[używane] WspomnieÅ„ czar cz. II – MZ...
Przerobienie nie stanowi żadnego problemu, zbiornik i boczki pasują, siedzenie w 250 jest dłuższe nie pamiętam o ile ale niewiele i zawsze można rame skrócić i przyspawać mocowania bliżej. wahacz jest inny, w 250 jest dłuższy o jakieś 2cm o ile dobrze pamiętam ale co najważniejsze dużo grubszy i mocniejszy więc nie radze go zmieniać bo nie trzeba, i jeszcze tylne amortyzatory w 251 są większe bo 251 ma mniejsze koło tylne 16"Komentatorzy napisał(a):Czy ktoś wie czy da się MZ ETZ 250 przerobić na ETZ 251 tzn. zamontować zbiornik paliwa, osłony akumulatora i siedzenie.
O ile dłuższa jest rama 250 od 251?<br><hr>Michal_P<br>
Osobiście radze pozostać przy kole 18" i oryginalnym wahaczu ponieważ wtedy motor jest stabilniejszy, a zmienić zbiornik, boczki, tylne amortyzatory na wyższe i lampy. Do tego postarałbym sie o tylny plastikowy błotnik od jawy TS350 to daje naprawde fajny efekt.
Pozdrawiam.<br><hr>OstrR9019
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
do jednego teleskopu etz250 powinienes wlac 230cm<br><hr>wikus1980Komentatorzy napisał(a):zminiałem nowe amortyzatory przednie i niewiem ile wlać oleju tak żeby elegancko chodziło może ktoś wie ile powinnem wlać!!!<br><hr>www<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
czesc mam 251 mzetke i szczerze poczebuje zrobic mały remoncik i poczebuje fachowca do tego sam bym sie tego podjoł ale szcze brak czasu na wszystko mam to mojegg11532925.jesli mozesz odezwij sie pozdro<br><hr>rubyKomentatorzy napisał(a):witam wszystki miłośników mz jeśli ktoś ma problemy ze złożeniem silnika mz Etz 251 to moge pomuc mam dużo materiałówa co do trgo kosza sprzęgłowego i tej puszki od piwa to zgadzam się w 100 % jeśli jest dobrze owinięta to naprawde trzyma że szok
nr gg 16200761<br><hr>kamilpionier11<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wielkie dzięki u mnie w okolicy jest mało MZ-tek , o jawach i wueskach nie wspominając wszyscy napalili się na skutery chińskie po 3 - 4 tys. zł i mało kto zna się na MZ a szkoda bo to fajne motorki. Czyli zbiornik i boczki wejdą bez problemu a tylne amortyzatory i koło zostawić w spokoju.<br><hr>Michal_PKomentatorzy napisał(a):Czy ktoś wie czy da się MZ ETZ 250 przerobić na ETZ 251 tzn. zamontować zbiornik paliwa, osłony akumulatora i siedzenie.
O ile dłuższa jest rama 250 od 251?<br><hr>Michal_P<br>Komentatorzy napisał(a):Przerobienie nie stanowi żadnego problemu, zbiornik i boczki pasują, siedzenie w 250 jest dłuższe nie pamiętam o ile ale niewiele i zawsze można rame skrócić i przyspawać mocowania bliżej. wahacz jest inny, w 250 jest dłuższy o jakieś 2cm o ile dobrze pamiętam ale co najważniejsze dużo grubszy i mocniejszy więc nie radze go zmieniać bo nie trzeba, i jeszcze tylne amortyzatory w 251 są większe bo 251 ma mniejsze koło tylne 16"
Osobiście radze pozostać przy kole 18" i oryginalnym wahaczu ponieważ wtedy motor jest stabilniejszy, a zmienić zbiornik, boczki, tylne amortyzatory na wyższe i lampy. Do tego postarałbym sie o tylny plastikowy błotnik od jawy TS350 to daje naprawde fajny efekt.
Pozdrawiam.<br><hr>OstrR9019<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dziękuje bardzo za podpowiedź!jak juz kupie MZ i bede mial jakieś problemy to bede wiedział gdzie pytac:)Pozdrawiam!!<br><hr>v-ekKomentatorzy napisał(a):Witam!!mam pytanie chcę kupić motorek MZ 250 lub 251 na co mam patrzeć i jak słuchać silnika żeby nie kupic jakiegoś rupcia... i czy wogóle można kupić MZ w jakimś niedobrym stanie bo słyszałem że one są praktycznie bez awaryjne <br><hr>Vek<br>Komentatorzy napisał(a):Najważniejsza rzecz jeśli chodzi o MZ to 3 bieg. Przed kupnem przetestuj dobrze ten bieg, jeśli choć raz Ci wyskoczy to musisz się liczyć z rozpołowieniem silnika i wymianą najlepiej dwuch trybów i wodzika odrazu to wtedy pojeździsz. Koszt części z dobrego materiału to ok 170 zł. Życzę udanego zakupu i gratuluje wyboru, MZ jest ok.<br><hr>Przemek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To co zostawić a co zmieniać zależy już od własnego gustu, ja nie będe mówić że 251 wygląda lepiej od 250 bo każdemu podoba sie coś innego, Jeśli chodzi o temat ETZ to moge wiele poradzić ogólnie prawie wszystko od mechaniki do wyglądu. To moje Gadu 2884259<br><hr>OsteR9019Komentatorzy napisał(a):Czy ktoś wie czy da się MZ ETZ 250 przerobić na ETZ 251 tzn. zamontować zbiornik paliwa, osłony akumulatora i siedzenie.
O ile dłuższa jest rama 250 od 251?<br><hr>Michal_P<br>Komentatorzy napisał(a):Przerobienie nie stanowi żadnego problemu, zbiornik i boczki pasują, siedzenie w 250 jest dłuższe nie pamiętam o ile ale niewiele i zawsze można rame skrócić i przyspawać mocowania bliżej. wahacz jest inny, w 250 jest dłuższy o jakieś 2cm o ile dobrze pamiętam ale co najważniejsze dużo grubszy i mocniejszy więc nie radze go zmieniać bo nie trzeba, i jeszcze tylne amortyzatory w 251 są większe bo 251 ma mniejsze koło tylne 16"
Osobiście radze pozostać przy kole 18" i oryginalnym wahaczu ponieważ wtedy motor jest stabilniejszy, a zmienić zbiornik, boczki, tylne amortyzatory na wyższe i lampy. Do tego postarałbym sie o tylny plastikowy błotnik od jawy TS350 to daje naprawde fajny efekt.
Pozdrawiam.<br><hr>OstrR9019<br>Komentatorzy napisał(a):Wielkie dzięki u mnie w okolicy jest mało MZ-tek , o jawach i wueskach nie wspominając wszyscy napalili się na skutery chińskie po 3 - 4 tys. zł i mało kto zna się na MZ a szkoda bo to fajne motorki. Czyli zbiornik i boczki wejdą bez problemu a tylne amortyzatory i koło zostawić w spokoju.<br><hr>Michal_P<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeśli ktoś chce podważać dane producenta to oświadczam że książka "Instrukcja napraw dla motocykla MZ ETZ 250" nad którą prace redakcyjne zakończono dnia 20.9.1984 przewiduje iż przyspieszenie motocykla MZ ETZ 250 0-80 km/godz wynosi 6,6 s.Komentatorzy napisał(a):nie wiem skąd te dane ale etz 250 i 251 rozpędzają sie w 8 sekund do 80km/h a w około 11 do 100. Tak jest napisane wszędzie oprócz tej strony, aha i mierzone własnoręcznie<br><hr>ube<br>
Dodatkowo trzeba pamiętać o standardach paliwowych, w owym czasie przewidywaną liczbą oktanową paliwa było 88, w NRD "VK 88" Jednak że producent zastrzega iż liczb oktanowa powinna być nie mniejsza niż 88, więc można sie kłócić. Ja jestem za młody aby to pamiętać ale nie wiem czy wtedy komuś sie śniło o zalaniu 95 albo 98.
POZDRAWIAM.<br><hr>OsteR9019
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Musze coś napisać bo mnie to męczy od dawna, zdjęcie "Ostatnie chwile życia układu korbowo-tłokowego" jest źle zatytułowane.
Powinno być ostatnie chwile tylnej gumy albo "trwałej skrzyni biegów"
Narobiłem takim motorem mnóstwo dymu, i gwarantuje że nie zatrze sie podczas palenia gumy, chyba że ktoś żałuje oleju do paliwa. Lejcie 1:40 i możecie trzymać na 7 tys. a na 2 biegu za to skrzynia może odmówić ale i tak prędzej zauważycie że już opony sie kończą ;D<br><hr>OsteR9019
Powinno być ostatnie chwile tylnej gumy albo "trwałej skrzyni biegów"
Narobiłem takim motorem mnóstwo dymu, i gwarantuje że nie zatrze sie podczas palenia gumy, chyba że ktoś żałuje oleju do paliwa. Lejcie 1:40 i możecie trzymać na 7 tys. a na 2 biegu za to skrzynia może odmówić ale i tak prędzej zauważycie że już opony sie kończą ;D<br><hr>OsteR9019
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam fanów MZ ETZ.Panowie poszukuję ładnej i zadbanej MZ 251 najlepiej woj łódzkie. cena do 1500zł ale jestem w stanie trochę dorzucić bo naprawdę zależy mi aby kupić ten motor, ciężko jest teraz go kupić bo jest ich naprawde mało jeśli ktoś ma takiego albo wie kto chce sprzedać to proszę o komentarz:)Propozycję z poza łódzkiego również rozważę:)Z góry dziękuje i pozdrawiam!! <br><hr>V-ek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
witam mam problem z sciagnieciem kosza sprzeglowoge no i niemoge dac rady go sciagnac a z mz zyje nie od dzis w kazdej sciagalem a mialem 4 no i ta 5 no i nei moge dac rady sciagnac.. to jest 250..... etz.. prosze o pomoc... moje gg 361553 <br><hr>mariuszKomentatorzy napisał(a):Witam fanów MZ ETZ.Panowie poszukuję ładnej i zadbanej MZ 251 najlepiej woj łódzkie. cena do 1500zł ale jestem w stanie trochę dorzucić bo naprawdę zależy mi aby kupić ten motor, ciężko jest teraz go kupić bo jest ich naprawde mało jeśli ktoś ma takiego albo wie kto chce sprzedać to proszę o komentarz:)Propozycję z poza łódzkiego również rozważę:)Z góry dziękuje i pozdrawiam!! <br><hr>V-ek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
witam mam problem z sciagnieciem kosza sprzeglowego w etz 250. a z mz zyje nie od dzis troche ich juz mialem i je remontowalem no a tej nie moge dac rady rozebrac..prosze o pomoc gg361553<br><hr>mariuszzzzz
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
witam mam pytanie odnosnie Pana komentazu. mam ten sam problem z koszem sprzęgłowym, nie trzyma sie na wale. poradził sobie Pan z tym jakos, czy musiał Pan kupić nowy kosz? prosze o odpowiedz. pozdrawiam<br><hr>gruchaKomentatorzy napisał(a):Czy wie ktoś co zrobić zeby kosz sprzeglowy nie spadał z wału w mz 250??? Jeśli załorze nowy to będzie ok
Prosze o odpowiedz z gory Dziękuje<br><hr>Mz 250<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam, mam co prawda mz ts 250/1 ale ściągnięcie kosza będziepodobne. Nakręcamy ściągacz na kosz ( do oporu ) następnie uderzamy młotkiem w śrubę ściągacza, powinno bez najmniejszsych problemów zeskoczyć. Nie ciągnąć śrubą ,,na chama " bo to nic nie da tylko z wyczuciem uderzyć młotkiem <br><hr>PiotrKomentatorzy napisał(a):witam mam problem z sciagnieciem kosza sprzeglowego w etz 250. a z mz zyje nie od dzis troche ich juz mialem i je remontowalem no a tej nie moge dac rady rozebrac..prosze o pomoc gg361553<br><hr>mariuszzzzz<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ejj a o ile jest dłuższy ?? bo załozyłem siedzenie od 251 i skruciłem stelaz pod siedzeniem o 5 cm i kolo bardzo wystaje za siedzenie i wydaje mi sie ze wachacze są takie same jak w 250/251 ale jest chyba dłuższa rama prosze o odpowiedźźźźź<br><hr>ramboKomentatorzy napisał(a):Czy ktoś wie czy da się MZ ETZ 250 przerobić na ETZ 251 tzn. zamontować zbiornik paliwa, osłony akumulatora i siedzenie.
O ile dłuższa jest rama 250 od 251?<br><hr>Michal_P<br>Komentatorzy napisał(a):Przerobienie nie stanowi żadnego problemu, zbiornik i boczki pasują, siedzenie w 250 jest dłuższe nie pamiętam o ile ale niewiele i zawsze można rame skrócić i przyspawać mocowania bliżej. wahacz jest inny, w 250 jest dłuższy o jakieś 2cm o ile dobrze pamiętam ale co najważniejsze dużo grubszy i mocniejszy więc nie radze go zmieniać bo nie trzeba, i jeszcze tylne amortyzatory w 251 są większe bo 251 ma mniejsze koło tylne 16"
Osobiście radze pozostać przy kole 18" i oryginalnym wahaczu ponieważ wtedy motor jest stabilniejszy, a zmienić zbiornik, boczki, tylne amortyzatory na wyższe i lampy. Do tego postarałbym sie o tylny plastikowy błotnik od jawy TS350 to daje naprawde fajny efekt.
Pozdrawiam.<br><hr>OstrR9019<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Koło wystaje bo w porównaniu do 251 jest większe co daje jakieś 2.5cm, do tego wahacz około 2cm może trochę więcej, co razem czyni około 5cm o które skróciłeś ramę.Komentatorzy napisał(a):Czy ktoś wie czy da się MZ ETZ 250 przerobić na ETZ 251 tzn. zamontować zbiornik paliwa, osłony akumulatora i siedzenie.
O ile dłuższa jest rama 250 od 251?<br><hr>Michal_P<br>Komentatorzy napisał(a):Przerobienie nie stanowi żadnego problemu, zbiornik i boczki pasują, siedzenie w 250 jest dłuższe nie pamiętam o ile ale niewiele i zawsze można rame skrócić i przyspawać mocowania bliżej. wahacz jest inny, w 250 jest dłuższy o jakieś 2cm o ile dobrze pamiętam ale co najważniejsze dużo grubszy i mocniejszy więc nie radze go zmieniać bo nie trzeba, i jeszcze tylne amortyzatory w 251 są większe bo 251 ma mniejsze koło tylne 16"
Osobiście radze pozostać przy kole 18" i oryginalnym wahaczu ponieważ wtedy motor jest stabilniejszy, a zmienić zbiornik, boczki, tylne amortyzatory na wyższe i lampy. Do tego postarałbym sie o tylny plastikowy błotnik od jawy TS350 to daje naprawde fajny efekt.
Pozdrawiam.<br><hr>OstrR9019<br>Komentatorzy napisał(a):ejj a o ile jest dłuższy ?? bo załozyłem siedzenie od 251 i skruciłem stelaz pod siedzeniem o 5 cm i kolo bardzo wystaje za siedzenie i wydaje mi sie ze wachacze są takie same jak w 250/251 ale jest chyba dłuższa rama prosze o odpowiedźźźźź<br><hr>rambo<br>
Skróć łańcuch daj koło do przodu o tyle ile się da i będzie ok.<br><hr>OsteR9019
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam jak włanczam w mz etz250 3biega to strasznie mi szarpie biegami a poztałe działają ok.jak to wie co może być to niech napisze pozdro<br><hr>damian
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ProszÄ™ o pomoc
Niedawno kupiłem MZ ETZ 250, okazało się, że do wymiany jest
wałek, na którym mocuje się przednią zębatkę. Mam problem, ponieważ mechanik stwierdził że jest to wałek napędowy, a w sklepie mówią mi że nie ma takiego wałka. Może jest to wałek skrzyni biegów albo wałek zdawczy.
Ja nie orientuję się proszę o opinię osoby, która się na tym zna.<br><hr>michal
Niedawno kupiłem MZ ETZ 250, okazało się, że do wymiany jest
wałek, na którym mocuje się przednią zębatkę. Mam problem, ponieważ mechanik stwierdził że jest to wałek napędowy, a w sklepie mówią mi że nie ma takiego wałka. Może jest to wałek skrzyni biegów albo wałek zdawczy.
Ja nie orientuję się proszę o opinię osoby, która się na tym zna.<br><hr>michal
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nie ma takiego wałkaKomentatorzy napisał(a):Proszę o pomoc
Niedawno kupiłem MZ ETZ 250, okazało się, że do wymiany jest
wałek, na którym mocuje się przednią zębatkę. Mam problem, ponieważ mechanik stwierdził że jest to wałek napędowy, a w sklepie mówią mi że nie ma takiego wałka. Może jest to wałek skrzyni biegów albo wałek zdawczy.
Ja nie orientuję się proszę o opinię osoby, która się na tym zna.<br><hr>michal<br>

Tam są 2 wałki
-wałek główny
-wałek przekładniowy (ewentualnie wałek zdawczy)
Na wałku przekładniowym znajduje się właśnie przednia zębatka, mechanik pewnie chciał dobrze ale producent akurat nazwał to inaczej.
POZDRAWIAM<br><hr>OsteR9019
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
<a href="http://www.allegro.pl/item631280409_walek_zdawczy_mz_250.html" target="blank" class="link">http://www.allegro.pl/item631280409_walek_zdawczy_mz_250.html</a> To jest ten wałek.<br><hr>mz etzKomentatorzy napisał(a):Proszę o pomoc
Niedawno kupiłem MZ ETZ 250, okazało się, że do wymiany jest
wałek, na którym mocuje się przednią zębatkę. Mam problem, ponieważ mechanik stwierdził że jest to wałek napędowy, a w sklepie mówią mi że nie ma takiego wałka. Może jest to wałek skrzyni biegów albo wałek zdawczy.
Ja nie orientuję się proszę o opinię osoby, która się na tym zna.<br><hr>michal<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam.Mam pytanie.Dziś ma przejażdżce swoją maszynką chciałem zobaczyć na co ją stać i przez dłuższyczas(okolo 3km) jechałem piątka na pełnych obrotach, nagle motór gwałtownie zaczął spadać z obrotów i momentalnie zablokowało mi tylnie kolo wcisnąłem sprzęgło i zatrzymałem sie na poboczu.Myślałem że silnik się zatar ale zacząłem kopać w starter i po chwili motorek odpalił i normalnie zacząłem jechać choć wydaję mi się że troszke zmienił się dżwięk silnika.Czy ktoś może wie dlaczego tak sie stało i dlaczego zablokowało tylnie koło??Czekam na odp i Pozdrawiam miłośników MZ!!<br><hr>raVek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości