a obroty sprawiają że się przeczyszcza

jednak jeżeli ciągle tak bd się działo to może gdzieś jest przetarta i wymiana się szykuje??

posprawdzaj dokladnie czy nigdzie nie masz żadnego syfu w pobliżu linki
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 18/2/2010, 16:56

rozbierz iglice zobacz czy tam nie masz syfu rozbierz rolgaz zobacz czy tam nic nie ma innej opcji nie ma ;P no chyba że cała linka sie w pancerzyku blokuje.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bartexo » 18/2/2010, 17:24

Mam pytanie do posiadaczów 2T. Jak sie skończą już te wszystkie selekcje tłoka A, B, C, D to trzeba robić nicasyl nowy albo tuleje wsadzać albo wymieniać cylinder czy są jakieś nadwymiary tłoka?
bartexo
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 11/1/2009, 13:26

Postprzez gh_joker » 18/2/2010, 18:03

Panowie, jakie najlepsze łożyska na wal (jakiej firmy)...? Z góry dzięki..

A co do selekcji to wiadomo, ze cylek do regeneracji... Jakby robili nadwymiarowe tloki to by nas po kolanach zaczely glaskac :lol:
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez Bostorn » 18/2/2010, 18:27

all bals ;d zadna inna chyba że koyo
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 18/2/2010, 19:15

jak sie konczą tłoki to nowy cylinder lub nowa tuleja nicasilowa :D lub żeliwko ale lepiej moto pracuje na nicasilu. nadwymiarowe tłoki są :) tylko nicasil ma grubosc kilku setnych milimetra i jak jest ostatnia selekcja to po prostu na koniec ostatniej sel widac jak nicasil jest wytarty. jak masz żeliwo są nadwymiary jakos da się to dobrac zależy jeszcze jaki moto



co do łożysk bostor pokaż mi łożyska firmy all balls (żeby na łożysku to pisało :D ) ja takich nie widziałem na oczy nigdy w zyciu ;D all balls to tylko firma która zbiera najlepsze artykuły innych firm pakuje je w swoje opakowania i sprzedaje pod jedną nazwą:) ja zakupiłem łożyska all ballsa a dostałem koyo w opakowaniu all balls xD :D także łożyska koyo są chyba najlepsze. ważne jest to żeby miały parzystą liczne kulek nie chce głupio strzelic ale z tego co pamiętam to muszą miec conajmniej 6 kulek ;D standardowe 5 kulkowe są do duupy :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez gh_joker » 18/2/2010, 21:01

Czylki KOYO, chyba ze sa jeszcze jakies lepsze..!?

Piszac wyzej mialem na mysli nikasil.. Ale niema takiego czegos jak tuleja nikasilowa, albo nowy cylinder albo nowa powloka nikasilowa (regeneracja) a nie tuleja no chyba ze zeliwna...

Skoro kolega pyta o nadwymiar w nikasilu to pewnie zainwestuje w zeliwo i tez posmiga...


HEHE znalazlem koyo 8 kulkowe 8) .. zamawiam..
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez henio12323 » 18/2/2010, 21:29

tuleja nicasilowa - jeżeli stara tuleja sie nie nadaje to mozna przebic na nową z nowym nicasilem. o to mi chodziło :D

oo widzisz te łożyska są dobre własnie nie pamietam czy 6 czy 8 kulkowe :D ale wiem że to była parzysta liczba,
co do innych firm jest jeszcze hot rods ale nie wiem czy to są wytworzone przez hot rodsa czy tez tak jak all balls czyli tylko opakowanie :D ale z koyo bedziesz zadowolony bo ja sam o lepszych nie słyszałem :D
ciekawi mnie jedynei czy pivot works ma cos z łożysk :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez gh_joker » 19/2/2010, 08:18

Tak tylko sprostowujac Henio, przy regeneracji cylindra naklada sie nowa powloke (cos jak pozlacanie) bo z tego co ja wiem taki cylinder jest caly z aluminium i niema zadnej tuleji, ktora mozna by bylo wypchac i wprasowac nowa... Oczywiscie mowie o nikasilu...

Na takie zabiegi wysylali cylka do angli ale teraz robia to tez podobno czesi albo slowacy...

Mam gdzies namiary na taki angielski serwis regenerujacy nikasil i sprawdzalem ceny - tutaj to kosztuje ok 100funtow czyli jakies 450zeta, to chyba nie wiele wiecej jak wprasowanie tuleji zeliwnej...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez henio12323 » 19/2/2010, 10:57

no dobra możliwe :D

a co do nicasilu teraz podobno w polsce dobrze kładą :P ale i tak bym chyba nie ryzykował i wysyłał do UK jak by co to wiem juz do kogo sie zgłosic :D nom w polsce żeliwo ze 350 zł zależy od serwisu ale raczej nie taniej :) ja wogóle slyszałem że w Angli oddajesz cały silnik i oni ci go myją rozbierają wymieniają uszczelki łożyska plus to co padło i podobno taniej wychodzi jakby sie samemu remont robiło xd :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 19/2/2010, 13:38

co ty porównujesz anglię do polski ;d

tam motocross, a raczej enduro jest o wiele popularne niż u nas ;d

mają tam rajdy enduro, cross country, hillclimbing, rajdy plazowe,piaszczyste i jakies inne pierdoły ;d

a u nas.. jak to u nas..;d i drogo i nie najlepiej ;d

nie ten poziom;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê