Dlaczego nie produkuje sie motocykli z silnikiem diesla?
Dlaczego nie produkuje sie motocykli z silnikiem diesla?
No własnie!
benzyna coraz drozsza to dlaczego by nie pomyslec o montowaniu silnikow diesla w motongach? albo LPG lub CNG
co o tym sadzicie?
benzyna coraz drozsza to dlaczego by nie pomyslec o montowaniu silnikow diesla w motongach? albo LPG lub CNG
co o tym sadzicie?
-
KawiarzErPiontacz - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 31/10/2008, 18:11
Ić stont i nie zakładaj głupich tematów...
otóż produkuje się motocykle z silnikiem diesla,
przed wojną chyba triumph miał już motocykl z silnikiem wysokoprężnym, a obecnie: http://moto.pl/MotoPL/1,88571,4912233.html
diesle rozwinęły się dopiero teraz, wcześniejsze były mułowate, słabe, głośne i generowały masę wibracji.
do tego konstrukcja była zupełnie inna. silniki benzynowe dawały możliwość wygenerowania większej mocy z mniejszej pojemności.
Instalacje LPG już kilka osób założyło do motocykla, a w chwili obecnej różnica między benzyną a ON jest niewielka...
otóż produkuje się motocykle z silnikiem diesla,
przed wojną chyba triumph miał już motocykl z silnikiem wysokoprężnym, a obecnie: http://moto.pl/MotoPL/1,88571,4912233.html
diesle rozwinęły się dopiero teraz, wcześniejsze były mułowate, słabe, głośne i generowały masę wibracji.
do tego konstrukcja była zupełnie inna. silniki benzynowe dawały możliwość wygenerowania większej mocy z mniejszej pojemności.
Instalacje LPG już kilka osób założyło do motocykla, a w chwili obecnej różnica między benzyną a ON jest niewielka...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Dziwne pytanie.Przecież od zawsze wiadomo ze w motocyklach przynajmniej sportowych chodzi o moc a gaz czy ON nie da ci tej mocy chyba ze wsadzisz do moto 3.0 diesla na turbinach:)Ja jestem zadowolony z tego co jest teraz gorzej jak sie ropa na świecie skończy:P
RD350>FZR750>CBR1000>ZZR600>2xFZR1000EXUP>RN09
- norban
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 26/1/2007, 19:55
Diesle są, przeciez nawet skuterki czasami są.
Norban mówisz tak jakbyś nigdy nie widział jako koleś podjeżdza jakimś sportowym, conajmniej 2litrowym autkiem i zamaist 98 podpina z tyłu gaz
Norban mówisz tak jakbyś nigdy nie widział jako koleś podjeżdza jakimś sportowym, conajmniej 2litrowym autkiem i zamaist 98 podpina z tyłu gaz
CBR 600 F3
-
Fenek16 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1590
- Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa / Starachowice
eh gosciu LPG zawsze mozna w moto zamontowac, tylko trzeba wyjsc z zalozenia, ze jak kupujesz moto to on troche kosztuje (paliwo, czesci, przeglady). Wiec jak Cie nie stac to nie kupuj. To jest drogie hobby, ale dzieki temu czujesz wiatr we wlosach
,,Motocykle to nie tylko moja pasja, ale też moje życie''
-
Nigoss - Bywalec
- Posty: 567
- Dołączył(a): 5/9/2008, 17:01
Otwiera rozporek xD
Dla wojska też gdzies produkuja jakieś enduro w dieslu,650 ccm czy cos tak,ale jaka marka i model to nie wiem.
Dla wojska też gdzies produkuja jakieś enduro w dieslu,650 ccm czy cos tak,ale jaka marka i model to nie wiem.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
A chciał byś mieć pod dupą silnik z traktora bo ja nie .
Ostatnio jakaś politechnika niemiecka stworzyła motocykl z silnikiem disla (produkt jednostkowy, pewnie praca dyplomowa studentów paru lat) , sam nie wiem poco . Nie wyobrażam sobie jeździć motorem który kręci się do 4,5 tyś , jak w moim obrotomierz pokazuje ponad 10 tyś obrotów to zaraz jakoś tak lepiej , no i dźwięk strasznie trudno wygłuszyć disla .
Ogólnie studiuje mechanike i troche siedze w temacie . Głowni konstruktorzy silników , przewiduja powolny spadek ich produkcji . Dlaczego , a no w silnikach benzynowych w najblizszym czasie rozpowszechni sie technika bezposredniego wtrysku oraz turbodoładowania , w silnikach o małej pojemnosci . Konstruktorzy przewiduje że za 2-3 lata beda osiagać z litra pojemności silnika benzynowego około 120-130 koni, spalanie spadnie o około 20-25% do obecnych silników o podobnej mocy . Wiec produkcja silników disla stanie się coraz mniej opłacalna w dodatku zatruwają one znacznie bardziej środowisko , a jak wiecie ekologia w ostatnich czasach nabrała innego znaczenia .
Wiec mam nadzieje że silniki z zapłonem samoczynnym nie zostaną wprowadzone do motocykli , ponieważ oszczędność w motocyklu nie jest tak ważna . No i inna kwestia, silnik disla jest o około 20% cięższy od benzynowego a wiecie jak producenci motocykli walczą o każdy gram masy suchej .
Ostatnio jakaś politechnika niemiecka stworzyła motocykl z silnikiem disla (produkt jednostkowy, pewnie praca dyplomowa studentów paru lat) , sam nie wiem poco . Nie wyobrażam sobie jeździć motorem który kręci się do 4,5 tyś , jak w moim obrotomierz pokazuje ponad 10 tyś obrotów to zaraz jakoś tak lepiej , no i dźwięk strasznie trudno wygłuszyć disla .
Ogólnie studiuje mechanike i troche siedze w temacie . Głowni konstruktorzy silników , przewiduja powolny spadek ich produkcji . Dlaczego , a no w silnikach benzynowych w najblizszym czasie rozpowszechni sie technika bezposredniego wtrysku oraz turbodoładowania , w silnikach o małej pojemnosci . Konstruktorzy przewiduje że za 2-3 lata beda osiagać z litra pojemności silnika benzynowego około 120-130 koni, spalanie spadnie o około 20-25% do obecnych silników o podobnej mocy . Wiec produkcja silników disla stanie się coraz mniej opłacalna w dodatku zatruwają one znacznie bardziej środowisko , a jak wiecie ekologia w ostatnich czasach nabrała innego znaczenia .
Wiec mam nadzieje że silniki z zapłonem samoczynnym nie zostaną wprowadzone do motocykli , ponieważ oszczędność w motocyklu nie jest tak ważna . No i inna kwestia, silnik disla jest o około 20% cięższy od benzynowego a wiecie jak producenci motocykli walczą o każdy gram masy suchej .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
melvin napisał(a):Nigoss napisał(a): To jest drogie hobby, ale dzieki temu czujesz wiatr we wlosach
taniej można wystawić głowę przez okno jadącego autobusu...
Tak, ale sam wiesz, ze to nie to samo ;P
,,Motocykle to nie tylko moja pasja, ale też moje życie''
-
Nigoss - Bywalec
- Posty: 567
- Dołączył(a): 5/9/2008, 17:01
Nigoss napisał(a):melvin napisał(a):Nigoss napisał(a): To jest drogie hobby, ale dzieki temu czujesz wiatr we wlosach
taniej można wystawić głowę przez okno jadącego autobusu...
Tak, ale sam wiesz, ze to nie to samo ;P
no to kup tornado,zaloz na leb w autobusie i za okno 95% to samo
dambandit napisal wszystko w tym temacie,racja to dosc droga zabawa dlatego LPG do motocykla byloby czyms jak dla mnie karygodnym,ludzie biora to do aut zeby bylo taniej dojechac z pkt A do pkt B , a w motocyklu raczej o to nie chodzi,tzn moze "nie tylko o to"
radoche trzeba miec z kazdego metra czego w calibrze na gaz nie uświadczysz
to tak jakbys Carmen Elecktre ubrał w ciuchy BrzydUli xD
ścigacz to portal dla gimnazjalistów chcących R1 na pierwszy motocykl oraz dla pseudo speców którzy mogą im w tym wyborze pomóc.
- Flow
- Stały bywalec
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 18/9/2007, 17:50
widziałęm skuter z orginalna instalacja LPG do kupienia był w sklepie ale gdzie to nie wiem juz... butla była w kuferku a disle były były raz w programie jednoslad testowali takiego poj 350ccm ON i moze całe 1.5 KM 8) szokowała
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
LPG się sprawdza w przypadku samochodów bo jeśli jest dobra instalacja to nie ma żadnej różnicy w mocy a jest sporo taniej, szczególnie przy dużych silnikach które potrafią palić 15-30l na 100 km (jeździłem mercem SEC 6.0 V12 to pomiędzy gazem a benzyną żadnej różnicy). Aczkolwiek w motocyklach to się nie sprawdza ponieważ butla musi być solidna a za tym idzie ciężka i duża i jeśli się jeździ motocyklem to nie myśli się o oszczędności bo i tak nie palą dużo. Motocyklem średnio kręcimy 10tyś km a samochodem 10 razy tyle (wiadomo że każdy inaczej).
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
W dźwięku nie ma róznicy No niby hańba i grzech zakładać do takiego samochodu gaz ale gościu ma stację gazową i warsztat gdzie zakładają LPG to można go zrozumieć.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości